Voi hitsi että olen kateellinen ja katkera vanhemmilleni!!!!! Grr!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aksoaksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin voihan sitä yrittää keskustella, mutta aina se ei onnistu sen toisen osapuolen vuoksi. Mulle on terapeutti ihan oikeasti sanonut, että vaikka asioita ei saisi puhuttua puhki, voi asian kanssa saada itse rauhan. Siihen kuulemma kuuluu viha ja suru. Suru ja viha siitä, että menettää jotakin tms, mistä on haaveillut/minkälaista on kuvitellut elämän ja ihmissuhteiden olevan omassa elämässään. Esim. ap:n tapauksessa hänen lapsensa menettävät/ovat menettäneet läheisen suhteen isovanhempiinsa.

Ja juuri se oma voimattomuus siinä on tosi kamalaa, kun huomaa, että kaikelle ei mahda mitään.

No tuo varmasti pitää paikkansa, mutta ennen kun heittää hanskat tiskiin, kannattaa edes yrittää.

• Tykkää
Reactions: bud
[QUOTE="vieras.";29592305]Kun itse sait lapsesi, vanhempasi olivat vielä työelämässä. Nyt heillä on eri tavalla aikaa hössöttää uudesta vauvasta. Voi olla että myös lapsuudessasi sillä muutaman vuoden ikäerolla oli merkitystä ja perheenne taloudellinen tilanne 3 vuodessa parantunut ja siksi pikkusiskosi sai enemmän materiaa.

Mutta mistä sinä nyt olet kateellinen, et kai sinä noin isojen lasten kanssa enää mitään apua kaipaakaan? Tai voithan lähettää lapset keskenään kyläilemään sinne mummolaan, jos se heille ja vanhemmillesi sopii. Tuon ikäiset lapset voi jo mennä julkisilla ilman vanhempia. En minäkään viitsisi kovin usein päiväkyläillä 200 km päässä.[/QUOTE]

Aivan, asioihin voi löytyä myös ihan järjellinen selitys, mutta jos ei asiasta missään vaiheessa puhu, ap näkee vain oman näkökulmansa ja vanhemmat omansa. Eikä kumpikaan osapuoli ymmärrä toista.

Mä vähän luulen, ettei ap halua lähettää lapsiaan paikkaan, missä heistä ei olla kauheen kiinnostuneita. Ja vaikka ap ei välttämättä enää semmosta konkreettista apua lastenhoidossa kaipaakaan (Vai kaipaako?), niin varmaan toivois kuitenkin lämpimiä ja läheisiä välejä oman perheen ja vanhempiensa välille.

Yhteistyössä