Vauvan kääntyminen rt:n

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Missä vaiheessa teillä vauvat kääntyneet raivotarjontaan? Mulla tulee just 30 viikkoa täyteen ja vauva pojottaa vielä väärinpäin ja huolettaa, että jos ei käännykään... Esikoinen oli jo ollut hyvän aikaa rt:ssa tähän aikaan.

Mulla oli raivotarjonnassa rv 33 asti. Sitten kääntyi rv 34 perätilaan ja oli loppuun asti perätilassa. Yritettiin ulkokäännöstäkin mutta ei hievahtanutkaan. Eli mahtuu vielä pyörimään moneen otteeseen sulla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:
Minua kiinnostaa asia myös kun melkein samoilla viikoilla olen. Mut jatkokysymykseksi, että voiko sitä tuntea itse kummin päin lapsi kohdussa on?

Minä lopussa tunsin sen kun oli perätilassa niin pää tuntui oikeessa kyljessä. En pystynyt istumaan kun painoi kylkiluihin ja oli tuskallista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:
Minua kiinnostaa asia myös kun melkein samoilla viikoilla olen. Mut jatkokysymykseksi, että voiko sitä tuntea itse kummin päin lapsi kohdussa on?

Minä lopussa tunsin sen kun oli perätilassa niin pää tuntui oikeessa kyljessä. En pystynyt istumaan kun painoi kylkiluihin ja oli tuskallista.

sama täällä, tosi hyvin tuntui pää kylkeen, aina oli vinossa istuttava itse

Mulla esikko ja kakkoenn kääntyneet tuossa rv 30+ tienoilla, mutta kolmonen todettiin olevan selvässä rt:ssa vasta rv 37+...
Joten kovinkin on yksilöllistä...

Minä en koskaan ole oppinut tunnistamaan miten päin vauva on. Vielä rv 35 olivat kaikki pää ylöspäin. Rv 36, rv37 ja rv37 syntyivät. Ei keritty kokeilla käännöksiä kun synnytys käynnistyi ja olivatkin sitten oikein päin.

Minulla on molemissa raskauksissa tuntenut hyvin vkosta 25, miten päin lapset ovat (istukka takana ja vilkkaita liikkujia molemmat). Lähinnä peppu ja kantapäät.

Toinen kääntyi varhain oikeinpäin, mutta ensimmäinen kääntyi vasta viikkojen 30-34 välillä. Kääntöyritykseen en olisi suostunut missään tapauksessa, joten kiva, että kääntyi.

Viikolla 36 menin synnytyksensuunnittelun koska lapsen piti olla perästilassa. Lääkäri kokeilin masun päältä ja oli sitä mieltä, että edelleen perätilassa, mutta kun ultrasi niin olikin oikein päin. Tiedä sitten koska oli jo kääntynyt.

Yhteistyössä