Vielä kerran, miten voi olla kondomi+seksi=raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kumi voi liukua välillä hieman ylös ja alas. Ollessaan hieman alempana sieltä kumin reunan alta voi tulla siemennestettä, joka sitten päätyy naisen sisälle. Ei sen vaikeampaa.

Siksipä ei kannatakaan luottaa pelkkään kumiin vaan käyttää myös kemiallista ehkäisyä. Silloin liikutaan jo pillerien varmuustasolla.

Touhutipoissa (muistaaksen bulbouretaalirauhasen tuotosta) on vain noin tuhat siittiötä varsinaisen lastin miljooniin verrattuna, mutta toisaalta yksikin riittää...

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Alkuperäinen kirjoittaja emuliinu:
Jotenkin se vaan on mahdollista... :whistle:
Meiltäkin löytyy ens viikolla 6v täyttävä yllätys-tyttönen... ;)

Mä olen todistanut sen mahdollisuuden oikein kahdesti.. :)

:D
Meillä oli kyseessä äitiyspakkauksen kumivarastot siinä vaiheessa....
Teki mieli laittaa reklamaatiota sinne,että tällä keinollako ne meinaa taata syntyvyyden jatkumisen Suomessa,kun laittavat paketteihin jo valmiiks reikäiset vekottimet... :whistle: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja juupa:
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Touhutipoista voi tulla myös raskaaksi

"touhutipoissa" ei tieteellisten tutkimusten mukaan ole siittiöitä, joten raskaaksi tulemisenkin luulisi olevan vaikeaa...

Ja lähde tähän väittämään löytyy...????

Esim tutkimus: Zvi Zukerman, David B. Weiss, Raoul Orvieto: Does Preejaculatory Penile Secretion Originating from Cowper's Gland Contain Sperm?. Journal of Assisted Reproduction and Genetics, 2003.

Äkkiseltään löytyy http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskeytetty_yhdynt%C3%A4

"Aiemmin uskottiin, että miehen siittimestä tulisi jonkin verran siemennestettä ulos jo ennen varsinaista orgasmia. Siemennesteen sisältämien siittiöiden uskottiin voivan päästä emättimeen. Uskomus perustui käsitykseen, että seksuaalisen kiihottumisen aikana Cowperin rauhasten erittämä kirkas lima, sisältäisi siittiöitä. Israelilaistutkimuksessa asiaa testattiin 12 miehellä. Näistä kolmella esiintyi erittäin voimakasta Cowperin rauhasten erittämän liman eritystä. Viisi miehistä kärsi nopeasta siemensyöksystä ja neljällä koehenkilöistä oli normaali seksuaalireaktio. Ryhmä oli pieni, mutta tutkijoiden mukaan se edusti kattavasti erilaisia miestyyppejä. Tutkimuksessa analysoitiin miesten kiihottumisen aikana erittämä neste eikä sen havaittu sisältävän siittiöitä."

Teki mieli laittaa reklamaatiota sinne,että tällä keinollako ne meinaa taata syntyvyyden jatkumisen Suomessa,kun laittavat paketteihin jo valmiiks reikäiset vekottimet... :whistle: :laugh:

Mä olen kuullut, että ne Venus merkkiset kumit joita oli joskus äitiyspakkauksessa hajoili tosi usein... Meidän pakkauksessa taisi olla Magic merkkisiä.

Mielenkiinoinen artikkeli myös täällä http://www.mtv3.fi/helmi/viikonvaihde/artikkeli.shtml/453106?viikonvaihde-viihdetta-kolumnit

"Likipitäen kaikissa seksuaalisuutta käsittelevissä kirjossa (paitsi omassani) väitetään, että jo touhutipassa saattaa olla siittiöitä ja touhutipasta voi tulla raskaaksi. Kukaan ei tiedä, mistä moinen väite on alkujaan peräsin ja kuka sen on ensimmäisenä tuonut julki. On hyvin luultavaa, että kyseessä on vanha väittämä ajoilta, jolloin ehkäisy on ollut vielä lapsenkengissä. Varmaa on, että sen on lausunut syvällä rintaäänellä joku merkittävä henkilö, jolloin asia on hyväksytty totena ilman vastaväitteitä. Väittämä on sitten siirtynyt yleisenä totuutena sukupolvelta toiselle."

"touhutipoissa" ei tieteellisten tutkimusten mukaan ole siittiöitä, joten raskaaksi tulemisenkin luulisi olevan vaikeaa...

Esim tutkimus: Zvi Zukerman, David B. Weiss, Raoul Orvieto: Does Preejaculatory Penile Secretion Originating from Cowper's Gland Contain Sperm?. Journal of Assisted Reproduction and Genetics, 2003.

Äkkiseltään löytyy http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskeytetty_yhdynt%C3%A4

"Aiemmin uskottiin, että miehen siittimestä tulisi jonkin verran siemennestettä ulos jo ennen varsinaista orgasmia. Siemennesteen sisältämien siittiöiden uskottiin voivan päästä emättimeen. Uskomus perustui käsitykseen, että seksuaalisen kiihottumisen aikana Cowperin rauhasten erittämä kirkas lima, sisältäisi siittiöitä. Israelilaistutkimuksessa asiaa testattiin 12 miehellä. Näistä kolmella esiintyi erittäin voimakasta Cowperin rauhasten erittämän liman eritystä. Viisi miehistä kärsi nopeasta siemensyöksystä ja neljällä koehenkilöistä oli normaali seksuaalireaktio. Ryhmä oli pieni, mutta tutkijoiden mukaan se edusti kattavasti erilaisia miestyyppejä. Tutkimuksessa analysoitiin miesten kiihottumisen aikana erittämä neste eikä sen havaittu sisältävän siittiöitä."

Miten mä sitten voin olla raskaana? Yhdyntä ilman kondomia heti aluksi kesti noin viisi-kymmenen sekuntia aluksi ja sitten laitettiin kortsu. Ei varmuudella tullut siemensyöksyä ennen kortsun laittoa!!! Ja tämä oli koko kuukaudessa ainoa mahdollisuus raskautua.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:

Mä olen kuullut, että ne Venus merkkiset kumit joita oli joskus äitiyspakkauksessa hajoili tosi usein... Meidän pakkauksessa taisi olla Magic merkkisiä.

Meillä oli niitä Venus-merkkisiäkin juu jossain vaiheessa,mutta en muista oliko niitä enää 2001 pakkauksen mukana....*miettii*

Alkuperäinen kirjoittaja Turbulenssi:
Touhutipoissa (muistaaksen bulbouretaalirauhasen tuotosta) on vain noin tuhat siittiötä varsinaisen lastin miljooniin verrattuna, mutta toisaalta yksikin riittää...

mistä tällainen tieto? tutkimus? vai suullista perinnetietoa:)

Juu ei mikään ehkäisy ole 100% varma.
Meillä myös poika joka täytti kesäkuussa 6v joka on saanut alkunsa vaikka oli kondomi käytössä eikä mitään reikää oltu huomattu.

Kahdentoista henkilön otanta ei kuulosta ihan valtaisan uskottavalta...samoin kun ei MTV3 Helmen käyttäminen lähteenä...

Veikkaisin kuitenkin että voisi olla todennäköistä pieni lipsahdus siinä poisottovaiheessa. Siis ei SEN poisottamisesta vaan SEN poisottamisessa SIELTÄ:

Mä luovutin toisen äippäpakkauksen kumit kaverille, ja se ei ikinä pamauttanu ketään niillä paksuks. Ostin omat kaupasta ku pillerit teki mut hulluks. Sanoin viel äijälle et kaks päällekkäin, tai paukahdan paksuks. Ei laittanu ku yhen ja likka sitte kerto hyvin pian siit et nyt mie tuun.. :whistle:

jostain juuri luin, että on siittiöitä.. :o

Kumi voi liukua välillä hieman ylös ja alas. Ollessaan hieman alempana sieltä kumin reunan alta voi tulla siemennestettä, joka sitten päätyy naisen sisälle. Ei sen vaikeampaa.

Näin se menee, sitä ei ehkä heti jos sittenkään huomaakaan, mutta juuri noin voi hyvinkin käydä.

Tämäkin on sitä "hydrauliikkaa.." ;) ja nestepainetta.

Ejakulaation jälkeinen "liikehdintä" ja muu akrobatia ;) on pohdinnan tässätutkintalinjassa avainasemassa. Ei se neste välttämättä täysin pysy siellä kärjessä...

Alkuperäinen kirjoittaja SE:
Kahdentoista henkilön otanta ei kuulosta ihan valtaisan uskottavalta...samoin kun ei MTV3 Helmen käyttäminen lähteenä...

No kelpaisiko vaikka bostonin yliopisto? (ja eiköhän näitä enemmänkin löydy)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12286905?dopt=Abstract

Helmi taisi olla mukana vain mielenkiintoisesti kirjoitettuna, selkokielisenä artikkelina...:) Eihän mikään tieteellinen tutkimuskaan 100% varmuudella sano että AINA tapahtuu näin tai EI KOSKAAN ole mahdollista, tietyillä tavoilla tiedeyhteisö varmistaa, että julkaistava tutkimus on kriteerien mukaan tarpeeksi luotettava. (täten joissain tapauksissa myös 12 henkilön otos voi olla luotettava ja yleistettävissä, tieteen mukaan)

Veikkaisin kuitenkin että voisi olla todennäköistä pieni lipsahdus siinä poisottovaiheessa. Siis ei SEN poisottamisesta vaan SEN poisottamisessa SIELTÄ:

.. veikkaisin myös tätä:) Ja toki on nuorille tärkeää opettaa että kumia pitää käyttää, tästä varmaan johtuu legenda, että touhutipoista voi tulla raskaaksi. Kumpi on tärkeämpää, totuus vai nuorten terveys??:P

Alkuperäinen kirjoittaja Turbulenssi:

mistä tällainen tieto? tutkimus? vai suullista perinnetietoa:)

Ihmisen fysiologia ja anatomia -kirja, s. 438. Muisti näemmä petti siltä osin, että se on bulbouretraalirauhanen. Tekstissä ei myöskään ole mitään mainintaa eritteen siittiöpitoisuudesta. Olenko siis turhaan kastanut penikseni spriihin touhutippojen sisältämien siittiöiden tuhoamiseksi?

osa oli näköjään hypännyt lainaukseen, pahoitteluni:)

Näin kirjoitin siis minä, EI se:

No kelpaisiko vaikka bostonin yliopisto? (ja eiköhän näitä enemmänkin löydy)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12286905?dopt=Abstract

Helmi taisi olla mukana vain mielenkiintoisesti kirjoitettuna, selkokielisenä artikkelina...:) Eihän mikään tieteellinen tutkimuskaan 100% varmuudella sano että AINA tapahtuu näin tai EI KOSKAAN ole mahdollista, tietyillä tavoilla tiedeyhteisö varmistaa, että julkaistava tutkimus on kriteerien mukaan tarpeeksi luotettava. (täten joissain tapauksissa myös 12 henkilön otos voi olla luotettava ja yleistettävissä, tieteen mukaan)

Kyllähän ehkäisyä pitää varmuuden vuoksi käyttää, jos ei raskaaksi halua... tutkimukset ei mun mielestä kovin luotettavalta näytä. Tosin en löytänyt mitään lähteitä siihenkään, että touhutipoissa spermaa olisi? lääkärikirjoissa ja koulussa on yllättävän paljon uskomustietoa.. lopullista totuutta emme taida löytää, joten pidetään se kumi mielessä!!

Tai kondomissa on voinut olla minimaalisen pieni reikä tai siemennestettä on päätynyt kortsun päälle tai suoraan emättimeen esim. sormista.

Meillä on "kondomivauva". Eli kuopus sai alkunsa kondomin käytöstä huolimatta. Emme huomanneet että se olisi rikkoutunut (kondomihan "hajoaa käsiin" jos siihen tulee reikä ), ei käytetty öljypohjaista liukastetta, kortsua käytettiin koko yhdynnän ajan, ja poistettiin välittömästi ja varoen kuten kuuluukin.
Mutta eihän mikään ehkäisy koskaan, oikein käytettynäkään, ole 100% varma :)

Ei hitto, meilläkin petti äitiyspakkauksen kumit :laugh:

Yhteistyössä