voi paska! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hupsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä ukko on superallerginen eläimille, mikä estää vierailut tiettyihin paikkoihin. Kyllä v*tuttas jos ne ainootkin mestat, mis pystyy käymään niin "liattaisiin" muiden ajattelemattomien eläintenomistajien itsekkään käytöksen takia niin, ettei sinne muut vois sitten mennä.

Se siedätys ei oikeasti kaikilla skulaa. Säkin chef oot tosi itsekäs koiries kanssa, kannattais vähän tsiigaa pitemmälle ku oma napa. Jos sulle tällain tilanne tulis vastaan, niin mitäs jos jättäisit omat elukkas hoitoon, jos kerran vastapainona ois se et muut perheenjäsenet ei voi vierailla sun jälkeen missään? Miks ne ihmiset pitäis sulkea ulos, ku helpoiten se käy sun koirien kanssa?

Miten niin mä olen itsekäs...mähän olen abot 100 kertaa sanonut, että mun puolesta sisko sais mennä mökille jussina ja me pysyttäis poissa...me mentäis sitten myöhemmin.

Jos sisko ei vois sitten vaikka kuukauden kuluttua meidän vierailun jälkeen sinne mennä kun on tuuletettu ja pesty ja puunattu ja hinkattu niin sitten pitää sanoa että joo, mä oisin itsekäs koska en siltikään jättäis menemättä. Mä kuitenkin haluaisin tavata mun äitiäni joka siis ois siellä mökillä vissiin sen koko kesän.

Toki mä omalta osaltani pitäisin koirat pihalla koko päivän, eli sisälle ottaisin ne vaan ylksi. Jotta en mä tahallani kiusan vuoksi kiusaa tekis. Mutta en mä kyllä tosiaan jättäis koko kesää menemättä äitini luokse siksi, että siskon mies on allergikko, jos nyt otetaan huomioon sekin, että ap:n vanhemmat asuu lähellä ja ap voi yöpuä siellä ja että ap ei voi joka tapauksessa olla mökillä sisällä kuin hetken, johtuen siitä anopin koirasta.

siis sillä et sä roudaat ne mestaan, missä allerginen ihminen ei sun jälkeen voi olla. Siihen ei välttämättä riitä puunausten puunaus, varsinkin kun sekin on käsitteenä erilainen eri ihmisille. Se et sun koirat on siellä sen yön sisällä, niin voi olla liikaa allergiselle, joka muutoin tulisi mielellään omalla vuorollaan vierailemaan. Mutta ei voi, kun sun on saatava koirat sisälle yöksi.

hyi että chef. oot ihan outo. ihmettelen sua tosi paljon, oot niin itsekeskeinen koirasi kanssa. miten helvetissä joku piski on sulle noin arvokas?! en oikeasti jaksa edes lukea mitä vastaat. kuvottaa se, että et ajattele allergista ihmistä, tai no vasta sitten kun jos oma lapsesi tai miehesi olisi koiralle allerginen. hmm, jospa niistä tulisi allergisia?! ihanaa, sitten saisit tuta olla ilman limaista hurttaasi.

meillä ukko on superallerginen eläimille, mikä estää vierailut tiettyihin paikkoihin. Kyllä v*tuttas jos ne ainootkin mestat, mis pystyy käymään niin "liattaisiin" muiden ajattelemattomien eläintenomistajien itsekkään käytöksen takia niin, ettei sinne muut vois sitten mennä.

Se siedätys ei oikeasti kaikilla skulaa. Säkin chef oot tosi itsekäs koiries kanssa, kannattais vähän tsiigaa pitemmälle ku oma napa. Jos sulle tällain tilanne tulis vastaan, niin mitäs jos jättäisit omat elukkas hoitoon, jos kerran vastapainona ois se et muut perheenjäsenet ei voi vierailla sun jälkeen missään? Miks ne ihmiset pitäis sulkea ulos, ku helpoiten se käy sun koirien kanssa?

Miten niin mä olen itsekäs...mähän olen abot 100 kertaa sanonut, että mun puolesta sisko sais mennä mökille jussina ja me pysyttäis poissa...me mentäis sitten myöhemmin.

Jos sisko ei vois sitten vaikka kuukauden kuluttua meidän vierailun jälkeen sinne mennä kun on tuuletettu ja pesty ja puunattu ja hinkattu niin sitten pitää sanoa että joo, mä oisin itsekäs koska en siltikään jättäis menemättä. Mä kuitenkin haluaisin tavata mun äitiäni joka siis ois siellä mökillä vissiin sen koko kesän.

Toki mä omalta osaltani pitäisin koirat pihalla koko päivän, eli sisälle ottaisin ne vaan ylksi. Jotta en mä tahallani kiusan vuoksi kiusaa tekis. Mutta en mä kyllä tosiaan jättäis koko kesää menemättä äitini luokse siksi, että siskon mies on allergikko, jos nyt otetaan huomioon sekin, että ap:n vanhemmat asuu lähellä ja ap voi yöpuä siellä ja että ap ei voi joka tapauksessa olla mökillä sisällä kuin hetken, johtuen siitä anopin koirasta.

siis sillä et sä roudaat ne mestaan, missä allerginen ihminen ei sun jälkeen voi olla. Siihen ei välttämättä riitä puunausten puunaus, varsinkin kun sekin on käsitteenä erilainen eri ihmisille. Se et sun koirat on siellä sen yön sisällä, niin voi olla liikaa allergiselle, joka muutoin tulisi mielellään omalla vuorollaan vierailemaan. Mutta ei voi, kun sun on saatava koirat sisälle yöksi.

Kyllä. Näin se menee. Mun koirat ei todellakaan voi olla yötä ulkona, koska ne on kaljuja. Niille tulis kylmä.

Mä en ole ikinä tavannut ihmistä (eikä edes kukaan tutunsiskonkumminkaimanserkunnaapuri ole sellainen) joka olisi niin allerginen koirille, ettei voi olla sellaisessa tilassa, jossa on kuukausi sitten ollut koira noin 6 tunnin ajan. Mä en usko että sellainen voi olla mahdollista. Se etten mä siihen usko, ei välttämättä tarkoita sitä etteikö se voisi olla totta...mistäs mä sen tiedän. Mutta mä en usko että se on totta, koska eihän niin allerginen ihminen kykenis olemaan edes koiraihmisen lähellä, käyttämään takseja tai busseja (niissäkin kulkee koirat) tai oikeastaan liikkumaan misään missä on saattanut olla koira viimeisen kuukauden aikana.

Ja kun tosiaan otetaan huomioon vielä se, että tuossa kohtaa ei ois VAIN musta ja mun koirasta kyse (ap ei voi olla siellä kuin hetken ohtuen anopin koirasta, eli ihan sama onko mun koira ollut siellä vai ei), niin jep, noin se menis.

Ap:lle voimia tähn tilanteeseen. Itsekin allergisena voin kertoa, että et ole ainoa, jolla on vastaavia ongelmia. Itse olen aikanaan joutunut sanomaan, että nyt on se tilanne, että teidän täytyy valita tähän seurueeseen joko minut allergioineni tai koira. Meidän suvussa kävi niin, että minut valittiin.

Myös anopin kanssa on jatkuvaa sompailua, koska hän otti muutama vuosi sitten lemmikkejä, vaikka tiesi minun allergiani hyvin. Noh, on oppinut siivoamaan erittäin perusteellisesti, koska ymmärsi lopulta, miten paha mun allergia on. Meillä tosin se ero tässä tilanteessa, että välimatkojen vuoksi käydään anopilla vain n. 3 kertaa vuodessa. Sitten vivytään kerralla vähän pidempään, joten se suursiivouksen tekeminen ei ole ihan turhan tuntuista anopistakaan.

Vaikea tilanne kyllä. Ja etenkin kun haluaisit mennä.
Jos jäisitte nyt juhannukseksi kaikki kotiin?

Meillä on kanssa toisinaan koiraongelma omien vanhempien kanssa..äidillä on afgaani ja se on kerran jo yrittänyt purra mun esikoista. Äiti ei myönnä että pelkää sitä että koira puree lapsia ja silti lapsia kielletään kokoajan menemästä metriä lähemmäs koiraa..
ja koiraa ei voi laittaa ulos eikä mihinkään kun samassa paikassa ollaan, sehän loukkaantuis..

Kyllä. Näin se menee. Mun koirat ei todellakaan voi olla yötä ulkona, koska ne on kaljuja. Niille tulis kylmä.

Mä en ole ikinä tavannut ihmistä (eikä edes kukaan tutunsiskonkumminkaimanserkunnaapuri ole sellainen) joka olisi niin allerginen koirille, ettei voi olla sellaisessa tilassa, jossa on kuukausi sitten ollut koira noin 6 tunnin ajan. Mä en usko että sellainen voi olla mahdollista. Se etten mä siihen usko, ei välttämättä tarkoita sitä etteikö se voisi olla totta...mistäs mä sen tiedän. Mutta mä en usko että se on totta, koska eihän niin allerginen ihminen kykenis olemaan edes koiraihmisen lähellä, käyttämään takseja tai busseja (niissäkin kulkee koirat) tai oikeastaan liikkumaan misään missä on saattanut olla koira viimeisen kuukauden aikana.

Ja kun tosiaan otetaan huomioon vielä se, että tuossa kohtaa ei ois VAIN musta ja mun koirasta kyse (ap ei voi olla siellä kuin hetken ohtuen anopin koirasta, eli ihan sama onko mun koira ollut siellä vai ei), niin jep, noin se menis.

mun mies saa oireita esim autossa, missä on joskus ollut koira, et revi siitä. Silmät turpoo, hengitys pihisee ja happi loppuu. Ja tosiaan monestikin kertoo et täällä on varmaan ollut koiraihmisiä, kun alkaa esim. julkisissa tulee oireita.

Samoin mun ja lasten vierailut siskon karvaparaatiisissä tuntuu hänessä myös kun palataan kotiin.

Ja sukulaisvierailut on mahdollisia vain paikkohin missä ei ole eläimiä, tai sit mennään vahvojen lääkkeitten voimilla ja pahimmas tapauksessa sairaalas happea hakemassa kun on paikat niin tukossa.

Suoraan sanottuna minua ei kiinnostaisi pätkääkään onko veljeni vaimo allerginen vai ei. Koira on minulle harkittu perheenjäsen ja veljen vaimo on minulle vain pakollinen sukulainen veljeni kautta.

ei jumalavita :o jos koirat eivät edelleenkään saa mennä sinne aittaan niin mikä on ongelma? sitten ymmärrän ongelman jos koirat oleilevat aitassa niin ap:llä ei ole paikkaa missä nukkua tai olla sisällä mutta jos aitta on koiravapaata niin ap pystyy olemaan aitassa + ulkona ja mökin oma väki on silloin huomioinut ap:n allergian ;)

Alkuperäinen kirjoittaja järkee käteen nyt:
ei jumalavita :o jos koirat eivät edelleenkään saa mennä sinne aittaan niin mikä on ongelma? sitten ymmärrän ongelman jos koirat oleilevat aitassa niin ap:llä ei ole paikkaa missä nukkua tai olla sisällä mutta jos aitta on koiravapaata niin ap pystyy olemaan aitassa + ulkona ja mökin oma väki on silloin huomioinut ap:n allergian ;)

koirat sisälle, ihminen ulos: missä tässä on järki?

Koiraihmiset ja kissaihmiset, voi luoja..! Ihme fanaatikkoja eläinten kanssa!
Jos kerran kutsutaan kylään ja toivotaan verailevan useamminkin ja pidemmän aikaa kerralla, niin silloin kyllä täytyy ottaa huomioon, että toinen on allerginen. Ja kun näin läheisestä ihmisestä on kyse, niin täytyy kyllä sanoa, että itsekkäitä paskoja ovat!

Jos mä olisin ap, en varmasti päästäisi edes lasta sinne. Johan kun ne tenavat pyörii koirien kanssa, niin ne karvat ja pölyt tulee vaatteiden mukana.

Mun veli on pahasti alleginen koirille, eikä todellakaan voi olla samassa huoneessa tai edes talossa koirien kanssa. Kerran menivät vaimonsa kanssa koiravahdiksi anoppilaan ja anoppi oli kuurannut/imuroinut joka paikan ja vaihtanut petivaatteet ym ja koira pihalla. Mutta niin sai vaan mun veli lähteä pois, kun meni niin pahasti tukkoon.

Ap:miehesi kuuluu selvittää asia siskonsa ja vanhempiensa kanssa ja sanoa, että jos ei yhteisille lomille saa koiria johonkin häkkiin ym. niin te ette enää tule sinne.
Mikä ihme pakko niiden haisevien läjien on päästä sisälle karvojaan levittelemään? Yöks.

Meillä olis kyllä niin, että jos joku perheenjäsen olisi noin allerginen, niin ns päämökki tai talo olis täysin koiravapaa. Meillä tosin on molemmilla kesäpaikoilla useampi pieni mökki tai aitta joten kaikille löytyisi jotenkuten tilaa. Olisi yksi, missä koirat saisi olla, yksi, jossa allergiset voisivat olla ja sitten se päätupa, jossa molemmat perheet saisi olla (koiristahan tarttuu omistajiin pölyä, eli koiranomistajat ei sitten vierailis siellä allergikon aitassa) mutta ei koiria. Ja ulos voi rakentaa koirankoppeja jne helpottamaan elämänmenoa.

Ihmiset menis todennäkösesti eläinten edelle. Koiranomistajan pitäisi siis toimia allergikon ehdoilla mahd paljon. Ei väliä kumpi on allerginen, verisukulainen vai hänen puolisonsa; meillä ei ole ollut tapana syrjiä avioliiton kautta sukuumme tulleita. Jos yksi puoliso tulee niin myös toisen tulee olla tervetullut.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Suoraan sanottuna minua ei kiinnostaisi pätkääkään onko veljeni vaimo allerginen vai ei. Koira on minulle harkittu perheenjäsen ja veljen vaimo on minulle vain pakollinen sukulainen veljeni kautta.

Onko mökki sitten 100% sinun omistuksessasi? Onko sinulla ja perheelläsi suurempi oikeus käyttää mökkiä kun veljelläsi ja hänen perheellään?

Taas on koiraihmiset osoittaneet, miten ovat ymmärtäväisiä, huomioonottavia ja sydämellisiä luonteeltaan. Ihan sama homma, kun noissa koirankakatuksissakin. "Minä, minä, minä ja mun koira!"

Kumma asia. Lapsen voi kyllä viedä yöksi hoitoon, että äiti näkee ystäviään ja viettää aikaa heidän kanssa, mutta koiraa ei voi millään jättää edes yhdeksi yöksi.

Ap! Nyt asennetta peliin! Sanot suoraan miten asia on vaikka sille anopille. Sun allergia on vakava juttu. Et mene sinne mökille/mummolaan jos on terveydestä kyse. Älä ole kiltti, ei näköjään sullekaan kukaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Se veljen vaimo kait kuitenkin on osa veljesi perhettä. Kummastuttaa tällainen ajattelutapa, joka kuitenkin kohdistuu suoraan omaan veljeesi.
En voisi kuvitella koiran olevan omaa veljeäani tärkeämpi. Jossain mennään metsään ja pahasti.
Enkä ymmärrä sitäkään että koiria viedään johonkin mökille räkyttämään ja pilaamaan kaikkien mökkirauha.

onpa kerrassaan ikävä tilanne.Meillä samanlaista...veljelläni astma, ja hänen pojallaan infektio-astma.Itse saan allergisia oireita JOISTAKIN koirista.Otin kuitenkin koiranpennun, josta en itse saa mitään oireita,ja nytkin veljeni perheineen kyläilemässä useamman viikon meidän vanhemmillamme,ja minä siellä siis myös mahd.paljon heidän kanssaan.Koiran otin mukaan, ja sanoin veljelle,että ilmoittaa heti jos joitakin oireita saa, niin toimitan koiran pois,ja mietimme jatkossa missä ja miten voin koiraa pitää, jotta me ihmiset saisimme kuitenkin viettää aikaa yhdessä.hankalaa kaikinpuolin, mutta katsoisin kuitenkin, että ihmis suhteet menevät asiassa edelle.tarvittaessa sitten koiralle muuta hoitopaikkaa tms.Jos sopuisaa sakkia olette, niin se pienen "aitan"rakentaminen mökille koiria varten olisi hyvä juttu.saavathan koirat kuitenkin ihmisten seurassa olla ulkona.

Minä olen myös erittäin pahasti allerginen. Äitini aikoi joskus hankkia kissan, kun olin muuttanut pois kotoa. Ilmeisesti ei ymmärtänyt, että olen oikeasti tosi pahasti allerginen ja astmaattinen. Ilmoitin hänelle, että en käy kotona sitten enää koskaan, ja olin tosissani. Kissaa ei ole näkynyt.

joku edullinen asuntovaunu jonka viette sinne mökille pysyvästi.eikö se voisi toimia teidän perheenne ihan omana nukkuma yms.paikkana, johon ei koirat pääse.Sadekelillä voitte kokoontua istumaan teidän vaunuun aina välillä porukalla, ja koirat voivat olla mökissä sen aikaa,jossa siis ovat olleetkin jo.Näin teillä olisi mökillä "oma mökki" ? Meillä näin,vaunumme seisoo sukulaisten mökin pihalla,jossa siis vietämme kesäisin aikaa paljon.porukka saa kulkea miten haluaa,niin eläimet kuin ihmisetkin (ulkona) ja meidän (allergisten)vaunu on sitten eläimiltä pääsy kielletty-aluetta.hyvin toimii :)

Joustoa puolin ja toisin. En itsekään jättäisi koiraa hankkimatta allergisen, kauempana asuvan sukulaisen takia.

Mökki-jutut pitäisi pystyä sopimaan, eli joku koiraton ajankohta jolloin allerginen sukulainenkin pääsee sinne vierailemaan. Jos taas allergia on niin paha ettei siivoamiset ja tuulettamisetkaan auta niin sitten on vaan todettava ettei hän oman sairautensa takia kykene siellä käymään. Ei voi olettaa että mökin omistajat ja heidän lapsensa sitten tämän sukulaisen takis järjestävät koirilleen hoitopaikat koko kesäksi.

Jos olisin ap:n tilanteessa niin vaihtoehtoja olisi se että mies ja lapset vierailisivat siellä mökillä ja mummolass ailman minua. Toteaisin vaan etten voi riskeerata terveyttäni noiden vierailujen takia. Voisinpa saada siinä samalla sitten omaa vapaa-aikaa. :D

Muuten kutsuisin sitten näitä sukulaisia omaan kotiin/omalle mökille tms kylään ilman niitä koiria. Mielestäni ketään ei voi pakottaa laittamaan koiriaan kotoa pois, joten silloin allergisen sukulaisen tapaamiset on järjestettävä selllaisessa paikassa missä tämä pystyy oleilemaan.

Meillä on koira ja jos joku sukulainen olisi niin allerginen ettei sitten pystyisi meillä viettämään aikaa niin täytyisi järjestää tuo toisin. Jos on kyse lyhyemmistä, vaikka muutaman päivän vierailuista pari kertaa vuodessa niin silloin voitaisiin toki laittaa koira hoitoon ja siivota, tuulettaa yms jotta olisi mahdollista hoitaa kyläilyt. Tarvittaessa vuokrata taloyhtiön vierashuone kyseisten ihmisten yöpymistä varten. Itse luonnollisesti sitten pyrittäisiin kyläilemään näiden ihmisten luona tai tapaamaan heitä muissa koirattomissa paikoissa.

Jos nyt vaikka joku sisarusten puolisoista olisi pahasti allerginen ja olisi meidän suomen vierailun aikana tarkoitus viettää aikaa isällämme niin toki jättäisimme koiran sitten kotiin tutun hoitajan luo jotta matka sujuisi mukavammin kaikille. Jos meillä taa solisi kesämökki missä on tapana porukalla viettää aikaa ja joku olisi niin allerginen ettei edes siivoamisten jälkeen pysty tulemaan tuonne koirattomana hetkenä niin sitten ei voisi mitään. Ei jätettäisi koiraa pois mökkielämästä jonkun toisen allergian takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Meillä olis kyllä niin, että jos joku perheenjäsen olisi noin allerginen, niin ns päämökki tai talo olis täysin koiravapaa. Meillä tosin on molemmilla kesäpaikoilla useampi pieni mökki tai aitta joten kaikille löytyisi jotenkuten tilaa. Olisi yksi, missä koirat saisi olla, yksi, jossa allergiset voisivat olla ja sitten se päätupa, jossa molemmat perheet saisi olla (koiristahan tarttuu omistajiin pölyä, eli koiranomistajat ei sitten vierailis siellä allergikon aitassa) mutta ei koiria. Ja ulos voi rakentaa koirankoppeja jne helpottamaan elämänmenoa.

Ihmiset menis todennäkösesti eläinten edelle. Koiranomistajan pitäisi siis toimia allergikon ehdoilla mahd paljon. Ei väliä kumpi on allerginen, verisukulainen vai hänen puolisonsa; meillä ei ole ollut tapana syrjiä avioliiton kautta sukuumme tulleita. Jos yksi puoliso tulee niin myös toisen tulee olla tervetullut.

tälle peesi. Itse en jaksaisi mennä yksin elään aittaan (eli vähän niinku koiran sijasta koirankoppiin) ja tsiigaa ku muut pelaa ja viettää aikaa yhdessä päärakennuksessa koirinensa.

Ja vallan mainiosti voi ap:lle käydä vielä niinkin, et muksu osoittautuu allergiseksi. Mites anoppi sitten toimii koiransa kanssa, onko se vielä lapsenlastakin tärkeämpi.

Esim meillä tyttö on kissoille allerginen niinkuin isänsä, mut ei vielä niin pahasti. Naarmut vaan turpoo järjettömiksi, mut hengitys ei pihise. Vielä.

Mut on noi koiranomistajat toisinaan ihan sekoja, mulla tuttu jonka lapsi pahasti allerginen koirille, tuli ihottumaa joka paikkaan ja peppu oli ihan ruvella ja kipeä.. silti tää äiti ei vaan luovu koirastaan. Nyt koira osittain pihakoira, mikä sekin oli kaamean valtataistelun tulos. Hyvä ettei ero tullut heille, kun isä tajusi et äiti pistää koiran lapsensa edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Joustoa puolin ja toisin. En itsekään jättäisi koiraa hankkimatta allergisen, kauempana asuvan sukulaisen takia.

Mökki-jutut pitäisi pystyä sopimaan, eli joku koiraton ajankohta jolloin allerginen sukulainenkin pääsee sinne vierailemaan. Jos taas allergia on niin paha ettei siivoamiset ja tuulettamisetkaan auta niin sitten on vaan todettava ettei hän oman sairautensa takia kykene siellä käymään. Ei voi olettaa että mökin omistajat ja heidän lapsensa sitten tämän sukulaisen takis järjestävät koirilleen hoitopaikat koko kesäksi.

Jos olisin ap:n tilanteessa niin vaihtoehtoja olisi se että mies ja lapset vierailisivat siellä mökillä ja mummolass ailman minua. Toteaisin vaan etten voi riskeerata terveyttäni noiden vierailujen takia. Voisinpa saada siinä samalla sitten omaa vapaa-aikaa. :D

Muuten kutsuisin sitten näitä sukulaisia omaan kotiin/omalle mökille tms kylään ilman niitä koiria. Mielestäni ketään ei voi pakottaa laittamaan koiriaan kotoa pois, joten silloin allergisen sukulaisen tapaamiset on järjestettävä selllaisessa paikassa missä tämä pystyy oleilemaan.

Meillä on koira ja jos joku sukulainen olisi niin allerginen ettei sitten pystyisi meillä viettämään aikaa niin täytyisi järjestää tuo toisin. Jos on kyse lyhyemmistä, vaikka muutaman päivän vierailuista pari kertaa vuodessa niin silloin voitaisiin toki laittaa koira hoitoon ja siivota, tuulettaa yms jotta olisi mahdollista hoitaa kyläilyt. Tarvittaessa vuokrata taloyhtiön vierashuone kyseisten ihmisten yöpymistä varten. Itse luonnollisesti sitten pyrittäisiin kyläilemään näiden ihmisten luona tai tapaamaan heitä muissa koirattomissa paikoissa.

Jos nyt vaikka joku sisarusten puolisoista olisi pahasti allerginen ja olisi meidän suomen vierailun aikana tarkoitus viettää aikaa isällämme niin toki jättäisimme koiran sitten kotiin tutun hoitajan luo jotta matka sujuisi mukavammin kaikille. Jos meillä taa solisi kesämökki missä on tapana porukalla viettää aikaa ja joku olisi niin allerginen ettei edes siivoamisten jälkeen pysty tulemaan tuonne koirattomana hetkenä niin sitten ei voisi mitään. Ei jätettäisi koiraa pois mökkielämästä jonkun toisen allergian takia.

eiks ois järkevin se et koirilla ois oma pihaaitta tarhoineen. Koirilla ois turvallinen sisätila ja ihmisten yhteisten tilat ois myös allergisten käytössä.

Jos oikeasti on niin allerginen ettei pysty lainkaan, edes siivouksen jälkeen, oleilemaan samassa tilassa kuin missä koira on aiemmin ollut, on vaan itse pysyttävä pois tai majoituttava vaikka teltassa (vai haittaako että se koira on ollut siellä pihallakin...? :whistle: ). Näillä anopilla ja siskolla on omatkin elämänsä, he ovat aika hyvin jo ottaneet ap:n huomioon pitämällä koiraa ulkona päivät, antamalla aitan ap:n perheen käyttöön yms. Vai pitäiskö koirat ehkä viedä piikille jotta oltais huomioitu tarpeeksi?? Ei semmosia hoitolamaksuja ole kellään varaa tai halua maksaa koko kesäloman ajalta ja on kohtuutonta vaatia moista. Tai sellaista että koko koira jätetään hankkimatta kun kaukana asuvalla sukulaisella on allergia :o

Menkää nyt hyvänen aika itseenne jo, allergikotkin. Huomioimista on tapahduttava puolin ja toisin, mutta äärimmäisyyksiin ei tarvitse mennä. Jos yhteiselo ei näistä huolimatta onnistu, niin sitten on hankittava vaikka se ihan oma mökki, kotipesä johon koirilla ei ole asiaa. Kukin kuitenkin saa siellä omalla mökillään viettää kesäänsä (myös anoppi) miten haluaa, kutsua kenet haluaa jne.

Ehkä anoppi pitää tämän siskon vierailua tähdellisempänä kuin ap:n perheen vierailua? Ja se on sitten hänen mielipiteensä ja päätöksensä ja sillä hyvä.