Vainko vanhoillislestadiolaiset pelastuvat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monopolipeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Monopolipeli

Vieras
Miten se on, vanhoillislestadiolaiset: oletteko mielestänne ainoita jotka pääsevät taivaaseen?

Haluaisin siis todella tietää mikä teidän opetust ässä asiassaon. Teidän papit ja puhujat opettavat, että vain te olette pelastettuja. He panevat rajan siihen.

Uskotteko te todella niin, että vain vanhoillislestadiolaiset ovat Jumalan lapsia ja oikea uskoisia joten vain te pääsette taivaaseen?

Kaikki muutko ihmiset maailmassa joutuvat helvettiin? Kuten vaikkapa kaikki Suomen piispat, papit, tavalliset kirkon jäsenet. Puhumattakaan helluntailaisista ja muista vapaista suunnista.

Sivukysymys: eikö tämän kysymyksen voisi heittää kenelle tahansa uskovaiselle, oli uskonto mikä tahansa? Siis "vainko te?"

Ja raamatussa sanotaan, että vain yksi, pieni joukko on, joka taivaaseen pääsee.

kun Raamatun mukaan se pelastuu joka uskoo Herraan Jeesukseen,eikä siellä puhuta vanhoillislestadiolaisista mitään..tai luterilaisista,helluntailaisista,babtististeista,vapareista..

Alkuperäinen kirjoittaja uskova:
kun Raamatun mukaan se pelastuu joka uskoo Herraan Jeesukseen,eikä siellä puhuta vanhoillislestadiolaisista mitään..tai luterilaisista,helluntailaisista,babtististeista,vapareista..

niin ja mä olen hellari ja hellarit ei väitä että vain ne pelastuu..

No tiedät varmaan itsekin, että nämä nykyaikaiset nimitykset ovat tulleet myöhemmin? Ei lienee ihme, ettei raamatussa ole niillä nimillä ketään mainittu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No tiedät varmaan itsekin, että nämä nykyaikaiset nimitykset ovat tulleet myöhemmin? Ei lienee ihme, ettei raamatussa ole niillä nimillä ketään mainittu.

no tiedänhän mä,mutta hassua että jos joku väittää että vain heidän seurakunnasta pääsee taivaaseen. uskohan se on tärkein

musta se kuulostaa vaan uskomattoman epäreilulta.. Siis että vain uskovat pääsisi taivaaseen? Entä sit ne, jotka asuu jossain missä vanhoillislestadiolaisista (tai jopa kristinuskosta) ei ole kuultu mitään? Onko kaikki he tuomittu suoraan manalan synkimpiin kolkkoihin? Vai vapahdetaanko ne ihan vaan sen perusteella, et ne ei oo kuullukaan koko uskonnosta?

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
musta se kuulostaa vaan uskomattoman epäreilulta.. Siis että vain uskovat pääsisi taivaaseen? Entä sit ne, jotka asuu jossain missä vanhoillislestadiolaisista (tai jopa kristinuskosta) ei ole kuultu mitään? Onko kaikki he tuomittu suoraan manalan synkimpiin kolkkoihin? Vai vapahdetaanko ne ihan vaan sen perusteella, et ne ei oo kuullukaan koko uskonnosta?

Kyllä vanhoillislestadiolaisuudesta tiedetään ympäri maailmaa. Jopa Afrikan kolkissa. *pieni sivuhuomautus*

raamatussa sanotaan, että joka uskoo, pelastuu. sanotaan myös, että jumalan valtakunnan avaimet jätettiin maan päälle. myöskin, että ihmisen tulee tehdä parannus, uskoa omat syntinsä anteeksi niin pelastuu. nämä asiat yhdessä,

höpö höpö. Mä oöen hellari, ja en todellakaan väitä, että vain hellarit pelastuvat. Ne pelastuvat, jotka uskovat Jeesukseen.

Jotenkin en usko, että jossain eristyksissä olevissa kylissä ja heimoissa tiedettäisiin.. Ja vaikka tiedettäisiin nykyään niin aina ei todellakaan ole tiedetty.. Onko kaikki ne miljoonat ihmiset nyt helvetissä jotka ei kuullukaan kristinuskosta?
Ja sitten nekin jotka ovat joskus ehkä kuulleet, mutta oman kulttuurin uskonto on jotain ihan muuta, niin onhan sekin epäreilua niitä kohtaan.. HIEMAN suurempi kynnys kääntyä siellä uskoon jonkun toisen kulttuurin oppien mukaan kun oma kulttuuri on täysin erilainen ja kaikki ihmiset ympärillä uskoo toisin..

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
raamatussa sanotaan, että joka uskoo, pelastuu. sanotaan myös, että jumalan valtakunnan avaimet jätettiin maan päälle. myöskin, että ihmisen tulee tehdä parannus, uskoa omat syntinsä anteeksi niin pelastuu. nämä asiat yhdessä,

näin se on.

onko jumala tosiaan niin epäreilu?

kuitenkin ihmiselle valtavan suuresta asiasta kyse, että viettääkö ikuisuuden tämän elämän jälkeen taivaassa vai helvetissä, niin jos jumala on niin reilu ja hyvä niin eikö jokaisella tulisi olla samat lähtökohdat ja yhtä "pieni" kynnys tulla uskoon?

Jotenkin en usko, että jossain eristyksissä olevissa kylissä ja heimoissa tiedettäisiin.. Ja vaikka tiedettäisiin nykyään niin aina ei todellakaan ole tiedetty.. Onko kaikki ne miljoonat ihmiset nyt helvetissä jotka ei kuullukaan kristinuskosta?
Ja sitten nekin jotka ovat joskus ehkä kuulleet, mutta oman kulttuurin uskonto on jotain ihan muuta, niin onhan sekin epäreilua niitä kohtaan.. HIEMAN suurempi kynnys kääntyä siellä uskoon jonkun toisen kulttuurin oppien mukaan kun oma kulttuuri on täysin erilainen ja kaikki ihmiset ympärillä uskoo toisin..

Raamatun mukaan valittujen joukko on ollut selvillä jo aikojen alusta. Tavallaan siis mikään ei voi mennä pieleen. Järjellä ajateltuna tuota voikin kummastella, mitä kysyit, mutta raamatun mukaan pelastuvat ovat olleet aina ns. kirjoissa ja kansissa. Elämä sitten menee omaa rataansa.

kuitenkin ihmiselle valtavan suuresta asiasta kyse, että viettääkö ikuisuuden tämän elämän jälkeen taivaassa vai helvetissä, niin jos jumala on niin reilu ja hyvä niin eikö jokaisella tulisi olla samat lähtökohdat ja yhtä "pieni" kynnys tulla uskoon?

mikä sitten mielestäsi on se suuri kynnys?

Jokaisella on täysi mahdollisuus uskoa syntinsä anteeksi ja tehdä parannus. Se kynnys ei ole kenelläkään sen suurempi. Ehkä siitä oma järki voi tehdä suuremman, mitä se on, mutta Jumala ei sitä ole tehnyt kenellekään vaikeaksi. Riippuu täysin ihmisen sydämen halusta. Niin helppoa.

Alkuperäinen kirjoittaja simpu:

höpö höpö. Mä oöen hellari, ja en todellakaan väitä, että vain hellarit pelastuvat. Ne pelastuvat, jotka uskovat Jeesukseen.

niinhän mäkin sanoin että ei väitä : )

Itse olen vapaaseurakuntalainen ja uskon, että nimenomaan henkilökohtainen usko, elämänsä antaminen Jeesukselle pelastaa. Olipa henkilö sitten vapaista suunnista, luterilaiskirkosta tai vaikkapa lestadiolainen. Kukaan ei voi minusta rajata, että jokin eri ryhmittymän eroavaisuus joissain asioissa tai mielipiteissä ratkaisisi taivaaseen pääsemisen. On toki asioita ja tekoja, (usein enemmänkin ihmisten omia kuin seurakunnan yhteisiä mielipiteitä), jotka eivät minun mielestäni ole Jumalan tahtoa ja Jumala sen päättää, pääseekö ihminen taivaaseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Raamatun mukaan valittujen joukko on ollut selvillä jo aikojen alusta. Tavallaan siis mikään ei voi mennä pieleen. Järjellä ajateltuna tuota voikin kummastella, mitä kysyit, mutta raamatun mukaan pelastuvat ovat olleet aina ns. kirjoissa ja kansissa. Elämä sitten menee omaa rataansa.

eli hyvät ja pahat on päätetty jo etukäteen, joten ei tässä mitään ole tehtävissä.. Pahoja ihmisiä on nakattu ilmeisesti joihinkin paikkohin ihan rykelminä ja hyvät ihmiset toisaalle... Ei auta kääntyä uskoon, sillä jos se jumala on olemassa niin kyllähän mä käännyn itsestäni uskoon jos olen hyvä.. ilmeisesti olen paha.. ikävää, mutta onneksi olen täällä hyvien ihmisten joukossa enkä esim. jossain hindujen keskuudessa.. hehän ovat kaikki jo ennalta tuomittu helvettiin

mä uskon että niillekin on annettu kuitenkin omatunto

onko jumala tosiaan niin epäreilu?

mitä epäreilua tässä on?

Yhteistyössä