Vittumainen anoppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Manta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Manta"

Vieras
Kyllä, mulla on tällainen. Alunperin hän ei olisi halunnut, että seurustelen hänen poikansa kanssa vaan erään toisen. Anoppi ei mm tervehtinyt, kun tulin käymään jne. Nyt sitten pitäisi olla hänelle mukava: antaa tavata lapsia joka viikko, viedä hoitoon niille jne. Mutta eipä taida anoppi tietää sanontaa, niin makaa kuin petaa eli mitäs vittuili alusta saakka, edestään löytää...Itse en ole ihmisiä, jotka antavat helposti anteeksi. Lisäksi hän olettaa, että hänen suhteensa lapsenlapsiin voi olla samanlainen kuin minun äitini suhde heihin. Mies ei myöskään piittaa äidistään vaan joutuu vääntämään aina hänen kanssaan eri asioista. Ei ihme, että lapsenlapset ovat kiintyneempiä minun äitiini kuin häneen, hahhah siitäs sai kun alkoi vittuilemaan alunperin, olisi silloin miettinyt miten käyttäytyy..KOhtalotovereita?

Minulla on ihan samanlainen anoppi. Lasten syntymän jälkeen haukkumiset ovat pikkuhiljaa loppuneet, mutta edelleen käytös on nuivaa, eivät appiukon kanssa esim. voi koskaan tulla meille kylään vaan meidän on ainamentävä heille. Itse koetan kuitenkin suhtautua ystävällisesti, mutta koska en voi luottaa häneen, eikä mieskään voi, lasten kanssa hän ei voi jäädä ilman meitä kuin korkeintaan hetkeksi. Eipä minun edes tarvitse olla ilkeä, lapset huolehtivat siitä kertoen mitä kaikkea ovat tehneet minun vanhempieni kanssa. Omapahan on häviönsä.

Vai johtuuko siitä, että et anna anopin nähdä lapsia yhtä paljon kuin oma äitisi näkee.. Siis se, että ovat läheisempiä äidillesi.

Kannattaako vajota samalle tasolle anopin kanssa?? Miksi et voi unohtaa menneitä ja antaa anoppis viettää aikaa lastesi kanssa?

Millä tavalla anoppi vittuili sinulle? Ei tervehtinyt, mitä muuta??

Niin, muttakun en pysty antamaan anteeksi. Hän osoitti hyvin selvästi, etten ole toivottu miniä. Mikä sen kauheampaa kuin huomata olevansa täysin
ilmaa eli katsotaan vain lävitse kun tullaan kylään. Ei siinä loukkaamisessa aina sanoja tarvita...

Lisäksi anoppi kehui suureen ääneen kahvipöydässä mieheni entistä tyttöystävää jne. Siis sitten kun oltiin päästy jo kahvitteluasteelle. Voiko rivien välistä taas paremmin lukea, että toinen olisi ollut parempi miniä.

[QUOTE="Ninni";28741645]

Kannattaako vajota samalle tasolle anopin kanssa?? Miksi et voi unohtaa menneitä ja antaa anoppis viettää aikaa lastesi kanssa?

Millä tavalla anoppi vittuili sinulle? Ei tervehtinyt, mitä muuta??[/QUOTE]

Häivy kynnysmatto ketjusta

[QUOTE="Manta";28741699]Niin, muttakun en pysty antamaan anteeksi. Hän osoitti hyvin selvästi, etten ole toivottu miniä. Mikä sen kauheampaa kuin huomata olevansa täysin
ilmaa eli katsotaan vain lävitse kun tullaan kylään. Ei siinä loukkaamisessa aina sanoja tarvita...[/QUOTE]

Ok. No en kiellä, että samat tunteet olisi itsellä sun tilanteessa.
Mutta yritä myös ajatella asiaa lastesi kannalta. Haluavatko he nähdä anoppiasi?
Ootko puhunut anopillesi, miltä susta tuntuu? Vaikkakin hänen kyllä pitäis ihan itse tajuta pyytää anteeksi..

En ole puhunut asiasta hänelle. Välillä olen miettinyt, että pitäisikö, mutta en ole saanut puhuttua. Sen verran arka aihe. Ei lapset halua nähdä enempää ja itseasiassa minä se olen, joka huolehtii, että nyt edes joskus nähtäisiin anoppia. Miehellä ei ole kauheasti kiinnostusta tavata usein.

Jos kohtelee lapsenlapsiaan kuitenkin asiallisesti ja lämpimästi, kuten isovanhemman kuuluu, niin miksi haluat evätä lapsiltasi mahdollisuuden vielä yhteen isovanhempaan? Tukiverkkoa/läheisiä ihmisiä tuskin voi koskaan olla liikaa.

Anoppisi on ehkä ollut ikävä sinua kohtaan jne. mutta aikuisena ihmisenä siihen voi suhtautua sen ansaitsemalla tavalla niin, ettei se ole lapsilta pois. Ei sinun tarvitse anoppiasi rakastaa ja voit pitää hyvinkin viileät välit anoppiisi ilman, että käytät lapsiasi välikappaleena kostolle.

En toki tiedä yksityiskohtia, mutta jos kyse tyyliin vain nuivasta suhtautumisesta ja loukkaavista kommenteista vuosia (?) sitten niin kannattaako?

• Tykkää
Reactions: Zarppa
Mun anoppi ei halua olla mun kanssa missään tekemisissä koska olen kuulemma hullu, itse dokaa ja makaa päivät pitkät ja välillä joutuu lataamoon mutta mulla ei ole kylläkään todettu mitään mielenterveysongelmia..

Aivan samaa juttua mulla ei oo oman anoppini kanssa, mutta kyllä meilläkin alkanut välit viilentyä anoppiini. Alkujaan mullekin oltiin hyvin nuivaa. Ollaan siis teinistä asti seurusteltu mieheni kanssa ja mukelokin tullut siinä matkan varrella. Enivei oli tuossa hyviäkin aikoja ja jo luulin että alkoi tulla hyvä side anoppiin, mutta kyllä aina jollakin tavalla se nuivuus sieltä näky ja nyt sitten hölmöjä kun oltiin tehtiin kesällä reissu tämän kyseisen harakan kanssa...ja hän oli sitä mieltä ettei 3-vuotiasta lasta saisi lomamatkalla komentaa..ja että vain hänen kasvatus asiat ovat oikeat...me vaadimme muka liikaa tyttäreltämme...minä huudan lapselle...blaa blaa blaa....itse hän on aina ollut varsinainen huutaja jne....tämän reissun jälkeen kyllä välit viileni ja tarkemmin ajatellen jo pitemmän aikaa minua kohtaan sellainen nuivuus on lisääntynyt ja tullut esiin(jo ennen kesän reissua)....olisikohan ollut sitten niin että ne mukavat hetket ovat olleet teskentelyä...anoppini on siis mainio teeskentelemään.....ja miettii sitä mitä muut ajattelee...että hohhoijaa....niin siis myös minunkin miehellä on välit viilentynyt häneen ja jos hän ei lopeta tuota vittuiluaan kyllä mieskin on sitä mieltä ettei tarvii hirveästi yhteyttä pitää.....hän sai jo nähdä koululaisena kuinka riitaisa ihminen anoppini on ja alkaa tulla samaa taas esille....Hänellä kun on ongelmia itsensä kanssa ja se tunteiden käsittely ei ole hänen parhainta aluetta, niin puretaan viha sitten muihin....

Mullapa onkin maailman ihanin anoppi!

Tosin siihen saattaa vaikuttaa myös se, että omaisuutta anopilla noin miljoonan arvosta ja mieheni ainoa perillinen. Kjäh kjäh ;D

[QUOTE="Manta";28741480] Alunperin hän ei olisi halunnut, että seurustelen hänen poikansa kanssa vaan erään toisen. [/QUOTE]

Kenen kanssa hän olisi halunnut sinun seurustelevan?

Yhteistyössä