Voi v**un appiukko...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja potkuri85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

potkuri85

Aktiivinen jäsen
05.10.2006
4 177
0
36
|O |O
Älkää ikinä ottako sukulaisilta lainaa...
Meillä on ukon sedältä autolaina, ja siihen tietty kk lyhennys. No appi sai sit kuulla että me ollaan lähdössä lomareissulle Riikaan ja se veti siitä sit sellaset pultit että...
"jos sen teette, nii minä lunastan sen lainan xxxx:ltä ja triplaan sen kuukausi erän minkä sit maksatte mulle"

Ja se on vielä sellane ukko että se muute tekee tuon...

:'( :'( |O |O :headwall: :headwall:

Vidu että hävettää selittää kaveripariskunnalle että eipä sit lähetäkkään... ja tää oli vielä meidän idea että mennää sinne reissuun.

Saa olla se ukko varma että minä en kusekaan niiden kotipaikan suuntaan, enne ku loppuu tää helvetin vahtaus ja toisten asioihin puuttuminen.

Mä lähen sinne reissuun yksin saa*ana.

lähtekää sinne reissuun.. jos appiukko tekee tuon niin tyrkkäätte auton hälle.. Selityksenä et autoa ei pidetä koska laina on nyt apelle maksettava.. maksaa itse sit lainaa pois.. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja LotL:
No onpas kummallinen reaktio apelta.Mikä se haittaa, jos reissuun lähdette jos siitä huolimatta lyhennätte autolainaa sovitun mukaisesti?

sitä varmaan että sillä on joku pakkomielle kontrolloidan meidän elämää ja taloutta. Talokauppaakaan ei saa ilman sen siunausta tehä...
ja toisekseen, sillä ei oo ikinä ollu mitään mielenkiintoo tehä mitään matkoja eikä muutenkaan vietä vapaa-aikaa ku kotona, nii eipä sitte muillakaan tartte.

Alkuperäinen kirjoittaja Malai:
lähtekää sinne reissuun.. jos appiukko tekee tuon niin tyrkkäätte auton hälle.. Selityksenä et autoa ei pidetä koska laina on nyt apelle maksettava.. maksaa itse sit lainaa pois.. :kieh:

Muute hyvä idea, mut siinä jäädää kivasti tappiolle ku sitä on n 2500? nyt lyhennetty jo... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:

Muute hyvä idea, mut siinä jäädää kivasti tappiolle ku sitä on n 2500? nyt lyhennetty jo... :kieh:

no mut oikeesti ei hän saa dominoida ja määräillä teitä..

mitäs ukkos on mieltä asiasta..?

voisittekohan puhua tuon sedän kanssa. Jos kertoisitte tilanteen niin kuin se on, tuskinpa setä siitä pahastuisi, että reissuun lähdette. Sitten kun asia on hänen kanssaan sovittu, niin miten appi väkisin lainan lunastaisi itselleen!

no mut oikeesti ei hän saa dominoida ja määräillä teitä..

mitäs ukkos on mieltä asiasta..?

Se ei isälleen vastaan laita... :kieh:
Minä laitan. Pistin ukolle äsken viestin minkä saa laittaa isälleen: "potkuri lähtee reissuun, pistä autonlasku sille." :kieh:

Jos lyhennykset ajallaan, niin senkun matkalaukkujen pakkaukseen.
Voittahan te silloin tällöin lyhentää vähän isommalla summalla ja brassailkaa sitä sitten appiukolle ;) Tehkää selväksi ettette jätä tosiaankaan lainaa maksamatta ja se on sedän ja teidän välinen sopimus, siihen et tunge!

a) tarviiko apelle kertoa reissusta?
b) Kysykää sedältä, suostuuko siihen, että appesi kiristää teitä. Jos ei aio lainaa apelle siirtää, ei kai teillä ole hätää.

Alkuperäinen kirjoittaja pia:
mä en nyt ihan ymmärtänyt et mitä tää appiukko liittyy tohon lainaan :o
mitenkä se toisen lainan voi lunastaa???

siitä ei oo mitään sopimusta, suullinen vaan "maksakaa ku jaksatte ja pystytte", eli se voi ottaa sen lainan nimiinsä jos haluaa. Oli jo kerran ottamassa, kun meillä oli rahat tiukilla, nii se sano että hän ottaa sen lainan ja me maksettaas hälle sit ku on rahaa seur. kerran...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
a) tarviiko apelle kertoa reissusta?
b) Kysykää sedältä, suostuuko siihen, että appesi kiristää teitä. Jos ei aio lainaa apelle siirtää, ei kai teillä ole hätää.

Mie lipsautin sen eile vahingossa anopille... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja pia:
mä en nyt ihan ymmärtänyt et mitä tää appiukko liittyy tohon lainaan :o
mitenkä se toisen lainan voi lunastaa???

siitä ei oo mitään sopimusta, suullinen vaan "maksakaa ku jaksatte ja pystytte", eli se voi ottaa sen lainan nimiinsä jos haluaa. Oli jo kerran ottamassa, kun meillä oli rahat tiukilla, nii se sano että hän ottaa sen lainan ja me maksettaas hälle sit ku on rahaa seur. kerran...

mutta vaikka ei ole kuin suullinen sopimus, niin eihän se voi TEIDÄN lainaa ilman teidän suostumusta lunastaa
:o

Miksi alunperinkään otitte lainan sedältä? Mä oon sitä mieltä että jos ei saa lainaa ja joku sukulainen suostuu lainaamaan isonkin summan pitää summa maksaa niin nopeasti kun mahdollista. Mä en edes kehtaisi lähteä mihinkään lomalle jos olisin jonkulle velkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pulla:
Miksi alunperinkään otitte lainan sedältä? Mä oon sitä mieltä että jos ei saa lainaa ja joku sukulainen suostuu lainaamaan isonkin summan pitää summa maksaa niin nopeasti kun mahdollista. Mä en edes kehtaisi lähteä mihinkään lomalle jos olisin jonkulle velkaa.

siks koska ei tartte maksaa korkoja. :whistle:

Yhteistyössä