Voiko miehen jättää vaan siksi että se on ihan helvetin laiska?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surusilmä

Vieras
Mä alan olla niin kyllästynyt tähän et se ei tee juuri mitään. Tekee sillon kun sitä sattuu itteensä huvittamaan.

Mä teen mukisematta kotihommat sillon kun mies käy töissä. Mutta nyt kun se on ollut lomalla sama jatkuu minä teen kaiken.

Ei edes korjaa jälkiään. Vaate kasoja löytyy ympäri taloa, ei korjaa kuin vasta sitten kun ei jaksa enää kuunnella sanomista tai sitten kun tarvitsee puhdasta vaatetta. Yksi kasa löytyy olkkarin sohvalta, toinen makkarin lattialta ja portaikosta heittää vaan alakertaan josta löytyy kodinhoitohuone. Jos menee alas ei likapyykit tartu käteen ja mene odottamaan kaappiin pesua vaan minä joudun noukkimaan ne.

Aamulla kun herää se alkaa. Eka valittaa kun ei koskaan saa nukkua. Okei millos mä saan?

Sitten narisee että josko hakisin lehden kun hän on niin väsynyt. En hae ja kiitokseksi saan haukkuja siitä miten olen laiska ja ilkeä ja tiuskii.

Hakee lehden alkaa pyytää josko jotain aamualaa saisi. leipätarvikkeet pöydällä mut on niin helvetin laiska paska ettei itse viitsi tehdä. Sitten pitäis olla kahvia mukiin ja mehua lasiin.

Siirtyy sohvalle jossa makaa ja katsoo telkkua. Lapsi yrittää saada isänsä huomion. Ei saa. Ei saa edes vastausta että odota tms. sitten tiuskii ja äyskii takaisi kun lasi hermistuu. (lapsella ikää päälle 2v)

Ruoka aikana alkaa vaatia et joskos sitä pöperöä. Koskaan ei tarjouu kattamaan pöytää. Kun on syönyt ei korjaa lautastaan, lasiaan jne. Joskus harvoin muistaa kiitoksen. AINA lukee lehteä kun syödään.

Sitten onkin päiväunien aika. Hänellä siis. Nukkuu nukkuu. Eilenkin kun yritin et josko heräis niin saan vastauksen "miksei täällä ikinä saa nukkua"

Jos on esim mansikkakakkua kaapissa tulee tähän sävyyn "leikkaiskohan se äiti meille kakkua valmiiksi ja josko vaikka kahvia"

aina vaan palveluksia palveluksia palveluksia. Minä en jaksa tätä vitun passaamista.

Yksi päiä olin helvetin väsynyt, koti oli kaatopaikka mut kotihommat oli vaan tehtävä. Pyysin josko levittäisi pyykit kuivumaan niin ei koska herra luki ulkona aurinkotuolssa kirjaa. Se siitä sitten, minä tein kaikki.

Nyt lähti tekemään yhden homman. Sänky jäi petaamatta ja yöpöydälle jäi mehukannu, karkkipoksi ja kaikki muu roina mitä illan mittaan siihen kantaa kun telkkua katsotaan. Sama juttu aina jos jotain ottaa ei korjaa paikalleen.

Olen pyytänyt apua nätisti, olen pyytänyt apua suuttuen. Olen pitänyt mykkäkoulua, itkenyt, raivonnnut. Ei mitään. Kerran teki päivän pyytämättä ja siihen loppui.

Minä teen kaikki iltahommat lapsen kanssa, hän sitten vaan käy antamassa lapselle pusun.

Toinen lapsi syntyy piakkoin ja tiedän että hommia tulee tuplasti lisää.

Saako tollasta laiskaa paskaa muuttumaan mitenkään???

Hänen ei tarvinnut pentuna tehdä kotona mitään kun äiti onn purrut ruuankin valmiiksi lautaselle.

Ole erittäin loppuunpalanut.

anteeksi pitkä sepostus mutta tällästä tää vaan on. Ja tässä oli vain muutamia esimerkkejä meidän perheen toiminnasta minä teen kaiken. ja kun en jotain tee saan haukut että olen laiska ja ilkeä ja tiuskimista kaupan päälle.

Ai vielä toinen lapsi... No ilmoittapa miehelle, että olet miettinyt, että pärjäät yksinhuoltajana paremmin. Sano ihan suoraan, että jaksat huolehtia kahdesta lapsesta kyllä, mutta miehen passaaminen siihen lisäksi ei onnistu.

Ja kaikkein tärkeintä. Pysy täysin rauhallisena. Puhu asiasta ihan "tosissasi" eli voimasi eivät vain riitä ja miten muuten kyllä jatkaisit, mutta kun ei vaan pysty.

Ja oikeasti lähdetkin, josko ei ymmärrä tätä asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Miksi olet alusta alkaen katsonut tuollaista ukkoa? Ja vielä lapsen tehnyt...voi perse.

Heittäisin pihalle ennen kuin ehtii sanoa perseraiskaus.

Koska hän on osannut vakuuttavasti sanoa että alkaa auttamaan ja aina hetken auttanutkin. Niin ja toinen tulossa koska osasi puhua niin kauniisti "paremmasta elämästä" niin ja mä rakastan lastani ja tulen rakastamaan tätä toista enkä valita heidän kanssaan olosta.

en jäisi, jos ei tommosta tajuu, että kotitaloutta pyörittää kaksi ihmistä. Täysin hyvä syy mun mielestä lähtee, katkeroidut vaan muuten. Helpompi sun on yksin hoitaa niitä kahta, kuin kolmea! Voimia sulle!

Jos ukko ei muuta tyyliään niin on kait kaksi vaihtoehtoa joko jäädä tai lähteä. Eli kerrot miehelle suoraan asiallisesti ettet jaksa enää jatkaa näin ja kerrot mitkä ovat vaihtoehdot.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Miksi olet alusta alkaen katsonut tuollaista ukkoa? Ja vielä lapsen tehnyt...voi perse.

Heittäisin pihalle ennen kuin ehtii sanoa perseraiskaus.

Koska hän on osannut vakuuttavasti sanoa että alkaa auttamaan ja aina hetken auttanutkin. Niin ja toinen tulossa koska osasi puhua niin kauniisti "paremmasta elämästä" niin ja mä rakastan lastani ja tulen rakastamaan tätä toista enkä valita heidän kanssaan olosta.

Ellei tämä toinen lapsenne olisi vasta syntymässä, epäilisin sinua ystäväkseni :D Sama virsi aina. Mies ei tee mitään ja kun eukko tarpeeksi pärisee niin asiat muuttuu joksikin aikaa, kunnes ollaan taas samassa...

Ehkä järkevintä olisi tehdä ihan lista, joka sisältäisi kaikki hommat mitä kuuluu kenenkin vastuualueeseen. Ja niistä ei sit tingitä. Sovitte vaikka yhdessä jonkun "rangaistuksen". Jos ympäripyöreästi mies vaan lupaa auttaa, niin se voi hyvin olla just sitä, että "veinhän mä tänään roskiksen".

Kunnon keskustelu kehiin ja ukolle selväksi, että kotityöt kuuluu molemmille! Meilläkin ne aiheuttaa riitoja ja mies kyl tehokkaasti välttelee siivoustöitä,mut tekee sentäs ruuat ja pihatyöt eikä makaile sohvalla. Jotenkin kuulostaa siltä,että sä olet piika omassa kodissasi :(

Miksi sen miehen pitäisi sua auttaa? Miksi ei voi vain tehdä, eikä auttaa? Jo tuo auttaminen kertoo sen, että homma on nakitettu sulle ja mies auttaa, jos huvittaa. Sanot että hoitaa oman osansa, sillä sä et ole miehesi äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Petite:
Kunnon keskustelu kehiin ja ukolle selväksi, että kotityöt kuuluu molemmille! Meilläkin ne aiheuttaa riitoja ja mies kyl tehokkaasti välttelee siivoustöitä,mut tekee sentäs ruuat ja pihatyöt eikä makaile sohvalla. Jotenkin kuulostaa siltä,että sä olet piika omassa kodissasi :(

siltä musta tuntuukin. :(

ja jos olen siivonnut mies saattaa hyvinkin ihan vaan nopeesti kävästä sisälle kengät jalassa oli ne sitten kuraset tai ei.

tiedän noi lupaukset, ex piti muakin kauan otteessaan niillä. Ei ne muutu, kun eivät oikeesti haluu, eivät vaan halua naistaan menettää.
Itse ero ja lähtö on tosi tosi vaikeita ja se ikävän hetki sen jälkeen. Mutta ah, sitä autuuden tunnetta, kun pääsee tommosesta paskasta irti!!! Se on sen arvoista, trust me.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
tiedän noi lupaukset, ex piti muakin kauan otteessaan niillä. Ei ne muutu, kun eivät oikeesti haluu, eivät vaan halua naistaan menettää.
Itse ero ja lähtö on tosi tosi vaikeita ja se ikävän hetki sen jälkeen. Mutta ah, sitä autuuden tunnetta, kun pääsee tommosesta paskasta irti!!! Se on sen arvoista, trust me.

ei halua naistaan menettää?? jotenkin ristiriitainen juttu. Kun onko rakkautta jos ei ole halua muuttua?

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Miksi se mihinkään muuttuis jos sä vaan maailman tappiin sitä passaat?

en mä sitä passaa.

en vaan jaksa maailman tappiin saakka elää paskan keskellä.

Kyllähän sä sitä ukkoas passaat ja pidät ihan lapsena. Se on vaan yksi lapsi lisää sun huushollissas ja jatkaa tasan niin kauan kuin sä annat siihen luvan! Mä en kattelis tollasta ukkoa päivääkään!!!!! :O

ja jos olen siivonnut mies saattaa hyvinkin ihan vaan nopeesti kävästä sisälle kengät jalassa oli ne sitten kuraset tai ei.

Missä on sun miehes arvostus sua kohtaan?! Missä on miehesi aikuisuus?? En ikinä, ikinä, katselis tollasta käytöstä aikuiselta ihmiseltä ja vieläpä perheeni jäseneltä. Hänhän on nyt ihan "vapaajäsen" sun perheessäs, tai siis teidän perheessä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja m:

ei halua naistaan menettää?? jotenkin ristiriitainen juttu. Kun onko rakkautta jos ei ole halua muuttua?

Ei tuokaan äijä hirveän rakastavalta tunnu, tottumus ja riippuvaisuus antaa ihan yhtä hyvän motivaation pitää akastaan kiinni kuin rakkaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Herää nainen!:

Missä on sun miehes arvostus sua kohtaan?! Missä on miehesi aikuisuus?? En ikinä, ikinä, katselis tollasta käytöstä aikuiselta ihmiseltä ja vieläpä perheeni jäseneltä. Hänhän on nyt ihan "vapaajäsen" sun perheessäs, tai siis teidän perheessä!!!

Kyllä hän tekee kaikki ns. miehen hommat. Nytkin käytiin ikeassa osotoksilla ostettiin 5 taluaa, peili, hyllyt ja kaikki laittoi ihan omasta aloitteesta paikalleen. Eilen kaivoi i´pihasta yhden puskan pois minkä pyysin. Laittoi uudet mullat mun kanssa ja istutti nurmikinsiemenet, ja uutta nurmikka piti istuttaa pariin muuhunkin kohtaan, Käytiin hakemassa lisää multaakin kahdesti kun ei riittänyt. Leikkasi pensasaidan, siis kyllä hän tekee hommia mutta ei tee niitä ns. naistenhommia. :/ ja haluasin että hän alkaisi tehdä myö niitä.

On vaan saatanan saamaton niissä koska äiti aina passannut kaiken nenän eteen niin pojalle kuin isällekkin.