Väkivaltainen mies kaverilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaverini mies pahoinpitelee kaveria. Uhakilee erolla ja tapolla. Uhkaa siis tappaa kaverin ja välillä uhkaa tappaa itsensä. Lapsi ei kuulemma tarvitse isäänsä ja parempi kun häntä ei ole. Siltikin tämä pariskunta on yhdessä. Tappelevat jatkuvasti ja tämä pieni lapsi, 2v, kuulee ja näkee kaiken. Kaikki yrittävät puhua naiselle, että tämä ottaisi ja lähtisi, oli paljon parempi kaikkien kannalta, mutta ei, ei lähde millään. Puhuu hänkin aina, että nyt saa riittää ja lähtee, mutta tunti kuluu niin ei. Onhan se vaikeaa, mutta tuossa tilanteessa olisi pakko. Mä en itse kaverina jaksa katsella sitä touhua, joka kerta jos ravintolassakin porukalla ollaan niin ilta päättyy siihen kun mies uhkailee (uhkailee koko porukkaa ) ja saa kutsua poliiseja...Mitä asian kanssa voisi tehdä? Lapsi kun kärsii. Ja on oppinut isältään ihania sanoja kuten kalja yms ja niitä toistelee...Ja mitähän muuta lapsi on oppinut mitä mä nyt en tiedä. Ja millainen lapsesta kasvaa kun noin hyvän kasvatuksen saa...

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Tee rikosilmoitus asiasta.

No kun itsekin sitä mietin, mutta kun ei jotenkaan olisi rahkeita sotkeutua toisten asioihin. Mutta kun se lapsi tosissaan säälittää. Sen jopa tämä nainen itsekin myönsi, että säälittää kun lapsi kärsii.

Tossa ei auta mikään jos kaveris ei itse tajua.. samanlainen tapaus tuttavapiirissä, ei auta mikään tuki ja yritys ei, kun aina ottaa miehen takasin vaikka mitä tekis ja vaikka lapset on kuinka kehityksessään hidastuneita traumojensa takia ja nainen sen varsin hyvin tietää itsekin :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tee rikosilmoitus asiasta.

No kun itsekin sitä mietin, mutta kun ei jotenkaan olisi rahkeita sotkeutua toisten asioihin. Mutta kun se lapsi tosissaan säälittää. Sen jopa tämä nainen itsekin myönsi, että säälittää kun lapsi kärsii.

Älä kerro nimees.

Kaverini mies pahoinpitelee kaveria. Uhakilee erolla ja tapolla. Uhkaa siis tappaa kaverin ja välillä uhkaa tappaa itsensä. Lapsi ei kuulemma tarvitse isäänsä ja parempi kun häntä ei ole. Siltikin tämä pariskunta on yhdessä. Tappelevat jatkuvasti ja tämä pieni lapsi, 2v, kuulee ja näkee kaiken. Kaikki yrittävät puhua naiselle, että tämä ottaisi ja lähtisi, oli paljon parempi kaikkien kannalta, mutta ei, ei lähde millään. Puhuu hänkin aina, että nyt saa riittää ja lähtee, mutta tunti kuluu niin ei. Onhan se vaikeaa, mutta tuossa tilanteessa olisi pakko. Mä en itse kaverina jaksa katsella sitä touhua, joka kerta jos ravintolassakin porukalla ollaan niin ilta päättyy siihen kun mies uhkailee (uhkailee koko porukkaa ) ja saa kutsua poliiseja...Mitä asian kanssa voisi tehdä? Lapsi kun kärsii. Ja on oppinut isältään ihania sanoja kuten kalja yms ja niitä toistelee...Ja mitähän muuta lapsi on oppinut mitä mä nyt en tiedä. Ja millainen lapsesta kasvaa kun noin hyvän kasvatuksen saa...

Sinulla on velvollisuus ilmoittaa kuntasi sosiaaliviranomaisille tästä perheestä!!! Ehkä äidinkin kynnys lähteä suhteesta kasvaa, kun saa tukea viranomaisilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Entajua:
miten joku laittaa täyspeen ukon lastensa hyvinvoinnin edelle....:(

Jos on suhteessa jossa on väkivaltaa, niin asiat on jo niin huonosti, ettei pysty hakea apua. Siksi tarvitseekin apua ulkopuolelta.

Mutta jokaisella ihmisellä on ilmoitusvevollisuus lastensuojeluun jos lapsi kärsii kodissaan.
Teet vaan reippasti ilmoituksen niin käyvät ainakin kattelemassa missä mennään ja juttelevat äidin kanssa.

Oikeesti missä on välittäminen lähimmäisestään nykyjään ei se tarkoita että kyttää taikka vahtii kateellisena muiden elämää.

Sillä ei väkivaltaisesta suhteesta ole helppo lähteä vaikka kuinka sitä toiset suosittelee saatikka puhuvat. Sillä kun on sisällä tollaisessa elämässä ei asioita näe niinkuin muut.
Tämmöinen suhde päättyy vasta sitten kun siihen on valmis.

ei sun auta muu kuin soittaa sossuun, mulla oli kaverilla samanlainen homma ukko teki vaikka ja mitä mutta sitten kun sossu puuttui asiaan jäi kaksi vaihto ehtoa jäädä miehen luo yksin tai lähteä lapsen kanssa pois. tää kaveri tapaili vieläkin miestä salaa ja jäi kiinni siitä muutaman kerran ennen kuin uskoi, sossu hommasi jopa miehelle lähestymiskiellon vaikka nainen sitä ei olisi halunnut mutta oli lopussa tyytyväinen nyt ovat olleet muutaman vuoden jo erossa.

ja sinä saat pysyä nimettömänä, kaverisi ei koskaan tule tietämään kuka ilmoituksen teki.

Mutta sehän se siinä on kun tässä tilanteessa olisi helppo arvata kuka se ilmoittaja on...ei ole kovin montaa läheistä ihmistä heillä...Siksi mua pelottaa tehdä asialle mitään. Vaikka pakko kai se olisi lapsen takia.

ja sinä saat pysyä nimettömänä, kaverisi ei koskaan tule tietämään kuka ilmoituksen teki.

Mutta sehän se siinä on kun tässä tilanteessa olisi helppo arvata kuka se ilmoittaja on...ei ole kovin montaa läheistä ihmistä heillä...Siksi mua pelottaa tehdä asialle mitään. Vaikka pakko kai se olisi lapsen takia.

Voisihan se olla sinun sijastasi vaikka joku naapuri..? Mahdollisuuksia monia =)

Niin itseäsihän sun pitääkin ajatella eikä sitä LASTA!! Mitä tänne tuut vinkumaan kun mitään et asian eteen kumminkaan tee!!!
Täällähän sitä sun kaveria on kiva porukalla jeesustella...

Alkuperäinen kirjoittaja voi haloo:
Niin itseäsihän sun pitääkin ajatella eikä sitä LASTA!! Mitä tänne tuut vinkumaan kun mitään et asian eteen kumminkaan tee!!!

No et varmaan tosissaan väitä, että itse samassa tilanteessa soittaisit pohtimatta?

Tollanen juttu voi olla aika vaikea, kun siinä moni asia sotii keskenään. Vaikka luonnollisesti lapsen tulisi aina tulla ensin, muista välittämättä.

No et varmaan tosissaan väitä, että itse samassa tilanteessa soittaisit pohtimatta?

Ehkä väitän, ehkä en... :)
Jotenkin vain rupes ärsyttämään kun vastauksena aina "en mä voi, en mä halua, mitä jos saa tietää"
Oman maineen menetys tuntuu suuremmalta pahalta kuin lapsen henkinen hyvinvointi. Vaikeita asioita

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:

Ehkä väitän, ehkä en... :)
Jotenkin vain rupes ärsyttämään kun vastauksena aina "en mä voi, en mä halua, mitä jos saa tietää"
Oman maineen menetys tuntuu suuremmalta pahalta kuin lapsen henkinen hyvinvointi. Vaikeita asioita

Eipä taida kuule kyse olla maineen menettämisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Eipä taida kuule kyse olla maineen menettämisestä.
Minustakin tuntuu, että ap:llä kyse on pikemminkin oman ja oman perheen turvallisuudesta. Eikä mitenkään tyhmästi ajateltu, ikäväähän se olisi saada sellainen väkivaltainen tyyppi oman perheensä kimppuun.

Yhteistyössä