voi jumankauta!! mä en ymmärrä mitä teen väärin??!! ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viallinen(ko)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viallinen(ko)

Vieras
meidän perheessä on minun autoni ja miehellä ei tällä hetkellä ole omaa autoa vaan heillä on kaverinsa kanssa firman puolesta auto ns.puoliksi jolla kulkevat ja sopivat sitten aina kumpi sen saa viikonlopuiksi jne.
tänään sitten se työkaveri oli tarvinnut sitä ja mies soitti minulle, että missä olen. sanoin, että tuomassa lasta mummulaan kun lähden ratsastamaan eikä päästä kaverin autolla kun se on huollossa. mies alkoi riehumaan jo puhelimessa, että tarvitsee auton päästäkseen raksalle (olemme juuri alkaneet rakentaa). sanoin, että voin heittää sut raksalle, et lähden itse aikaisintaan viideltä kun olen saanut ruuan tehtyä.
tulin kotiin ja kymmentä vaille viisi mies alkoi huutamaan, että mikä maksaa?! sanoin, että lähden kun olen syönyt. mies ilmoitti et mulla on päässä vikaa, nappas auton avaimet ja sano et soittele kun tarviit autoa :O
olin ihan ihmeissäni ja sanoin, että eihän sun nyt vielä kannata mennä kun soittaisin sit vartin päästä. siinä vaiheessa ovi paiskattiin kiinni ja ukko läks.
se vetoaa joka asiassa siihen miten hän on niin väsynyt ja hänellä on niin raskasta kun hän rakentaa. mä olen vaan jaksanut ja jaksanut sen kiukutteluja ja me ollaan vasta alettu rakentaan, on ihan surkea olo.
mä autan tosi paljon raksalla ja tänäänkin olen luvannut mennä sinne suoraan tallilta. eipä paljon huvita.
mä en nyt kaipaa tähän mitään rakennusajan erotilastoja, vaan mieluummin vaikka virtuaalisesti tsemppiä ja haleja ja jos löytyy niin omia kokemuksia.
kun mikään ei riitä.

Tuttua. Me tosin asuttiin samalla tontilla, kuin tämä talokin, eli kinaa ei tullut matkoista. Sen sijaan mikä tahansa pikkuasia saattoi kiehauttaa kumman tahansa melkein koska vaan. Onneksi etukäteen sovittiin, että YRITETÄÄN muistaa, ettei otettais niitä vastapuolen v...tuiluja henkilökohtaisesti, kun niitä kumminkin joskus tulee. Kumma kyllä, tuntuu, että se auttoi. Vaikka välillä tosiaan yritykseksi jäikin.

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Tuttua. Me tosin asuttiin samalla tontilla, kuin tämä talokin, eli kinaa ei tullut matkoista. Sen sijaan mikä tahansa pikkuasia saattoi kiehauttaa kumman tahansa melkein koska vaan. Onneksi etukäteen sovittiin, että YRITETÄÄN muistaa, ettei otettais niitä vastapuolen v...tuiluja henkilökohtaisesti, kun niitä kumminkin joskus tulee. Kumma kyllä, tuntuu, että se auttoi. Vaikka välillä tosiaan yritykseksi jäikin.

me tehtiin samankaltainen sopimus kun alettiin tonttia mylläämään, mutta ole nyt sitten tässä välittämättä kun mies koko ajan kiukuttelee mulle.
en mäkään mikään puhdas pulmunen aina ole, sen tiedän, mutta juuri tällaisia aivan turhia "sulla on päässä vikaa"-kommentteja saan päivittäin ihan olemattomista syistä. tai sit se "kostaa" mulle vaikka just sen et sil ei oo autoa, ihankun se mun vika olis! sille ei mikään kelpaa, oon koittanu kaikkee et hieron sitä ja teen hyvää ruokaa, autan raksalla.. rakennukseltakin mun pitää arkisin lähtee aiemmin pois kun pitää laittaa lapsi nukkumaan ja siitäkin saan sit huutoo kun en KOSKAAN auta siellä. mua ei ikinä kehuta siitä mitä teen vaan aina huudetaan siitä mitä jätän tekemättä. lannistavaa.

Meillä raksa loppusuoralla, ollaan tehty sitä kaksi vuotta ja sinä aikana on perhe kasvanut kahdella tenavalla. Stressiä on ollut ja koko aika ollut tosi väsyttävää. Enpä osaa mitään ihmekonsteja antaa. Kannattaa ottaa koko raksa ihan iisisti ja miettiä aikatauluja realistisesti. Ja ehkä teidän kannattaisi hankkia toinen auto miehellesi, niin ei tarttisi kinata vuoroista.

Jaksuja ja tsemppiä. Raksa-aika ei ole mitään herkkua mutta kyllä siitä selviää. Pitää vaan ottaa sellainen asenne että yrittää jotenkin sietää puolisoa...

Kannattaa puhua asiasta nyt heti! Teillä on raksa vasta alussa ja voin sanoa, että se loppuvaihe se hel...ti vasta on :( Et voi edes arvata miten väsyksissä sitä on tähän kaikkeen ja talo on melkein valmis, mutta ei kuitenkaan...viimeistään siinä vaiheessa ymmärtää, miksi väki päätyy eroon talonrakennuksen yhteydessä!!

Meillä on auttanut se, että keskusteluyhteys on säilytetty koko ajan, riitelyt viedään loppuun saakka eli myös sovitaan asiat (mieluiten niin että lapsetkin sovinnon näkevät) ja asioita ei päästetä liian isoiksi eli puhutaan ne asiat heti selviksi.

Välillä huudetaan, välillä halataan, välillä itketään, välillä suudellaan ja vähän väliä haaveillaan siitä ajasta kun kaikki on taas "normaalia".

Onko sulla mahdollisuutta vähentää omia menojasi? Mies kuitenkin tässä tapauksessa olis tarvinnut autoa hyödyllisempään juttuun, sä vain omiin huvituksiisi. Meilläkin on pienimuotoinen rakentaminen käynnissä ja mä olen joutunut tinkimään tosi paljon menoistani. Illat ja viikonloput on pääosin sidottu siihen hommaan. Mulla on kerran viikossa ns vapaailta, jonka käytän lenkkeilyyn. Rakennushomma pitää saada valmiiksi, eikä se valmistu ikinä, jos heittäydyn hankalaksi ja vaadin koko ajan omaa aikaa. Mene ap miehen mukaan, jos lapsikin on hoidossa. Säilyy parisuhde parempana, kun teette yhdessä yhteistä kotia.

ymmärrä miestäs. mun ukko oli kans kun persiille ammuttu karhu kun rakennettiin. opin olemaan hyvin hissunkissun ja onneks kaikki palaskin normaaliks kun päästiin muuttamaan :)

joo, meilläkin raksa-aikana oli välillä kinaa, mutta kyllä se nyt vaan pitää sunkin ymmärtää, että miehellä on rankkaa. Ei se talo itsestään nouse.

Ja toi tallijuttu.... Oikso raksa-ajaksi oikeesti hyvä himmata? Metwursti auttais varmasti.

No oikeasti miehesi tarvitsi sitä autoa enemmän kuin sinä, ei sitä ratsastamalla taloa rakenneta.
Kuitenkin olisi tärkeää pystyä keskustelemaan ja sopimaan pelisäännöistä. Ja tosiaan halpoja "kertakäyttöautoja" löytyy, esikoinen osti itselleen talviautoksi 309 pösön, kun laittoi syksyllä Chevyn talviteloille, maksoi siitä 250 ? katsastettuna.

Teille tosin olisi oivallinen joku vanha lava-auto jolla sais myös tavaraa kuljetettua, niitä löytää alta tonnilla.

Sulla on oikeus harrastuksees, vaikka jotkut täällä kateellisena urputtaa. Sehän vie vain yhden illan viikossa ja muutenkin olisit vienyt miehes ja hakenut. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja heppahöperö:
Sulla on oikeus harrastuksees, vaikka jotkut täällä kateellisena urputtaa. Sehän vie vain yhden illan viikossa ja muutenkin olisit vienyt miehes ja hakenut. Tsemppiä!

Enpä sanoisi että kateellisena, joskus on vain jokaisen, sekä naisen että miehen, ymmärrettävä pistää asiat tärkeysjärjestykseen.

ekan kerran vuoteen mentiin tallille mun autolla eikä sen kaverin autolla joka sattui nyt olemaan huollossa.
harrastuksestani en tingi, mä tarvitsen sen jaksaakseni.
meidän raksalle on meiltä kotoo 1km, et ehkä sen voisi kävelläkin...? sillä tarjouduin heittään et jos miehellä olis ollut työkaluja, mut ei ollu edes niitä, kaikki oli raksalla.
kirjoitin, että olen paljon raksalla, niin paljon kun voin. jos se ei riitä, niin saa olla riittämättä. viime yönä kotiuduin rakennukselta kolmelta yöllä ja melkein erottiin. tai siis... käytiin todella raskas keskustelu siitä, miten tämä ei voi jatkua näin. nyt mennään päivä kerrallaan, mutta aika hyvin toivo on heitetty.

kyllä mun mielestä saat nauttia harrastuksesta, ratsastan itekin..ja sitten jaksaa taas rakentaa paremmalla mielellä. mut ehkä teidän kannattais ostaa toinen halpa auto raksa-ajaks niinkuin onkin jo vinkattu... voimia urakkaan!

Yhteistyössä