Voi %&##¤#¤ kun menee taas hermo mieheni exään. Asiaa lapsen vaatetuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suivautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22233077]Minä varmaan kans hankkisin jotain uutta kivannäköistä vaatetta jota lapsi voisi pitää kotivaatteiden tilalla teillä ollessaan. Eihän niitä tarvii kaapillista olla, jos on pari sisävaatekertaa.[/QUOTE]

Näin minäki tekisin :)

Vähän syyllistän, koska provosoidun aina kun aloituksessa on kiroilua ja valitetaan kolmannesta osapuolesta huomaamatta sitä, että jotain voisi tehdä itsekin asioiden hyväksi.

Eli kun aikuisia ollaan, niin silloin lapselle hankitaan sopivia vaatteita niihin tilanteisiin kun hän on paikalla. Lapsi on miehen entisestä liitosta, mutta nyt kun ap on sattunut hänen kanssaan yhteen menemään, niin sen lapsen vaatetus muodostuu juuri sellaiseksi kuin ap ja lapsen isä haluavat.

En ilkeäisi itkeä sitä, jos luokseni tulisi lapsi vähissä varusteissa. Menisin heti kauppaan ja hommaisin niitä vaatteita. Ei se sen vaikeampaa ole, kun kerta ap on hänen hoitajansa ajoittain!

Ja millä rahalla? Kenties vajaan 300 euron opintotuella? Vaiko vajaan 300 euron kotihoidontuella? Ne kuule menee meidän perheessä vain ja ainoastaan ruokaan, koulumatkoihin ja asumiseen koulupaikkakunnalla. Eikä riitäkään.

Miksei niitä vaatteita voi pestä välillä? Jos se nyt on ongelma, että pitää kaksi päivää samaa paitaa, ja housuja jotka "oli jo tullessa". Eihän siihen mee kuin hetki, kun ne pesee ja kuivaa, aamulla on jo puhtaat.

Aina , joka kerta kun aloittaja on uusperheellinen ja valituksen aiheena on lapsen äiti, aina paskaa saa niskaansa, olen sen itsekkin kokenut aikoinaan. Miksi te aina syyllistätte uusperheen äitiä kaikesta?
Mä sain niskaani paskat kun kyselin lapsen äidin sairaudesta ja kuinka se yrittää saada tahtoaan läpi kaikessa, olin huono niiden mielestä jotka kommentoivat ketjuani.
Kerroin että lapsi olisihuostaan otettu jos minä en olisi häntä katsonut, siis lasta katsonut. me emme edes silloin asuneet lapsen isän kanssa yhdessä. Silti minä otin lapsen hoitooni. Sain vaan paskaa niskaani.

Aina, vaikka kuinka väärin lapsen äiti käyttäytyy niin aina se syy on miehen uudessa puolisossa

Toivottavasti ap et puhu kotonas miehen exästä samaan sävyyn, kun täällä. Jos lapsi sattuu sun "rouvitteluas" kuulemaan (vaikka vaan sivustakin), niin ei tarvii exän mustamaalata, teet sen ihan itse. Kyseessä on kuitenkin lapsen rakas (ja ainoa) äiti. Ja niin ku tiiru tuossa edellä jo vähän valas, lapset tajuaa yllättävän vähästäkin asioita.

Mä en nyt oikein ymmärrä, mistä sä olet katkera exälle, hänhän se on ex ja sä olet ilmeisen onnellinen miehen kanssa. Keskity siihen ja anna lapsen vanhempien hoitaa häntä koskevat asiat.

Ja muistakaahan, että tää on vaan yksi puoli tästä tarinasta. Miehen versio vois olla erilainen, exästä puhumattakaan... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Älämölö;22233444:
Aina , joka kerta kun aloittaja on uusperheellinen ja valituksen aiheena on lapsen äiti, aina paskaa saa niskaansa, olen sen itsekkin kokenut aikoinaan. Miksi te aina syyllistätte uusperheen äitiä kaikesta?
Mä sain niskaani paskat kun kyselin lapsen äidin sairaudesta ja kuinka se yrittää saada tahtoaan läpi kaikessa, olin huono niiden mielestä jotka kommentoivat ketjuani.
Kerroin että lapsi olisihuostaan otettu jos minä en olisi häntä katsonut, siis lasta katsonut. me emme edes silloin asuneet lapsen isän kanssa yhdessä. Silti minä otin lapsen hoitooni. Sain vaan paskaa niskaani.

Aina, vaikka kuinka väärin lapsen äiti käyttäytyy niin aina se syy on miehen uudessa puolisossa

Mä en eritysesti ap:ta syyllistänyt. Olen sitä mieltä, että lapsen äiti vaikuttaa aika p***maiselta tyypiltä. Mutta sille kun ei kerran mitään ilmeisesti voi, niin helpointa on ap:n antaa hieman periksi ja hankkia niitä vaatteita heidän kotiinsa. Eli siinä mielessä sitten komensin ap:ta, sillä lapsen parasta tässä haetaan. Jos se äiti ei voi olla järkevä, olkoon edes joku.

Alkuperäinen kirjoittaja möe;22233440:
Miksei niitä vaatteita voi pestä välillä? Jos se nyt on ongelma, että pitää kaksi päivää samaa paitaa, ja housuja jotka "oli jo tullessa". Eihän siihen mee kuin hetki, kun ne pesee ja kuivaa, aamulla on jo puhtaat.

ja tarvisko tätä kertoa äidille. että on pesty teillä, jotta voi käyttää vielä sen kolmannenkin päivän.

[QUOTE="vieras";22233448]Teillä on kumminkin varaa esim.espanjanmatkaan .[/QUOTE]

Oli silloin kun olin töissä.

Joku kirjoitti, että minä mustamaalaan. Ehkä. Mutten sentään lapselle!
Ja mun suuttumus johtuu siitä, että minä olen idiootti, huora, huono kumppani jne jne. Siis miehen exän silmissä. Ja toki hän saa mua nimitellä, mutta kun hän tekee sen, vaikkei ole suostunut mun kans näiden neljän vuoden aikana kertaakaan juttelemaan, vaikka minä olen yrittänyt että oltais istuttu joskus yhdessä pöydän ääreen.

Ja millä rahalla? Kenties vajaan 300 euron opintotuella? Vaiko vajaan 300 euron kotihoidontuella? Ne kuule menee meidän perheessä vain ja ainoastaan ruokaan, koulumatkoihin ja asumiseen koulupaikkakunnalla. Eikä riitäkään.

Olet sitoutunut mieheen, jolla on lapsi. Sinä hommaat ne vaatteet helposti vaikka kirpparilta halvalla. Tai hyvänen aika, PESET ne vaatteet, jotka äiti on laittanut mukaan ja jotka olisivat sopivat tarhaan :D Nyt on pikkaisen uusavuttomuus iskenyt, sorry.

No hei. Sä perustelet, että et voi ostaa vaatteita, kun et tiedä tuleeko ne äidiltä takaisin. Jos lapsi kerran on teillä yötä, niin siinä puet sinä aikana lapselle teillä olevat vaatteet, ja sitten kun lapsi menee äidilleen takaisin, tarhasta suoraan tai ei, sinä puet äidin ostamat vaatteet. Ei voi olla noin vaikeaa.

Oli silloin kun olin töissä.

Joku kirjoitti, että minä mustamaalaan. Ehkä. Mutten sentään lapselle!
Ja mun suuttumus johtuu siitä, että minä olen idiootti, huora, huono kumppani jne jne. Siis miehen exän silmissä. Ja toki hän saa mua nimitellä, mutta kun hän tekee sen, vaikkei ole suostunut mun kans näiden neljän vuoden aikana kertaakaan juttelemaan, vaikka minä olen yrittänyt että oltais istuttu joskus yhdessä pöydän ääreen.

Voi lapsi raukkaa. Tuosta hän kärsii varmasti. En halua nyt itkeä mitään katrkera lapsuus juttua, mutta eniten kärsin nimenomaan tuosta asenteesta uuteen vaimoon. Sain taistella sitten hänen puolesta ja olla se pelinappula elareiden ja "kumpi ostaa lapselle bussilipun" tappeluitten välissä.
Ainoa joka kunnioitti mun hyvinvointia ja yritti pitää poissa tuosta sotkusta oli tää uusi vaimo. Ei suinkaan omat vanhemmat... ja niin edelleen, mähän olin syyllinen syntymääni.

Tää nt ei varsinaisesti liittynyt ketjuun mutta sanoinpa nyt kumminkin :D

[QUOTE="noh";22233463]ja matkoihinhan TIETENKIN kysytään lähivanhemman lupa ENNEN matkan ostamista![/QUOTE]

Justhan te ihmiset sanoitte, että ei se lähivanhemmalle kuulu, mitä me tehdään lapsen kanssa. Luuletko että lapsen äitikään kysyy meiltä isän mielipidettä?

Voi lapsi raukkaa. Tuosta hän kärsii varmasti. En halua nyt itkeä mitään katrkera lapsuus juttua, mutta eniten kärsin nimenomaan tuosta asenteesta uuteen vaimoon. Sain taistella sitten hänen puolesta ja olla se pelinappula elareiden ja "kumpi ostaa lapselle bussilipun" tappeluitten välissä.
Ainoa joka kunnioitti mun hyvinvointia ja yritti pitää poissa tuosta sotkusta oli tää uusi vaimo. Ei suinkaan omat vanhemmat... ja niin edelleen, mähän olin syyllinen syntymääni.

Tää nt ei varsinaisesti liittynyt ketjuun mutta sanoinpa nyt kumminkin :D

Kiitos myötätunnosta. Olen itsekin eroperheen lapsi ja tiedän miltä vanhempien tappelu tuntuu. Jotenkin tuntuu, että kaikki vaan on aina miehen tai meidän vikaa. Vasta isä osti lenkkarit, ja nekin oli vääränlaiset...

Olet sitoutunut mieheen, jolla on lapsi. Sinä hommaat ne vaatteet helposti vaikka kirpparilta halvalla. Tai hyvänen aika, PESET ne vaatteet, jotka äiti on laittanut mukaan ja jotka olisivat sopivat tarhaan :D Nyt on pikkaisen uusavuttomuus iskenyt, sorry.
Sit meille tulee valitus, kun ollaan pesty lapsen vaatteita tai kun hän on juotunut pistämään ylimääräisiä vaatteita lapselle mukaan. Ei oo helppoa, ei...

Yhteistyössä