vero äippä/vanhempainrahasta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juliet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nii sun täytyy soittaa verotoimistoon ja käskeä niiden laskea uus prosentti.

Täytyy tietää mitä olet tienannut tähän mennessä ja kuinka paljon saat ä-rahaa kk. niiin ja kuinka paljon olet veroja maksanut aikaisemmin yhteensä. tuliko tarpeeksi vaikeesti? :whistle:
 
Ei tuota voi oikein verrata muiden veroon. Siihen vaikuttaa muut sen vuoden tulot, velat, jne. Itselläni on 20% riittänyt ä.rahasta, kun olen sitä saanut pari ekaa kuukautta 1800e ja sitten 1500e. Asuntovelkaa on joku 65 tuhatta ja muina tuloina muutama tonni palkkaa & kotihoidontukea sinä vuonna. Palautuksia on tullut.
 
änkeän samaan ketjuun, jos joku tietäisi. Mitenkäs verotus kotihoidontuella ollessa? Itsellä ensivuonna tuloja vain kotihoidontuki (tänävuonna samoin), niin mitähän pitäisi odottaa veroprosentiksi? Tänä vuonna veroprosentti ollut se, mitä verotoimisto "tarjosi" ja yhtään en tiedä, onko luvassa mätkyjä vai palautuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
änkeän samaan ketjuun, jos joku tietäisi. Mitenkäs verotus kotihoidontuella ollessa? Itsellä ensivuonna tuloja vain kotihoidontuki (tänävuonna samoin), niin mitähän pitäisi odottaa veroprosentiksi? Tänä vuonna veroprosentti ollut se, mitä verotoimisto "tarjosi" ja yhtään en tiedä, onko luvassa mätkyjä vai palautuksia.

Mulla tuloina vaan kh ja veroprossa oli 12%
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
änkeän samaan ketjuun, jos joku tietäisi. Mitenkäs verotus kotihoidontuella ollessa? Itsellä ensivuonna tuloja vain kotihoidontuki (tänävuonna samoin), niin mitähän pitäisi odottaa veroprosentiksi? Tänä vuonna veroprosentti ollut se, mitä verotoimisto "tarjosi" ja yhtään en tiedä, onko luvassa mätkyjä vai palautuksia.

Käy tarkistamassa vero.fi:stä. Kun verokorttihakemukseen esim. kirjaa kaikki tämän vuoden tulot ja niistä tehdyt ennakonpidätykset sekä loppuvuoden arvioidut tulot niin se laskee, paljonko on verontarve vuodelta ja paljonko olet maksanut. Siitä näkee ainakin suurinpiirtein, että onko tulossa mätkyjä vai palautuksia....
 
itsellä tänä vuonna mennyt kh tuesta yli 20% veroja, ja tuntuu aika paljolta, kun tulot on pienet. Ensi vuonna tulot putoaa edelleen, kun kuntalisä loppuu, joten mielellään ei "varastoisi" paljoa ylimääräistä veroina, kun muutenkin tiedossa tiukka vuosi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
änkeän samaan ketjuun, jos joku tietäisi. Mitenkäs verotus kotihoidontuella ollessa? Itsellä ensivuonna tuloja vain kotihoidontuki (tänävuonna samoin), niin mitähän pitäisi odottaa veroprosentiksi? Tänä vuonna veroprosentti ollut se, mitä verotoimisto "tarjosi" ja yhtään en tiedä, onko luvassa mätkyjä vai palautuksia.
Kannattaa hankkia etuisuutta varten verokortti sillä kelahan ottaa veroa vähintään 20% ellei toimita erikseen verokorttia etuisuutta varten. Itellä meni viime vuonna veroa vain 10% ja onneksi tarkistutin sillä olis ottanu päähän jos olis mennyt niistäkin vähäisistä tuloista se 20%.

 

Yhteistyössä