Vetääkkö tästä herneet nenään..? Haluaisin mieheni mukaan tänään terassille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "itku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taloa on pakko pitää pystyssä (vissiin)! ..

otase fillari heti sinne persuksen alle ja mene terassille. kun ukkeli soittaa ni sano et tääl olen. kuka sua käskee kotona kökkimään? jos kerta lapsiakaan ei ole. itte olen viettänyt koko lomani lapsen kanssa kaksin koska miehelle tuli pakollinen työreissu. itteäni kyrpii kun en pääse mihinkään yksin koska lapselle ei ole muita hoitajia kuin minä. joten olisin iki onnellinen jos saisin ihan yksin lähteä johonkin terassille edes yhdelle edes kerran lomani aikana. mut haaveissa vain.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttää ihan kympillä.;28735539:
Mikään ei ainakaan minua vituta niin paljon kuin se, että puoliso ilmestyykin omia aikojaan perässä samalle terassille/samaan baariin ja änkeää samaan pöytään/seurueeseen.

On totta kai hetkiä jolloin haluaa viettää aikaa vain kavereiden kanssa, mutta silti ihmetyttää jos joku kokee kumppanin seuraan liittymisen jotenkin "änkeämisenä".
Jos sattuu tulemaan samaan baariin, niin toiselle puolelleko ravintolaa pitäisi mennä mököttämään ja varoa katsekontaktia?

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Niin, ajattelin kyllä illalla asiasta sanoa. Tällä hetkellä kun en voi soittaa miehelleni. Tai kyllä voin, mutta hän ei vastaa puhelimeen koska ajaa moottoripyörällä. Mieheni katsos lähti pitämään taas kivaa ja ajelemaan moottoripyörällä, ilman minua. Kävi ajelemassa moottoripyörällä viimeksi eilen ja toissapäivänä. Minä olen ollut ainoastaan kotona. Enkä minä halua edes yrittää tunkea mukaan, kun ei selvästikään halunnut minua mukaan. Taloa on pakko pitää pystyssä (vissiin)! Minusta on jotenkin alentavaa ja säälittävää sanoa joistain asioista, tuntuu typerälle vinkumiselle. Mutta eihän sitä tosiaan toinen ole ajatustenlukija, mutta en halua aiheuttaa mitään draamaa tai tuottaa pahaa mieltä kenellekään, en itselleni enkä miehelleni...

:O Siis käy ajelemassa moottoripyörällä, ilman sua? Onko sulla myös moottoripyörä? Mikä sua estää lähtemästä ajelulle? Vai onko teillä yhteinen pyörä? Joku vuorosysteemi olis varmaan hyvä.
MIKSI sä olet ollut ainoastaan kotona? Et pääse ulos ilman miestä? Mihinkään?

Kyllä sä kuule aiheutat tolla marttyyrimeiningillä mielipahaa, eniten itselles.

Ei kai se nyt sun miehesi vika ole, ettei saa ketään mukaasi lomaa viettämään?

Ja menikö tämä terassi-episodi niinkin klassisesti, että miehesi ilmoitti sinulle menevänsä kaverinsa kanssa terassille ja sinä hiljaa odottelit koko ajan, että pyydettäisiin mukaan (mutta vahingossakaan et kysynyt, että sopiiko liittyä seuraan)?

Ei mennyt. Mieheni jätti lääkkeensä syömättä eilen illalla, joten tajusin että ottaa tänään alkoa. Ei sanonut siinä vaiheessa asiasta vielä mitään, enkä minä myöskään ruvennut tivaamaan asiasta. Sanoi sitten tänään aamulla, että lähtee terasille illemmalla, sanoi myös että minun pitää sitten huomenna kyyditä häntä sinne ja sinne (sovittuihin tapaamisiin). JOTEN mieheni ei edes kuvittele eikä halua minua mukaansa terassille, koska olen huomenna hänen kuskinsa. Näin siis mieheni kuvittelee, enkä muuten meinaa ajaa huomenna metriäkään autolla miehen menojen takia. Taidan lähteä huomenna aamulla itse torille kahville ja vähän ostoksille. Soitelkoon hän itse kyytinsä. Toista autoa meillä ei ole, ja jos mies ottaa tänään viinaa niin ei todellakaan huomenna aja...
Että, onko minulla tässä tilanteessa ihan OIKEASTI aihetta olla vihainen ja pettynyt? Se, mitä minä sanoin että olisi miehen kanssa kiva tehdä kahdestaan, sen tekee mieheni nyt sitten yksin..

Sanot miehellesi et kiva tuun mukaan ei ole koko kesänä käynytkään missään. Itse ainakin välillä teen näin. Ukkojen saunailta sitten eri asia. Sinne en ole koskaan tunkemassa mukaan vaan antaa miesten viettää se keskenään ;)

Lyhyesti: kuulostaa pelkästään siltä, että sulla on vähä ärsyttävä ja itsekäs ukko. Itse taas olet vähän turhan saamaton, jos vain kökit kotona, eikä teillä oo edes lapsia. Toki saat olla vihanen, mutta hyödyttääkö se mitään, kun ei sun miestäs nyt tunnu kiinnostavan, miltä susta tuntuu.... En varmaan viittis katella miestä, jota ei selvästi nappaa olla mun kanssa.

:O Siis käy ajelemassa moottoripyörällä, ilman sua? Onko sulla myös moottoripyörä? Mikä sua estää lähtemästä ajelulle? Vai onko teillä yhteinen pyörä? Joku vuorosysteemi olis varmaan hyvä.
MIKSI sä olet ollut ainoastaan kotona? Et pääse ulos ilman miestä? Mihinkään?

Kyllä sä kuule aiheutat tolla marttyyrimeiningillä mielipahaa, eniten itselles.

Toisaalta joo, pyörä on meidän yhteinen, ollaan maksettu se myös yhdessä aikanaan, mutta minulla ei ole moottoripyörä korttia, joten me ollaan ajeltu paljon yhdessä, minä kyydissä. Se on meidän yhteinen harrastus, mutta miehelläni on näköjään etuoikeus tuohon pyörään koska hänellä on moottoripyöräkortti ja minulla ei. Se maksaa ihan liikaa, enkä ole vielä saanut tarvittavaa summaa kasaan, en vielä edes puolia siitä summasta.. :(
Tottakai minä pääsen ulos ilman miestäni, mutta kun nyt olisi kiva mahdollisuus viettää aikaa YHDESSÄ, niin mieheni ei sitä tee. Olen sanonut kaikkea, että mentäiskö sinne ja tonne YHDESSÄ, me kaksistaan, niin mies on ihan innoissaan sanonut että JOOJOO, tehdään ja mennään, mutta todellisuudessa tekee noita ainoastaan yksinään, ilman minua! Kyllä se pikkaisen kismittää! Eikö sinua moinen harmittaisi ja saisi pienen raivon nousemaan pintaan? Kun jatkuvasti toinen "sysätään syrjään"...

Kuinka monesti olet ehdottanut että lähdetäänpä NYT ajelemaan, tai jos mies tekee lähtöä, sanonut että hei, minäpä otan kypärän ja tulen kanssa.

Jos vaan nökötät hiljaa niin mies saattaa ajatella ettei sua huvita sillon lähtä. Ei mullekaan tulis mieleen, että mies ois halunnut lähtä mukaan muttei vaan sanonut mitään, koska mun kuuluu ehdottaa.

Toisaalta joo, pyörä on meidän yhteinen, ollaan maksettu se myös yhdessä aikanaan, mutta minulla ei ole moottoripyörä korttia, joten me ollaan ajeltu paljon yhdessä, minä kyydissä. Se on meidän yhteinen harrastus, mutta miehelläni on näköjään etuoikeus tuohon pyörään koska hänellä on moottoripyöräkortti ja minulla ei. Se maksaa ihan liikaa, enkä ole vielä saanut tarvittavaa summaa kasaan, en vielä edes puolia siitä summasta.. :(
Tottakai minä pääsen ulos ilman miestäni, mutta kun nyt olisi kiva mahdollisuus viettää aikaa YHDESSÄ, niin mieheni ei sitä tee. Olen sanonut kaikkea, että mentäiskö sinne ja tonne YHDESSÄ, me kaksistaan, niin mies on ihan innoissaan sanonut että JOOJOO, tehdään ja mennään, mutta todellisuudessa tekee noita ainoastaan yksinään, ilman minua! Kyllä se pikkaisen kismittää! Eikö sinua moinen harmittaisi ja saisi pienen raivon nousemaan pintaan? Kun jatkuvasti toinen "sysätään syrjään"...

Johtuisiko tuo etuoikeus siitä että ilman korttia et saa sitä ajaa. Vai pitäisikö pyörä jättää talliin seisomaan siksi aikaa kun on sinun vuorosi? Miksi et vaan voi pyytää päästä mukaan ajelemaan yms? Vaikea sen miehen on ajatuksia lukea ja jos tosiaan olet pari kuukautta kökkinyt kotona, mies varmasti olettaa sinun haluavan silloin olla kotona.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Tuo muuten vituttaa ajoittain suunnattomasti kun joskus haluaisi mennä ihan kaverin kanssa tai vaikka yksin hetkeksi hengähtämään ja muija on aina änkeämässä mukaan. Antakaa niiden miestenne joskus olla omissa oloissaan.

Tämä on totta! Pitkän aikaa suunniteltu esim. jotakin grilli-iltaa kaverin mökillä ja ilmoitan muijalle, että olisin menossa ÄIJÄPORUKALLA saunomaan ja grillaamaan ja eipä mitä, kun muija siihen että haluaa kanssa tulla.

Toinen on juuri tuo hengähdystauko, että voisin käydä vaikkapa kaupassa pikaisesti ihan ypöyksin, niin muija alkaa kitisemään, että on myös kaupasta juuri silloin jotakin tarpeita.

Nyt ollaan särkänniemeen lähdössä kaveriporukalla ja muija vinkuu, kun ei pääse mukaan meidän viiden äijän kanssa!

[QUOTE="Siis";28735619]Kuinka monesti olet ehdottanut että lähdetäänpä NYT ajelemaan, tai jos mies tekee lähtöä, sanonut että hei, minäpä otan kypärän ja tulen kanssa.

Jos vaan nökötät hiljaa niin mies saattaa ajatella ettei sua huvita sillon lähtä. Ei mullekaan tulis mieleen, että mies ois halunnut lähtä mukaan muttei vaan sanonut mitään, koska mun kuuluu ehdottaa.[/QUOTE]

Voi kuule, monesti olen sanonutkin! Mieheni ei yleensä enää jaksa silloin lähteä kun minä ehdotan, olisi kuulemma pitänyt ehdottaa jo aiemmin, huoh! Ja jos olen sanonut että voisin tulla mukaan, niin mulla oli kuulemma joku muu tehtävä tekemättä, siis tyyliin sun piti pestä ne pyykit, tai sun piti korjata ne kirppikselle menevät rojut syrjään, ja näiden takia minun lähtemisessä kestäisi liikaa, joten hän lähtee yksin. Tai sitten selitys on vaan että, kerkee tulee jo pimeä ennenkuin lähdetään, sulla aina kestää! Niin, kestää sen ajan että saan nahkahousut jalkaan, tukan letille, huivin kaulaan ja rotsin selkään ja kypärän päähän, noin 5 minuuttia. Mieheni kun ei koskaan kerro mitä on meinaamassa. Ei kerro esimerkiksi kauppaan lähtöäkään etukäteen, päättää vaan että nyt, menoks! Ei anna hetkeäkään minulle aikaa. Vaikka minulla olisi ruoka kesken ja koirat pihalla. Silloin kun mieheni päättää että nyt lähdetään, niin kyllä, sit lähdetään. Joko mies yksin, tai sitten minä ja mieheni, mutta koti on sitten aivan siivottoman näköinen tai minulla ei ole tyyliin toista sukkaa jalassa, kun oli niin kiire mennä kauppaan.
Kyllä mieheni joskus sanoo että tule vaan kulta mukaan, mennään sinne ja sinne. Pysähdytään matkalla siellä kahvilla, siellä jossa käytiin kun päätettiin mennä kihloihin tms. Kyllä mieheni on maailman romanttisin ja ihanin. Jotkut asiat vaan ärsyttävät niin valtavasti!

No mulla on eri tilanne, mä pystyn ajelemaan itse, mies jää mielellään muksujen kans kotiin.
Mutta joo, mulle on vierasta se, että odotan, että mies pyytää mua mukaan johonkin. Jos haluaa mennä yksin, niin menee yksin, tai jos haluan mukaan niin sanon sen, jos haluan tehdä jotain yhdessä niin järjestän asian. Sama päin vastoin, menen ja tulen oman tahtoni mukaan ja mies (ja muksut) hyppäävät mukaan jos haluavat. Jos miehen mielestä ei olla tehty aikoihin mitään hauskaa yhdessä niin järjestää. Eikä odota, että mä tajuaisin järjestää.

No mulla on eri tilanne, mä pystyn ajelemaan itse, mies jää mielellään muksujen kans kotiin.
Mutta joo, mulle on vierasta se, että odotan, että mies pyytää mua mukaan johonkin. Jos haluaa mennä yksin, niin menee yksin, tai jos haluan mukaan niin sanon sen, jos haluan tehdä jotain yhdessä niin järjestän asian. Sama päin vastoin, menen ja tulen oman tahtoni mukaan ja mies (ja muksut) hyppäävät mukaan jos haluavat. Jos miehen mielestä ei olla tehty aikoihin mitään hauskaa yhdessä niin järjestää. Eikä odota, että mä tajuaisin järjestää.

Niin, kun monesti olen pyytänyt että mentäiskö yhdessä, esim just sinne moottoripyörällä ajelemaan, mutta kun tulee juuri nuo selitykset, miksi en voi tulla mukaan. Jos sanon että voin tehdä ne myöhemmin, sanoo mies siihen että, niin sä aina sanot ja jää tekemättä. Kyllä mä kelpaan sitten jonnekkin edustustilaisuuteen, sinne mies jaksaa odottaa minun puunaamistani ja laittautumistani. Laittaudun viimeisen päälle ja mies on haltioissaan. Mutta sitten nämä ihan normaalit asiat, asiat joista on puhuttu että tehdään yhdessä, niin niitä ei sitten vaan tule tapahtumaan yhdessä. Tämä terassille meneminen oli nyt jotenkin ihan se viimeinen tippa! Olen puhunut jo pitkään, keväästä asti kuinka olisi kiva mennä yhdessä terassille istumaan, mieheni piti ajatuksesta ja sanoi että kulta, mennään vaan sitten yhdessä, se on kyllä kivaa. Mutta nyt, kun terassille meneminen toteutuu, niin se tapahtuu kuitenkin ilman minua, vaikka minä olen sitä höpöttänyt että mennään YHDESSÄ! Ja mieheni on ollut siihen myöntyväinen. Kismittää!

Niin, kun monesti olen pyytänyt että mentäiskö yhdessä, esim just sinne moottoripyörällä ajelemaan, mutta kun tulee juuri nuo selitykset, miksi en voi tulla mukaan. Jos sanon että voin tehdä ne myöhemmin, sanoo mies siihen että, niin sä aina sanot ja jää tekemättä. Kyllä mä kelpaan sitten jonnekkin edustustilaisuuteen, sinne mies jaksaa odottaa minun puunaamistani ja laittautumistani. Laittaudun viimeisen päälle ja mies on haltioissaan. Mutta sitten nämä ihan normaalit asiat, asiat joista on puhuttu että tehdään yhdessä, niin niitä ei sitten vaan tule tapahtumaan yhdessä. Tämä terassille meneminen oli nyt jotenkin ihan se viimeinen tippa! Olen puhunut jo pitkään, keväästä asti kuinka olisi kiva mennä yhdessä terassille istumaan, mieheni piti ajatuksesta ja sanoi että kulta, mennään vaan sitten yhdessä, se on kyllä kivaa. Mutta nyt, kun terassille meneminen toteutuu, niin se tapahtuu kuitenkin ilman minua, vaikka minä olen sitä höpöttänyt että mennään YHDESSÄ! Ja mieheni on ollut siihen myöntyväinen. Kismittää!

No sit sun miehes on vaan pönttö. Sun pitää tehdä selväksi, että haluat olla suhteessa ihmisen kanssa, joka haluaa tehdä sun kanssa noita normaaleita asioita, yhdessä kaupassa käyntiä, ajeluita, terassia, leffareissuja, hitto vaikka roskien vientiä, jos huvittaa. Eikä vain sellaista isompaa kuviota.

Meillä on alkujaan ennen yhteen muuttoa puhuttu selviksi nää, molemmat sen verran pitkään yksin asuneet, toinen ollut vielä todella mustasukkaisessa suhteessa aikaisemmin yms, että meillä saa tulla ja mennä kuinka tahtoo, ilman kyselyitä, mutta perus oletus on se, että yhdessä tehdään (nykyään koko perheenä) kaikki mahdollinen.

Tsiisus, avaa suusi ja kysy mieheltäsi YSTÄVÄLLISESTI. Niele siis kiukkusi, äläkä nalkuta. Kuulostat siltä, että suutut, jos miehesi ei osaa lukea ajatuksiasi ja sellaista ei jaksa kukaan. En siis ihmettele, jos mies kaipaa välillä (usein?) hengähdystaukoa. Ja kyllä, varmasti miehessäkin on vikaa, jos päätös kauppaan menosta tehdään sekunneissa, eikä voi odottaa. Mutta nyt laitat itsesi valmiiksi terassille, niin ei tarvi odottaa. Eikä sen kodin täydy aina olla tiptop. Relax.

:D jos mun mies ilmottas, et on menossa kaveriden kans terassille, toteasin ok..jos hän haluaisi mut mukaansa, hän kyllä kysyisi että haluanko tulla mukaan..jotenkin säälittävän kuulosta, että vaimo vaan ilmottaa et mä tuun mukaan :xmas:

Tsiisus, avaa suusi ja kysy mieheltäsi YSTÄVÄLLISESTI. Niele siis kiukkusi, äläkä nalkuta. Kuulostat siltä, että suutut, jos miehesi ei osaa lukea ajatuksiasi ja sellaista ei jaksa kukaan. En siis ihmettele, jos mies kaipaa välillä (usein?) hengähdystaukoa. Ja kyllä, varmasti miehessäkin on vikaa, jos päätös kauppaan menosta tehdään sekunneissa, eikä voi odottaa. Mutta nyt laitat itsesi valmiiksi terassille, niin ei tarvi odottaa. Eikä sen kodin täydy aina olla tiptop. Relax.

En mä osaa kiukustua silleen kunnolla. Enkä TODELLAKAAN nalkuta, en osaa, ja minusta se ei ole kivaa. Saatan tuohtua, kuten nyt olen tuhtunut, mutta yleensä mulle tulee ainoastaan vain paha mieli, siis mulle itselleni. Puhun ystävällisesti, tiedän että suuttumalla tai huutamalla ei saa mitään aikaiseksi. En halua riidellä, enkä tykkää riidellä. Tietenkin sille on aikansa ja paikkansa, mutta kuka hitto sitä aina jaksaisi riidellä ja ottaa IHAN joka asiasta nokkiinsa ja motkottaa niistä.
Mä saatan hetkellisesti ottaa mieheni sanomisista tai tekemisistä nokkiini, mutta kyllä se olen minä joka aina sitten hieroo sovintoa tai lepyttelee.
Mutta mä olen sellainen että kun pitäisi aukaista suu ja sanoa miltä itsestä tuntuu ja että jos toinen on loukannut tms niin mulle tulee itselleni siitä kauhean paha mieli ja saattaa päästä itku. Tosin itkua yritän välttää viimeiseen asti. Mietin liikaa miltä siitä toisesta tuntuu jos sanon tämän asian, sille toiselle tulee paha mieli, joten parempi olla vaan hiljaa ja unohtaa koko asia... Tästä ollaan puhuttu mieheni kanssa monesti ja mieheni on yrittänyt opettaa minua pois tuosta tavasta, mutta tiukassa vaan moinen tapa istuu... :(

Jos teillä ei ole lapsia joille pitäisi etsiä hoitaja, miten tää miehen yksi terassikeikka voi olla niin jumalattoman iso asia? Anna miehen mennä nyt yksin ja sovi sitten miehen kanssa yhteinen reissu joskus toiste. Ei niin, että sanot että mennään nyt vaan että mennään vaikka ylihuomenna.

Anteeksi ap, mutta musta kuulostaa että sä niuhotat ihan turhasta ja siksi mies haluaa lähteä mopoilemaan ja terassille itsekseen

No en kyllä voi käsittää tuollaista. Meillä ei kyllä kummallakaan ikinä ole mitään sitä vastaan että toinen liittyy seuraan jos vain yhtä aikaa pääsemme! Päinvastoin! Tosin käydään kyllä erikseenkin kun harvakseltaan niitä lapsenvahteja on tarjolla.

Yhteistyössä