Voinko antaa pankkikorttini miehelleni ja se käytellä sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras....

Vieras
Tässä usein tulee annettua kassalla miehelle pankkikortti ja se maksaa sillä sillä aikaa kun itse pakkaan kasseja(pakkaan ne mieluummin itse kun mies rynttää ne huonosti) niin voiko niin tehdä, että annan sen pankkikortin sille ja käy ihan itsenään kaupassa maksamassa sillä ja odotan itse autossa lasten kanssa(joskus tulee näitä tilanteita kun lapset nukkuu niin toinen jää autoon)?

Eiks miehellä ole omaa pankkikorttia?
En tiedä onko se virallisesti sallittua mutta kyllä mäkin oon mennyt kauppaan ja maksanut miehen kortilla ja toisinpäin. Tiedän muitakin jotka niin tekee välillä.

[QUOTE="Tiitu";29239832]Meillä on kans ohjeena että väärinkäytetty kortti on otettava asiakkaalta pois, vaikka kuinka selittelis että puoliso tän antoi mun käyttöön, ihan tosi.[/QUOTE]

Entäs jos näin käy niin saako sen kortin takaisin samantien kun kipaisen siitä autolta siihen kassalle henkkareitteni kanssa?

[QUOTE="Tiitu";29239832]Meillä on kans ohjeena että väärinkäytetty kortti on otettava asiakkaalta pois, vaikka kuinka selittelis että puoliso tän antoi mun käyttöön, ihan tosi.[/QUOTE]

juu mä oikein kyttään noita kortin väärinkäytöksiä, saan jouluksi kivoja bonuksia, kun on muutenkin pieni palkka!:D

Mäkin käytän miehen korttia ja maksan siinä päätteellä. Jos myyjä pyytää korttia en tietenkään anna, en antaisi omaanikaan. Korttia ei pidä antaa myyjällekkään enään, jos se maksupääte on olemassa.

[QUOTE="aloittaja";29239859]Entäs jos näin käy niin saako sen kortin takaisin samantien kun kipaisen siitä autolta siihen kassalle henkkareitteni kanssa?[/QUOTE]

lällälää:D Se lähetetään kaupasta sun pankkiis, ja pankistasi tulee tiedoksianto sulle, kortista riippuen poisotto palkkio on 50-150€, eli sä maksat sille kortin poisottajalle palkkion! Googleta nyt hyvä ihminen tai käy oman pankkisi sivuilla kun et kuiteskaan usko.:D

[QUOTE="ähäkutti";29239876]Mäkin käytän miehen korttia ja maksan siinä päätteellä. Jos myyjä pyytää korttia en tietenkään anna, en antaisi omaanikaan. Korttia ei pidä antaa myyjällekkään enään, jos se maksupääte on olemassa.[/QUOTE]

napata se sulta, tai kutsua jopa vartija jos epäilen kortin väärinkäyttöä!!!

Olipa tämä paljon avaava kysymys. Olen ajatellut sen olevan aivan ok antaa se kortti miehelle vaikka en olisi itse mukana kun ne hyväksyy sen muulloinkin. On miehelläkin siis rahaa, mutta ajattelin olevan helpompi kuin laittaa rahaa sen tilille.

nykyajan maksupäätteillä toisen kortin käyttäminen helpottuu, kassa saa sen kyllä ottaa pois,itse olen kortin antanut takaisin jos puoliso on sitä kuvallisella henkkarilla tullut hakemaan.

Toisen kortilla ei saisi ostaa. Jos käsiinsä saavat kortin niin toimivat kuten edellä uhkailivat.

Ei sitä korttia tosin tarvitse kassa henkilölle antaa. :rolleyes:

Jos reilu kassa, eivät vie asiaa eteenpäin kun singahdat sieltä autostasi lunastamaan korttiasi henkkareita vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29239965:
No noi pari ny vaa ilkeilee. Emmä mun korttia anna kassalle eikä sen tarvitse sitä pyytääkää jos ei jostain syytä toimisi niin koitaisin toisella kortilla.

Sinä et oikein taida hahmottaa, miksi tuon kortin poisottokäytäntö on olemassa.

Yhteistyössä