Vieläkö sitä tekisi iltatähden!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvakuumeessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvakuumeessa

Vieras
Alkanut vauvakuume vaivaamaan...Lapset nyt 5 ja 7.
Ja niinku olen ajatellut että aina pitäisi perheessä vauva olla, niin olen myös sitä mieltä ollut, että en taitas jaksaa et en tee. Mut nyt vauvakuume nostaa päätään...
Mielessä pyörii, olen kahjo, nythän pääsen jo helpolla... Mut silti kovasti haluttas vielä kokea se pieni ihme, ja isommista on varmasti jo vähän apuakin.
Iltatähden tehneet, kokemuksia, kun isommat on jo 5 tai sitä enemmän.
Miten mennyt vauva-arki? Oliko erilaista? Oliko sellaista kun odotitte? Oliko lapsi ihan erilainen kun aiemmin syntyneet? Kertokaa!
Ehkä saan päätöksen tehtyä!?! Outo tunne kun en osaa päättää...
Mies kyselee, joko oot päättänyt, et minusta enää kiinni...

Täällä samoissa aatoksissa, tosin nuorin nyt 3 vuotias, mutta toisaalta jo niin helppoa. Mutta tekisi mieli vielä kokea se pieni uusi elämä, miten sitä jaksaisi yövalmomiset.

meillä "iltatähti" nyt 1,5v. isoveljet 5v. ja 9v. No, meidän vauva-arki nyt meni vähn niinkö taas sumussa:/ Kuopuksella samat refluksit ja maito-allergiat, kuin keskimmäisellä:( Ja taas siten masennuin itse. No, silti en/emme kadu!! Kuopus on siis tyttö ja aivan ihana tapaus, nyt kun vauva-ajan ongelmat on suurinpiiretin selätetty:) Isoveljet tykkää tosi paljon siskostaan ja auttavat molemmat hienosti. Joten siitä vaan kolmatta yrittämään!!:)

Jos minä olisin antanut asialle jo edes ajatuksen, niin itse en voisi tällaisesta asiasta enää perääntyä... Jäisi liikaa kaivelemaan loppuelämäksi, että mitä jos me olisimme sen lapsen tehneet, niin nyt se olisi varmaan sen ja sen ikäinen, ja millainenkohan se olisi, ja se syntymätön lapsi jäisi jotenkin kaivelemaan mieltä ehkä... Jäisi vähän fiilis, että yksi palapelin pala on yhä hukassa...

Meillä on jotenkin aina ollut mielessä että se 3 vielä :)
Mutta nyt tuntuu siltä että haluaisin nyt, mutta toisaalta ajattelee että hyvä näinkin kahden ihanan lapsen kanssa ja kun lapset suht isoja pystyy tekeen jo paljon eriasioita kuin vauvan kanssa, mutta mutta. Oishan se ihana tuntea ne ekat potkut <3

apua, mitenkä sitä selviää kahden pienen kanssa kun kaksi vanhempaa lasta on tehty 5v ja 7v ikäerolla jtn eihän ne enää ole taaperoita olleet :)

Kun isommilla lapsilla on jo ikää niin tosiaan saat jo odotusaikana sitä ns. omaa aikaa: voit rauhassa perehtyä uuden pienokaisen tuloon, nauttia ja lepäillä isompien muksujen voidessa toimia oma-aloitteisesti tai ollessa yhtä innokkaana odotuksen jännityksessä mukana. Sehän on vähän kuin lähtisi uudelle reissulle jännitystä täynnä :) Ehdottomasti suosittelen, itse ainakin nautin niiiiiin suunnattomasti.

Meillä on sinänsä jännä tilanne että vaikka lapsista on vuosikymmenen kokemukset olemme nyt ihan uudessa tilanteessa kun tulee nämä kaksi kahden vuoden ikäerolla- jänskättää mutta odotan innolla.

[QUOTE="mukkelismakkelis";23074619]apua, mitenkä sitä selviää kahden pienen kanssa kun kaksi vanhempaa lasta on tehty 5v ja 7v ikäerolla jtn eihän ne enää ole taaperoita olleet :)

Kun isommilla lapsilla on jo ikää niin tosiaan saat jo odotusaikana sitä ns. omaa aikaa: voit rauhassa perehtyä uuden pienokaisen tuloon, nauttia ja lepäillä isompien muksujen voidessa toimia oma-aloitteisesti tai ollessa yhtä innokkaana odotuksen jännityksessä mukana. Sehän on vähän kuin lähtisi uudelle reissulle jännitystä täynnä :) Ehdottomasti suosittelen, itse ainakin nautin niiiiiin suunnattomasti.

Meillä on sinänsä jännä tilanne että vaikka lapsista on vuosikymmenen kokemukset olemme nyt ihan uudessa tilanteessa kun tulee nämä kaksi kahden vuoden ikäerolla- jänskättää mutta odotan innolla.[/QUOTE]

Juuripa näin. Tällaista olen kuullut muualtakin. Kai sitä sit...apuaaa... =) =) =)