Voiko miehen ex tehdä näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:
Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä vain:
Ihan uteliaisuuttani kysyn. Paljon TE maksatte VUOKRAA asumisesta?
Me maksamme vuokraa 1200 ?/kk. Tuo tytöstä saatu korvaus ei ole pelkästään asumiskulujen kattamiseen. Montako kertaa se pitää sanoa, että siihen kuuluu asumisen lisäksi myös ruoka, puhtaat vaatteet, kuljetukset harrastuksiin ja huolehtiminen, ettei tyttö ole liian myöhään ulkona, polta tupakkaa tai juo viinaa tai seurustele huumeiden käyttäjien kanssa.

Miten nämä hinnoitellaan? Mä tyrskin täällä jo näyttöä räkäiseksi :D

[/quote]

Vittu sun miehes on sen lapsen ISÄ, ei sille kuulu maksaa mitään korvauksia yllämainituista asioista! Ulkona on 20 astetta pakkasta, mutta kyllä sieltä suunnalta tuulee vielä kylmempää.[/quote]

samaa mieltä! edelleen kallistun provon puolelle mutta JOS tää on tosi niin maailman itsekkäin ihminen taisi löytyä.

no huh. et voi olla tosissasi ap? kehtaatko oikeasti kysyä jotain noin tyhmää?

Ensinnäkin, mikä mies se sinun mies on kun antaa lapsensa äidin elättää yksin lapsensa? miksi on mennyt pukkaamaan niin monta kersaa kanssasi, jos ei entisiä elätä puoliski (vähintään)? miksi se ex joutuu yksin elättää lapsensa? vaikka lapsella on isäkin.

ja miten se ex muka tuollaisen akan talouteen antaisi lapsensa, ainokaisensa?

huhhuh.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöyristynyt:
Entä miten miehesi, miehen tyttären ja kahden muun lapsesi mielipide on kuultu tyttösi kohdalla? Miksi tyttäresi on eri arvoinen kuin miehesi tytär?? Jälkimmäinen on varmasti kärsinyt asemastaan.
Kuinka niin minun tyttäreni kohdalla? Mies tiesi minut tavatessaan, että jos haluaa kanssani olla, tyttäreni kuuluu pakettiin. Minä taas EN tiennyt miehen tavatessani, että hänen tyttärensä muuttaisi jonain päivänä meille.

Voi haloo! Olishan sen sun miehen exä voinut vaikka kuolla. Silloin alaikäiset lapset usein muuttaa eloon jääneen vanhemman luokse.

Entä miten miehesi, miehen tyttären ja kahden muun lapsesi mielipide on kuultu tyttösi kohdalla? Miksi tyttäresi on eri arvoinen kuin miehesi tytär?? Jälkimmäinen on varmasti kärsinyt asemastaan.
Kuinka niin minun tyttäreni kohdalla? Mies tiesi minut tavatessaan, että jos haluaa kanssani olla, tyttäreni kuuluu pakettiin. Minä taas EN tiennyt miehen tavatessani, että hänen tyttärensä muuttaisi jonain päivänä meille.

Tiesit kai, että miehelläsi on tytär ja että heillä on yhteishuoltajuus? Odotitko, että sinun tyttäresi ja yhteiset lapsenne ovat täysvaltaisia perheenne jäseniä, miehesi tytär on teillä armeliaisuuttanne - itse asiassa ahneutesi takia. En voi muuta kuin sääliä miehesi tytärtä, onneksi hänellä on hyvä äiti - tämä äitipuoli asenteineen on kuin klassisista saduista...

Etkö yhtään mieti mitä sinulle tässä ketjussa yritetään sanoa ja mene vähän itseesi...?

SJos miehellä on lapsi niin aina on se mahdollisuus että jossain vaiheessa lapsi voi muuttaa myös isälleen eikä siitä todellakaan makseta tollasta korvausta. Entä jos tytön äiti olisi kuollut, olisit joutunut ottamaan tytön teille etkä olisi saanut penniäkään rahaa? Olisitko laittanut hänet lastenkotiin?

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Vittu sun miehes on sen lapsen ISÄ, ei sille kuulu maksaa mitään korvauksia yllämainituista asioista! Ulkona on 20 astetta pakkasta, mutta kyllä sieltä suunnalta tuulee vielä kylmempää.
Minunko olisi pitänyt käskeä miehen etsimään itselleen ja tyttärelleen asunto?

Mä lähetänkin exälle seuraavan hinnaston:

ruoka: 100 ?/kk
ruuan valmistus 80 ?/kk
iltasatu: 50 ?/kk
lapsen vaatteiden pyykkääminen: 50 ?/kk
lapsen kanssa leikkiminen 70 ?/kk
päiväkotiin vieminen 20 ?/kk
halaukset ja muut rakkaudenosoitukset lapselle: 150 ?/kk

Tässähän rikastuu kohta...

Kyllä asunnon saa ostaa kuka vaan, ei siitä tarvitse kenenkään ulkopuolisen kanssa neuvotella jos omilla rahoilla ostaa Miten sun talouteen tulee lovi? Eiks ne ollu sen tytön elämiseen tarkoitettuja rahoja. Voi olla että oot jo vastannu, en lukenu koko ketjua.

Me maksamme vuokraa 1200 ?/kk. Tuo tytöstä saatu korvaus ei ole pelkästään asumiskulujen kattamiseen. Montako kertaa se pitää sanoa, että siihen kuuluu asumisen lisäksi myös ruoka, puhtaat vaatteet, kuljetukset harrastuksiin ja huolehtiminen, ettei tyttö ole liian myöhään ulkona, polta tupakkaa tai juo viinaa tai seurustele huumeiden käyttäjien kanssa.

Teitä on 6 henkilöä, eli vuokra on 200?/hlö. Ruokaan tuon ikäinen kuluttaa ehkä 100 ?/kk? Vesimaksu on kai jotain parinkympin kieppeillä. Pyykinpesuaine maksaa kalliinakin n 20 snt/kerta, varmaan kerran viikossa tulee koneellinen tytön pyykkejä. Villinä veikkauksena arvaan että tyttöä on kuitenkin velvoitettu osallistumaan perheen kotitöihin jne, eli siinä tulee oma osuus niistä, jolloin siitä ei pitäisi maksaa. Kuljetukset taas riippuu ihan harrastuksista ja siitä viettekö tosiaan autolla vai käskettekö ottaa julkisen.
Lapsen äitihän antoi vaaterahat sun muut käyttörahat eli teille ei niistä tule kuluja.

Siis varovastikin arvioiden teille jää jotain 200-300? verotonta ekstraa siitä että lapsi asuu OMAN ISÄNSÄ luona.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:

mä haluan kans tietää, mä vaadin mieheltä maksun noista takautuvasti siltä puolelta vuodelta kun lapsi asui MUN luona :D

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Voi haloo! Olishan sen sun miehen exä voinut vaikka kuolla. Silloin alaikäiset lapset usein muuttaa eloon jääneen vanhemman luokse.
Tytön äidillä on kotipaikkakunnalla sisaruksia, joiden luona tyttö olisi voinut asua. Nyt hän muutti Helsinkiin, koska halusi opiskella täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:

niin. eikö lapsen isän pitäisi huolehtia lapsestaan ilmaiseksi? ottaa maksua että huolehtii lapsestaan? törkeä mies.

Äiti, tytär ja rikas tytärpuoli. Tytärpuolen reppana-isä, joka ei osaa pitää tyttärensä puolia.

Tytärpuoli on kotona pakollinen paha, mutta kun tämä lopulta lähtee pois kotoaan onneen ja vaurauteen, niin äiti ja tytär kärsivät vääryyttä.

Kuulostaako toi kenenkään muun mielestä tutulta? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Vittu sun miehes on sen lapsen ISÄ, ei sille kuulu maksaa mitään korvauksia yllämainituista asioista! Ulkona on 20 astetta pakkasta, mutta kyllä sieltä suunnalta tuulee vielä kylmempää.
Minunko olisi pitänyt käskeä miehen etsimään itselleen ja tyttärelleen asunto?

niin että sä otat vaan isän ilman lasta? ja lapsi kuuluu pakettiin vain kohtuullista korvausta vastaan. 17 veestä onkin aivan sikamainen työnmäärä sulle :D eihän sen ikäinen osaa edes ite pestä pyykkiä tai laittaa asioita koneeseen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ap, pliis, päästä jo minut tuskistani!! Ethän ole tosissasi?
Olen aivan tosissani. Minua ärsyttää, että miehen ex tekee asioita selkämme takana.

Aattele jos sen tytön äiti olisi kuollut. Olisitte joutuneet elättämään lasta ilman korvausta...

Mä nyt tulkitsen ihan itse kun ei arvon ap vastaa....eli voimme olettaa ettei lapsen isä ole alkuunsakaan samoilla linjoilla tarjan kanssa. Sä oot nainen niin ahne moukka !!!

Mutta sähän sanoit aikaisemmin että tytön äiti maksaa kaikki tytön menot sen 700 lisäksi vai ymmärsinkö väärin? Eli siis hän maksaa vaatteet, kuljetukset sun muut, eli teille jää se seittämänsataa puhtaana käteen jolla maksatte yli puolet vuokrastanne. Tää ei voi olla totta.......

Alkuperäinen kirjoittaja papua:
Äiti, tytär ja rikas tytärpuoli. Tytärpuolen reppana-isä, joka ei osaa pitää tyttärensä puolia.

Tytärpuoli on kotona pakollinen paha, mutta kun tämä lopulta lähtee pois kotoaan onneen ja vaurauteen, niin äiti ja tytär kärsivät vääryyttä.

Kuulostaako toi kenenkään muun mielestä tutulta? ;)

Tuhkimo :) :laugh:

Miehellä on edellisestä avioliitosta tytär, joka peruskoulun jälkeen pääsi Helsinkiin opiskelemaan. Tytön äiti ei halunnut alaikäisen asuvan yksin ja kysyi, voiko tyttö asua meidän luonamme. Minä en olisi aluksi halunnut, koska meille oli juuri syntynyt toinen yhteinen lapsi. Mies oli kuitenkin samaa mieltä ex-vaimonsa kanssa, että tyttö ei saa asua alaikäisenä yksin. Tytön äiti lupasi maksaa meille 500 ?/kk, tytön opiskeluista, matkoista ja harrastuksista aiheutuvat kulut sekä antaa tytölle käyttörahaa. Kun tytöstä loppui lapsilisä, tytön äiti alkoi maksaa meille 700 ?/kk mikä on mielestäni ihan kohtuullinen summa pääkaupunkiseudulla asumisesta. Nyt miehen ex oli meiltä mitään kysymättä mennyt ostamaan Helsingistä tyttärelleen asunnon, johon tämä saa muuttaa heti, kun täyttää tammikuussa 18. Olimme miehen kanssa ajatelleet, että tyttö asuu meillä siihen asti, että on käynyt lukion loppuun. Minun oli tarkoitus olla hoitovapaalla kunnes pienin on 3 vuotta ja 700 ?:n lovi tuloihimme on niin suuri, etten oikein enää tiedä, miten pärjätään. Kaiken huipuksi oma tyttäreni edellisestä liitosta haluaa nyt myös muuttaa omaan asuntoon, kun tulee toukokuussa täysi-ikäiseksi. Meillä on miehen kanssa yhteensä 4 lasta eikä mitään mahdollisuutta ostaa tytölle omaa asuntoa. Hyvähän miehen ex-vaimon on, kun hänen tyttärensä on ainoa lapsi. Onko teidän mielestä oikein toimia selän takana tuolla tavalla? Miehellä on tyttärestään yhteishuoltajuus, joten eikö tuollaisia asunnon ostoja ja muutto asioita pitäisi sopia yhdessä? Meillä ei ole mitään vuokrasopimusta tai muutakaan sopimusta tytön asumisesta meidän luonamme, mutta ei kai kuukauden varoitusajalla voi tällaista tehdä?

Naurettava pelle olet.