Vain Suomessa kadehditaan huonommin toimeentulevia ihmisiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulkomamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ulkomamma

Vieras
Ettekö te suomalaiset näe oikeasti kuinka kieroutunut teidän kulttuurinne on? On järkyttävää, että tälläkin palstalla avoimesti kadehditaan niitä, jotka saavat esim. sossusta rahaa tai joutuvat elämään peruspäivärahalla. Varsinkin kun heitä kadehtii ihmiset, jotka itse tulevat paremmin toimeen! :o

Suomi on vapaa maa, jossa jokainen halukas voi jättäytyä työttömäksi ja antaa valtion ja sossun maksaa kulut! Kuka tahansa voi tehdä saman jos kokee, että se elämä on jotenkin mahtavaa ja helppoa ja kadehdittavaa. Muualla maailmassa vähempiosaisia autetaan parhaansa mukaan eikä valtio takaa läheskään niin hyviä tukia kuin Suomessa. Täällä ei oikeasti kukaan kuole nälkään! Monissa kulttuureissa huonompi osaisten auttaminen on koko yhteisön yhteinen kunnia-asia, mutta Suomessa haukutaan ja kadehditaan ja pidetään huolta, ettei kukaan varmasti saisi mistään mitään tukea.

Te ette taida itse ymmärtää tilanteen sairalloisuutta ollenkaan??

Oletko sä suomalainen?? Ja niin kuin sanoit, SUomi todella on vapaa maa, ja täällä saa vaikkapa sitten kadehtia miten sielu sietää, älä sinä vaivaa pientä päätäsi sillä :D

Näissä tilanteissa voin sanoa, että VALITETTAVASTI osa sukujuuristani on Suomessa. Sun kommenttisi osoittaa juuri sitä itsekkyyttä ja typeryyttä mikä johtaa tuollaiseen käytökseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ulkomamma:
Näissä tilanteissa voin sanoa, että VALITETTAVASTI osa sukujuuristani on Suomessa. Sun kommenttisi osoittaa juuri sitä itsekkyyttä ja typeryyttä mikä johtaa tuollaiseen käytökseen.

Jaa, ja sua liikuttaa se koska....?

No älä missään nimessä ikinä paljasta että olet Suomesta kotoisin jos niin kovasti hävettää.
En kyllä tajua tämän avauksen pointtia.

Niin tai ehkä sä et tajuu sitä kokonaistilannetta, et Suomes tienaa nettotuloina paremmin makaamalla ja antamalla sossun maksaa laskut kuin maksamalla veroja jolloin itse joutuu maksamaan myös laskunsa ja käymään töissä..

Aika musta-valkoista tekstiä.Muistuttaisin myös että tällä palstalla ei ole mitään tekemistä yleisen suomalisen mielipiteen kanssa,tämä palstahan on täynnä vain äitejä ja siitäkin ryhmästä vain pienen osan.eikä ehkä keikkein terävimmän osan.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Aika musta-valkoista tekstiä.Muistuttaisin myös että tällä palstalla ei ole mitään tekemistä yleisen suomalisen mielipiteen kanssa,tämä palstahan on täynnä vain äitejä ja siitäkin ryhmästä vain pienen osan.eikä ehkä keikkein terävimmän osan.

"vain" äitejä??

Peesaan ihan täysin! Suomalainen kulttuuri on muutenkin äärimmäisen tunkkainen ja jotenkin niin sisäänpäinlämpeävä, että eipä ole ollut ikävä Suomeen.
Ollaan kadehtimisen maailmanmestareita ja katkeruuden pikkuveljiä...olen itse suomalainen, mutta se asia hetkauttaa minua päivä päivältä vähemmän, valitettavasti. En oikein keksi mitään syytä, miksi palaisin Suomeen. Siksipä olenkin täällä!

Et vastannut: oletko suomalainen vai et? Avauksestasi päätellen et, koska aloitat "te suomalaiset".

Alkuperäinen kirjoittaja toinen ulkosuomalainen:
Peesaan ihan täysin! Suomalainen kulttuuri on muutenkin äärimmäisen tunkkainen ja jotenkin niin sisäänpäinlämpeävä, että eipä ole ollut ikävä Suomeen.
Ollaan kadehtimisen maailmanmestareita ja katkeruuden pikkuveljiä...olen itse suomalainen, mutta se asia hetkauttaa minua päivä päivältä vähemmän, valitettavasti. En oikein keksi mitään syytä, miksi palaisin Suomeen. Siksipä olenkin täällä!

Hei hei ja pysykin siellä!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

"vain" äitejä??

Juuri niin.Äiti= tunnetila=ei mitään tekemistä järjen kanssa=kuka tahansa voi ryhtyä äidiksi.

mä en tajua miksi se että kommentoi tuollasia asioita käsitetään aina kateellisuudeks. Jos on jotain mitä ihmettelee tai jotain mistä valittaa niin ollaan mukamas niin kateellisia ja katkeria että. Näillä keskustelupalstoilla moni kyselee muitten mielipiteitä vaikka sossusta, lastenvaatteista sun muusta. Jos on vähän negatiivisempi mielipide niin ei se tarkoita et ois katkera. Mä en esim. ole kateellinen juopoille vaikka mua ärsyttää että ne saa sossuilta rahaa, jos olisin niin miksen rupeis juopoks itekin?

Alkuperäinen kirjoittaja toinen ulkosuomalainen:

Niin, eihän Suomessa kenenkään ole pakko olla, ei edes suomalaisten. Ainahan se elämä muualla on helpompaa ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Niin tai ehkä sä et tajuu sitä kokonaistilannetta, et Suomes tienaa nettotuloina paremmin makaamalla ja antamalla sossun maksaa laskut kuin maksamalla veroja jolloin itse joutuu maksamaan myös laskunsa ja käymään töissä..

Mä näen sen oikein hyvin. Mutta sä et näe sitä, että jos todellakin kadehdit makaamista, niin sinullakin on täysi oikeus saada ne samat tuet ja antaa sossujen maksaa sunkin laskusi. Eikö?

"vain" äitejä??

Juuri niin.Äiti= tunnetila=ei mitään tekemistä järjen kanssa=kuka tahansa voi ryhtyä äidiksi.

Ja sä olet? Yleistyksen ja erittäin huonojen ja epäpätevien analyysien mestari? Äitiys ei ole tunnetila vaan ihan konkreettinen juttu. Jos jonkun älykkyysosamäärä (sitä ilmeisesti haet takaa) on 160, niin laskeeko se äitiyden myötä? Jääkö se sinne synnytyssaliin? :laugh:

Ja jos sä et ole suomalainen niin millä oikeudella sä haukut meitä?

Jos sä et ole romani, niin millä oikeudella sä haukut heitä? Enkä mä ole ketään haukkunut, kerroin vain käsitykseni siitä kuinka sairasta on kadehtia huonommin toimeentulevia. Mutta se taisi olla teille liikaa... :o

Mä näen sen oikein hyvin. Mutta sä et näe sitä, että jos todellakin kadehdit makaamista, niin sinullakin on täysi oikeus saada ne samat tuet ja antaa sossujen maksaa sunkin laskusi. Eikö?

Kuka kadehtii makaamista? Jos on vihainen että sillä saa rahaa, niin onko se kateutta?

Samaa mieltä kuin ap!!! Täällä kytätään pakolaistenkin perään, jos heidän lapsilla on uusi pyörä tai haalarit, niin jo on helvetti irti, kun me työssäkäyvät joudutaan niistä itse maksamaan. Ei mitään väliä sillä että pakolaiset ovat kokeneet todella kovia, ja heillä ei ole juuri mitään...

Kukapa sitä nyt makaamista kadehtisi. Jaa no, riippuu tietysti kenen kanssa. :)

Yhteistyössä