älyväläys, olen kanssasi samaa mieltä, mutta täällä jos tuosta aiheesta uskoltaa avata suunsa, nii johan sitä saa kasan paskaa niskaansa. Mulle kävi niin, että yhdessä yössä loppui maidon tulo. Toki mä tiedän siihen syynkin. Vauva oli alusta asti rintavastainen ja sitten kun rinta olisi kelvannut, eipä sieltä mitään tullu hänen tarpeeseen. Ja nyt kun lääkearsenaali on kohtalainen, niin mielummin korvike. En stressaa turhanpäiten itseäni imetyksen kanssa. Pääasia, että vauva on tyytyväinen ja sitä kautta myös äiti tyytyväinen.
Meillä tuo reilu 3kuinen joi korviketta yli litraa päivässä, niin tuossa pikkusta ennen 3kk ikää alettiin maistelemaan kiinteitä ja nyt syödään sitten 1-3 kiinteää ateriaa pvässä. Maito on kuitenkin se ensisijainen ja sitä menee nyt sellaset vähän vajaa litra, n. 8-9dl. Neuvolan siunaus toki on asiaan, jos joku on huolissaan tästä. Ja toki sitä kuuluisaa maalaisjärkeä käytämmä. Poitsu on enemmän kuin tyytyväinen. Masukivut on vähentyny huomattavasti
Yritä välttää stressiä. Kokeile imettää, mutta jos se tuntuu ettei onnistu ja väsytät vain itsesi, niin anna itsellesi armoa. Turhaan stressaat, jos tuntuu ettei onnistu ja olet yrittämällä yrittäny eikä vauva ole tyytyväinen, niin et ole yhtään sen huonompi äiti, vaikka korviketta antaisit.