Voiko parisuhteellinen flirttailla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikku____
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikku flirtti on paikallaan, harrastan sitä itsekin ja kuten moni on todennut, piristää se kivasti päivää. MUTTAmutta, parisuhteessa elävän on osattava hillitä flirttihalunsa niin, ettei sen oman elämänkumppanin aikana flirttaa muille miehille/naisille. Ex-mieheni nimittäin oli varsin flirtti tapaus, eikä siinä mitään, mutta harrasti flirttailua muille naisille aina minun aikanani. Itse en siitä häiriintynyt, menin mukaan sananvaihtoon ihan suvereenisti ja useimmiten tilanne hoitui ihan hauskasti, mutta aina välillä mies sattui flirttaamaan "väärälle" naiselle, joka hämmentyi tai nolostui tilanteesta tosi pahasti ja silloin ei kellään ollut kivaa. Miettikää itseänne: mies/nainen flirttaa kanssanne tosi rohkeasti, ettekä oikein tiedä, mitä tehdä, kun tämän kumppani seisoo vieressä... Yritin välillä kertoa miehelle, että käyttäytyy tosi nolosti, mutta sehän pääteltiin tietenkin mustasukkaisuudeksi. Ehkä oli sitäkin, mutta olen kyllä sen verran hyvällä itsetunnolla varustettu, että enemmän kyllä tunsin myötähäpeää flirtin kohteen puolesta, joka ei tiennyt, mikä oli homman nimi:)

Mä olen aika flirtti, teen sen tyylillä enkä koskaan loukaten ketään ja osaan myös lopettaa ajoissa. Pientä viatonta, niin että leikkiä lasketaan mutta molemmat tiedostavat sen olevan vain flirttiä. Mukavaa ja piristävää. Oma mies tietää tämän eikä häntä vaivaa mitenkään, päinvastoin. Ei itse oikein osaa flirttailla, mutta hänelle flirtataan usein. Ei vaan raasu aina tajua sitä. ;) Mua se ei haittaa lainkaan, luotto meidän välillä on luja.
Pikkujoulut on muuten maailman typerin tekosyy sekoiluihin. Haetaan vaan yleisesti hyväksyttyä oikeutusta omille mokilleen.

Kukahan flirttailisi hetken kanssani? Ihan vaan käytännön esimerkein. Muut voi sitten arvostella ja kertoa milloin menemme liian pitkälle.
Ompa teillä ihanat silmät tänään.

Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona:
Kukahan flirttailisi hetken kanssani? Ihan vaan käytännön esimerkein. Muut voi sitten arvostella ja kertoa milloin menemme liian pitkälle.

Ehkä sun vaimo olisi oikea henkilö kertomaan milloin olet mennyt liian pitkälle. Näytä siis viesti hänelle.

No nyt tiedän ettei flittailu ehdotustakaan hyväksytä. Joten jätän flittailuyrityksetkin tähän.

Minä olen sitä mieltä, että sinun olisi viisainta erota vaimostasi ja etsiä jostakin nainen, joka pitäisi samoista asioista kanssasi ja voisit alkaa nauttimaan elämästäsi.

"No nyt tiedän ettei flirttailu ehdotustakaan hyväksytä." "Ehkä sun vaimo olisi oikea henkilö kertomaan milloin olet mennyt liian pitkälle."
Näytitkö tekstin vaimollesi vai päättelitkö näyttämättä ettei hän hyväksyisi flirttiäsi? Onko tämä sitä päänä olemista, että ajatteletkin hänen puolestaan? Että kysymättä häneltä itseltään oletat hänen ajattelevan tietyllä tavalla?

Juuri noinhan se menee! Silmäpeliä, verbaalista tai ei, aina voi heittää tuon Sivupersoonan kommentin. Tai onpa _sinulla_ kaunis hymy, oletpa kivannäköinen tänään =). Siirtäisitkö tuolia, auttaistko vähän, kun olet niin miehisen vahva =). Olet aina niin ystävällinen ja avulias =). Sinulla on ihanat hauikset/hiukset jne. jne. Sitten taputusta ja halausta, keikistelyä tai vastauksena hauksen/hiusten esittelyä =). Kehua ja keikistelyä puolin ja toisin.

Kehen flirtti sitten tehoaa? Ei suinkaan kaikkiin. Tuossa edellä kyllä oli oitis typykkä kiittämässä flitistä ja huomiosta kohdistuipa se häneen tai ei =). Jotkut oikein noukkivat flirttiä itseelleen, joten siitä vaan Sivupersoona jatkamaan =). Onhan flirtti onnistunut jo aiemminkin, kun olet saanut vaki keskusteluseuraa elleistä (todennäköisesti ihan vastakkaisesta sukupuolesta =).

Ihan itse omilla aivoilla päättelin. Päätöksen tein kuitenkin seuraavan kommentin perusteella.
Ehkä sun vaimo olisi oikea henkilö kertomaan milloin olet mennyt liian pitkälle. Näytä siis viesti hänelle.
Itsellä kyllä kävi mielessä, että varmaan siihen puututaan, että kysyinkö vaimoltani. Otin riskin ja lähetin viestin.
Muuten yksityisiä ajatuksiako ei kenelläkään saa olla parisuhteessa? Tuolla kysymyksellä perustelen itselleni ne asiat joita en vaimolleni kerro. Eikö tuo ole sitten vaimon suojelua pahoilta ajatuksilta. Usein kun kirjoitukseni ovat leikkimielisiä, niin en voi ottaa sitä riskiä, että ne ymmärretään väärin, joten olen hiljaa. Täällä niitä testailen, ja usein olen huomannut tulleeni väärinymmärretyksi.
Olihan tämäkin selitys, toivottavasi meni läpi.

Minun flirttini voisi koskea parinvaihtoa päivätansseissa; tai miten nopeasti voisit tulla?

En ajattele lainkaan seksuaalisuutta flirttailessa, se vain tulee, joskin olen aika hidas. Nytkin on niska kipeä, kun olin pitkään huonossa asennossa.

Minun kanssani flirtistä tulee yllätyksellistä, koska harvoin mietin yhtään mitään ja yhtäkkiä huomaankin olevani itse asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja hymyhuulet törröllään:

Juuri noinhan se menee! Silmäpeliä, verbaalista tai ei, aina voi heittää tuon Sivupersoonan kommentin. Tai onpa _sinulla_ kaunis hymy, oletpa kivannäköinen tänään =). Siirtäisitkö tuolia, auttaistko vähän, kun olet niin miehisen vahva =). Olet aina niin ystävällinen ja avulias =). Sinulla on ihanat hauikset/hiukset jne. jne. Sitten taputusta ja halausta, keikistelyä tai vastauksena hauksen/hiusten esittelyä =). Kehua ja keikistelyä puolin ja toisin.

Kehen flirtti sitten tehoaa? Ei suinkaan kaikkiin. Tuossa edellä kyllä oli oitis typykkä kiittämässä flitistä ja huomiosta kohdistuipa se häneen tai ei =). Jotkut oikein noukkivat flirttiä itseelleen, joten siitä vaan Sivupersoona jatkamaan =). Onhan flirtti onnistunut jo aiemminkin, kun olet saanut vaki keskusteluseuraa elleistä (todennäköisesti ihan vastakkaisesta sukupuolesta =).

Kiitos hyvistä vinkeistä.
Mitä olenko minä ihan huomaamattani flirttaillut.

Tottakai pitääkin olla yksityisiä ajatuksia parisuhteessa, muutenhan se olisi symbioosi. Eikä kaikkea tarvitsekkaan kertoa. Miksi turhaan loukata, jos sen voi välttää?
Tänne kirjoittaessa on aina se riski, että ymmärretään väärin. Tai paremminkin ymmärretään asia toisin kuin itse sen ymmärtää. Eihän sen tarvitse olla väärin jos se on toisin? On hyvä että esitetään oma, eriävä näkökanta, koska silloin on mahdollisuus selventää tarkemmin jos tuntuu siltä, ettei toinen ymmärtänyt mitä tarkoitin. Usein itsellämme on putkiaivot, emmekä osaa nähdä asioita tarpeeksi monelta kantilta. Silloin on hyvä jos saa apua toisin ajattelevilta.
Jos hakee täältä täysin samoin ajattelevia, vahvistusta omille uskomuksilleen, niin se on mahdottomuus koska meitä on niin monta. Toisaalta et opi mitään uutta samoin ajattelevilta. Parhaat opit ja ahaa-elämykset saa niiltä jotka ajattelevat täysin toisin kuin itse. Silloin voi pysähtyä miettimään ja jopa muuttaa mielensä tai rikastuttaa näkökantaansa. Sellainen on kehittävää. Jos odottaa vain vahvistusta omille mielipiteilleen, niin silloinhan on paras keskustella itsekseen jotta saa varmasti kaipaamansa vastaukset.

Työkaverini (mies) sanoi minulle porukassa, että minulla on tosi kaunis kroppa. SE oli huomio ja tosiasia, jonka tiedän ennestäänkin eikä meidän välillämme säkenöi mitään; olemme työkavereita. SE ei ollut flirttiä. Flirttiä se olisi ollut, jos minulle ei olisi kaunis kroppa ja mies olisi silti sanonut niin pilke silmäkulmassa.

Tämä työkaverini on monissa asioissa hyvä ja komeakin. Olen sanonut hänelle niistä kannustaakseni häntä positiivisessa hengessä kehittymään ja pitämään yllä, mutta SE ei ole ollut flirttiä. Ja sen tietää hänkin.

Kyllä edelleenkin määrittelen flirtin surkeaitsetuntoisten ihmisten välineeksi korostaa itseään ja nostaa itsetuntoaan flirttailemalla ja sen myötä myös anomalla flirttiä.

En tiedä, minkälaisissa työyhteisöissä te flirttaajat työskentelette, mutta kyllä minulta pettäisi pokka, jos joku työkaveri alkaisi kehuskella minun ulkomuotoani kesken työpäivän. Enkä voi edes kuvitella, että ryhtyisin täällä töissä keikistelemään, veikistelemään ja kehumaan vaikkapa jonkun miehen hauiksia, heheheh. Taitaisivat pitää minua hulluna!!

että käyttäytymissäännot pitää olla samat oli puoliso vieressä tai ei. Minua naurattaa miehet, jotka flirttailevat minulle päivittäin toissä ja sitten kun on juhlat joihin puolisotkin saapuvat, niin ovat niin eri miestä! Sääliksi käy! Anteeksi vaan kovasti, jos jotakin loukkaan. Minua myos inhottaa miehet, jotka tulevat vastaan puolisoineen ja kuitenkin avoimesti minua tuijottelevat. Keskittyisivät puolisoihinsa! Ymmärrän kyllä, että vaimo on ykkonen enkä ole tässä itseäni nostamassa mitenkään korkeammalle, vaikka välillä sellainenkin käy mielessä. Vaikka miehellä oli todellinen kaunotar puolisonaan ja silti pitää olan yli vilkuilla.!

Alkuperäinen kirjoittaja Ziva:
Suhteessa ollaan tai ei olla ollenkaan. Siihen ei kuulu mikään toisille flirttailu tai pitkät katseet.

Siitä vaan ostamaan silmälappuja miehellesi, ettei vain vahingossa katsahdakaan (voi herranjestas!!) muita naisia :-) Ai niin, mutta eihän sulla ole miestä...

Noin jyrkkiä ovat vain ja ainoastaan ne joilla ei ole kokemusta seurustelusta / ihan eka ihqu poikaystävä on juuri saatu työllä ja tuskalla napattua / sellaiset, joille itselleen ei kukaan flirttaile.

Alkuperäinen kirjoittaja apua! katsoin vierasta miestä! palanko nyt helvetin tulessa?!:
Alkuperäinen kirjoittaja Ziva:
Suhteessa ollaan tai ei olla ollenkaan. Siihen ei kuulu mikään toisille flirttailu tai pitkät katseet.

Siitä vaan ostamaan silmälappuja miehellesi, ettei vain vahingossa katsahdakaan (voi herranjestas!!) muita naisia :-) Ai niin, mutta eihän sulla ole miestä...

Noin jyrkkiä ovat vain ja ainoastaan ne joilla ei ole kokemusta seurustelusta / ihan eka ihqu poikaystävä on juuri saatu työllä ja tuskalla napattua / sellaiset, joille itselleen ei kukaan flirttaile.

HAHAHHA! Puhu vaa omasta puolestas.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
niin ja valtaosa syrjähypyistä tapahtuu työ- ja kaveripiireissä.

Niinpä.

Kuinkas muuten kun flirttailette, teettekö sitä epäkiinnostavien henkilöiden kanssa? Työelämässä saa ainakin tosi tarkkaan katsoa kenen kanssa flirttailee ettei joudu hankaluuksiin. Vanhat ukot käsittää äkkiä väärin kaiken, ja siinä on hyvässä lykyssä hyvin vaikea päästä eroon "väärinkäsityksestä". Tottahan toki hän tykkää kun nuoret tytöt lirkuttelevat perään. Itse en flirttaa kuin vain kiinnostaville henkilöille.

Alkuperäinen kirjoittaja Pussieläin:
Flirttailu on viestintää ja viestinnällä on seurauksensa. 50 kertaa flirtti saattaa olla vain mukavaa piristystä päivään, mutta 51. kerta voi johtaa johonkin muuhun. Niin ikään flirttailu saattaa ajan myötä syvetä kestäväksi tunteeksi.

En usko, että kukaan ihminen on immuuni huomiolle. Kun firman toisilleen flirttailleet tytöt ja pojat ottavat pikkujouluissa alkoholia, niin saattaa tapahtua vaikka mitä.

Eikä vain saata vaan myös tapahtuu.Eihän kukaan flirttaile henkilön kanssa joka ei kiinnosta.Vai ajattelitko maanantaina alkaa keimailla sen hieltä haisevan juntin kanssa jonka ohi olet tähän mennessä kävellyt hengitystäsi pidätellen?

Vastaus kysymykseesi on lyhyt ja ytimekäs: Ei voi.

Työelämässä jo kauan olleena ja kaikenlaista nähneenä, olen huomannut, että ne jotka flirttailevat, pettävät myös helpommin puolisoaan.Joskus flirtti voi olla olevinaan ns. viatonta, mutta aina flirtti tapahtuu kuitenkin jollain tasolla kiinnostavan henkilön kanssa. Ja silloin kun vastapuolenkin kiinnostus herää, leikitäänkin jo vaarallista leikkiä.

en henk.koht. pidä minuun kohdistettuun flirttiin, esim. kommentin hyvästä ulkomuodostani koen lähinnä loukkauksena (vaikka olisin miten kaunis ja hyvä kroppainen). Työkaverin ei kuulu missään olosuhteissa puuttua henkilökohtaisuuksiin. Esim. huomautukset uudesta kampauksesta tai vaatteesta, eivät ole kohteiaisuuksia, vaan asioita, jotka eivät työkaverille mitenkään kuulu. Yleensä vastaan näihin "kohteliaisuuksiin" lyhyesti, että niin on tai jätän lausahdukset huomioimatta.

Asiallinen keskustelu on ok, kunhan siitä pidetään teerenpelit poissa. Sinkut on asia erikseen, mutta parisuhteellisten flirtit ovat minusta säälittävän naurettavia, ellei jopa etovia.

Yhteistyössä