vuorotyö ja lapset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työnhakija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työnhakija

Vieras
Miten teillä joilla on pieniä koululaisia ja vuorotyö. Onko eka-/ tokaluokkalainen illat yksin kotona jos äiti ja isä töissä? Mietin täällä pääni puhki.. miten hoidetaan?
 
Eivät ole yksin. Ei niitä voi jättää illoiksi yksin, joku hoitaja on oltava.Mummi? Ellei ole en tekisi vuorotyötä, lapset tulee ensin, sitten vasta työnantaja.
 
[QUOTE="typykkä";23325833]Eivät ole yksin. Ei niitä voi jättää illoiksi yksin, joku hoitaja on oltava.Mummi? Ellei ole en tekisi vuorotyötä, lapset tulee ensin, sitten vasta työnantaja.[/QUOTE]


Mummit ja ukit ovat vielä niin nuoria että ovat nekin töissä. Inhoan kun joka paikassa on nykyään vuorotyötä. Vuoden jokainen tunti voi olla työtä. Meillä isi on tällaisessa työssä. Tuntuu että jostain olisi saatava normaali yhdeksästä viiteen päivätyö. Mut missä sellaisia enää on..
 
Meillä ovat joko isovanhemmilla tai kummeilla ne illat, jolloin vanhemmat töissä.
Entinen työkaveri luki itselleen toisen ammatin, jossa päivätyötä, koska tukiverkkoja ei ole.

Sanomattakin pitäisi olla selvää, ettei ekaluokkalaista jätetä iltaisin yksin, tai edes nuoren sisaruksen kanssa, kotiin.
 

Yhteistyössä