Voiko parisuhteellinen flirttailla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikku____
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta kun siinä silmiin katsoessa ne ajatukset menee sinne flirtin puolelle. Kyllä sen verran naisen välkkyvät silmät miehelle kertovat sitä jotakin. Josta ei flirtti kaukana ole.

Mulle kävi huonosti, mä uskoin puolisoni vakuutteluun että hän harrastaa vaan pientä kevyttä flirttiä työkavereidemme kanssa ja ajattelin että ok. No, nyt paljastui että tämä pieni viaton flirtti johti pettämiseen ja johtaa ehkä avioliittomme hajoamiseen, hän kun rakastui tähän vastaflirttailijaansa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona:
Mutta kun siinä silmiin katsoessa ne ajatukset menee sinne flirtin puolelle. Kyllä sen verran naisen välkkyvät silmät miehelle kertovat sitä jotakin. Josta ei flirtti kaukana ole.

No erotellaanpa tässä se tunnepohjainen käytös ja puhdas asialinja. Kaikki eivät ajattele tunteillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vedätetty:
Mulle kävi huonosti, mä uskoin puolisoni vakuutteluun että hän harrastaa vaan pientä kevyttä flirttiä työkavereidemme kanssa ja ajattelin että ok. No, nyt paljastui että tämä pieni viaton flirtti johti pettämiseen ja johtaa ehkä avioliittomme hajoamiseen, hän kun rakastui tähän vastaflirttailijaansa :(

Miten ikinä pikku flirtti voisi jäädä viattomaksi flirtiksi? Eikö sen harrastaminen yleensäkään kerro jo siitä, ettei olla ihan puhtailla vesillä? Suhteessa oleva flirttailija ei voi olla tosissaan suhteessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ziva:
Alkuperäinen kirjoittaja Vedätetty:

Miten ikinä pikku flirtti voisi jäädä viattomaksi flirtiksi? Eikö sen harrastaminen yleensäkään kerro jo siitä, ettei olla ihan puhtailla vesillä? Suhteessa oleva flirttailija ei voi olla tosissaan suhteessaan.
Ilmeisesti sitten kaikki eivät siihen pysty. Mutta minä pystyn. Kohdallani on flirtin ja pettämisen välissä vähintää kiinanmuurin kaltainen este. Yli en tule vaikka kuinka houkuttelisitte.

että flirtti on normaalia, arkeen kuuluvaa hyvää käytöstä ja toisen huomiointia, arjen pilkettä, jota voi jakaa joka suuntaan, eikä se ole parisuhdetta kaatava asia. Eli eri lajit ja asiat pitää osata erottaa toisistaan! Monissa kulttuureissa flirtti on tavallinen keskustelutyyli, kohtelias sellainen - ilmankos suomalaisturisti ottaa sitten jo eroa kotimaassa ja on kamppeineen vääntymässä pysyvästi paikan päälle, kun ei tunneta flirttiä lähes neutraalina keskustelutyylinä täällä pohjan pakkasissa....

Alkuperäinen kirjoittaja Käytöskouluttajat väittävät:
että flirtti on normaalia, arkeen kuuluvaa hyvää käytöstä ja toisen huomiointia, arjen pilkettä, jota voi jakaa joka suuntaan, eikä se ole parisuhdetta kaatava asia. Eli eri lajit ja asiat pitää osata erottaa toisistaan! Monissa kulttuureissa flirtti on tavallinen keskustelutyyli, kohtelias sellainen - ilmankos suomalaisturisti ottaa sitten jo eroa kotimaassa ja on kamppeineen vääntymässä pysyvästi paikan päälle, kun ei tunneta flirttiä lähes neutraalina keskustelutyylinä täällä pohjan pakkasissa....

Tottapa kirjoittelet...se on todellinen taitolaji meille synkeille matalaotsaisille suomalaisille:)

Alkuperäinen kirjoittaja Ei voi:
Vastaus kysymykseesi on lyhyt ja ytimekäs: Ei voi.

Työelämässä jo kauan olleena ja kaikenlaista nähneenä, olen huomannut, että ne jotka flirttailevat, pettävät myös helpommin puolisoaan.Joskus flirtti voi olla olevinaan ns. viatonta, mutta aina flirtti tapahtuu kuitenkin jollain tasolla kiinnostavan henkilön kanssa. Ja silloin kun vastapuolenkin kiinnostus herää, leikitäänkin jo vaarallista leikkiä.

en henk.koht. pidä minuun kohdistettuun flirttiin, esim. kommentin hyvästä ulkomuodostani koen lähinnä loukkauksena (vaikka olisin miten kaunis ja hyvä kroppainen). Työkaverin ei kuulu missään olosuhteissa puuttua henkilökohtaisuuksiin. Esim. huomautukset uudesta kampauksesta tai vaatteesta, eivät ole kohteiaisuuksia, vaan asioita, jotka eivät työkaverille mitenkään kuulu. Yleensä vastaan näihin "kohteliaisuuksiin" lyhyesti, että niin on tai jätän lausahdukset huomioimatta.

Asiallinen keskustelu on ok, kunhan siitä pidetään teerenpelit poissa. Sinkut on asia erikseen, mutta parisuhteellisten flirtit ovat minusta säälittävän naurettavia, ellei jopa etovia.

Ja se on myös etovaa jos joku 55:nen äijä alkaa kiinnittää duunissa huomiota jollekin 25-selle neidille. Aika ääliö äijä!

Alkuperäinen kirjoittaja vilkkusilmä *:

Tottapa kirjoittelet...se on todellinen taitolaji meille synkeille matalaotsaisille suomalaisille:)

Älkääs haukkuko suomalaisia.Jos suominainen flirttailee jollekin suomipojulle, ei tämä käy päälle. Mutta annas olla jos suominainen flirttaa jollekin tunisialais-kepsumiehelle kaupungilla, voi seuraukset olla mitä vain.

Alkuperäinen kirjoittaja yöks.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei voi:
Vastaus kysymykseesi on lyhyt ja ytimekäs: Ei voi.

Työelämässä jo kauan olleena ja kaikenlaista nähneenä, olen huomannut, että ne jotka flirttailevat, pettävät myös helpommin puolisoaan.Joskus flirtti voi olla olevinaan ns. viatonta, mutta aina flirtti tapahtuu kuitenkin jollain tasolla kiinnostavan henkilön kanssa. Ja silloin kun vastapuolenkin kiinnostus herää, leikitäänkin jo vaarallista leikkiä.

en henk.koht. pidä minuun kohdistettuun flirttiin, esim. kommentin hyvästä ulkomuodostani koen lähinnä loukkauksena (vaikka olisin miten kaunis ja hyvä kroppainen). Työkaverin ei kuulu missään olosuhteissa puuttua henkilökohtaisuuksiin. Esim. huomautukset uudesta kampauksesta tai vaatteesta, eivät ole kohteiaisuuksia, vaan asioita, jotka eivät työkaverille mitenkään kuulu. Yleensä vastaan näihin "kohteliaisuuksiin" lyhyesti, että niin on tai jätän lausahdukset huomioimatta.

Asiallinen keskustelu on ok, kunhan siitä pidetään teerenpelit poissa. Sinkut on asia erikseen, mutta parisuhteellisten flirtit ovat minusta säälittävän naurettavia, ellei jopa etovia.

mutta kuullostaa todella töykeältä ja ankealta työpaikalta tuolla meiningillä... Käytöstapojahan se nyt vain on, että tuollaiset huomioidaan, totta hiivatissa ne pitääkin huomioida! No kroppa nyt on eri asia, mutta vaate tai kampaus: kyllä niiden huomiointi on peruskäytöstapoja! Oli huomioija samaa tai eri sukupuolta, jos samalla työmaalla ollaan, ja se siviilisääty nyt ei tuollaisiin asioihin liity mitenkään!

mutta kuullostaa todella töykeältä ja ankealta työpaikalta tuolla meiningillä... Käytöstapojahan se nyt vain on, että tuollaiset huomioidaan, totta hiivatissa ne pitääkin huomioida! No kroppa nyt on eri asia, mutta vaate tai kampaus: kyllä niiden huomiointi on peruskäytöstapoja! Oli huomioija samaa tai eri sukupuolta, jos samalla työmaalla ollaan, ja se siviilisääty nyt ei tuollaisiin asioihin liity mitenkään![/quote]

Ei ole ankeaa eikä töykeää, työpaikalla voi olla hauskaa ilman, että kommentoidaan työkaverin vaatteita tai kampausta. Minusta se on henkilökohtainen asia, miten pukeutuu tai mikä on tukkamuoti ja siitä ei tarvitse sen enempää töissä keskustella. Minusta on päin vastoin kohteliasta olla kommentoimatta toisen ulkomuotoa ja siinä tapahtuvia muutoksia. En kommentoi miesten enkä naisten vaatteita tai pukeutumista mitenkään, ellei ko. henkilö ota asiaa itse esille.

Alkuperäinen kirjoittaja apua! katsoin vierasta miestä! palanko nyt helvetin tulessa?!:
Suhteessa ollaan tai ei olla ollenkaan. Siihen ei kuulu mikään toisille flirttailu tai pitkät katseet.

Siitä vaan ostamaan silmälappuja miehellesi, ettei vain vahingossa katsahdakaan (voi herranjestas!!) muita naisia :-) Ai niin, mutta eihän sulla ole miestä...

Noin jyrkkiä ovat vain ja ainoastaan ne joilla ei ole kokemusta seurustelusta / ihan eka ihqu poikaystävä on juuri saatu työllä ja tuskalla napattua / sellaiset, joille itselleen ei kukaan flirttaile.

HAHAHHA! Puhu vaa omasta puolestas.

Heh, no minä en kuulu kyllä mihinkään noista ryhmistä, mutta tunnen niihin kuuluvia ihmisiä, joten tunnistan kyllä sellaiset. Sinä Ziva-pieni olet selvä tapaus.

Itse olen onnellisessa parisuhteessa ja flrittailen iloisesti muidenkin kuin kumppanini kanssa. Niin saa miehenikin tehdä, jos siltä tuntuu. Flirtti on pelkkää kevyttä, iloista leikkiä!

Niin, työpaikallani on pari naista, jotka vilkuttavat silmää miehille, flirttailevat. Huvittaa näin miehenä katsoa sitä, osa lähtee peliin mukaan, suurin osa ei. Minusta se näyttää huvittavalta, kun keski-ikäiset naiset lirkuttelevat vieraille miehille. Kyllähän näille naisille hieman hymyillään selän takana ja joskus edessä päin, mutta ilmeisesti he kokevat flirtin vain iloisena, kevyenä leikkinä. Siitäkin huolimatta, että heitä ei juuri flirttailun vuoksi työasioissa arvosteta - firman pikkujoulut ja muut pippalot ovatkin sitten asia erikseen. Siellä kysyntää riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja vilkkusilmä *:

Juuri näin! Suomalaiset on sen verran suorasukaista "metsäkansaa" etteivät taida vielät tajuta varsinaisen flirtin merkitystä arjen piristäjänä. Olen tämän huomannut usein kun olen flirttaillut ja minut on ymmärretty väärin. Esim. Ranskassa ei kukaan ymmärtänyt väärin! Oli vapauttavaa flirttailla j olla flirttailun kohteena ja TIETÄÄ ettei sen tarkoitus ole johtaa pidemmälle. Jos on tarkoitus iskeä joku niin se tehdään aivan toisella tavalla lähestymällä.

Yhteistyössä