Vasta-alkajat (2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Monsku

Vieras
Täällä siis ollaan :)

Joanna 32/32, y07/06, Vantaa
Monsku 26/38, y08/06, Helsinki
Aikku 30/30, y09/06, Helsinki
Minerva77 ?
Fanny77 ?

Ja missä Iitu, Sartsa, Yeniko, Martta & Maria_85!!! Huhuu!

Nutza ja Mymmeli ovat onnellisesti siirtyneet odottajien puolelle.
Ja kaikki tietysti toivotaan sydämemme pohjasta, että Mymmeli siellä myös pysyy!

Minulle kuuluu vähän kipeää :(
Kolottaa päätä ja jokaista jäsentä. On vähän kuumetta eli varmaan flunssa tulossa.
Alavatsaa kivistää, mutta se voi olla alaselän kipua, joka vaan heijastuu myös sinne.
Alaselän kipuilu on mulle myös normaali kuukautisoire... eli sitä odotellessa.
Nyt siis kp 24/28-30. Perjantaina olis siis kp 28. Jos menkat ei ole silloin alkanut, niin on pakko varmaan "tuhlata" testi. Illalla on firman pakolliset bileet, joita ei ilman hyvää syytä selvin päin kestä. Toisaalta juoda en uskalla, jos ei ole negatesti alla. Varmuuden vuoksi. Noh, sen näkee sitten loppuviikosta.

Kirjoittakaa jotain mukavaa ja piristävää.

Minä taidan lähteä sohvalle potemaan päätäni.

Kiitos lohduttavista viesteistä, on helpottanut minua paljon. Valitettavasti itselläni ei ole mitään mukavaa kirjoteltavaa. Vatsa kivut on hellittänyt pikkaisen, enpä tiedä onko hyvä vai paha asia.. Eikä siihen ole nyt niin kiinnittänyt huomioo, kun elämässä myylertää. Vanha kissani kuoli viime yönä ja tänään haudattiin niin on ollut mieli todella maassa.. Eiköhän se elämä tästä kuitenkin kirkastu.

Toivotan plussia teille kaikille!!

Täällä odotellaan ovista, tulee hulluksi tästä vahtaamisesta :)
Töissä on onneksi siihen malliin hässäkkää, että on pakko ajatella vähän muitakin asioita.

Mymmelille voimahaleja!!!

Joanna 32/32, y07/06, Vantaa
Monsku 26/38, y08/06, Helsinki
Aikku 30/30, y09/06, Helsinki
Minerva77 29/28, y08/06 Helsinki
Fanny77 ?

Huomenia,

Nyt kyllä Mymmeliä koetellaan kohtuuttomasti! Elämä on välillä tosi epäreilua. Yritä jaksaa!

Minä jäin tänään kotiin. Ajattelin, että kun kerran on sellainen olo, että olen tulossa kipeäksi, niin parempi levätä nyt päivä kuin kipeänä kolme. Mutta mutta... nyt on huono omatunto. Hitto tätä perisuomalaista tuntoa siitä, että kipeänä ollaan vasta kun kuumemittari niin selkeästi osoittaa ja nokka vuotaa ja kurkussa kasvaa kaktus!

Noh ei mahda mitään - tehty mikä tehty. Yritän tehdä vähän töitä kotoa käsin. Eilen illalla tuli muutama tippa valkovuodon sekaista verta. Ihan vähän, punaista. Tänä aamuna puolestaan runsaammin valkovuodon sekaista ruskeaa vuotoa. Eli ikävä kyllä taitaa olla menkat käsillä. Etuajassa. Masentaa vietävästi.

On jotenkin syyllinen olo... ehkä en ole yrittänyt tarpeeksi. Pitäisikö liikkua enemmän, lopettaa tupakointi kokonaan (olen huomattavasti vähentänyt tässä yritysvaiheessa), syödä monipuolisemmin ja saanko varmasti tarpeeksi vitamineeja? Teinkö jotain väärin.. En tiedä, kannattaisi varmaan lopettaa stressaaminen ja asian ajattelu kokonaan. Mutta miten?

On kuitenkin aika alkaa jännittää Joannaa! Tsemppiä sinne ja kaikille muillekin tietty :)

Mulle tulee kohta varmaan tylsää, joten palaan tod.näk. pian!

huomenta!

onpa Mymmelillä ihan kohtuuttomasti surua ja murhetta yhdelle viikolle :-(

Monsku, tiedän tunteesi, mutta yritä olla liiaksi potematta syyllisyyttä, pode vain kipeää oloasi. Mulla tuntui eilen iltapäivällä, että olisin myös tulossa kipeäksi (yskitti ja henkeä ahdisti eläinallergiamaisesti), mutta olo parani oudosti parissa tunnissa.

Onko sulla Monsku muuten yleensä tipottelua ennen menkkoja vai voisko kyseessä olla jotain muuta... Jostain muistan lukeneeni, että kiinnitysvaiheessa voi olla vuotoa!

Mulla on jännä hetki käsillä ens viikon ma-ti, enkä herkimmilläkään testeillä saa tietää olenko raskautunut ennen sunnuntaita. Pientä päänvaivaa nimittäin aiheuttaa duuniristeily pe-la tällä viikolla. Nimittäin jos meikäläinen pysyy reissun kuivin suin, arvataan heti mistä on kysymys, enkä viitsi edes yrittää mitään antibioottikuuriselitystä. Naimisiin mentyä tosin sanoin kaikille duunikavereille (ja eritoten pomolleni) totuudenmukaisesti etten ole raskaana, että se ei ole syy naimakauppoihin. Todennäköisesti siis tulee jotain juotua (tämähän voi olla viimeinen kerta pitkään aikaan), mutta sen verran mah-dol-li-nen raskaus mietityttää, että salmarit ja tequilat taidan jättää muiden nautittavaks. Enkä tämän tunnustuksen jälkeen kaipaa samanlaista älytöntä saarnaa pippurilta mitä Monsku sai osakseen kuukausi sitten terassisidukalle menosta.

Huomaan nyt kun kun jännät paikat lähestyy, niin ajatukset jotenkin muuttuu pessimistisemmiksi; "pian ne menkat sieltä kuitenkin tulevat". Liekö jotain itsesuojelua?

Parantele Monsku oloasi ja mukavaa syyspäivää kaikille!

Olen mukana muissa ketjuissa, mutta välillä seurailen näitä joitakin muitakin. Tuota Monskun tilannetta seuraan kiinnostuneena, kun muistaakseni hän kertoi "yhdyntäkivuista" jokin aika sitten. ;-)

Moi taustahahmo!
Onko sinulla jotain kokemusta noista yhdyntäkivuista? Tai jotain epäilyksiä siitä, mistä ne voisivat johtua?
Ruskehtava vuoto jatkuu vaan... masentavaa. Jotenkin oikeat menkat olisi helpompi sulattaa, kuin tuollainen epämääräinen "mistä-mahtaa-johtua-vuoto".
Kiinnittymisvuototeoria on mahdollinen, mutta mielestäni epätodennäköinen. Monethan näillä palstoilla sitä aina epäilevät ja toivovat, mutta olen ymmärtänyt, että oikeasti se on todella harvinaista. Haeskelin äsken viestihaulla keskusteluja aiheesta ja oli muuten aika eriävää näkemystä siitä, missä vaiheessa kiinnittymisvuoto tapahtuu. Joidenkin mielestä noin viikko oviksesta ja joiden mukaan vasta hieman ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa..? Epämääräistä :)

Kuten Joannakin totesi; on helpompaa tässä tilanteessa varautua pahimpaan kuin toivoa parasta. Itsesuojelua tosiaankin. Tosin uskon, että pettymys kuukautisten alkaessa on loppujen lopuksi yhtä suuri riippumatta siitä miten asiaan yrittää suhtautua.

Joanna, minusta voit nauttia lasin jos toisenkin viiniä, siideriä tai jotain muuta mietoa alkoholia. Vahvat voi tosiaan skipata, mutta et voi tuossa vaiheessa vielä vahingoittaa vauvaa kohtuukäytöllä. Ja ne Pippurin noin kuukausi sitten heittämät kommentit voidaan kyllä jättää omaan arvoonsa...

Palataan taas :) Yritän pitää lippua korkealla. Ilmakin on tajuttoman masentava.

No taustahahmolla on itsellään jo kolme raskautta takana, mutta silti tämä touhu on aina samanlaista oireiden ym. etsintää ;-) Itselläni noita yhdyntäkipuja vaan sattui tässä myös viikonloppuna olemaan ja itse luulen sen johtuvan a) ovulaatiosta tai b) alkaneesta raskaudesta. Omalla kohdalla uskon vaihtoehtoon a. Varmaan on myös muita syitä kuten endot ym., mutta kaippa ne antaa myös muita oireita. Omalla päättelyllä jotenkin veikkaan, että ovulaation aikaan munasarjoissa on varmaan pientä turvotusta. (Korjatkaa, jos olen väärässä!) Tämä varmaan aiheuttaa jonkinlaista "krinnausta" sisäelimissä. Mutta tämä on todellakin ihan maalaisjärkiteoriaa, ei kirjatietoutta ;-)

Ja kiinnittyminenhän tapahtuu 5-6 vrk hedelmöittymisestä, että luulisi sen kiinnittymisvuodonkin ajoittuvan siihen kohtaan. Itselläni oli ensimmäisessä raskaudessa luultavasti juuri tuota. Kierto oli pitkä ja sekaisin, luulin menkkojen alkavan... Ihmettelin, kun eivät alkaneetkaan. Silloin oli yritetty jo yli vuosi :-(
Eikä tullut raskausvaihtoehto mieleenkään:-) Silloin ei ollut näitä palstoja, josta olisi saanut hyviä vinkkejä. Meni vielä muutama viikko ennen kuin testasin. Näin jälkeenpäin tuntuu kyllä tosi naurettavalta. Mutta sitä ei vain uskonut todellakaan sen yrittämisen jälkeen raskauteen, kuvitteli vaan kierron olevan vielä enemmän sekaisin.

Moi,
Mulla siis kp 25 tänään. Eli menee kyllä reippaasti yli kiinnittymisen ajankohdasta. Ovis oli varmasti kp 14, silloin sain testiin tasavahvat viivat. Että kyllä edelleen vahvistuu tunteeni siitä, että se täti sieltä on tulossa kyläilemään...

Heissan!Nyt vasta töiltäni ehdin kirjottelemaan!Eli laitetaanpa toi lista ensin...

Joanna 32/32,y 07/06 Vantaa
Monsku 26/38,y08/06 Hki
Aikku 30/30 ,y09/06 Hki
Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 29/32,y06/06 Hki

Monskulle:käyppä katsomassa vaikka ihan huviksesi "ruskea vuoto"-ketju.Siellä itsekin ihmettelin omaani ja löytyi monia tovereita mitä erilaisimmilla syillä ;-).Jos ei löydy vastauksia niin ehkä sympatiaa ainakin!
Omasta navasta todettakoon,että kp 30/n.32 meneillään.Päätä särkee vietävästi ja menkkamaisia tuntoja mahassa.Vaikka lämmöt oli vielä aamulla korkeella alan kokoajan muuttumaan pessimistisemmäksi;kyllä ne menkat kohta alkaa.Vaikka jossainvaiheessa arvelin testaavani tänään,niin nyt ei kyllä polttele ollenkaan...Torstai on todennäköisin päivä menkoille,joten jos sillon ei ala,niin ehkä sit testaan.

Meillä taitaa täällä levitä apatia vähän turhan aikaisin tyttäret!Mehän kumminkin ollaan vasta-alkajia,ja (hirveä) totuushan on,ettei vuosi ole vielä mikään aika tässä yritysasiassa.Tietysti me halutaan kaikki raskautua aikasemmin-olen itse tainnut yrittää "pisimmän" ajan-mutta ei meijän ajat ole vielä mitään...Eli eiköhän yritetä nauttia kauniista syksystä ;-) !

(Helppo siis sanoa-kun mun menkat alkaa,tulen sitten tänne marisemaan! :-) )

Päivänjatkoja!

Monsku, pienenpieni mahdollisuus kuitenkin on. Voihan tuosta vahvasta tikutuksesta vielä mennä pari päivää siihen h-hetkeen, eikös? Lasketaanpas siis näin teoreettisesti;-) Jos ovis on kuitenkin ollut vaikka kp 16, munasolu on liikkeellä n. vuorokauden. Jos hedelmöitys olisikin tapahtunut vasta esim. kp 17 -> kiinnittymiseen 6 vrk? = kp 23. Eli kait kuitenkin teoreettiset mahikset on? :-) Millonkas ne yhdyntäkivut tuntuikaan, kp?

Täällä omia tuntemuksia kans nyt jännäillään, että helpottaa keskittyä toisten kiertoihin :-D

Hitsi Fanny! En tajunnutkaan, että sulla on jännät paikat myös nyt käsillä. Pahoitteluni. Nyt alko jännittämään... Eikö tosiaan polttele :) Ihailen kärsivällisyyttäsi.

On totinen tosi, että vasta-alkajia tässä ollaan ja kärsivällisyyttä tullaan vielä tarvitsemaan ja paljon. Mutta toive vauvasta on vaan niin kova!
Minun tuttavapiirissäni on vieläpä vahinkoraskauksia ja "helppoja" raskauksia tosi paljon. Tunnen henkilökohtaisesti huomattavasti enemmän nopeasti raskautuneita kuin kauan yrittäneitä. Yritän siis sanoa, että vaikka tosiasia on se, että valtavan kauan voi joutua yrittämään ja odottamaan, niin on myös paljon niitä, jotka raskautuvat nopeasti. Ja siksi toiveet ovat AINA jokaisessa yrityskierrossa korkealla. Tarkoitukseni ei siis ole missään nimessä vaipua apaattisuuteen/masennukseen tai marista, kun yritystä on vasta pari kuukautta takana. MUTTA toivon, että kaikki tässä ketjussa hengailevat yrittäjät tilittävät tuntojaan aina kun siltä tuntuu. Kaikkein pienimmistäkin asioista. Totta kai kaikki käsittävät asioiden realistiset mittasuhteet. Esim. että oma alakuloinen olo ei varmaan vedä vertoja Mymmelin ahdistukselle. Mutta saa sitä vähän pienimmistäkin asioista "valittaa" :) Eiks jeah?

Hei mun pitääkin nyt juosta! Tuli kiire.
Fannylle tsemppiä jännitykseen. Toivottavasti tärppää!!!

Taustahahmolle vielä; yhdyntäkivut oli silloin kun tikutin oviksen eli kp 14. Kiitokset kun olet niin kivasti kierrossani mukana :)
Tuntuu hyvältä tuollainen tsemmpi. Ja toivon tosiaan tsemppiä myös sulle! ja ehkä mullakin on se pienenpieni mahdollisuus vielä.
Ei muuten ole tiputellut enää muutamiin tunteihin.

Fannille pidetään kovasti peukkuja pystytssä täällä! Minä en kyllä pystyisi pitämmään näppejäni erossa testistä...
Itse tikutin tässä oviksen itselleni tänään. Aika varma olin siitä ensimmäistä kertaa muutenkin, mutta tein testin ihan testatakseni voiko itseensä luottaa :)
Iloinen mieliala. Isot tentit alkaa huomenissa ja täällä hymyillään, aivan poikkeuksellista... mutta enköhän mene tästä kertaamaan.

Huomenta!Täällä sitä edelleen ihmetellään korkeaa ruumiinlämpöä-ei siis menkkoja (ja nyt kp 31/n.32)!Miten paljon ennen menkkoja niiden lämpöjen sitten pitäis "romahtaa"?Onko tähän joku "sääntö"?Kummallisena yksityiskohtana kerrottakoon,etten ole painanut näin VÄHÄN kertaakaan kesän jälkeen!Ja kun menkkoja ennen yleensä kerääntyy tuota nestettä...

Mitä meidän vasta-alkajuuteen tulee,niin ei todellakaan ollut tarkoitus paasata eikä kieltää ketään tilittämästä tuntojaan,päin vastoin!Olen täysin samaa mieltä Monskun kanssa siitä,että tämä on täsmälleen oikea paikka marista(yms.)-oma mieheni ei ainakaan jaksa loputtomasti kuunnella vauvajuttuja,vaikka innoissaan onkin!
No,nyt joutuu menemään töihin-saatan palailla iltapäivällä... ;-)

Heippis!
Työnnämpä lusikkani soppaan minäkin. Vähän varovaisesti kurkkailen tänne, vaikka ei ole tuon pikku esikoisen jäljiltä vielä edes ekat menkat tulleet... silti jo toisesta haaveilen. Ehkäisyä ei käytetä, että ei sen puoleen tarvi niiden menkkojen tullakaan, vaikka toisaalta sitten edes tietäis että kroppa on taas toimintakunnossa :). Monskulle sellaista, että mulla tuon esikoisen kanssa ensimmäinen oire oli "flunssa", eli lämmöt nousi ja oli vähän nuhaa ja kolotusta. Kaverillani oli myös samanlaiset flunssatuntemukset oireena, kun hän raskautui. Sullahan tuota kipeyttä on ollut, että jospa ei olisikaan flunssa vaan jotain paljon kivempaa :)

Taustahahmo ajatteli samaa tuosta Monskun flunssailusta ;-)
Ja voihan ne vuodot olla toisaalta sitä, että menksut yrittää alkaa, mutta kroppa antaa vähän vinkkiä, että nyt on vähän eri hommat menossa :-)

Itse ajattelin alunperin liittyä myös tähän teidän ketjuun, mutta koen, että otsikko VASTA-ALKAJAT ei oikein sovi minuun, kun nelosta yritetään :-)

Tervehdys kaikille!

Kiva kun tulit ketjuun kurkkailemaan entu! Liity seuraan vaan!

Hei, ketjun nimen tarkoitus ei tosiaankaan ole työntää ketään pois tai rajata meitä yrittäjiä jotenkin. Alun perin tuo nimi tuli yksinkertaisesti siitä, että muissa ketjuissa oli paljon sellaisia, jotka olivat tosiaan yrittäneet jo kuukausia - peräti vuosia. Siksi halusin itse mielummin sellaiseen ketjuun, jossa olisi vähän useampi sellainen, joka on vasta aloittanut yrittämisen. Ei väliä olisiko sitten kyseessä eka, toka vai kymmenes lapsi! Ja kaikki keskustelijat ovat totisesti tervetulleita :)

Fanny, en ottanutkaan sinun aiempaa kommenttiasi paasauksena tms. Päin vastoin, tänne tarvitaan kyllä positiivisiakin ajatuksia ja tsemppiä ja on hyvä kun joku muistuttelee iloisista asioista välillä.

Miten muuten Fanny ne sun lämmöt? Sä kun olet seuraillut niitä, niin kuinka paljon ovat koholla normaalilämmöstä? Itse en tiedä normaalilämpöäni tarkasti, mutta muistan isäni joskus kommentoineen, että minulla on alhainen ruumiinlämpö. Nyt on lämmöt vähän laskeneet, ei siis enää kuumetta, mutta ovat edelleen koholla (kai?) 37,1 tällä hetkellä.

Mä en ihan tarkkaan tiedä missä vaiheessa ne lämmöt sitten romahtaa. Kaivelin siitäkin eilen vanhoja keskusteluja ja joidenkin kohdalla lämmöt saattavat romahtaa vasta samana päivänä kun kuukautiset alkavat...
Mutta tosi positiiviselta Fanny tilanteesi kuulostaa. Eikö vieläkään polttele???

Minervalle kivoja hetkiä vällyjen väliin! Onnea oviksesta!

Mulla vuodot loppui eilisen aamupäivän jälkeen kokonaan ja vatsakivut vähän rauhottui. Välillä nipistelee kyllä edelleen. Tosiaan vanhoja ketjuja lueskellessa tulin siihen tulokseen, että vuoto saattoi olla melkein mitä vaan. Mutta koska vuoto kuitenkin loppui, sitä tuli tosi vähän eikä se ollut veristä, niin en ole vielä luopunut toivosta. pari päivää saan siis vielä jännittää. Toivotaan että entun ja taustahahmon veikkaukset pitäisivät paikkansa :)

Missä Joanna *huhuu*! Entäs Aikku, Mitä kuuluu?

heips kaikille!

Onpas tässä monta jännääjää lähipäiville. Minervalle ovisonnittelut! Ja tervetuloa mukaan Entu, minkä ikäinen esikoisesi on?

Töissä pitää kiirettä, joten palaan asiaan huomenissa paremmalla ajalla!

Moi!

Nopea lämpökatsaus...Mun normaali lämpö on vaan n.36,2,joten kun nyt on 36,9-37,1 niin se on aika paljon korkeempi.Tosin tietty on ihmisiä joiden normaalilämpö on 37 ,niin en usko että ne nousee 38:aan... ;-) Lähipiiristäni löytyy lääkäreitä ja olen kuullut,että just toi n.37 asteen lämpö on sellanen,että se ylläpitää raskautta.Siks siis lämpö laskee,jos ei ole mitään ylläpidettävää.
Eli mitä sun lämpöön tulee Monsku,niin kuulostaa hyvältä!!Oon myös käsittänyt,ettei se kaikilla heti oviksen jälkeen nouse noin ylös vaan nousee kohti kierron loppua jos tärppi on tullut.Eli toistaiseksi meillä menee hyvin! :-D Koitetaan kestää.Millon ajattelit testata?

Täytyy taas mennä...

No niin neidit olettekos jo päättäneet koska testaatte?
Kiva jännittää teidän puolesta kun ei ole vielä mitään omaa jännitettävää :) kuluu aika pikkasen nopeammin.
Päivä oli tajuttoman rankka, päätä särkee...
Taidan ottaa ansaitut päiväunet.

Tervetuloa mukaan entu!!

Heippa taas
Enpä tiedä tuosta testauksesta. Josko jaksaisin odotella sunnuntaihin asti, niin olisi paras. Perjantaina periaatteessa voisi testata, mutta jos malttaisi, niin voisi katsoa viikonlopun yli, että alkavatko menkat.
Olisi ehkä mukavampi elää pari ylimääräistä päivää jännityksessä kuin testata nega ja kärsimättömänä alkaa odotella, että koska ne menkat oikein alkaa...
Noh, nähtäväksi jää kuinka kauan pystyn olemaan testaamatta.
Lämpö juuri mitattu ja 31,3 näytti. Onkin palellut tänään paljon.
Fannyhan "saisi" jo huomenna testata :) Kärsivällisyyttä sinnekin!!!

Yhteistyössä