Voi luoja Voi luoja Voi luoja!!!!! IIIIKKKK!! :) :) :) (lukekoon ken jaksaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten päin olisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun näette niin rohkeasti vaan kerrot sairaudestasi, koska kuitenkin mies on nyt miettinyt asiaa, kun jo vihjasit. Ja kyllä aikuinen ihminen tollaset ymmärtää ja se ei vaikuta siihen mitä teidän jutusta tulee! :)

Kyllä tuntuu aika pitkältä,mä olen nyt siivonnut ja tehnyt vaikka mitä et aika kuluis nopeempaa enkä ajattelis asiaa mutta ei onnistu. Tänään ainakin on aurinkoinen päivä ja eilen puhuttiin et josko tänään sit tavataan mut saa nähä...

On tää kun ruokakaan ei maistu! Miten voikin tulla"huono" olo kun ei nää toista,kuulostaa tyhmältä mut ihan ku olis jo ikäväkin vähän.

• Tykkää
Reactions: miltski
No nyt se soitti ja tulee tos puolen tunnin päästä hakemaan mut. Tosin sillä ei sitä aikaa hirveesti ole,pari tuntia korkeintaan kun sillä on vielä työpäivä sit edessä pän. Me nyt ollaan kyllä menossa ihmisten ilmoille et siellä nyt sit vähän vaikeeta puhua mistään henkilökohtasesta kun vieressä istuu muita. Mut ehkä me sit vaikka mennään kävelemään vielä ruokailun lopuksi.

No ei mennyt nyt ihan putkeen,en saanut kerrottua. Te ootte nyt tietysti sitä mieltä et tää on tekosyy mutta me oltiin syömässä ja ympärillä oli ihmisiä ja sit kun käveltiin ni ei siinäkään oikeen pystynyt kun ihmisiä ympärillä.ja toisekseen sillä oli aika vähän sitä aikaa ni jäi sit sanomatta. Sivuttiin me sen verran asiaa et kysy et mikä se asia oli mikä mua painoi et haluanko nyt kertoa ja kun sanoin et en täs ihmisten keskellä mielelläni ni sano et no kerrot sit kun siltä tuntuu.
Meijän jutusta sen verran puhuttiin et kerroin sille et tykkään siitä ihan oikeesti ja haluan tavata sitä ja ei se siitä säikkynyt.Tapailu nyt jatkuu.Kyllä me sitten vähän hempeiltiin:)
Mutta kyllä mä kerron sille sit ihan oikeesti kun tulee se hetki,sellanen hetki et ollaan kahdestaan ja rauhassa koska mä haluan oikeesti olla sen kanssa ja sillä on oikeus tietää ja saahan se sen tietoonsa viimestään sillon ku paita lähtee päältä. joten kyllä mä sen kerron(ihan niinkuin exällekin kun aika oli sopiva).Nyt me ei nähä muutamaan päivään kun mä lähen matkalle mut sen jälkeen varmaan taas tavataan.

mulla on synnynnäinen sydänvika ja auton leikattu lapsena. Sittemmin 1 toimenpide tehty ja jatkossakin voi olla leikkauksiin joskus. Olen arvestani ylpeä, se on mun hengenpelastus se toimenpide ollut. Mulle painotettiin aina pienenä positiivisessa mielessä mun erilaista alkua ja sydäntä, että miten ihme, että selvisin! Ikinä ei ole ollut vaikeuksia kertoo kellekään, en tajua miks teet tollasen vaikeuden tosta? Ei kukaan normaali ihminen jätä sua ton takia, enemmänki haluu suojella.

[QUOTE="joo";26745777]mulla on synnynnäinen sydänvika ja auton leikattu lapsena. Sittemmin 1 toimenpide tehty ja jatkossakin voi olla leikkauksiin joskus. Olen arvestani ylpeä, se on mun hengenpelastus se toimenpide ollut. Mulle painotettiin aina pienenä positiivisessa mielessä mun erilaista alkua ja sydäntä, että miten ihme, että selvisin! Ikinä ei ole ollut vaikeuksia kertoo kellekään, en tajua miks teet tollasen vaikeuden tosta? Ei kukaan normaali ihminen jätä sua ton takia, enemmänki haluu suojella.[/QUOTE]

Voisiko johtuu siitä et mut on opetettu olemaan kertomatta siitä ulkopuolisille?! En tiedä miksi kai siksi et pieni paikka ja heti oltas ihmettelemässä ja säälimässä. ja kun en mä nyt sit halua kun vanhemmat ei ole ikinä tätä kertoneet muille ni ruveta nyt sit kertoilemaan kaikille kun ne nyt 27 vuotta on tän pitäny salassa.

Kyllä mä tiedän et jos ei olis arpia ni ei olis muakaan enkä mä tee tätä tahallani vaikeeks mutta kun ikäni olen näin ollut ni ei sitä niin vaan kerrota.Luuletko ettei mua vituta aina välillä olla täs tilanteessa kun pitää salailla??!! Mutta näillä nyt mennää,en mä nyt halua sit kertoa ulkopuolisille kun en ole ennekään,ehkä sit joskus vanhempana.

Ja kyllä mä tän kerron sit tuolle miehelle,aivan varmasti,mutta tänään ei ollut kyllä yhtään hyvä hetki.

Alkuperäinen kirjoittaja miten päin olisi;26746124:
Voisiko johtuu siitä et mut on opetettu olemaan kertomatta siitä ulkopuolisille?! En tiedä miksi kai siksi et pieni paikka ja heti oltas ihmettelemässä ja säälimässä. ja kun en mä nyt sit halua kun vanhemmat ei ole ikinä tätä kertoneet muille ni ruveta nyt sit kertoilemaan kaikille kun ne nyt 27 vuotta on tän pitäny salassa.

Kyllä mä tiedän et jos ei olis arpia ni ei olis muakaan enkä mä tee tätä tahallani vaikeeks mutta kun ikäni olen näin ollut ni ei sitä niin vaan kerrota.Luuletko ettei mua vituta aina välillä olla täs tilanteessa kun pitää salailla??!!

Hei. Ei sun ole pakko käyttäytyä kuten vanhempasi. Voit hyvin suhtautua itse sairauteesi avoimemmin. He ovat vanhempaa sukupolvea, joiden on vaikeampi hyväksyä sairauksia. Mutta sinä voit rauhassa elää omaa elämääsi niin kuin haluat ja ehkä jopa siinä sivussa näyttää vanhemmillesi, että onnistuu se toisinkin. Tsemppiä! Ja kuulostaa ihanalta ja lupaavalta tuo teidän rakkaustarinanne, luota vain itseesi ja tunteisiisi!

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="ninni";26746165]Hei. Ei sun ole pakko käyttäytyä kuten vanhempasi. Voit hyvin suhtautua itse sairauteesi avoimemmin. He ovat vanhempaa sukupolvea, joiden on vaikeampi hyväksyä sairauksia. Mutta sinä voit rauhassa elää omaa elämääsi niin kuin haluat ja ehkä jopa siinä sivussa näyttää vanhemmillesi, että onnistuu se toisinkin. Tsemppiä! Ja kuulostaa ihanalta ja lupaavalta tuo teidän rakkaustarinanne, luota vain itseesi ja tunteisiisi![/QUOTE]

Kaikesta huolimatta arvostan vanhempiani ja kunnioitan heitä ja siksi en halua tätä nyt huudella heidän aikanaan,en sillä et toivoisin heidän vielä pitkään aikaan poistuvan täältä mutta niinkauan kun ovat niin näillä mennään.ja toisaalta miksi tästä nyt tarvii huudella kaikille,kerron kuitenkin tuolle miehelle asiasta heti kun se sopiva hetki tulee.

Jos teet itse tästä sairaudestasi ihan järkyttävän suuren numeron, voi mieskin säikähtää. Kerro se hänelle mahdollisimman coolina! Kun ei se niiiiin iso juttu olekaan, pystyt elämään normaalia elämää jne. Ja jotku arvet...SO?????? Melkeen kaikilla synnyttäneillä naisilla on arpia jossain, eikä niitä selitellä!

Ota rennosti ja nauti :) Oot tosi mahtavan kuulonen tyyppi, paitsi analysoit ihan liikaa! :) :)

Kaikkea hyvää!

Jos teet itse tästä sairaudestasi ihan järkyttävän suuren numeron, voi mieskin säikähtää. Kerro se hänelle mahdollisimman coolina! Kun ei se niiiiin iso juttu olekaan, pystyt elämään normaalia elämää jne. Ja jotku arvet...SO?????? Melkeen kaikilla synnyttäneillä naisilla on arpia jossain, eikä niitä selitellä!

Ota rennosti ja nauti :) Oot tosi mahtavan kuulonen tyyppi, paitsi analysoit ihan liikaa! :) :)

Kaikkea hyvää!

ei nyt enää jaksais veivata tätä,mä kerron sille aivan varmasti,huomenna lähen reissuun ni saadaan olla vähän erossa vaikka ei me nyt paljon olla vielä ehitty näkemäänkään mut tulee ihan hyvään väliin tää,se ehtii tehä työt ja mä pääsen ajatteleen jotain muuta välillä.
en mä aikonut siitä kertomisesta mitään draama näytelmää tehä,no pieni kyynel voi tulla kun aina on tullut kun on kertonut mut mitään järkyttävää itkuesitystä en pidä.

ja mä analysoin liikaa ,se on tosi,jännä miten sen huomaa ja myönnän sen ihan rehellisesti.Kyllä tuo mieskin sen on jo huomannut mut eipä sekään ole sitä karkottanut.
Mä olen hyvä tyyppi ja kuka vaan mies olis onnellinen kun mut sais:)

Alkuperäinen kirjoittaja miten päin olisi;26746427:
ei nyt enää jaksais veivata tätä,mä kerron sille aivan varmasti,huomenna lähen reissuun ni saadaan olla vähän erossa vaikka ei me nyt paljon olla vielä ehitty näkemäänkään mut tulee ihan hyvään väliin tää,se ehtii tehä työt ja mä pääsen ajatteleen jotain muuta välillä.
en mä aikonut siitä kertomisesta mitään draama näytelmää tehä,no pieni kyynel voi tulla kun aina on tullut kun on kertonut mut mitään järkyttävää itkuesitystä en pidä.

ja mä analysoin liikaa ,se on tosi,jännä miten sen huomaa ja myönnän sen ihan rehellisesti.Kyllä tuo mieskin sen on jo huomannut mut eipä sekään ole sitä karkottanut.
Mä olen hyvä tyyppi ja kuka vaan mies olis onnellinen kun mut sais:)

Ihan huippuoikea asenne!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja miten päin olisi;26746296:
Kaikesta huolimatta arvostan vanhempiani ja kunnioitan heitä ja siksi en halua tätä nyt huudella heidän aikanaan,en sillä et toivoisin heidän vielä pitkään aikaan poistuvan täältä mutta niinkauan kun ovat niin näillä mennään.ja toisaalta miksi tästä nyt tarvii huudella kaikille,kerron kuitenkin tuolle miehelle asiasta heti kun se sopiva hetki tulee.

Arvostaa ja kunnioittaa voi, vaikka toimisi itse eri tavalla. Mutta siis tee tietenkin niin kuin tykkäät. Sanoin tuon aiemman vaan siksi, kun kuulosti siltä, että teet sairaudesta ehkä vaikeempaa kuin se välttämättä onkaan. Tsemppiä!

On jäänyt tää tilanne kerronta vähän puolitiehen. Mennyt tosiaan asioita miettiessä ja olin vielä reissussakin joten en ole palstalla ollut.

Tilanne on nyt sitten sellanen et asia on otettu esille ja kerrottu ja tulos on ainakin toistaiseksi et kyllä me tapaillaan vielä,ei meillä vieläkään ole mitään suhdetta, mutta siis sama linja jatkuu et tapaillaan ja katellaan mitä tapahtuu. Ei se kuulemma ollut juuri asiaa miettinyt muutakun siltä kannalta et jos mulla on joku mielenterveysongelma et sellasta hän ei kyllä sit jaksa(en kysynyt et onko aiempaa kokomusta moisesta). Ei se tähän asiaan juuri mitään oikeen sanonut mikä vähän mua ihmetytti kunhan totes jotain et aikuisia ollaan ja et mitä sitä nyt miettimään.sano et musta on kyllä huomannut et joku asia mua painaa mutta hän ei ite halunnut painostaa mua et kerron sitten kun siltä tuntuu. Nyt sitten tilanne oli sellanen et se oli vähän kun pakko rykästä suusta ulos ja tavallaan kai sit ihan hyvä et sain sen nyt sanottua. Kieltämättä olen hiukan pettynyt ja ihmeissäni et ei se sitä juuri liikauttanut kun en oikein nyt päässyt perille et mitä mieltä se oikeestaan on. Mutta siis kyllä mä siltä kysyin et mites me ni totes vaan et katellaan nyt päivä kerrallaan. Näinhän me jo alussa sovittiin ennenku olin kertonut et katellaan tätä juttua nyt rauhassa et tuleeko mitään juttua.

Mutta asia on nyt siis kerrottu ja nähtävästi me sitten tapaillaan edelleen ja katsotaan päivä kerrallaan. Kerroin sille et tykkään siitä mutta en halua ahdistella silleen et tuntee olevansa jo pallo jalassa ja nyt yritän olla rauhallinen tän jutun suhteen etten ahdista sitä liikaa.

Seuraava tapaaminenkin jo sovittu alustavasti tosin päivää ei ole vielä lyöty lukkoon mut lupas viedä mut jonnekkin.

[QUOTE="vieras";26791751]Hyvä juttu kun sait kerrottua :)[/QUOTE]

Niin onkin:)

Nyt voin olla oma itseni,olin toki ennenkin mut nyt voin olla ihan täysillä. Ja miehen ei tarvitse enää pohtia mikä mulla on ja voidaan nyt olla ihan normisti.
Mullakaan ei enää sellanen tunne et pimittäisin jotain.

No huomion haultahan tuo kyllä vaikuttaakin. Kauhee ongelma ensin ettei voi kertoa ja sitten kun sen saa kerrottua jossain pakkoraossa niin miehen pitäs alkaa sitten sitä jaarittelemaan ja vatvomaan vai?

Mikä oikeesti voi olla noin vaikea asia? Joku arpi vai? Miksi miehen nyt ois pitänyt mitenkään sen enempää alkaa asiaa käsittelemään jos sanoi että on ok?

Mulla on arpia kroppa täynnä... on elämän pelastavia arpia kaksi kappaletta, on raskausarpia, arpia onnettomuudesta, jalkaleikkauksesta jne. Niine arpineen olen ollut sinut lähes aina vaikkei meilläkään lapsen sen kummemmin asiasta juteltu. Joskus 11-14v. uimahallissa nolostutti kun oli vieraita nuoria esim. koulun uinneissa ja katsoivat ja kyselivät. Mutta sitten vaan sanoin mistä ne on tulleet (toki raskausarpia ei sillon ollut :)) ja that´s it.
Miehen kun tapasin niin eii tullu sen kummemmin puheeksi muuten kuin jossain sivulausessa. Mentiin sitten saunaan yhdessä ja hän katsoi että jaa, sullon tommosia, onko ne mistä tulleet jne. Arpia on sittemmin tullut lisääkin.

Yhteistyössä