Voiko mies jäädä lapsen kanssa kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
.. varovaisesti kysyn kun täällä ei näköjään saa imetyksestä puhua laisinkaan. Ehdottomasti mies on hyvä hoitaja ja hänelläkin oikeus päästä pois oravanpyörästä halutessaan. Itse kuitenkin täysimetin 6kk ja muutenkin mielestäni ihanteellista vauvan ollessa PIENI, että hänellä olisi mahdollisuus äidin läheisyyteen ja imetykseen. en jaksa jauhaa tässä tutkittua tietoa varhaisen vuorovaikutuksen ja imetyksen merkityksestä. Kiinnostuneet osaavat varmaan etsiä tietoa netistä tai kirjastosta.

Meillä myös mies jäi hoitovapaalle kun vanhempi lapsi oli 3,5v ja nuorempi 1v. Silloin vielä iltaisin imetin mutta se onnistui kyllä. Aiemmin en olisi töihin lähtenyt. Mieheni sanoo ettei vaihtaisi tuota ajanjaksoa missään nimessä pois. Oli kotona vuoden ja minä töissä. Nyt taas minä kotona ja mies töissä. Ehkä vaihdamme vielä kerran.. Ihanaa nykypäivänä kun voi valita mutta tosiaan noin pientä en olisi isälle vielä jättänyt.

Sanokoon ketä vaan mitä vaan, mutta mua aina jotenkin kylmää kun töihin paluusta puhutaan jo ennen vauvan syntymää..

Ajatteleppa kuinka kylmä mä olen kun puhetta siittä oli jo helposti ennen raskautumista, siis että mies jäisi sitten toisen kanssa kotiin.Ihan empatiakyvytön koko akka :kieh: Hyi mua.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
.. varovaisesti kysyn kun täällä ei näköjään saa imetyksestä puhua laisinkaan. Ehdottomasti mies on hyvä hoitaja ja hänelläkin oikeus päästä pois oravanpyörästä halutessaan. Itse kuitenkin täysimetin 6kk ja muutenkin mielestäni ihanteellista vauvan ollessa PIENI, että hänellä olisi mahdollisuus äidin läheisyyteen ja imetykseen. en jaksa jauhaa tässä tutkittua tietoa varhaisen vuorovaikutuksen ja imetyksen merkityksestä. Kiinnostuneet osaavat varmaan etsiä tietoa netistä tai kirjastosta.

Meillä myös mies jäi hoitovapaalle kun vanhempi lapsi oli 3,5v ja nuorempi 1v. Silloin vielä iltaisin imetin mutta se onnistui kyllä. Aiemmin en olisi töihin lähtenyt. Mieheni sanoo ettei vaihtaisi tuota ajanjaksoa missään nimessä pois. Oli kotona vuoden ja minä töissä. Nyt taas minä kotona ja mies töissä. Ehkä vaihdamme vielä kerran.. Ihanaa nykypäivänä kun voi valita mutta tosiaan noin pientä en olisi isälle vielä jättänyt.

Sanokoon ketä vaan mitä vaan, mutta mua aina jotenkin kylmää kun töihin paluusta puhutaan jo ennen vauvan syntymää..

No niin, näin on omalla kohdallasi, ja varmasti toimiva ratkaisu teillä. Ap:lla on kuitenkin vuosia jo takana kotona, joten eiköhän varmasti tiedä itse, millaista on olla lapsen / vauvan kanssa kotona.

Olemme erilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi tulet kysymään asiasta mielipiteitä, kun kuitenkaan omasi kanssa eriäviä et suostu kuuntelemaan, haukut takaisin?

Jos nyt puhut tuosta IMETYKSESTÄ niin siittä en ole kysynyt kertaakaan, en yhden yhtä kertaa, siksi siittä voidaan jättää puhumatta kokonaan tässä ketjussa.En ole kysynyt mielipiteitä missään välissä olen vain kysynyt VOIKO ja MITÄ SILTÄ AJALTA SAA.Juuri näin haukun TAKAISIN.

meillä jäi mies eskon kans kotiin kunmä jatkoin opiskelua, poika oli sillon 1v 3kk ja kuopuksen kans jäi kotiin kun tyttö oli 5kk ja minä menin töihin.meillä ainakin on toiminut vallan mainiosti! äläkä tosta imetys kälätyksestä välitä, et oo ihan ainoo joka sitä on joutunu kuunteleen... =)

Yhteistyössä