Vasta-alkajat (2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jee perjantai! Ja viimeset työtunnit menossa ennen viikon lomaa...! Ei ole pääsyä sitten internettiin eli palailen loman jälkeen palstalle.
Sitä minäkin mietin että voinko kuvitella oireita, olen kyllä aina ollut aika herkkä tuntemaan kroppani toiminnan, eikä tällaista ole ikinä aiemmin ollut. Aamulla oli edelleen samanlainen olo, vieläkin on painetta alavatsassa mutta ei kuvota enää juuri lainkaan. Lämpöä oli aamulla 36.5. Katotaan miten kotimatka tänään sujuu...

Onkohan Joannalla ja Monskulla ovikset ensi viikolla...? Onnea yrityksiin jos on. :-) Ja Minerva millonkas sinä pääset testailemaan? Hyvät voinnit kaikille! :-)

Ei täälläkään mitään ihemeellistä, toivottelen teille hyvää viikonloppua!
Olo on vähän kuumeinen :(
Jännäillään sitten ensi viikon lopulla kuinka käy meillä...
Koska Aikku testaa?

Minerva, kuumeiluolo on yksi vahva oire. Nimim. Kokemusta on ;-)

Viikonloppuja kaikille haaveilijoille! Minä jatkan tätä taustailua ja taidan siirtyä tuonne odottajien puolelle kohta :-)

Kamala olo, varmasti syysflunssa iskemässä. Oli pakko jäädä kotiin vaikka oli jo iltamenoja sovittu kun olo tuntui niin voimattomalta ja kuumemittarin elohopea tai mitä se nykyään onkaan kipuu yli 37:n.
Vällyjen alla olen tässä miettinyt testausajankohtaa.
Viimekierto oli reilusti yli 40 päivää ja oviksesta ei tietoakaan.
Nyt kun sain bongattua oviksen kp 13-14 niin koska sitä sitten
vois alkaa testaamaan?
Painun takaisin peiton alle...

Vielä ehdin tänne pyrähtämään... :-) Lämpö lähentelee 37:aa, alavatsaa nipistelee ja rinnat on arahkot... Pitäisi varmaan pari viikkoa vielä odotella testausta, aikaisintaan ke 11.10 uskaltaisin ehkä. Jotenkin tuntuu uskomattomalta että nyt jo ois tärpännyt, meidän perheessä kun menee asiat yleensä aina vaikeimman kautta. Mutta toivossa on hyvä elää, yritän pitää jalat maassa vielä kuitenkin. Viikonloppuja kaikille, viikon päästä su olen seuraavan kerran linjoilla!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Eipä mulla mitään varsinaista sanottavaa tänään ole, mutta ajattelin vaan nostella meidän ketjua vähän ylemmäksi ettei ihan alimmaiseksi jäädä :)

Mitä mitä mitä? Ymmärsinkö oikein että Taustahahmolla on tärpännyt?! Jos näin, niin oikein kovasti onnea! Ethän unohda taustailla meitä jatkossakin. Minä olen saanut kovasti tsemppiä taustahahmolta :)

Aikulle oikein ihanaa lomaa, vaikka toivotus tuleekin vähän myöhässä...
Oireet näyttäisivät lupailevan hyvää. Onneksi ehdit takaisin lomalta tänne ennen kuin ruvetaan testailemaan.

Minervalle tsemppiä oireiluun! Mikäs on kp nyt? Sinuna testaisin joskus kp 30-32... mutta en kyllä yhtään aikaisemmin. Eri asia sitten, että kuinka pitkään jaksaa/pystyy odottamaan.

Kaikille muillekin paljon terkkuja. Meikä lähtee nyt ulkoilemaan :)

Juu, oikeinhan se Monsku tulkitsi. Perjantaina tuli haamu tikkuun. Huomenna testailen uudelleen, että oisko tuo vahvistunut. Toivon kovasti!

Ja ne "yhdyntäkivut" muuten luultavasti mulla ainakin tarkoitti sitä, että munasarjat oli ihan pullollaan oottelemassa riittävää hormonitason nousua. Mulla ylipitkä kierto, joten tikuttelin koko viikon haamua ja välillä vähän vahvempaa ovistestillä. Ilmeisesti häikkää tuossa LH:n erittymisessä tai jotain. Ja joskus ilmeisesti siitä vahvasta viivastakin voi mennä vielä suht pitkäkin aika ennen kuin se ovis sitten tapahtuu. Mulla siis ne yhdyntäkivut oli la, maanantaina tikuttelin vielä aikas vahvaa ovistestissä, sen jälkeen en enää testaillut, tiistaina armottomat oviskivut:-/ Mutta voi olla, että noi omat päätelmät ei ihan täysin kuitenkaan pidä paikkaansa. Jos ovis on kuitenkin ollutkin jo aikaisemmin. Ultrassahan se sitten selviää. Poskien kuumotus ja epätavallisen korkeat lämmöt tuli jo tuon oletetun ovisviikon perjantaina. Aika jännä kyllä, että se haamua nyt jo näytti. En enää malttanut olla testaamatta, kun oireita oli kovasti. Menkkoja siis oikeastaan odottelin vasta alkavan viikon puolivälissä kp 41-42, jos vaan olen oikein tuon oviksen bongannut. Nyt siis jännätään huomista uusintatestausta :-) Meille siis tulollaan olisi neljäs. Muut lapset -96, -98 ja -05.

Plussatuulia tänne muillekin. Yritän käydä välillä taustailemassa ja tsemppaamassa :-)

Onnea suuresti Taustahahmolle!!!
Hengessä mukana :)

Mitä muille kuuluu? Missä olette kaikki?
Minulle ei kuulu juuri mitään. Paitsi, että päätin lauantaina lopetta tupakoinnin. Kolmas päivä savuttomana. Motivaatio on kova. Jo viime keväänä päätettiin, että syyskuun lopussa lopetetaan. Mieskin siis lopetti eli yhdessä nyt ollaan tämän haasteen edessä. Minulle tämä tosin on vähän helpompi juttu kun en ole polttanut yhtä paljon kuin mies.

Ei muuta tällä kertaa. Mites meidän Minerva? Aikku on lomalla eli jännätään sitä sitten myöhemmin, mutta Minervallahan oli kanssa ihan näin päivinä jännät paikat :)

Monskulle tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen!!

Itse täällä vaan niistelen, köhin ja tuijottelen väliin kuumemittarin :(
Ei mikään maailman paras olo ja kaikki muu tuntuu nyt ihan sivu seikoilta
kunhan nyt vaan tulisi terveeksi!!
Tänään on kp 26 pienen pientä tuhruttelua, enteiliskö kuitenkin
menkkojen alkua :(

moikka,

vihdoinkin linjoilla. Passivoidun tylsän ja sateisen viikonlopun aikana kirjoittelustakin, mutta nyt kiireisen työpäivän jälkeen olen taas täällä!

Minervalle plussatuulia, Monskulle tsemppiä tupakattomaan elämään! Onnittelut Taustahahmolle haamusta; kerrothan uuden testin tuloksen! Ja älyttömästi voimaa Fannylle, toivottavasti palailet linjoille pian.

Mulla on meneillään vasta kp 7/32-37 ja edelleen vähän vuotoa; raivostuttavaa. Ovistakaan ei tarvitse odotella reiluun viikkoon, joten täällä todellista hiljaiseloa projektin tiimoilta. Mutta onpa täällä kuitenkin kiva jännätä teidän muitten tapahtumia!

Illanjatkoja!

Täällä ollaan :-)

Kiitos kaikille tsemppauksesta,lämmittää mieltä!

Täällä on nyt selvitty alkujärkytyksestä ja elämä jatkuu.Menin tänään töihin ja pystyin olemaan kuin mitään ei olis tapahtunutkaan.Olin nimittäin "kätevästi" ollut poissa töistä jo viime ke flunssan takia,joten to ja pe meni sitten samaan piikkiin.Lääkärintodistushan ei asiaa kerro edes pomolle.
Vuoto alkaa vihdoin olla loppumaan päin.Kamalinta tässä oli ehkä se järjetön selkäkipu,joka alkoi jo ennen tota vuotamista.Vissiin tyypillistä.Mutta mun onnihan oli,että se meni kesken jo niin aikaisin (5 viikkoa),ettei mulle tarvinnut tehdä mitään tyhjennystoimenpidettä,luonto hoiti homman.Ja olishan se myöhemmin vielä kamalampaa!
Eli voidaan sanoa,että voin jo aika hyvin :-) !Ajattelin ruveta panostamaan liikuntaan,siitä tulee hyvä olo!
Eli eikun kohti uutta kiertoa!Täytyypä yrittää tehdä kaikki samanlailla kun viimeksi,jos vaikka taas tärppäisi ;-)

Taustahahmo-onnea!!

Minervalle parempaa vointia!

Monskulle-loistavaa,että lopetitte polttamisen!! :-)

Palaillaan!

Kauheen tylsää kun en oo päässyt koneen ääreen! Tekin ootte jo kohta 2 sivua täyttäneet! Paljon lukemista oli!
Fanny, pahoittelen, mutta ainakin siitiöt uivat ja munat irtoavat =)
Monsku, hyvä päätös tuo savuttomuus. Varmasti tuleva lapsikin iloitsee! Kai sun vuoto on jo loppunut kokonaan?
Joanna, jos paras pv tulla raskaaksi on 5pv ennen oviksia, ja 1pv jälkeen, niin töihin siitä! Kohta on aika! Ja pidä hauskaa!
Mulla taas outoja ilmiöitä. Viime viikolla (edelliset menkat n 15.9, suht lyhyt kierto) alavatsassa kipuilua ja odottelin jo kovasti oviksia, mutta sitten vaan kivut lisääntyi ja tuli lisäksi painon tunnetta alavatsalle. Lauantaina alkoi joku tyhmä pieni vuoto. Ei siis menkka-määriä, lähinnä jotain pientä tuhrimista, mutta jatkunut jo 3 pv! Edelleen kipuilua alavatsalla. Mitäköhän se on?

Moikka,

Onpas tyhmännäköiset sivut taas... onks tää oikeesti joku uudistus vai vaan joku "vahinko". Anyway, jos on sivut taas uudistuneet, niin triplasti huonoon suuntaan ollaan menty...

Minervalle pikaista paranemista! Mites tuhrut? Ei kai vaan menkat ole alkaneet?

Joanna; kerää vaan voimia ovista varten :) Hiljaiselo tässä vaiheessa kiertoa voi hyvinkin olla järkevää projektin kannalta!

Tervetuloa "takaisin" Fanny! Ihana kuulla, että voit jo paremmin. Upea asenne!
Mites noi selkäkivut? Vieläkö ne vaivaa? Mulla oli ihan samaa ennen sitä haamuviivaa ja sen jälkeistä vuotoa... ja selkäkivut vaivaa edelleen ajoittain. Muuten on vuoto ja kivut loppuneet kokonaan.

Huomenna olis tarkoitus alkaa tikuttaa ovista... tänään kp 10. Päädyin kuitenkin testaamaan, sillä tilanne on se, että kahdessa viime kierrossa tiputtelu on alkanut jo viikkoa ennen menkkoja eli alle 10 päivää oviksesta... ja sehän ei hyvää ennusta. Eli parempi jo tässä vaiheessa kerätä kaikki faktat lekuria varten, jos sinne joskus joutuu... Mitenköhän on, voiko yleislääkäri tai muu määrätä esim. keltarauhasen tukemiseen lääkkeitä vai pitäisikö olla gynekologi? Noh, ei ole kovin ajankohtaista vielä. onneksi.

Miksu, kyllä kuulostaa siltä että kierto on sekaisin. Mites noi sun kierrot on muuten ollut? Voi tietysti tuo tiputtelu johtua myös oviksesta, mutta en uskoisi sitä kolmea päivää jatkuvan...

Savutonta elämää takana 2,5 vuorokautta :) Eikä tiukkaa tee.

Samassa tilassa ollaan nokka vuotaa ja tuhrutellaan...
...oikeestaan odotan jo että ne menkat alkaa niin pääsee
taas yrittämään uudelleen. On niin vetämätön olo ettei jaksais
edes kirjoittaa, inhottaa tällainen sumppurainen ilma :(

Tsemppiä kaikille! Harjoitus tekee mestarin!!

Monsku, kyllä yleislääkäri saa keltarauhashormoneja määrätä, toinen asia haluaako/tunteeko kykenevänsä semmoiseen päätökseen. Tosin gyn.tutkimus on tehtävä, mahdollisesti papa ja UÄ kohdun limakalvon tarkistusta varten. UÄ:tä taas eivät yleislääkärit yleensä tee.

Nythän on ilma parhaimmillaan! Voi käpertyä kultansa kainaloon ilman sen kummempia syitä... Kohta voi ruveta juomaan glögiäkin!

Mimmit hoi nyt herätys!

Jäin kotiin täksipäiväksi vähän lepäilemään... ei mitään uutta kerrottavaa tilanteesta.

Tuo Miksun mainitsema glögi sai kyllä veden herahtamaan kielelle, olen suuria glögityksen ystäviä :) saako sitä jo kaupoista??

Yritän tässä epätoivoisesti saada teidän ajatuksia kääntymään jonnekkin...
...vaatteisiin :D
Itselläni on kummallinen tilanne ilmeentynyt syksyn aikana. Syksykin on aikaa kun naiset ostavat kasapäin uusia villapaitoja, housuja, takkeja jne jne...
Olen kierrellyt ja kaarrellut kaupoissa, mutta joku sanoo mulle koko ajan jossain korvien välissä ettei niitä vaatteita kannata ostaa kun ne ei kohta (toivottavasti) mahdu päälle. Siis ihan sekoa mahtuuhan ne kuitenkin aika pitkälle...
Nykyään on aika kivan näkösiä äippävaatteitakin olemassa :)

Moikka

Nyt minullakin heräsi glögihimo! Nam. Minustakin syksy on ihanaa aikaa. Pidän vesisateesta ja harmaasta ilmasta. Luontokin on niin kaunis ja värikäs. Sääli, että syksyn jälken pitää tulla talvi...

Minullekaan ei mitään uutta. UNOHDIN tänään tikutella ovista! Hyvänen aika sentään. Ehkä tosiaan osaan olla tässä kierrossa vähän rennommin :)

Neljäs päivä savuttomana ja hyvin menee edelleen.

Kiitokset Miksulle tietopaketista. Ehkäpä kuitenkin odottelen vielä muutaman kierron ennen kuin varaan gyneä. Tosin Papakin pitäisi käydä ottamassa...

Mulla on kanssa vähän sama ilmiö kuin Minervalla. Ei viitsisi ostella vaatteita, kun ens kuussa voi vatsa jo olla iso :) Olen muuten saanut kilon-pari lisää nyt yritysaikana kun suhtaudun ruokaankin niin, että ei haittaa pari herkkupalaa kun kohta lihon kuitenkin ... ei ehkä kovin kannattava asenne. Ja olen sen verran hoikka, että minussa kilo tai pari näkyy aika helposti.

Minervalle paranemisia! Vieläkö tuhruttelet?

Missäs kaikki muut luuraa?

Mites monsku ton tikuttelun kanssa, testaatko tosiaan aamulla?
Mulla on vahva käsitys siitä testiä ei pidä tehdä aamupisseistä vaan vasta seuraavista tai iltapäivällä... ja näin olen tehnytkin.
Monet on sanoneet että ei saa tikuttamalla ovista esiin kun aamulla testaa, mutta
kun on vaitanut testausajankohdan iltapäivään niin johan on vahvoja viivoja ilmennyt.

Minerva, mun testeissä (mammaksin) mielestäni ohjeistetaan, että nimenomaan pitää aamuvirtsasta testata... tarkistan tämän vielä, mutta näin tosiaan mielestäni oli.
Viimeksi sain aamuvirtsasta vahvan viivan sinä aamuna, kun oviskipuilut alkoi iltapäivällä. Luulen siis, että ainakin minulla toimii näin.

ooh innostuin niin tosta ovisbongailusta että unohdin itse asian :)
Tuhruttelu on vähän on/off tyyppistä. Illalla olin jo varma että nyt ne menkat alkaa kun paperiin tuli melkosesti pyyhkiessä ja siteenkin laitoin varmuuden vuoksi yöksi että sais rauhassa nukkua... mutta aamulla sitten taas ei mitään
ärsyttävää, tapahtuis nyt jotain suuntaan tai toiseen
kp 28 meneillään tänään.
Lähden tästä ulkoilemaan "vatsakkaa" rattaitatyöntävän ystäväni kanssa :)
Minusta ei vielä ainakaan ole tullut mitenkään kateellinen tai katkera sen suhteen että toisilla on tärpännyt, mä oon vaan iloinen niiden puolesta. En tiedä sitten miten jos yritys kestää vaikka vuosia, muuttuuko ajatukset.

Heippa!
Alkoi tehdä mieli glögiä ja kantolan piparkakkuja :) ja takkatulta ja kullan kainaloa :).

Muutenkin on parempi mieli. Tultiin siihen tulokseen, että jään hoitovapaalle tuli toista vauvaa tai ei. Rahasta tekee varmasti sitten tiukkaa, mutta tarkoitus olisi olla vielä ensi kesä kotona. Helpottaa mieltä olisi tuntunut niin pahalle laittaa sellainen alle vuoden ikäinen hoitoon :/.

Monsku ja Minerva ostakaa villatakkeja :). Niitä on sitten ihana pitää vauvamasun kanssa silleen että on äippätoppi alla ja päällä villis josta pari ylintä nappia kiinni. Söpösesti sitten massu pullottaa välistä :). Ja on vaatteella vähän pitempi käyttöikä kun muutama kuukausi.

Hyviä vointeja ja plussia kaikille! Minä yritän vähän irtautua tästä vaavi-haaveilusta, siitä kun saa stressin itselleen. Mikä on minun tilanteessa aika typerää, kun tuo esikkokin vielä tissiä luputtaa.

moi,

Monsku, mun muistaakseni mammaksin testeissä suositeltiin nimenomaan aamupissiä, sillä siinä pitoisuudet on korkeimmat, mutta muunkin ajankohdan tuotos käy. Plussatuulia tikutteluun!

Minervalle peukut pystyyn, ettei ne menkat sieltä tuliskaan.

Entu, ihan hyvä jos voit vähän irtautua haaveilusta ja ottaa rennommin. Mä ainakin yritän samaa, tosin katsotaan mikä on meikäläisen tilanne viikon kuluttua kun ovistikuttelu on kiivaimmillaan... Siinä voi olla rento ote kaukana...

Aloitetaan seuraava ketju keskustelijalistalla! Mun iäksi voi sitten muuttaa 33 (tai no, synttärit on vasta viikon kuluttua)

Glögistä haaveillen, mukavaa sadepäivän jatkoa kaikille!

Heissan!

Täällä elämä ja olo normalisoitunut.Aika pelottavaakin miten pian!

Noissa tikuissa on varmaan eroja,että millon suositellaan käyttämään.Ite olen (ikävä kyllä!) koukussa clearblue-digi-testiin.Kallis,mutta luotettava.Siinä kun ei näy mitään "haamuja" eli ihan kyllä/ei-meininkiä.Tosin ei kyllä voi päätellä oviksen lähenemistäkään...Mutta siinä lukee,ettei väliä millon testaa,kunhan on väh.4 h edellisestä vessakäynnistä.Eli aamukin kelpaa ja sillon oon ite aina testannut(ja saanut plussan).

Mullakin on ollut lievää "innottomuutta" vaateostoja kohtaan,mikä on mulle kyllä ERITTÄIN epätyypillistä!Tai kattelen kyllä pitkiä trikoopaitoja...:-D
Tosin olen yrittänyt ajatella,että jos nyt ostan kivat housut ,niin ainakin tärppää!Eikö se mene kumminkin aina näin!

Minervalle peukkuja!Täällä jännätään mukana!

(mikä on keskustelijalista?oonko missannut jotain?)

Täälläkin glögiä odotellen!

kaivoinpa tähän jo tämän "keskustelijalista", en keksinyt muutakaan sanaa sille. Olet siis Fanny jo listautunut! Entu ja Miksu voi sitten lisätä tähän tietonsa. Eli siis ensin oma ikä / miehen ikä, y= mistä saakka yritystä.

Joanna 33/32,y 07/06 Vantaa
Monsku 26/38,y08/06 Hki
Aikku 30/30 ,y09/06 Hki
Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 29/32,y06/06 Hki

Nyt perunamuussin tekoon. Pitääkin tarkistaa joskos kaapin perukoilta löytyis viime talvista glögiä :-)

Yhteistyössä