[QUOTE="vieras";28146017]Tässä on taas vain toisen puolen näkemys asiasta. Se on hyvä ottaa yhteyttä paskalehtiin ja väittää mitä tahansa, kun tietää, ettei hoitohenkilökunnalta julkista vastinetta tule vaitiolovelvollisuuden vuoksi.
Ei selitä mikään väsymys tai loukkaantuminen nauramisesta sitä, etteikö muka tajuaisi katsoa sitä ranneketta, joka erittäin hyvin on näkyvillä. Itse sairaalassa vilkuilin sitä ihan muutoin vain, saatika sitten jos epäilystä olisi ollut ettei vauva minun olekkaan.[/QUOTE]
Vaikka itsekin juuri ihmettelin ettei oltu ranneketta tarkastettu niin pikemminkin sanoisin että sairaalassa henkilökunnalla mikään kiire, stressi yms ei selitä sitä että äidille viedään väärä vauva. Sairaalassa äiti on kuitenkin potilas, voi olla hyvinkin huonossa kunnossa ja herkässä tilassa, ei ole ehkä kerennyt nähdä lasta ollenkaan tai on ollut niin pökerryksissä ettei edes muista tämän ulkonäköä tarkemmin. Kyllä hänen pitää pystyä luottamaan siihen että hänelle tuodaan oikea vauva.
Mitä rannekkeisiin tulee, itse en niitä juuri vilkuillut, tosin vauvat kyllä kokoajan vierihoidossa ja tutun näköisiä eli ei mitään syytä epäillä. Kahdelta lapselta neljästä ranneke vielä irtosi jo osastollaoloaikana.
Toki tämä on vain yhden puolen kertomus, mutta ei liene syytä kyseenalaistaa sitä tuotiinko äidille vieras vauva. Joten juttu itsessään on jo siinä, oli sairaalan selitys erehdykselle sitten mikä hyvänsä.