Miten te jaksatte? Missä te voitte puhua? Etenkin te, joilla on epäselvä diagnoosi, ei ennustetta. Tunnetteko syyllisyyttä jostain? Miten tätä elämää eletään?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja selma-rouva:No kun mun lapsi ei oo kehitysvammainen. Vaan... outo? Ollaan vailla diagnoosia. Ja tää on vaikeeta! Mut katon noita sivuja. Kiitos!
Alkuperäinen kirjoittaja ---:Alkuperäinen kirjoittaja selma-rouva:No kun mun lapsi ei oo kehitysvammainen. Vaan... outo? Ollaan vailla diagnoosia. Ja tää on vaikeeta! Mut katon noita sivuja. Kiitos!
Millä tavalla lapsesi on outo?
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:Onko Leijonaemot tuttu?
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:Meillä on selvä diagnoosi. Parhainta ja asiantuntevinta apua on tullut yliopistollisesta sairaalasta. Neuvola toimii meillä tässä asiassa myös hyvin. Lapsen vammaan he eivät osaa ottaa mitään kantaa, mutta huolehtivat perheen jaksamisesta. Se, että tietää neuvolan kautta saavansa apua omaan jaksamiseensa on kullan arvoista. Syyllisyys ei onneksi paina, sen yliopistollisen sairaalan erikoislääkärit saivat teroitettua mieleen. Tälle ei vaan voi mitään. Mutta päivä kerrallaan. Yritän ajatella niin, että meillä on lapsi, jolla sattuu olemaan vamma, ei vammaista lasta.
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:No mun tyttärellä on keskivaikea älyllinen kehitysvamma, sydänvika, ataksia, SI-häiriö ja käytöksessä myös autistisia piirteitä...pikku keskosena syntynyt.
Eniten tukea ja apua on saanut Lastenlinnan sairaalasta, jotenkin ei ole tullut hakeuduttua vertaistukiryhmiin.
Syyllisyyttä tunnen koko loppuelämäni, koska mitään syndroomaa ei tytöllä ole ei mitään mikä selittäisi miksi hän on kehitysvammainen, oletetut syyt ovat ennenaikaisen syntymän aiheuttamat komplikaatiot.
Se syyllisyys, se tulee siitä että aloin yrittää kolmatta lasta, vaikka kaksi aiempaa raskautta olivat vaikeita, ja päättyivät raskausmyrkytykseen. Olisi pitänyt tietää ettei mikään ainakaan paremmin mene kun ikää mulla
oli jo 40...mutta sitä vaan toivoi että kaikki menisi paremmin.
Ei tätä elämää oikein muuten voi elää kuin päivä kerrallaan...kyllä meilläkin tyttö oppii uusia asioita, ja kehittyy, mutta hitaasti...mitään ennusteita ei voi tehdä tulevaisuudesta koska ongelmat ovat niin laaja-alaisia, eikä ole mitään syndroomaakaan joka antaisi jonkinlaisen käsityksen mitä kaikkea tyttö voi oppia.
Alkuperäinen kirjoittaja selma-rouva:Miten te jaksatte? Missä te voitte puhua? Etenkin te, joilla on epäselvä diagnoosi, ei ennustetta. Tunnetteko syyllisyyttä jostain? Miten tätä elämää eletään?
Alkuperäinen kirjoittaja selma-rouva:Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:No mun tyttärellä on keskivaikea älyllinen kehitysvamma, sydänvika, ataksia, SI-häiriö ja käytöksessä myös autistisia piirteitä...pikku keskosena syntynyt.
Eniten tukea ja apua on saanut Lastenlinnan sairaalasta, jotenkin ei ole tullut hakeuduttua vertaistukiryhmiin.
Syyllisyyttä tunnen koko loppuelämäni, koska mitään syndroomaa ei tytöllä ole ei mitään mikä selittäisi miksi hän on kehitysvammainen, oletetut syyt ovat ennenaikaisen syntymän aiheuttamat komplikaatiot.
Se syyllisyys, se tulee siitä että aloin yrittää kolmatta lasta, vaikka kaksi aiempaa raskautta olivat vaikeita, ja päättyivät raskausmyrkytykseen. Olisi pitänyt tietää ettei mikään ainakaan paremmin mene kun ikää mulla
oli jo 40...mutta sitä vaan toivoi että kaikki menisi paremmin.
Ei tätä elämää oikein muuten voi elää kuin päivä kerrallaan...kyllä meilläkin tyttö oppii uusia asioita, ja kehittyy, mutta hitaasti...mitään ennusteita ei voi tehdä tulevaisuudesta koska ongelmat ovat niin laaja-alaisia, eikä ole mitään syndroomaakaan joka antaisi jonkinlaisen käsityksen mitä kaikkea tyttö voi oppia.
Mitä tukea ootte saaneet Lastenlinnasta konkreettisesti? Me ollaan Lastenklinikan asiakkaita ja mitään apuva vanhemmille ei ole herunut. Teidän tilanne tavallaan on lähimpänä omaani.
Alkuperäinen kirjoittaja Hyh:Alkuperäinen kirjoittaja selma-rouva:Miten te jaksatte? Missä te voitte puhua? Etenkin te, joilla on epäselvä diagnoosi, ei ennustetta. Tunnetteko syyllisyyttä jostain? Miten tätä elämää eletään?
-vaihtelevsti,kuten kaikki vanhemmat
-verkostoitua voi verneriin ja lähi-aluiden ryhmiin, vammaisneuvolassa voi puhua ammattilaisille
-ei syyllisyyttä,miksi olisi?
-elämää eletään kuten mitä tahansa elämää.
Alkuperäinen kirjoittaja selma-rouva:Miten te jaksatte? Missä te voitte puhua? Etenkin te, joilla on epäselvä diagnoosi, ei ennustetta. Tunnetteko syyllisyyttä jostain? Miten tätä elämää eletään?
Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:mun lapsi on myös outo. epäilen aspergeria. välillä on tosi raskasta enkä oikeasti jaksa. nyt olen pikkuhiljaa alkanut hyväksymään että lapseni ihan oikeasti on erilainen. syyllisyyttä kannan toisinaan siitä etten ole toiminut "oikein" vaikka nyt vasta alan tajuamaan miten pitää toimia lapseni kanssa. vertaistukea en ole löytänyt, mutta jos sinä ap löydät jotain mikä tuntuu hyvältä vaikkette sinne "kuuluisikaan" käytä se hyödyksesi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja moikka:minun pojulla 2 diagnosia ja ei vastauksia tahdo saada .törmäsin netissä sattumalta paikkaan nimeltä malminkartanon maja ,yhdistyksen nimi jaatiset ja toinen on mahdollisuuslapselle ry itsekin vasta tutustun kun kukaan ei voi vastata kysymyksiin .toi maja on helsingissä.voimia sinne ja muista että sinä tunnet lapses ei muut
Miten te jaksatte? Missä te voitte puhua? Etenkin te, joilla on epäselvä diagnoosi, ei ennustetta. Tunnetteko syyllisyyttä jostain? Miten tätä elämää eletään?