Vasta-alkajat (2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huomenta tyttäret!

Onnittelut Viikunalle, sulla olikin pikavisiitti tähän ketjuun! Tulit, näytit ja voitit, hienoa!

Voi Monsku, sulla on ollut varmaan ihan kauheeta viikonloppuna. Tosi ikävää, ettei voitu olla sun tukena. Mitäs jos siirrytään suomi24h.fi keskustelupalstalle / äidit ja isät / vauvakuume, mikäli Ellien yhteys taas temppuilee!

Fanny, toivottavasti menkkoja ei näy eikä kuulu, vaan tulisi selkeä plussa!

Minervaa ja Aikkua sitten jännäämme seuraavaksi!

Omasta navasta sen verran, että vuotoa on sen verran, että pakko niitä on menkkoina pitää. Ihme kyllä, ekan päivän vatsakipua ei ollut lainkaan. No, pitäis kait vaan olla siitä iloinen. Must tuntuu, että pahin stressi tästä projektista on ohi (ainakin toistaiseksi). Ovistikuttelua aion jatkaa, vaikka nyt uskon tuntevani oviksen ilman tikkujakin. En ollut älyttömän pettynyt eilen menkkojen alettua (toisin kuin edellisellä kerralla), tosin miehen ajattelematon heitto "no eipä sua olekaan niin helppo raskauttaa" ei ollut ihan mieluisaa kuultavaa.

Nyt pukkaa töitä sen verran paljon, että on pakko lopetella tältä erää.

Päivänjatkoja!

Huomenta ja miksulle kovasti tervetuloa!

Vietän kotona flunssapäivää,menin eilen senverran huonoksi.Enkä sitten ole töissä tartuttelemassa kaikkia muita!
Eipä tässä ole edelleenkään ihmempää kirjotettavaa:ei menkkoja,joten tilanne ennallaan!Huomenna ne on täyden viikon myöhässä!
Uskaltauduin kyselemään asiasta lääkäriystävältäni,joka varmisti omat epäilyni.Kun siis tiedän varmasti oviksen paikan ja oviksen-menkkojen väli vakio,niin kun ollaan ylitetty toi maaginen "18. päivä oviksen jälkeen lämmöt koholla",niin voidaan sanoa että hedelmöittyminen on tapahtunut!Mutta on sitten eri asia elääkö alkio loppuun asti...Eli jos nyt tuleekin "menkat",niin se onkin varhainen keskenmeno.Toisalta lopputulos olis aivan sama,oli termi mikä tahansa!
Eli meikäläinen yrittää nyt vaan jaksaa odotella.Eilenillalla alavatsaa juili pitkästä aikaa senverran,että säikähdin niiden menkkojen nyt alkavan.Mutta ei!
Ehkä testaan viikonloppuna,jos tää jatkuu näin sinne saakka.Ei viittis enää niitä negoja katella...

Joanna hyvä,jos tuntuu,ettei tää stressaa enää niin paljoa!Mekin mieheni kanssa todettiin,että tämä kuuluu niihin asioihin,joihin ei loputtomasti voi vaikuttaa.Kyllä se vauva sieltä tulee!!

Aurinkoista päivänjatkoa(vaikka täällä kyllä on pilvistä :-D )

Moro kaikille!

Täällä taas ollaan :)

Joannalle onnittelut oikeasta asenteesta! Juuri noin pitäisi osata suhtautua. Yritän itsekin löytää tuon ajattelutavan jostain :)

Fannylla menee jo tosi jännäksi. Hui sentään. Mutta tosi hyvältä näyttää. Mulla taas muisti pätkii enkä nyt tähän hätään jaksa kaivella vanhoja viestejä, elikä; moneskos yrityskierto Fannylla olikaan menossa? Pahoittelen huonoa päätäni, anteeksi.

Miten Entu? Joko menkat on suvainneet saapua? Toivotaan toivotaan :)

Minervaa ja Aikkua jännätään tosiaan seuraavaksi. Toivottavasti Aikun petipuuhat kantoivat hedelmää ja entä Minerva, onko mitään tuntemuksia tulevan suhteen?

Aikun yhdyntäkivut osui taas ovikseen? Vai mitä luulet? Veikkaan että ovat oviksesta johtuvia ja jos eivät olleet kovia, niin varmaan ihan normaaleja. Teoriani mukaan olette ihan oikeeseen aikaa puuhastelleet.

Minulla vuoto vaan jatkuu. Olen aina ollut niukka; ennen pillereitä joskus aikoinaan noin 2 päivää, pillereiden aikaan ehkä yhden kunnon vuotopäivän ja nyt vuodankin jo neljättä... Lisäksi kipuilu on aika ajoin niin kovaa, että särkylääkkeitä on välillä otettava. Kivut eivät tunnu tavanomaisilta kuukautiskivuilta - ennemminkin ovulaatiokivuilta?! Repii vasemmalta puolelta samalla tavalla kuin oviksen aikaan, mutta paljon voimakkaammin. Rupee jo vähän huolestuttamaan. Täytyy yrittää odotella vielä vähän aikaa ja jos ei pian lakkaa niin harkita lääkärireissua... huokaus. Sellaisia en ainakaan nyt tähän jaksais :(

Lounas on tässä sivussa hotkittu ja nyt takas töiden pariin.

Ainiin, meinas melkeen unohtua... MIKSU tervetuloa suuresti!
Jos jostain vielä löytyy se meidän vanha lista, niin siihen sopii lisätä itsensä.

Niin Monsku, eikös tuo sinun tarinasi viittaa siis varhaiseen keskenmenoon? Kannattaisiko varmuuden vuoksi soittaa vaikka perhesuunnitteluneuvolaan ja kysäistä, olisiko lääkärissä käynti suositeltavaa. Varsinkin, jos kovaa kipuilua ja vuotamista on.

Moi!
Monsku munkin mielestä toi kuulostaa,että sulla on ollut varhainen keskenmeno!Itselläni on aina kaameet menkkakivut(kun en syö pillereitä),mutta jos toi on sulle uutta ja vuodatkin paljon,niin kannattaa tosiaan ehkä kysyä lääkärin tarve.
Jos jotain positiivista tosta repii,niin ainakin sillon on tärpännyt ja tää oli sun harjotuskappaleesi joka ei olisikaan voinut elää.

Kun kyselit,niin neljättä kiertoa tässä mennään ja jännäillään edelleen... :-D

Iltoja!

Tervetuloa Miksu joukkoon! Joo munkin mielestä kuulostaa Monsku varhaiselta keskenmenolta... Mun kivut oli kyllä taas ovulaation aikoihin, ei kovat mutta toisella puolella tuntui painetta taas. Parin viikon päästä vois uskaltaa varmaan testailla...
Jaksatko Fanny odottaa viikonloppuun... :-)

Iltaa vaan minunkin puolestani!
Itsekin tuota varhaista keskenmenoa pähkäilin. Ajattelin katsoa vielä huomiseen ja soittaa sitten lääkäriin jos tarvetta. Näin ajattelin tehdä, mutta tuotakin olen vatvonut, että tiedostanko vaan nyt liian herkästi kroppaani liittyviä asioita ja siksi kipuilutkin tuntuu epänormaaleilta. En tiedä. Mutta jos kivut jatkuvat niin totta kai soitan lääkäriin.

Kuten Fannykin sen sanoi; itselleni tuo mahdollinen varhainen keskenmeno oli kyllä jollain tavalla positiivinen kokemus. Ainakin näyttää siltä, että raskautuminen on meille mahdollista. Se ei vain tapahtunut nyt.
Kyllä se sieltä vielä varmaan tulee :=)

Illanjatkoja kaikille! Huomenissa jatketaan.

P.S. Fannylle superhyperplussasäteitä täältä!

Mulla ei mitään oireita oikeastaan...
...väsymyksen voi laittaa pitkän työputken ja syksyn pimenevien iltojen piikkiin
...massua turvottaa, nipistelee/vihloo välillä olisinko syönyt jotain "hassua"
...nännit on hieman arat ja rintoja välillä jomottelee, mutta useesti oviksen jälkeen ovat
...outoja tuntemuksia yhdynnässä myös oviksen jälkeen ?? tälle en keksi selitystä

Mä oon jotenkin yrittänyt aivopestä itseäni tämän odottamisen odottamiselta. Kaikkiin oireisiin esim. voi syy löytyä ihan tavallisista jutuista.
Ihan vaan sen tähden etten minä eikä kukaan meistä muistakaan halua nähdä testiä johon sitä viivaa ei ilmesty.

Ja Taustahahmolla oli koko ajan "varmuus" Monskun raskautumisesta;-) Eli tuo on tosiaan positiivista, että raskautuminen on todennäköisesti tapahtunut. Jos sulla sattuisi olemaan raskaustestiä kotona, niin siitähän näkisit, onko vielä hormonit koholla. Nehän saattaa keskenmenon jälkeen olla kait aika pitkäänkin. Kokemusta ei itsellä ole, mutta kuullut. Eihän se testi välttämättä näytä kylläkään... Tsemppiä uuteen kiertoon! Kuten kaikille muillekin!

Alkuperäinen kirjoittaja mymmeli:
Viikuna, tervetuloa mukaan minunkin puolestani.
Monsku, Kuulostaa lupaavalta oireesi. Toivotaan että kaks viivaa tulisi, sekä kaikille muillekkin plussa tuulia.

Tänään siis oli ultra ja olo on taivaallinen. Sydämmen syke näkyi :) Viikkoja vasta 6+3 jonka takia ei viime viikolla näkynyt mitään. Lääkärikin ihmetteli miksi raskaus näkynyt testissä jo 5 viikkoa sitten..

Palaillaan

jos raskausviikkoja 6+3 niin et ole ollut raskaana vielä viisi viikkoa sitten, koska raskausviikot lasketaan viimeisistä kuukautisista. Ei voi pitää paikkaansa että ovulaatio olisi ollut samalla viikolla kuin menkat olisivat alkaneet ja olisit jo tuottanut raskaushormoneja. jossakin kohtaa nyt näppäily tai lukemisvirhe

hellou,

eipä tässä ole tänään oikeastaan mitään asiantynkääkään, mutta pitää nyt vaan ilmoittautua :-)

Monskun tilanne ajatuttaa, mitkä onkaan tämän päivän tuntemukset??

Päivänjatkoja kaikille!

Heippa vaan minunkin puolestani.

Täällä tänään vihdoin parempi olo :)
Kipuilut lähes loppuneet - kohta vuorokausi ilman särkylääkkeitä. Vuoto niukentunut, mutta jatkuu edelleen.
Silti saatan soittaa tänään lääkäriin ja kysyä varmuuden vuoksi, että onko tarvetta lääkäriin. Olen myös miettiny testin tekemistä kuten Taustahahmokin ehdotti. Kaapissa on yksi testi. Mutta kuten varmaan ymmärrätte, ei yhtään nappaa. Ei todellakaan huvittais saada plussaa nyt... Joten pohdin vielä vähän aikaa mitä tehdä.

Fanny hohoi! Mikä tilanne?

Minerva, jatka vaan aivopesua. Se on kyllä psyyken kannalta terveellisin vaihtoehto.

Joanna, vieläkö sulla tänään on enteilyä vai ovatko menkat siis jo alkaneet? Jos eivät ole alkaneet, niin ei tätä nyt ihan lukkoon vielä löydä vaikka tiputtelua oliskin :)

Päivän jatkoja!

hey,

Monsku; ihan on normaalit menkat päällä, ainoastaan sillä erolla, ettei ekan päivän kipuiluja ollut lainkaan. Tällä hetkellä siis kp 3/32-37.

Mulla on nyt kivasti muutakin ajateltavaa kuin tämä raskautumisprojekti, nimittäin tulevat "hää"bileemme marraskuun alussa. Nyt on varattu juhlapaikka, bändi ja catering-tarjouskin kuulustaa lupaavalta!

Palaillaan!

Heip!
Fannylle sympatiat! Muistan niin hyvin miten piinaavaa se oli esikon kohdalla, kun tuntui niin sille ja negaa vaan testit tarjosi :/. Toivottavasti sullakin on lopputulos yhtä hyvä!

Monskulle jaksamista! Ymmärrän hyvin että ei varmasti tuntuisi nyt plussa hyvälle... mutta ei se tuo epätietoisuuskaan varmasti kivaa ole. Pitäisi nyt sitten vaan ottaa kahdesta pahasta se pienempi.

Täällä muuten on hermot kireällä. Töistä soitettiin, että parin viikon päästä pitäisi tietää jatkosuunnitelmia. Vaan kun en tiedä! En tosiaan halua takaisin töihin vielä pitkään aikaan! Haluan tehdä toisen lapsen ja hoitaa pikkuisia kotona. Mutta jos numero kaksi antaa odottaa itseään kovin pitkään niin on rahatilanteen vuoksi melkeinpä pakko käydä välillä töissä. Ei ole varaa pitkään hoitovapaaseen. Antaisi nyt jotain toiminnan merkkejä tämä kroppa! Turhauttaa kun ei itse voi paljoa asiaan vaikuttaa. Pari viikkoa sitten oli ekan kerran valkovuotoa sitten synnytyksen ja minä jo olin että jes! Jotain tapahtuu, vaan eipä taida tapahtua paskat...

Anteeksi vuodatus. Tuntuu vähän typerältä valittaa kun on työ ja lapsi, mutta kun lykkäsi nyt paineet päälle :/...

Plussia puhkun ja puhallan tasaisesti kaikille :)

Kesken meni ja pois tuli.Olen viettänyt aamupäivän Naistenklinikalla.

Jos nyt jotain positiivista,niin ultrasivat myös munasarjat yms. tosi tunnollisesti,eikä siellä ole mitään löydöksiä.Eikä tartte pitää yrityspaussia kun näin alussa oli.

En taida roikkua täällä nyt vähään aikaan,senverran pahalta tuntuu.

Vointeja muille!

Voi itku Fanny! Voimia ja haleja! Koeta jaksaa.
Kyllä nyt tosiaan näyttää huonolta meidän tilanne :(
Nyt vaan parempia aikoja odottelemaan. Kyllähän niitäkin vielä tulee.

Pus ja hei!

Iltoja! On koko päivän ollut kummallinen paine alavatsassa, välillä vihloo, on etova olo ja huippaa, ja meinasi taju mennä kankaalle kotimatkalla... Nyt on vasta kp 16/26-28, voisiko nyt jo olla raskausoireita...? Lämpöä 36.6, normaali lämpö 36.2...

Fanny77, olen tosi pahoillani puolestasi, Yritä jaksella. Kuten Monskullekkin voimia, kuulosti rankalta viikonlopulta, kun toiveitakin jo antoi haamutestaus.

Odottaja: Itselläni ovulaatio tapahtunut kuukautisten aikaan, joten kyllä olen ollut 5 viikkoa sitten raskaana, Kas kun jokainen on yksilö ja toimii hiukan erilailla.... Enköhän itse tiedä parhaiten!

Plussatuulia ja voimia, sekä hyvää viikonloppua

Mymmeli: no selvä homma, aika erikoista vaan tuollainen 14 päivän (koska ovulaatio on 14 päivää ennen seuraavia kuukautisia) kuukautiskierto ja kaikkia biologian sääntöjen vastaista että hormonia erittynyt heti niin paljon että testi on plussaa näyttänyt, ja että olet heti ruvennut raskaustestiä tekemään kuuakutisten jälkeen. Omituista ja ensimmäinen laatuaan!!! Ei muuta kuin onne odotukseen ja masun kasvattelua :)

Moikka

Mukavaa, että on perjantai. Oon tosi väsynyt.
Omasta navasta lyhyesti; menkat loppu :) ja kipuilut saman tien.
Eilen illalla pitkästä aikaa oltiin "oikeasti" petipuuhissa - yhdynnässä suomeksi :) Vihlaisuja vasemmalla puolella alavatsassa taas. Toivottavasti eivät enää ilmaantuisi, menee seksistä maku muuten kokonaan...

Aikku, voivathan nuo olla raskausoireita... tai sitten jotain ihan muuta. Niin valitettavaa kuin se onkin, niin voivat myös olla puhdasta mielikuvittelua. Mutta toivotaan tietysti parasta! Muistahan raportoida olotilasta!

Entulle voimia selättää ahdistus. Mieti rauhassa ja pohdi eri vaihtoehtoja! Eiköhän joku ratkaisu löydy. Itse on osaa tähän nyt mitään oikein sanoa, kun tilanne on minulle niin vieras ja kaukainen...

Joannalle hauskoja hetkiä bileiden suunnittelun parissa! Ihan pikkaisen kade olen... :)

Mymmelinkin mysteeri tuli sitten selväksi. Jännä homma! Mitä vaan voi kyllä tapahtua. että ei ehkä kannattaisi liikaa kalenteria tuijotella...
Olen muuten sittenkin päättänyt tikutella oviksen tässä kierrossa vaikka niin jo toista uhkailin..

Fannylle vielä suunnattomasti empatiaa! Älä nyt kuitenkaan kokonaan pois haihdu vaikka paha olo olisikin. Luulen, että sinäkin alat jossain vaiheessa ajatella niitä positiivisia puolia tapahtuneessa. Kuten tieto siitä, että sinä ja miehesi olette onnistuneet jo kerran raskautumaan. Se on hyvä uutinen. Vaikka ei tietysti kamalasti tässä vaiheessa vielä lohduta.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!

Yhteistyössä