vauvan itkeminen unissaan. normaalia?

02.11.2011
484
-1
16
33
kirjeitadecolle.blogspot.com
vauva oli hyvin itkuinen, massu oli kumminkin täynnä, kun ei kelvannut rinta niin annoin varmuuden vuoksi korviketta jos ei kelvannut sen takia ettei tule maitoa kun niitä taas lussuttanut monta tuntia, vaipat kuivat yms. mahassa ehkä saattoi olla jotain mutta sitten yhtäkkiä vaan nukahti syliin vaikka olin yrittänyt nukuttaa pitkän aikaa, eli oli luultavasti vain liikaväsynyt joten itki. Sitten meni pari sekuntia kun vauva rupesi itkemään niin loukkaantunutta itkua kuin vain voi, edelleen silmät kiinni. Itkui jatkui, välillä loppui mutta silmät edelleen kiinni ja oikein surullinen ilme. Itku alko oikein syvällä ulospäinhengitysitkulla ihan pää punaiseksi asti sitten syvään henkeä ja taas itkua, yritin herättää ja puhua jos vaikka näkeekin pahaa unta, muttei herännyt, nyt sitten nukkuu rauhallisesti velttona kuin makaroni. Tämän kaiken jälkeen sitten rupesin miettimään tuota unissa itkua, että näkeekö noin pieni (1kk) jo unia? Eli oliko mahdollista että näki vain pahaa unta?

[QUOTE="Vieras";25064479]Laita kappalejaot, niin jaksaa lukea.[/QUOTE]

no voi anteeksi :)

vauva oli hyvin itkuinen, massu oli kumminkin täynnä, kun ei kelvannut rinta niin annoin varmuuden vuoksi korviketta jos ei kelvannut sen takia ettei tule maitoa kun niitä taas lussuttanut monta tuntia, vaipat kuivat yms. mahassa ehkä saattoi olla jotain.

mutta sitten yhtäkkiä vaan nukahti syliin vaikka olin yrittänyt nukuttaa pitkän aikaa, eli oli luultavasti vain liikaväsynyt joten itki.
Sitten meni pari sekuntia kun vauva rupesi itkemään niin loukkaantunutta itkua kuin vain voi, edelleen silmät kiinni. Itkui jatkui, välillä loppui mutta silmät edelleen kiinni ja oikein surullinen ilme.
Itku alko oikein syvällä ulospäinhengitysitkulla ihan pää punaiseksi asti sitten syvään henkeä ja taas itkua, yritin herättää ja puhua jos vaikka näkeekin pahaa unta, muttei herännyt, nyt sitten nukkuu rauhallisesti velttona kuin makaroni.

Tämän kaiken jälkeen sitten rupesin miettimään tuota unissa itkua, että näkeekö noin pieni (1kk) jo unia? Eli oliko mahdollista että näki vain pahaa unta?

onnistuuko nyt?

muistan ihmetelleeni kun vauva oli tuossa iässä ja venkoili unissaan niin että mistä ihmeestä tuon ikäinen uneksii vaan unia ne oli! saattaa toki olla että vatsaa vaan väänsi teillä kun on tuon ikäinen :/

muistan ihmetelleeni kun vauva oli tuossa iässä ja venkoili unissaan niin että mistä ihmeestä tuon ikäinen uneksii vaan unia ne oli! saattaa toki olla että vatsaa vaan väänsi teillä kun on tuon ikäinen :/

joo, meillä muutenkin päivällä kun nukkuu vähän lyhyempiä unia, niin juuri venkslailee, ärisee ja ääntelee unissaan muttei herää ja jatkaakin hetken päästä tavallisesti uniaan.
Olisi kyllä aika jännä tietää mitä tuommoisen päässä liikkuu muutenkin, saatika sitten mitä unia näkee!

Meillä vauvat rauhoittuneet joko ihan itestään, rinnalla, silittelemällä tai kapalossa. Onko saanut aiemmin korviketta? (mietin että jos vatsa ei ole kovin tottunut siihen niin saattoi hetkellisesti nipata sen verran että itku tuli)

Olet ainakin toiminut aivan oikein, mutta älä huolestu turhaan. Ensimmäisen vauvan kanssa se on vähän sellaista opettelua, mutta silti hirmu mukavaa ja uutta. Vauvoilla on usein esim. vatsakipuja kun elimistö totuttelee elämään kohdun ulkopuolella ja suoliston bakteerikanta kehittyy. Vauvat voivat myös nähdä unia. Sitten kun vauva on oppinut hymyilemään ja nauramaan, voi joskus huomata, että vauva näkee kivaa unta.

no voi anteeksi :)

vauva oli hyvin itkuinen, massu oli kumminkin täynnä, kun ei kelvannut rinta niin annoin varmuuden vuoksi korviketta jos ei kelvannut sen takia ettei tule maitoa kun niitä taas lussuttanut monta tuntia, vaipat kuivat yms. mahassa ehkä saattoi olla jotain.

mutta sitten yhtäkkiä vaan nukahti syliin vaikka olin yrittänyt nukuttaa pitkän aikaa, eli oli luultavasti vain liikaväsynyt joten itki.
Sitten meni pari sekuntia kun vauva rupesi itkemään niin loukkaantunutta itkua kuin vain voi, edelleen silmät kiinni. Itkui jatkui, välillä loppui mutta silmät edelleen kiinni ja oikein surullinen ilme.
Itku alko oikein syvällä ulospäinhengitysitkulla ihan pää punaiseksi asti sitten syvään henkeä ja taas itkua, yritin herättää ja puhua jos vaikka näkeekin pahaa unta, muttei herännyt, nyt sitten nukkuu rauhallisesti velttona kuin makaroni.

Tämän kaiken jälkeen sitten rupesin miettimään tuota unissa itkua, että näkeekö noin pieni (1kk) jo unia? Eli oliko mahdollista että näki vain pahaa unta?

onnistuuko nyt?

Kiitos kappalejaosta :)

Luulenpa, että vauvaa kipristi mahasta.
Mutta mistäpä sitä koskaan tietää vauvojen maailmasta, voihan ne nähdä uniakin.
Vähän sama, kun väitetään, että ihan pienten vauvan hymy johtuu vain vatsakivuista. Miksi hymyilee, jos sattuu. Silloinhan itketään...

Silti mä uskon, että nämä öiset itkut johtuu vatsaväänteistä. Ja kun ne meni ohi, niin sitten unet jatkuu.

Terveisiä tälle pienelle ihmisen alulle!! :) Ja tsemppiä vanhemille! :)

[QUOTE="Vieras";25064503]Kiitos kappalejaosta :)

Luulenpa, että vauvaa kipristi mahasta.
Mutta mistäpä sitä koskaan tietää vauvojen maailmasta, voihan ne nähdä uniakin.
Vähän sama, kun väitetään, että ihan pienten vauvan hymy johtuu vain vatsakivuista. Miksi hymyilee, jos sattuu. Silloinhan itketään...

Silti mä uskon, että nämä öiset itkut johtuu vatsaväänteistä. Ja kun ne meni ohi, niin sitten unet jatkuu.

Terveisiä tälle pienelle ihmisen alulle!! :) Ja tsemppiä vanhemille! :)[/QUOTE]

joo, mulle kans sanottiin ku mainitsin että just ennen nukahtamista meijän vauva hymyilee suunpielet korvissa ja unissaankin ja välillä ihan "kikattaa" unissaan, muttei tee näitä valveilla, niin sanottiin että "vatsaa kivistää, siksi hymyilee" ja että ei tiedä että se ilme on iloisuutta vaan vääntää vain "jonkun" ilmeen kun vatsaa vääntää. Epäilen kyllä, mutta mistä sitä tietää.

Mulla tyttö 3kk, ja ihan varmasti näkee unia. Kun nukkuu, tulee ihan selviä REM-vaiheita, silmät liikkuu luomien alla, ilmeet vaihtuu, saattaa naurahtaakin. Mun mielestä toi että suunnilleen kaikki ilmeet johtuisi vatsanväänteistä on ihan höpöhöpöä. Neuvolantäti just sano mulle 3kk neuvolassa, kun kerroin meidän neidin höpöttelevän jo pitkiä pätkiä, että se on tahatonta ääntelyä. No, veti sitten tädin vähän hiljaiseksi kun tyttö alkoi vetää omaa ägyy-hau-gyyäää -monologiaan...

Usein tuntuu, että joidenkin mielestä pikkuvauvat on vaan syömis- ja paskomiskoneita, ilman mitään tunnetta. Meillä kaikki kolme lasta on vastanneet hymyyn 6vkon iässä, eikä tasan ole ollut kyse masuvaivoista.

Olisi kyllä tosiaan aika mielenkiintoista tietää, mitä tuolla pienessä päässä liikkuu, kun vaikka tyttö näkee mummonsa, jota ei ole pariin päivään nähnyt, niin tiirailee tätä toooosi pitkään, ihan kun etsisi jostain lokerosta tietoa tyyliin "hei mä oon nähnyt ton ennenkin, toi on toi jolla on silmälasit, joo, se laulaa mulle aina":D

[QUOTE="haukku";25064595]Mulla tyttö 3kk, ja ihan varmasti näkee unia. Kun nukkuu, tulee ihan selviä REM-vaiheita, silmät liikkuu luomien alla, ilmeet vaihtuu, saattaa naurahtaakin. Mun mielestä toi että suunnilleen kaikki ilmeet johtuisi vatsanväänteistä on ihan höpöhöpöä. Neuvolantäti just sano mulle 3kk neuvolassa, kun kerroin meidän neidin höpöttelevän jo pitkiä pätkiä, että se on tahatonta ääntelyä. No, veti sitten tädin vähän hiljaiseksi kun tyttö alkoi vetää omaa ägyy-hau-gyyäää -monologiaan...

Usein tuntuu, että joidenkin mielestä pikkuvauvat on vaan syömis- ja paskomiskoneita, ilman mitään tunnetta. Meillä kaikki kolme lasta on vastanneet hymyyn 6vkon iässä, eikä tasan ole ollut kyse masuvaivoista.

Olisi kyllä tosiaan aika mielenkiintoista tietää, mitä tuolla pienessä päässä liikkuu, kun vaikka tyttö näkee mummonsa, jota ei ole pariin päivään nähnyt, niin tiirailee tätä toooosi pitkään, ihan kun etsisi jostain lokerosta tietoa tyyliin "hei mä oon nähnyt ton ennenkin, toi on toi jolla on silmälasit, joo, se laulaa mulle aina":D[/QUOTE]

meillä kanssa saadaan joskus oikein änkemällä ja pitkään "naurattamalla" valveillakin hymy aikaseksi ja myös katsoo pitkään ihmisiä joita näkee usein (ei minua eikä isäänsä lasketa)

Meillä kanssa sain illalla aikaseksi kun hoin vauvalle huvikseni että "sano joo, joo" aikaseksi että pitkän hoennan jälkeen vauva vastasi "roo"lta kuulostavan vastauksen, ja tekikin sen muutaman kerran vielä peräkkäin kun jatkoin "sano joo, joo, joo"n hokemista, liekö vain sattumaa kun vauva kumminkin niin pieni :) (1 kk)

Kuumimmat

Yhteistyössä