Alkuperäinen kirjoittaja <3:Alkuperäinen kirjoittaja Blaaah:Kyllä mä veisin vanhemman lapsen 2-3 kertaa viikossa päivähoitoon, jos saisin vauvan. Niinä päivinä, kun on seurakunnan kerho, pitäisin molemmat lapset kotona ja mentäisiin yhdessä kerhoilemaan. Päiväkotipäivinä saisin hommia tehtyä rauhassa vauvan nukkuessa ja jäisi myös sitä tärkeää omaa aikaa. Elämä olisi semmosta sopivan leppoisaa, kuten nyt yhden lapsen kanssa. En käsitä, miksi pitäisi hikipäässä uurastaa, kun helpompikin tapa on keksitty. Mun mielestä on vain älykästä hyödyntää tarjolla olevia palveluita. Luulevatko ne "raskasta on, mutta onhan tästä ennenvanhaankin selvitty" -äidit saavansa jonkun palkinnon uurastuksestaan?
Otan myös lapsilisän vastaan, vaikka pärjäisin ihan hyvin ilmankin. Sillä rahalla saan meille siivoojan joka toinen viikko. Siivoamiseen käytetty aika on haaskattua elämää, joten homman voi hoitaa joku muu. Minä keskityn sillä aikaa lapsiini.
Kerroppa miksi toisten pitää urastaa sinun lapsiesi eteen, kun eivät ole niitä tähän maailmaan pyytäneet, varsinkaan jos et itsekkään vaivaudu sitä tekemään?
Hei, ne hoitotädit ovat ihan itse itsensä työhönsä kouluttaneet ja sille alalle halunneet. Ja he saavat siitä rahaa, jokainen tyytyväinen?