Voiko isä estää maastapostumisen kun olen raskaana??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen :(

Vieras
Apuja kaipaan! Olen kuudennella kuulla raskaana ja mieheni jäi useasta suhteesta kiinni. Haluan jättää tämän miehen ja aloittaa ns. puhtaalta pöydältä. Mun pitäis kuitenkin palata kotiin ulkomailta ja nyt mieheni uhkaa, etten pääse maasta ulos koska olen raskaana ilman hänen lupaansa. Eikai tämä pidä paikkaansa, koska lapsi ei ole vielä syntynyt? Emme ole naimisissa, eikä muita lapsia ole. Etsin jo hädissäni netistä, mutta en löytänyt mitään tietoja asiasta. Onko joku matkustanut raskaana? Pitikö olla millaisia papereita?

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen :(:
Apuja kaipaan! Olen kuudennella kuulla raskaana ja mieheni jäi useasta suhteesta kiinni. Haluan jättää tämän miehen ja aloittaa ns. puhtaalta pöydältä. Mun pitäis kuitenkin palata kotiin ulkomailta ja nyt mieheni uhkaa, etten pääse maasta ulos koska olen raskaana ilman hänen lupaansa. Eikai tämä pidä paikkaansa, koska lapsi ei ole vielä syntynyt? Emme ole naimisissa, eikä muita lapsia ole. Etsin jo hädissäni netistä, mutta en löytänyt mitään tietoja asiasta. Onko joku matkustanut raskaana? Pitikö olla millaisia papereita?

"..etten pääse maasta ulos koska olen raskaana ilman hänen lupaansa. "

Tarkoitin tässä, että en pääse maasta ulos ilman hänen lupaansa koska olen raskaana..

Passi tosiaan mukaan ja ostat lentolipun suomeen, heti välittömästi. Jos tulee ongelmia, niin otat lähetystöön/konsuliin yhteyttä. Tarjoavat myös hätämajoitusta tarvittaessa.
Eri maiden lainsäädäntöä tuntematta on paha mennä sanomaan mikä on mahdollista ja mikä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei voi:
Sano sille miehelle, että et lähde jos hän ei enää petä sua. Sitten vaivihkaa varaat pikaseen kotimatkan ja häivyt.

Juu älä vaan ala sanomaan että sillon ja sillon mä häivyn, löydät vielä ittes jostain lukkojen takaa. Pieni kassi vain mukaan, Suomesta saat kyllä tavarat mitkä joudut sinne jättämään ja passi käteen ja Suomeen. Katoat maan alle, eli kaikki salaisiksi ettei ihan heti löydä sua.

Isä on ulkomaalainen, ja jos asialla on nyt on mitään merkitystä niin ei olla muslimeja. Olen euroopan unionin ulkopuolella, ja passin jo piilotin. Pitää vielä miettiä mihin sen laitan niin, ettei mies sitä ota esim. mun nukkuessa. Nim. Ei voi, hyvä idea..taidan yrittää tuolla ja varata luottokortilla lennon mahdollisimman pian..ja lähteä kun mies on töissä. :(

Riippuu ihan sen maan lainsäädännöstä, missä nyt olet. Yleensä Suomen kansalaisella on oikeus palata kotimaahansa. Ota yhteys Suomen suurlähetystöön. Lapsen kanssa poistuminen on takuulla vaikeampaa kuin mahan kanssa poistuminen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Isä on ulkomaalainen, ja jos asialla on nyt on mitään merkitystä niin ei olla muslimeja. Olen euroopan unionin ulkopuolella, ja passin jo piilotin. Pitää vielä miettiä mihin sen laitan niin, ettei mies sitä ota esim. mun nukkuessa. Nim. Ei voi, hyvä idea..taidan yrittää tuolla ja varata luottokortilla lennon mahdollisimman pian..ja lähteä kun mies on töissä. :(

varaa nyt ihan heti se lento Suomeen!Toivottavasti kaikki järjestyy,olen usein kuullut että mies vie passin jos on koittanut lähteä.Onko ollut mitään fyysistä väkivaltaa tms?Varaa se lento nyt!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Riippuu ihan sen maan lainsäädännöstä, missä nyt olet. Yleensä Suomen kansalaisella on oikeus palata kotimaahansa. Ota yhteys Suomen suurlähetystöön. Lapsen kanssa poistuminen on takuulla vaikeampaa kuin mahan kanssa poistuminen.

Juuri näin, matkusta vielä kun voit. Tai saatat joutua jäämään maahan esim. huoltajuuskäsittelyn ajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On sillä merkitystä. Ei-muslimimaissa saat lentää paikasta a paikkaan b, vaikka sulla olisi mahakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Juuri näin! Jos on tarkotusta palata kotimaahan, niin lähde nyt älä odota enää kauempaa varsinkaan lapsen syntymään asti. Jos on odotettavissa ongelmia niin ota yhteyttä lähimpään Suomen suurlähetystöön.

Yhteistyössä