M
monenlaista arkea
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aikuinen äiti ja nainen:Olen aivan hämmästynyt siitä, että lapsia viedään hoitoon vaikka äiti on kotona vauvan kanssa. Kyllä todellakin pitää paikkansa, että nykyinen sukupolvi on pelkkää pullamössöä.
Sitä sitten puolustellaan lapsen edulla ja oikeudella saada leikkikavereita jne. Pyh, sanon minä. Mistään muusta ei ole kyse kuin äidin mukavuudenhalusta. Älkää hankkiko useampia lapsia kuin jaksatte hoitaa!
"Jos jotkut äidit jaksavat olla lasten ja vauvan kanssa kotona niin se on hatun noston paikkaKaikille ei sellaisia hermoja ole suotu. "
Voi elämän kevät! Normaalia on se, että äiti jaksaa olla kotona vauvan JA vanhemman/vanhempien lasten kanssa ja viihdyttää heitä kaikkia yhdessä asettamatta vauvaa aina ja kaikessa etusijalle. Toki hänen tarpeensa tulee tyydyttää ja häntä hoitaa, mutta ei asettamalla toiset lapset toiselle sijalle. Lapsille riittää kodin arjen normaali puuhastelu ulkoiluineen, puistossa käynteineen ja siellä olevien leikkikaverien kanssa leikkiminen. Ja jos ei ennalta tunne muita lapsiperheitä, niin sitten tutustutaan!
En todellakaan ymmärrä näitä uusavuttomia nuoria äitejä, jotka eivät mitään jaksa, edes sitä lyhyen öyhyttä aikaa elämässään, jonka lasten pikkulapsivaihe kestää...
Itsekkin olen periaatteessa sitä mieltä, että lapset pitäisi hoitaa kotona jos jompakumpa vanhemmista on kotona. Mutta tilanteita on niin monenlaisia, että en kyllä lähtisi näin jyrkkiä mielipiteitä laukomaan.
Itselläni on vasta yksi lapsi ja haaveet toisesta on kyllä haudattu toistaiseksi, sillä en mitenkään selviäisi arjesta kahden muksun kanssa. En ainakaan jos toinenkin osoittautuisi yhtä suuritarpeiseksi. Esikoisella on mm. atooppinen iho ja allergioita ja muutenkin taitaa olla huono nukkumaan. Viimeiset puolitoistavuotta olen herännyt lähes joka yö tunnin välein ja päiväuniakaan meillä ei nukuta niin, että itse pystyisin nukkumaan.
Olen täysin varma että kahden tai vaikka kolmenkin "normaalin" muksun kanssa pärjäisin/jaksaisin hienosti. Mutta elämä kyllä nyt on aivan toisenlaista kuin tuttavaperheissä joissa on "helpot" lapset. Entäpä jos eka lapsi on helppo ja toinen hankala? Saattaakin tulla aivan yllätyksenä, että arki voi olla uskomattoman rankkaa...