J
jensku
Vieras
Mä jäin vielä miettimään, että mitä mieltä mahtaa Tarjan mies olla tästä tilanteesta...onko yhtä katkera kuin Tarja ?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ja joustitteko ihan vaan tytön vuoksi vai ettei setelit kiiltänyt silmissäAlkuperäinen kirjoittaja Tarja:Ei ole itsestäänselvää, jos isällä on jo uusi perhe. Silloin täytyy kuunnella muidenkin perheenjäsenten mielipidettä asiaan. Tämä on myös minun, tyttäreni ja kahden muun lapseni koti. Meidänkin on täytynyt joustaa miehen tytön vuoksi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tarja hyvä mieti nyt oikeen kunnolla millasia vastauksia olet saanut... KUKAAN ei ole ymmärtänyt sinun kantaasi... Kirjotit ettei tyttö olisi päässyt haluamaansa lukioon ilman teitä.. Eikö ole itseestään selvää että lapsi voi muuttaa isälleen, ja mennä siellä haluamaansa kouluun ilman että tytön äiti maksaa siitä teille muun kuin elarin? Itse olen yksinhuoltaja ja saan 140e elatustuen ja sillä ja mitä itse maksan elätän hänet.
Minkä verran teidän vuokra on, kun tytön osuus siitä oli 700e? Vai mitä hän söi, kun noin kalliiksi tuli?
Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:Ettekö te ymmärrä, että jos emme olisi ottaneet tyttöä meille asumaan, hän ei olisi päässyt opiskelemaan haluamaansa lukioon? Meillä ei oikeasti olisi ollut edes tilaa tälle tytölle.
Me maksamme vuokraa 1200 ?/kk. Tuo tytöstä saatu korvaus ei ole pelkästään asumiskulujen kattamiseen. Montako kertaa se pitää sanoa, että siihen kuuluu asumisen lisäksi myös ruoka, puhtaat vaatteet, kuljetukset harrastuksiin ja huolehtiminen, ettei tyttö ole liian myöhään ulkona, polta tupakkaa tai juo viinaa tai seurustele huumeiden käyttäjien kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä vain:Ihan uteliaisuuttani kysyn. Paljon TE maksatte VUOKRAA asumisesta?
Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:Ei ole itsestäänselvää, jos isällä on jo uusi perhe. Silloin täytyy kuunnella muidenkin perheenjäsenten mielipidettä asiaan. Tämä on myös minun, tyttäreni ja kahden muun lapseni koti. Meidänkin on täytynyt joustaa miehen tytön vuoksi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tarja hyvä mieti nyt oikeen kunnolla millasia vastauksia olet saanut... KUKAAN ei ole ymmärtänyt sinun kantaasi... Kirjotit ettei tyttö olisi päässyt haluamaansa lukioon ilman teitä.. Eikö ole itseestään selvää että lapsi voi muuttaa isälleen, ja mennä siellä haluamaansa kouluun ilman että tytön äiti maksaa siitä teille muun kuin elarin? Itse olen yksinhuoltaja ja saan 140e elatustuen ja sillä ja mitä itse maksan elätän hänet.
Minkä verran teidän vuokra on, kun tytön osuus siitä oli 700e? Vai mitä hän söi, kun noin kalliiksi tuli?
Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:Me maksamme vuokraa 1200 ?/kk. Tuo tytöstä saatu korvaus ei ole pelkästään asumiskulujen kattamiseen. Montako kertaa se pitää sanoa, että siihen kuuluu asumisen lisäksi myös ruoka, puhtaat vaatteet, kuljetukset harrastuksiin ja huolehtiminen, ettei tyttö ole liian myöhään ulkona, polta tupakkaa tai juo viinaa tai seurustele huumeiden käyttäjien kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä vain:Ihan uteliaisuuttani kysyn. Paljon TE maksatte VUOKRAA asumisesta?
Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:Me maksamme vuokraa 1200 ?/kk. Tuo tytöstä saatu korvaus ei ole pelkästään asumiskulujen kattamiseen. Montako kertaa se pitää sanoa, että siihen kuuluu asumisen lisäksi myös ruoka, puhtaat vaatteet, kuljetukset harrastuksiin ja huolehtiminen, ettei tyttö ole liian myöhään ulkona, polta tupakkaa tai juo viinaa tai seurustele huumeiden käyttäjien kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä vain:Ihan uteliaisuuttani kysyn. Paljon TE maksatte VUOKRAA asumisesta?
Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:Ei ole itsestäänselvää, jos isällä on jo uusi perhe. Silloin täytyy kuunnella muidenkin perheenjäsenten mielipidettä asiaan. Tämä on myös minun, tyttäreni ja kahden muun lapseni koti. Meidänkin on täytynyt joustaa miehen tytön vuoksi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tarja hyvä mieti nyt oikeen kunnolla millasia vastauksia olet saanut... KUKAAN ei ole ymmärtänyt sinun kantaasi... Kirjotit ettei tyttö olisi päässyt haluamaansa lukioon ilman teitä.. Eikö ole itseestään selvää että lapsi voi muuttaa isälleen, ja mennä siellä haluamaansa kouluun ilman että tytön äiti maksaa siitä teille muun kuin elarin? Itse olen yksinhuoltaja ja saan 140e elatustuen ja sillä ja mitä itse maksan elätän hänet.
Kuinka niin minun tyttäreni kohdalla? Mies tiesi minut tavatessaan, että jos haluaa kanssani olla, tyttäreni kuuluu pakettiin. Minä taas EN tiennyt miehen tavatessani, että hänen tyttärensä muuttaisi jonain päivänä meille.Alkuperäinen kirjoittaja Pöyristynyt:Entä miten miehesi, miehen tyttären ja kahden muun lapsesi mielipide on kuultu tyttösi kohdalla? Miksi tyttäresi on eri arvoinen kuin miehesi tytär?? Jälkimmäinen on varmasti kärsinyt asemastaan.
Alkuperäinen kirjoittaja jensku:Mä jäin vielä miettimään, että mitä mieltä mahtaa Tarjan mies olla tästä tilanteesta...onko yhtä katkera kuin Tarja ?
Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:Kuinka niin minun tyttäreni kohdalla? Mies tiesi minut tavatessaan, että jos haluaa kanssani olla, tyttäreni kuuluu pakettiin. Minä taas EN tiennyt miehen tavatessani, että hänen tyttärensä muuttaisi jonain päivänä meille.Alkuperäinen kirjoittaja Pöyristynyt:Entä miten miehesi, miehen tyttären ja kahden muun lapsesi mielipide on kuultu tyttösi kohdalla? Miksi tyttäresi on eri arvoinen kuin miehesi tytär?? Jälkimmäinen on varmasti kärsinyt asemastaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:Kuinka niin minun tyttäreni kohdalla? Mies tiesi minut tavatessaan, että jos haluaa kanssani olla, tyttäreni kuuluu pakettiin. Minä taas EN tiennyt miehen tavatessani, että hänen tyttärensä muuttaisi jonain päivänä meille.Alkuperäinen kirjoittaja Pöyristynyt:Entä miten miehesi, miehen tyttären ja kahden muun lapsesi mielipide on kuultu tyttösi kohdalla? Miksi tyttäresi on eri arvoinen kuin miehesi tytär?? Jälkimmäinen on varmasti kärsinyt asemastaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:polta tupakkaa tai juo viinaa tai seurustele huumeiden käyttäjien kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:Siis jotenkin hassusti ymmärrän sinua. Miehellänikin on edellisestä suhteesta lapsia, joita äiti vaan harvoin päästää meille. En edes tunne näitä lapsia kunnolla. Vanhin jo muuttanut pois äitinsä luota ja nyt poika käy meillä todella usein.
7v ollaan mieheni kanssa ollut yhdessä. Minulla yksi lapsi entisestä suhteesta, joka asuu meidän luona. Nyt jos tulisi tilanne että joku näistä lapsista meille muuttaisi, joutuisin nielemään harmin. Lapset ovat miehelleni todella rakkaita ja jossain mielessä myös minulle, mutta nuo todella harvat tapaamiskerrat saavat minut pitämään heitä melkein vieraana.
Tätä asiaa en miehelleni ikinä sano!
Meille muuttaessaan joku näistä aiheuttaisi entistä enemmän pulaa tilasta, mutta sopu sijaa antaa. Rahaakaan meillä ei oikeasti olisi tällaiseen tilanteeseen, mutta kaikesta huolimatta suostuisin epäröimättä. Saisin rahaa tai en.
Meillä lapsi/lapset joutuisivat osallistumaan kodin ja pienempien hoitoon samoin kuin minun lapseni. Heidän ei tulisi maksaa vuokraa! Ei edes täysi ikäisen! En pyydä omiltakaan lapsilta vuokraa jos yli 18v kotona asuvat.
Jos saisin 700e ylimääräistä kuussa, olisin tietysti todella otettu, mutta kyllä tuo lapsen koulu/ruoka/muut tarpeet (esim. sänky) varmasti oman osansa tästä veisi.
Jos lapsen äidin kanssa erikseen sovittaisi että raha kuuluu meille (?) niin kyllä sen sitten kaikkiin lapsiin tasapuolisesti tuhlaisin.
Pitäisin kuitenkin tätä rahaa vain kerran kuukaudessa tulevaksi, en sen varaan suunnittelisi mitään.
Ja aikanaan uskon että jos meille yksi näistä lapsista tupsahtaisi, niin varmasti tasapuolisesti kohtelisin ja oppisin heistä todella välittämään, niinkuin nyt on käynyt vanhimman kanssa, joka käy meillä useammin kuin kerran puolessa vuodessa!
Ja onnellinen olisin jos äiti saisi jostain rahat lapsen asuntoa varten. Ei tarvitsisi minun sitten avustaa lasta tässä asiassa...