A
ap.
Vieras
Kyllä. Ja olen tehnytkin. Ja meille kävi onnellisesti. Aina tuskin kuitenkaan käy.
Onneksi olkoon! jep, ei läheskään aina näissä jutuissa käy.. se on ihan varma se.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kyllä. Ja olen tehnytkin. Ja meille kävi onnellisesti. Aina tuskin kuitenkaan käy.
No juu, tuommoisella voi olla ihan hyvät mahikset toipua, eli suht terve nuori on vaan päätynyt vähän villimpään seuraan.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29259753:Ja mä lisäisin tähän vielä sen, että menneisyydessä ei saa olla mitään eikä ketään sellaista (huumevelat, rikollisjengit, narkkarikaverit jne), joka voisi tupsahtaa uudestaan elämään vaarantaen perheen, läheiset tai omaisuuden.
Jep. Tosin hän oli jo lähemmäs 30v. ja ylä-aste ikäsestä ollut ongelmia aina noiden huumeiden ja rikollisuuden kanssa.. linnassa päässyt monta kertaa irtikin kamasta, mutta siviilissä aina sitten retkahtanut. Ootko vielä samaa mieltä?
Jep. Tosin hän oli jo lähemmäs 30v. ja ylä-aste ikäsestä ollut ongelmia aina noiden huumeiden ja rikollisuuden kanssa.. linnassa päässyt monta kertaa irtikin kamasta, mutta siviilissä aina sitten retkahtanut. Ootko vielä samaa mieltä?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29259753:Ja mä lisäisin tähän vielä sen, että menneisyydessä ei saa olla mitään eikä ketään sellaista (huumevelat, rikollisjengit, narkkarikaverit jne), joka voisi tupsahtaa uudestaan elämään vaarantaen perheen, läheiset tai omaisuuden.
Joo, en alkaisi suhteeseen tyypin kanssa, jonka kanssa seurustelun seurauksena joku karpaasi soittaisi ovikelloani ja alkaisi perimään velkoja.No velkoja varmaan olis, niin suomessa kuin ulkomaillakin. Mihinkään rikollisjengiin se ei minun mielestä kuulunu. Ja narkkarikavereita kyllä oli, hirveenkin monta, niistä kavereista luopuminen se varmaan vaikeinta olis kun akka karistas puolet kavereista mäkeen... ja rupeisko ne kaverit sit kantaa kaunaa tälle naiselle, kun eivät antais sen miehen olla näiden kaveri..
Muutenkin se oli kyl aika kieroo porukkaa. Kun olit kuivilla, varmasti tarjotaan. Mutta kun et ole, kukaan ei anna sulle mitään.
Kyllä, tämä on yksi erittäin merkittävä tekijä. Se "vanha" elämä kun saattaa ilmestyä takaisin kuvioon ihan kutsumatta, ja sellaisessa tilanteessa on monenlaisia suuria riskejä.
Niin eikun raa'asti ja kylmänviileesti vaan. " heivaat ne kaverit jotka vielä narkkaa tai ei oo kunnolla kuivilla niin vaan mäkeen, jos meinaat mun kanssa olla. " ei mitään sivuehtoja. Siinä se todellinen rakkaus punnitaankin, jos se rakastaa sinua enemmän kun mitään muuta niin se jää sun luokse ja pistää ne epämääräset tyypit ja ihmissuhteet menee elämästään... mutta jos ei, jokin muu on tärkeempää kun paraneminen. Raakaa on elämä, kun kavereistakin pitäisi luopua, mut näin se pitäs tässä suhteessa tosiaan toimia. Ja muijan kautta saada sitten vaikka niitä uusia raittiimpia kavereita. Mutta ainahan tossa on riskinsä kans siinä, et miten pahasti ne narkkarikaverit ottaa itteensä sit siitä kun entinen kaveri hylkää ja rupee sit käyttäytyy ja tuleeko siitä jotain uhkaa sille uudelle tyttöystävällekin...
Jaa-a, vähän tuntuisi vaativan vielä "harjoittelua" tuo siviiliin palaaminen...Hän on aika monta vuotta haaskannut ei-tavalliseen elämään (siinä vaiheessa jossa muut aikuistuvat) joten ajatusmaailma on muotoutunut varmasti vähän senkin mukaan. Ja vanha kaveripiiri saattaa ottaa yhteyttä heti vapautumisen jälkeen?
Ehkei tiedä oikein mitä samanikäiset tavikset oikein touhuavat ja miten he ajattelevat siellä ulkomaailmassa?
Ehkei tiedä oikein että mitä siellä kalterien ulkopuolella yleensä tehdään ja touhutaan.
Tämän ja edellisellä sivulla kertomasi perusteella sanoisin että kyseessä on vakiintunut elämäntapa, ei mikään nuoren hairahdus. En alkaisi suhteeseen.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29259870:Joo, en alkaisi suhteeseen tyypin kanssa, jonka kanssa seurustelun seurauksena joku karpaasi soittaisi ovikelloani ja alkaisi perimään velkoja.
Jep. Kiitos vastauksesta!
Sitähän se itekkin hokee " kun on tämän elämäntavan valinnu... "
Mut haaveita myös ollu ratistumisesta, kuivilla olosta, normaalista elämästä, työstä, perhe-elämästä, parisuhteesta jne. Sellasesta kaikesta kunnollisesta. Että ei esim. minkään narkkimuijan kanssa olla kamapäissään sekasin "parisuhteessa" tai pyöritetä huumeiden täyteistä "perhe-arkea" ja sellasta tekopyhää paskaa... koska eihän noi oikeesti oo mitään kunnon elämää.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29259936:Onhan se tietysti aika raakaa touhua, mutta rakkaus ei saa olla niin sokea, että sillä vaarantaa itsensä lisäksi vielä lapsensa, vanhempansa, sisaruksensa, ystävänsä, kotinsa ja kenties vielä työpaikkansakin.
En voisi. Enkä itse neuvoisi ketään ryhtymään suhteeseen narkkarin, entisen tai nykyisen kanssa. Tiedän kyllä, että nämä ihmiset varmaankin tarvitsevat ymmärrystä ja kannustusta, eivät torjuntaa ja epäuskoa, mutta minä en vain siihen elämään voi lähteä.
Kyllä niillä varsin usein on kaikilla haave normaalista elämästä ja perheestä ja ilman muuta myös käsitys siitä mitä se normaali elämä on. Ei ole vain kykyä elää sitä.
En!
En mihinkään ongelmaiseen enkä edes ex-ongelmaiseen.