vauvan kanssa kotona..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sirkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sirkku

Vieras
Luin just ton kun kaikki romahtaa ketjun ja alkoipa tuntumaan omat ongelmat taas aika pieniltä mutta silti.. Ei voisi masentaa enää yhtään enempää. 5kk vauva ja kaikki päivät yksin kotona.. Sillon ku mieheni on kotona päivisin niin en voisi olla yhtään onnellisempi, elämä on sillon aivan ihanaa! Mutta kun olen kaksin vauvan kanssa niin.. Mitään ei pysty tekemään, ei voi puhua kenenkään kanssa, masentaa vaan niin pirusti.. Koska mieheni haluaa omaa aikaa niin iltaisinkin useasti pitää olla menossa jossain vauvan kanssa, enkä saa koskaan olla kotona ja tehdä kaikkia niitä asioita mitä pitää tehdä, laskut lojuu pöydillä, pitäisi siivota kaappeja ja tehdä tilaa vauvan tavaroille ku ne lisääntyy koko ajan yms. Saan yhden illan viikossa olla yksin illan kotona mutta haluan sillon levätä enkä touhuta.. En tiedä, halusin vaan saada nämä sanat edes kirjoitettua..

asun pienellä paikkakunnalla, ainoa kerho joka täällä on, on kerran viikossa ja vauvan päiväunien aikaan.. käyn mä aamulla kylässä mun mummolla mutta pitkältä päivät tuntuu silti..

No älä nyt missään nimessä istu kotona vaan neljän seinän sisällä! Katso onko siellä jotain kerhoja, vauvamuskareita tms. Mene kävelylle, käy kahvilla, shoppailemassa, mene vaikka leikkipuistoon jos siellä olisi muita äitejä!
Elämä on juuri sellaista kuin haluat sen olevan, ei se mies voi sun elämää parantaa vaan sun pitää tehdä se ihan itse ja tehdä jotain mielenkiintoista!

Minusta epäreilua mieheltäsi vaatia, että sun pitää olla poissa kotoa iltaisin! Illat on lapsiperheissä yhdessäolon aikaa ja lapsienkin hyvä rauhoittua kotona yöunille menon lähestyessä. Jos miehesi tarvitsee ehdottomasti omaa aikaa, pitäisi hänen lähteä kotoa johonkin käymään iltaisin. Ja sen lisäksi sunkin pitäisi välillä saada olla sitten vaikka kotona yksin ja siivota niitä kaappeja ja mies voisi ottaa vauvan mukaansa vaikka kauppaan tms.

Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Minusta epäreilua mieheltäsi vaatia, että sun pitää olla poissa kotoa iltaisin! Illat on lapsiperheissä yhdessäolon aikaa ja lapsienkin hyvä rauhoittua kotona yöunille menon lähestyessä. Jos miehesi tarvitsee ehdottomasti omaa aikaa, pitäisi hänen lähteä kotoa johonkin käymään iltaisin. Ja sen lisäksi sunkin pitäisi välillä saada olla sitten vaikka kotona yksin ja siivota niitä kaappeja ja mies voisi ottaa vauvan mukaansa vaikka kauppaan tms.

Meidän vauvalla on vielä ilta itkut niin mielummin lähden ku jään yksin kotiin iltaisinkin..

Vauva nukkuu 11-14.30 pihalla ja mun pitää istua vieressä ja heijata vaunuja.. ja sitten pitää alkaa tehdä ruokaa ku vauva herää ettten mä oikeastaan "ehdi" enää kauppoihin..

Jos teillä on kerran viikossa se kerho, niin voit toki mennä sinne nukkuvankin vauvan kanssa. Noi kerhot on tarkoitettu ihan yhtä paljon äideille kuin lapsillekin. Siellä saisit varmasti vertaistukea ja mahdollisesti jonkun kaverin jonka kanssa kahvitella silloin tällöin.
Jos olet tarjonnut vauvalle vain rintaa, niin voisit iltaisin kokeilla vastikkeen antamista. Meillä ainakin iltaitkut loppuivat saman tien.

Ja lisäys vielä tuohon: ne päivät vauvan kanssa kotona kyllä helpottavat sulla varmaan aika pian kun vauva oppii enemmän liikkumaan ja viihtyy lattialla ilman viihdyttämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meidän vauvalla on vielä ilta itkut niin mielummin lähden ku jään yksin kotiin iltaisinkin..

Vauva nukkuu 11-14.30 pihalla ja mun pitää istua vieressä ja heijata vaunuja.. ja sitten pitää alkaa tehdä ruokaa ku vauva herää ettten mä oikeastaan "ehdi" enää kauppoihin..

Mikset voi käydä kaupoissa 11-14.30 aikana kun vauva nukkuu. Jos nukkuu liikkuvissa vaunuissa, niin nukkuu varmaan hyvin kaupoissakin. Ja et kai oikeesti heijaa niitä vaunuja siinä koko aikaa? Mikset käy samalla kävelyllä?

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mikset voi käydä kaupoissa 11-14.30 aikana kun vauva nukkuu. Jos nukkuu liikkuvissa vaunuissa, niin nukkuu varmaan hyvin kaupoissakin. Ja et kai oikeesti heijaa niitä vaunuja siinä koko aikaa? Mikset käy samalla kävelyllä?

Pikku paikkakunnilla ei välttämättä ole muita kauppoja kuin ruokakauppa. Shoppaile siellä sitten...

meiltä on 7km lähimpiin kauppoihin.. en ihan koko ajan heijaa, alkuajan istun sisällä ikkunan ääressä ja juoksen heijaamassa noin 15min välein ja sitten siirryn ulos kun en jaksa juosta enää..
Unohdetaan tää asia..ei tähän ole mitään ratkaisua..

Kyllä se varmasti kohta helpottaa. Meilläki oli aluksi niin, että vaunuja piti aina heijata, mutta ei onneksi enää.

Tiedän tunteen masennuksesta, meidän vauva 11 kk ja välillä tunnen itseni todella masentuneeksi. Monet äidit ovat menneet jo töihin, eikä mulla oikein ole mitään seuraa päivisin. Kerho on kerran viikossa, mutta aina en sinnekään pääse. Muita harrastuksia ei meillä ole. Ulkoilua jne. mutta ei sitäkään koko ajan jaksa tehdä.

Mutta toivon, että sun tilanne pian helpottaa. En oikein osaa lohduttaa, mutta meitä tylsistyneitä on varmasti muitakin.

Yhteistyössä