WabBabies +9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja c¨,)~
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikkis!

Kiva kun täällä on nyt näin vilkasta! Antaa uutta puhtia kirjoitteluun mullekin! :) Kiitti kaikille tsempityksistä ja lohdutuksista tuon mustasukkaisuuden suhteen. helpottaa jo sekin, kun saa tänne purkaa tuntojaan. Harmi vaan ettei tuohon mun avaamaan ketjuun oo tullut enempää vastauksia aiheeseen liittyen. Mut Mari, oli lohduttavaa kuulla, et teilläkin ilmenee tuollasta... Ei siis tietenkään kiva teille, mut kyllä se kummasti lohduttaa, kun kuulee ettei ole ainoa tapaus maailmassa. Voimia teillekin! Varmasti herra-N alkaa pikku hiljaa muuttamaan käytöstään, koska on kuitenkin jo 3v ja ymmärtää asioita koko ajan enemmän. :) Onnittelut teidän pojulle synttäreiden johdosta ja tytölle upeista uusista taidoista!

Käytiin tänään ottamassa kummallekin pojalle sikainfluenssarokotus ja kuten fb:ssa kirjotinkin, pienemmälle ei tullu mitään oireita ainakaan vielä. Iso-N itki jalkaansa eikä pystyny kävelemään sillä illalla. Onneks se 200mg:n Burana auttoi, annoin sitä puolikkaan. Panadoliahan ei saa antaa sen rokotteen jälkeen, ettei teho heikkene. Piti pitkään miettiä, et otetaanko pojille se rokotus, mut lopulta se päätös sit oli aika helppo. Ei uskalleta ottaa riskiä, et pojille sattuis jotain vaan sen takia, ettei me olla yritetty tehdä parastamme sen taudin torjumisessa...

Meirami, ihanaa et teillä menee noin mukavasti vauvan kanssa! :) Joko teillä on ollu ristiäiset? Kyselit ruokavinkkejä, meillä on usein sama ongelma! :D Yritetään kyllä tehdä vaihtelevasti kanaa, lihaa ja kalaa, mut ne samat ruuat kiertää aina. Tonnikalavuoka on yks suosikki, sit erilaiset pastat ja kastikkeet. Keitoilla saa yllättävän helposti monipuolisuutta ruokaan ja niistä riittää helposti pariksi päiväksi ruokaa. Ja niitähän on joka lähtöön, kalakeittoa, kanakeittoa, jauheliha-pekonikeittoa, kasvissosekeittoa... ;) Joskus tehdään ihan suosiolla jotain herkkua, kuten kebabia ja ranskiksia, sit tietty pizzaa, lasagnea ja kunnon pihvejä. Niin ja kaupan pinaattiletut ja pinaattikeitto on ihan hittejä kiireisinä päivinä... Eli meillä on tosi laidasta laitaan ruokia. Kasviksia pitäis syödä enemmän ja se on ainainen murheenkryyni, et miten niitä ujuttais ruokaan...

Voi Viivi, nyt nielet ylpeytesi ja pyydät reippaasti apua! :) Jos siulla on mahdollisuus saada hoitoapua helposti samasta kaupungista, niin käytä ihmeessä noin mahtava mahdollisuus hyväksi! :) Niin miekin tekisin, jos voisin. Sie tarttet lepoa ja S tykkää varmasti puuhailla mummojen tai muiden hoitajien kanssa. Hei ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ei muuta kun mammavaatteet kaapista esiin!

Hilma oli kysellyt vauvavakuutuksista tuolla aiemmin. Meillä on kaikki vakuutukset IF:ssä eikä sit oikein osattu ees alkaa kilpailuttamaan niitä vakuutuksia lastenkaan kohdalla. IF:n vauvavakuutuksessa tulee sellainen outo 2kk:n katkos syntymän jälkeen, koska lapsivakuutuksen saa vasta, kun lapsi on täyttänyt 2kk. En sit tiedä, oisko muilla yhtiöillä parempia vakuutuksia tuon osalta?

Syysmarjalle onnittelut kivasta nimestä ja hyvin menneistä ristiäisistä!

Jaahas, taidanpa köllähtää sohvalle kultsin viereen ennen kuin on pakko alkaa nukkumaan. Vähän jännittää, et tuleeko siitä rokotteesta vielä lisää oireita pojille...

Mukavaa viikonloppua!

PP ja pojat

Moi!

Vakuutuksista minäkin nopeasti:
Meillä on kaikki vakuutukset Lähivakuutuksessa, sattuneesta syystä. Ja meillä oli tuo vauvavakuutus jo ennen syntymää, joten ei tule katkoksia vaan korvaa sitten kaikki mahdolliset, mitä tullee. Lähivakuutuksessa ainakin saa tuon vakuutuksen puoleen hintaan, jos on myös kotivakuutus samassa yhtiössä.
Ainoa haittapuoli tuossa on, ett pitää itse maksaa ensin ja sitten vasta hakea korvauksia (tai tietty voi hakea ennen kuin esim sairaalalaskuissa on eräpäivä). Käsittely on kyllä ollut nopeaa, yleensä jo parin viikon sisällä on rahat tilillä.

Jeps, mutta hyvää Isänpäivää kaikille, pitää ehkä mennä itsekin vähän huilaamaan, ku pojatkin on nokosillaan.

Syysmarja ja pojat

Meillä on nyt tänään otettu lapsille se sikainfluenssarokotus. Itse vain tyhmänä jonotuksesta unohdin että esikoisella on antibioottikuuri menossa, ja sehän ilmeisesti heikentää sen rokotteen tehoa, pitänee maanantaina soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä mitä mieltä he ovat asiasta, että menikö koko homma suoraan pöntästä alas.. :( Tyhmä minä. Noh tyttö sai joka tapauksessa eka osan kausi-influenssaa ja sen sikainfluenssan. Jonotus oli aika mielenkiintoista, pari tuntii siinä ooteltiin, ei ollu oikein hyvin suunniteltu juttu, mut nyt onneks ohi. :)

Meillä ei ole ollut vauvavakuutuksia, itse asiassa sain vasta otettua lapsille tapaturmavakuutukset, ne on meillä If:ssä. Sain ammattiliiton kautta hyvät alennukset niin ei tullut maksamaan kuin hyvin vähän yhteensä per vuosi. :P Pakko näin ahteriaukisena laskea hiukka mihin on varaa, ja sairasvakuutuksiin meillä ei ole mitenkään rahaa... :(

Hyvät isänpäivät kaikille! :)

Hei vaan kaikille, Hena täällä, nykyään nimimerkillä Moonsun kirjoittelen. Aika pitkään olen ollut ulkona näistä kuvioista, mutta tänä syksynä aloittettiin kakkosen projekti tosi teolla. Ja viime viikonloppuna plussasin! LA on 26.7. laskurin perusteella, ja tänään 4+1. Eli ihan alkumetreillä mennään.

Terkkuja paljon kaikille tutuille!

Moikka! :)

Voi vitsi Hena, aivan mahtavia uutisia!!! Onnea kovasti! Teillä kävi sitten äkkiä hommat, kun nyt jo plussa tärähti tikkuun. Ihanaa! Tosi kiva, kun nyt taitaa melkein kaikilla meidän ketjulaisilla olla pikkukakkonen joko tulossa tai jo maailmassa. Toivottavasti voit hyvin ja kaikki sujuu mukavasti. Ja muistahan nyt kirjoitella useammin myös tälle puolelle! :D

Mari, kyllä siitä rokotuksesta varmasti jonkinlainen suoja kehittyy antibioottikuurista huolimatta. Mtä ne sanoivat asiasta neuvolassa? Tuliko teidän lapsille mitään oireita rokotuksesta?

Vakuutusasiaan tarkennusta, eli If:n vauvavakuutus alkaa 2kk ennen laskettua aikaa, mutta sen voimassaolo päättyy jotenkin hassusti melkein samantien kun vauva on syntynyt?!? Ja sit lapsivakuutuksen voi tosiaan ottaa vasta, kun lapsi on 2kk. Voi olla, että oon ymmärtänyt tuon jotenkin väärin, mut ainakin joidenkin turvaosioiden osalta se vauvavakuutus päättyy, kun vauva on syntynyt.

Onko teillä muilla kuinka tarkat suunnitelmat/toiveet lapsiluvun suhteen? Eli joko on lapsiluku täynnä vai vieläkö meinaatte kasvattaa katrasta? :) Kuinka yksimielisesti päätös lapsiluvusta on syntynyt miehen kanssa? Meillä mies on sitä mieltä, että ei enää lisää lapsia... (Oon varmaan purnannut tästä aiemminkin, sori jos tulee kertauksena) Se on siis myymässä kaikki turvakaukalosta lähtien pois heti, kun ne jää käyttämättömäksi. Mulle taas sopisi hyvin, että saisimme vielä yhden lapsen... ;) Mut en kyllä haluaisi uutta vauvaa ihan heti, on noissa kahdessa sen verran hommaa. Mut oon ehdotellut, et mitäs jos yritettäis silleen, et oisin äippälomalla silloin, kun esikoinen menee kouluun... ;) Ei tartteis toisen tulla tyhjään kotiin, kun olis äiti ja vauva vastassa. :D Mut mies vaikuttaa aika ehdottomalta kannassaan ja siihen kai on tyytyminen. Eihän ketään voi tietenkään pakottaa hankkimaan lapsia, jos ei halua. Mietin vain, et kuinka yksimielisesti tuollainen iso päätös pariskunnilla yleensä syntyy vai onko siinä ristiriitaa toiveiden suhteen, niin kuin meillä... Ja miten pahasti itse katkeroituu, jos ei saakaan sitä kolmatta lasta?

Tulkaas muutkin linjoille porisemaan! Nyt tarvitaan piristystä tän ankean ja pimeän marraskuun keskelle!! :)

PP ja pojat

Ihan ekaksi pikein suuret onnittelut Henalle pikaisesta plussasta! :) Lissää vauvoja vain tänne. :D

PP: neuvolasta sanoivat ettei antibioottikuuri haitannut ollenkaan, jos jokin infektio olisi ollut päällä niin se olisi ollut ilmeisesti huonompi juttu. Oireita tuli molemmille. Poju aristi pistojalkaa, nilkutti sitä sen illan, mutta aamulla kaikki oli taas kunnossa. Tytölle nousi kuume vasta vuorokauden kuluttua se kävi lähempänä 39 ja laski vasta maanantai-iltana (maanantain oli vielä lämpöä). Kuumeisena neiti myös aristi pistopaikkaa ja kaikinpuolin kosketusarka aj kipuherkkä. Onneksi ne meni nopsaan ohi.. :(

Tohon lapsilukuasiaan.. Meilläkin on ollut enempi leikkimielinen taistelu tästä asiasta. Mä haluisin vielä kolmannen (olen varmaan hullu :D) ja mies on iloisesti ilmoittanut että se on optio, eli tilanne riippuu tyystiin siitä miten esikoinen käyttäytyy. :) Kyllä hän taitaa enemmän olla kuitenkin sen kolmannen kannalla, vaikka välillä antaakin eriä ymmärtää. Taloja kun ollaan välillä kateltu niin kyllä niissä on useimmissa ollut se 4 makuuhuonetta, kuulemma optiolle huone, joka voipi sitten olla vaikkapa tietokonehuone jos ei muuta. Mä haluisin etä ikäero ei tulisi kauhean suureksi, muttei nyt ihan vieläkään. Vähintään tämä pari vuotta eroa, mikä tälläkin hetkellä lapsosilla on. Äitini jo eilen kysyi että onko mulle jotain tapahtunu (lue olen raskaana) kun ravasin siellä vessassa. :D Sanoin kyllä että hän olisi miehen jälkeen ensimmäisenä kuulemassa raskaudesta, äiti meinasi että jos en vaikka olisi uskaltanut hälle kertoa asiasta. :) Isovanhemmat ovat hiukan kolmatta lapsenlasta vastaan, välillä enemmän tosissaan ja välillä vähemmän. Loppupeleissä, meidän asiahan se on, ei olla näitäkään kiusaksi asti oltu hoitoon tyrkyttämässä. :P

Mari ja N:t

Heissan pitkästä aikaa!

Sorry etten en ole hetkeen käynyt kirjoittelemassa, mut sain loppuraskauden vaivaksi rannekanava-ahtauman ja toisen käden sormet ei oo ollu oikein yhteistyökykyiset varsinkaan näppäimistön käsittelyn suhteen. ;)

Mutta siis, ilmoitusluntoista asiaa ihan ekana.
Meille syntyi reilu viikko sitten torstaina alkuyöstä, pieni poika. :) Syntymämitat olivat 3130g, 50cm, py 35cm. Synnytyksen alku meni hyvin samankaltaisesti kuin esikoisesta, mutta vähemmillä kivunlievityksillä ja lopun ollen aika nopea. Sain siis pelkän kohdunkaulan puudutteen ja sen ansiosta avauduin viidestä sentistä kymmeneen alle puolessa tunnissa. Ponnistusvaihe kesti puoli tuntia, joka oli mielestäni ihan ok aika, koska ponnistaminen oli sinänsä uusi kokemus kun esikoisesta en tuntenut puudutteiden takia lainkaan supistuksia ja poika autettiinkin maailmaan imukupilla. Selvisin yllättäen ilman pahempia repeämiä, enkä saanut tikin tikkiä. Kotiuduimme toisena päivänä synnytyksestä joka tuntui suorastaan lottovoitolta. :) Nyt ollaan sit totuteltu arkeen kahden lapsen perheenä, ja kaikki on mennyt mukavasti. Esikoinenkaan ei ole ollut kovin mustis, ehkä hiukan herkempi ja uhmakkaampi kuin normaalisti, mut ei mitään katastrofaalista siis.

En ehdi nyt kirjoittelemaan enempää kun syöttöpuuhat kutsuu, mut toisella kertaa enempi sit juttua. :)

Henalle vielä isot onnittelut plussasta!!!

Pikkutiikeri, Pikkumies 2v5kk & Juniori 11 päivää

Pikkutiikerille ja uudelle ihmiselle kovasti onnea!

Henalle onnittelut plussasta!

Np-ultra on takana ja kaikki hyvin. Pikkuinen oli jo ihan ihmisen oloinen, kädet ja jalat ja kaikki. Ja taas on hienompi kuva jääkaapin ovessa :)

Vaikka tuo lapsiluku asia ei sinänsä vielä mua koske, niin kyllähän sitä on tullut ajateltua. Mielestäni olisi mukavampaa kun lapsilla olisi hieman enemmän ikäeroa, mutta koska tämä ensimmäinenkin antoi odotuttaa itseään aika kauan, niin en oikein tiedä kuinka kauan uskaltaa osottaa ennenkuin seuraavaa aloittaa yrittämään.

Kiitos vastauksistanne vauvavakuutusasiaan, ajattelin sitä ruveta seuraavaksi selvittämään.

rv 12+4

Moi

Onnittelut Henalle eli Moonsunille plussasta!
Mustakin on ihanaa, että meillä on kaikilla lähes jo toinen tulossa tai sitten jo olemassa. Voidaan vähän vertailla sitten kokemuksia suuntaan jos toiseen =)

Onnittelut Pikkutiikerille pienestä pojasta!!!!!
Kivan "helpolta" kuulosti sinun(kin) toinen synnytys, omaani siis tässä peilaan, sillä mulle ainakin toinen synnytys oli PALJON helpompi kuin ensimmäinen, osaksi varmasti oli siitä kiinni, että oli toista kertaa "pappia kyydissä", mutta mun kohdallani myös se, että eka käynnistettiin ja tätä toista ei, niin silläkin oli hirmu suuri vaikutus.

Lapsiluvusta: jos mulle ei voida varmasti vakuuttaa, että seuraava lapsi olisi tyttö, niin en suostu!! =) Okei, ehkä pienellä tsoukilla tässä, mutta en ole ihan varma, haluanko enää sitten ryhtyä tähän samaan, sillä ihan heti en suostu lasta "tekemään" ja sitten kun olisi siihen valmis, niin jaksaako sitä sitten enää??? vuosia mulla vielä on aikaa, ettei sen puoleen. Mutta miehen kanssa ollaan vähän sillä linjalla, että meidän perhe on nyt tässä. Katsotaan, mitä mieltä ollaan sitten vaikka 5 vuoden päästä.....voi olla, että mieli(et) on muuttunut sitten siihen menessä.
Samaa mäkin olen Pp miettinyt, että sitten kun esikoinen menee kouluun, niin sitten voisi olla kotona taas vauvan kanssa (siihen olisi se 5 vuotta just aikaa), mutta nää on nyt näitä mietteitä.

Jeps, velvollisuus kutsuu, joten se on moro!

Syysmarja ja pojat 2v5kk ja 2,5kk

Oi miten ihania uutisia täällä olikaan!!! :)

Pikkutiikerille ja koko perheelle onnittelut pienen prinssin syntymän johdosta! Onpa mukava, että synnytys meni noin sutjakkaasti ja pääsitte kotiinkin pikavauhtia. Tulehan kertoilemaan lisää kuulumisia pienestä pojastanne, kunhan jaksat ja ehdit. :) Ja muista levätä ja syödä hyvin! ;)

Hilmalla oli kans hienoja uutisia ultrasta, onnea onnea! :) On se vaan käsittämätöntä, miten oikealta ja "täydelliseltä" se sikiö jo tuossa iässä näyttää, vaikka on vasta ihan pikkuriikkinen! Joko sulla on alkanut maha yhtään kasvamaan? Huomaako, että alkaisi housut kiristämään? :)

Mari, kurja että teidän lapsille tuli niin kovat reaktiot rokotuksesta. Onneksi toipuivat pian! Hih, miten musta tuntuu, että saadaan tässä joskus kohta uusi nimi tuonne odottajien listan jatkoksi...? ;D

Täällä on ihana rauha ja hiljaisuus, kun pojat nukkuu kumpikin. Mie surffailen netissä ja kattelen vihkisormuksia. Yllättävän vaikea päättää, millaisen haluaisi! Laitetaanpa siis tämän innoittamana pieni ei-vauva-aiheinen gallup pystyyn elikä millaiset kihla- ja vihkisormukset teillä on??? :) Mulla on keltakultainen 3mm leveä, sileä, puolipyöreä (Lue: maailman tavallisin) kihlasormus ja oon ihan kyllästynyt siihen, koska valkokultaiset näyttää jotenkin niin paljon kivemmilta ja mulla on muutkin korut pääasiassa hopeaa. En vaan tiedä, raaskinko vaihtaa kihlan valkokultaiseen, jos siis hankin valkokultaisen vihkisormuksen... (huh, onpas mulla pinnalliset murheet...)

PP ja uinuvat poijjaat

Pikkutiikerille suuret onnittelut pienestä ihimisen alusta! :)

Hilmalle onnea ihanista ultra-näkymistä! Pikkuinen on valmis ihminen, miniatyyrikoossa. :)

Gallup: Mulla on 5mm leveä, keltakultainen, sileä ja puolipyöreä kihlasormus ja sen jatkona on paltteerallaa samanlevyinen ei pyöristetyillä reunoilla oleva keltakultainen timangisormus jossa on 20 timanttia (sellainen kauniit ja rohkeat tyylinen :DDD Hahahah, ei todellakaan).. ne kivet menee sillai aaltomaisesti, eivät alekkain eivätkä täysin peräkkäinkään, vaan silleen hiukka erilailla. Malli ei ollut virallinen vihkisormus, mutta ehkä rahatilanne ja juuri se hieman erilainen kivien sijoittelu viehättivät kovasti. Naurettiinkin miehen kanssa kun katsottiin nyt Kultajousen mainosta jossa oli sormus missä oli mustat timantit, että jos tuollainen olisi ollut silloin saatavilla, voisi se olla nyt sormessani :D

Timanttiset > suomeksi > Tuotteet > Tuotehaku

Tuolla linkillä pääseepi sille sivulle missä sormus on. se on mallia Brilliant Star ja se koodinumero siinä sormuksen alla on 2555-0460

nyt täytyy mennä makselemaan laskuja.. :/ Miksi en ole voittanut jo lotossa????!!!

mari ja lapset

Joo, lottovoittoa odotellessa myös täällä...

Pitkästä aikaa, ja ihania uutisia heti :) Monsuunille, Hilmalle ja Syysmarjalle onnittelut sattuneista syistä :)

PP, minulla on kihlasormuksena tällainen sileä valkokultainen 3mm leveä, ihan tyytyväinen olen ollut. Kateltiin silloin kihloihin mentäessä mm mattapintaisia tosi kauniita valkokultaisia sormuksia, mutta hinta oli niin pilviä hipova että päätettiin miehen kanssa jättää ne sitten vaikka vihkisormuksiksi. Oma haaveeni on sininen iso safiiri pienten timanttien ympäröimänä, mutta näitä on ilmeisesti mahdoton löytää. Ei sen puolen, ei ole mikään kiire vielä, ei olla edes mietitty sen enempää naimisiinmenoa tällä hetkellä.

Talonrakennus edistyy täällä, pohja valmiina ja peitettynä, talo tulee sitten helmikuun 1 päivä. Autotalli valmistuu hyvää vauhtia, saan kohta ruveta tilaamaan tavaraa sinne varastoon. Ihanaa kun on joku paikka minne laittaa kaikki, nyt kun on alennuksessa sitä sun tätä, mutta kämpässä varastotilaa tasan 0 m2. Löydettiin lattialaminaatitkin halvemmalla kuin mitä olin budjetoinut, jee! Kuten myös liesituuletin. Netti on sitten kiva keksintö :)

Pikkumies edistyy kovaa vauhtia, kaksi alahammasta on jo 3 mm esillä ja yläleuasta aikoo puhjeta molemmat kulmahampaat nyt. Kuolan määrä on valtava...12 kuolalappua ja kaikki käytössä joka päivä. Ja kaikkea purraan, mahtaa olla kutina kova. Kovaa on myös nousemassa polvilleen, luulen että konttaa kuukauden sisällä. Pikkumies on ollut flunssainen ja yskäinen jo viikon päivät, mutta ei kuumetta, ja hyvällä tuulella koko ajan, joten en huolehdi sen enempää.

Aiomme viime viikonloppuna käydä ottamassa hänelle possunuhapiikin, mutta eipäs saatukaan, kun poika oli 2 vk vajaa 6 kk. Menee joulukuulle asti ennenkuin saa sen, saas nähdä ehtiikö se saada taudin ennen sitä.

Jeps, nyt alkoi matolla metakka, taitaa olla ekojen päikkäreiden aika. Palaamisiin, Illusia ja Liam

Moi!

Pikainen vastaus tuohon sormusgalluppiin:
kihlasormuksena ihan samanlainen varmaan kuin Pp:lläkin eli se MAAILMAN tavallisin sormus. Keltakultaisena.
Vihkisormuksena sitten vähän erilaisempi, kaksi rengasta joista toinen valkokultaa ja toinen keltakultaa. Molemmissa renkaissa (tai sormuksissa, jos voi näin ajatella) on pieni timangi keskellä. Mä pidän sormuksia niin sormessa, että tuo valkokultainen on keskellä, eli että reunoilla on keltakultaiset "rinkulat" ja keskellä tuo valkokultainen.
Ei ollut silloin kallis, mutta just sellainen, mikä mun silmääni hivelee. Mä kun en varmaan uskaltaisi edes pitää sellaista tonnin vihkisormusta edes kädessäni, vaan se olisi jossain kaapissa vaan, ja mitä se sitten siellä ketään "ihastuttaisi".
Ainut huono puoli tässä on se, että tuo valkokultainen on vähän värjääntynyt kellertäväksi tuolta reunasta, missä mun kihlasormus on, mutta se ei mua haittaa, koska eihän se näy mihinkään kun se on mun sormessani.. =)
Jos nyt menisin naimisiin, niin varmasti valitsisin tämän saman sormuksen, kun tykkään siitä ihan hirmusti!
Niin, ja jos vielä huonoa puolta haluaa hakea, niin tähän ei pysty kaiverruttamaan muuta kuin esim päivämäärän (meillä siis se kaiverrettuna), kun kerta nuo on erilliset nuo "rinkulat", ja ovat vain pienestä kohtaa toisiinsa juotettu yhteen, niin siinä kohtaa on sitten se kaiverruksen paikka. Mutta tuokaan ei mua haittaa, kun kyllähän mä tiedän, kenen kanssa olen naimisiin mennyt, päivämäärä tosiaan on nyt sitten pelkästään kaiverrettuna.

Jeps, tulipa sepustettua pitkät liirumlaarumit mun vihkisormuksesta, mutta ehkä tästäkin voisi päätellä, että olen eri tyytyväinen tähän. Johan se tuossa sormessa on on hillunut reilut 4 vuotta =)

Silloin aikanaan kun kihloihin mentiin, niin tarkoituksella otettiin ne maailman tylsimmät ja käytetyimmät kihlasormukset. Siihen on sitten "helppo" ostaa minkälainen tahansa -ainakin melkein =) -vihkisormus rinnalle =) vaikka musta kyllä tuntui silloin sormuskauppoja juostessani, ettei mikään sovi juuri minun sormeeni, kunnes löysin tämän ITSELLENI täydellisen =)

Kiva Pp että laitoit jotain muutakin galluppia kehiin tämän kaiken vauvanhoito-hässäkän rinnalle, sai jotain muutakin ajateltavaa välillä. Vaikka nuo palleroiset niin kovin rakkaita ovatkin, niin kuitenkin ollaan myös muutakin kuin äitejä =) pääasiassa etenkin naisia =)

Hilmalle munkin piti vielä laittaa onnittelut ihanista ultranäkymistä. Mustakin se oli niin jotenkin ihmeellistä, että vaikka sikiö on niiiiiin pieni vielä just np-ultrassa, niin silti se on ihan vauvan näköinen jo....ei voi ymmärtää tätä luonnon ihmeeellistä kehitystä =)

Jeps, mutta tässä taasen mun turinoita, vähän muustakin kuin omista ah niin rakkaista lapsista tällä kertaa :0)

Syysmarja ja pojat

Pikainen moikka, kun molemmat lapset nukkuu :)

Ensin lapsilukua, eli me kyllä halutaan vielä lisää lapsia, ehdottomasti. Mutta se on ajankohtaista sitten, kun on isompi koti. Mä luulen että 3-5 lasta ois ihanteellinen :)

sormuksina meillä on ihan yksinkertaiset kultaiset kihlasormukset.

Ei mitään uutta. Kovasti odotellaan joulua jo. Vietetään ensimmäinen "oma" joulu, eli ei olla matkustamassa mun vanhempien luo. Aivan ihanaa :)

Mutta tyttö heräs, palaillaan :D

Meirami ja 2xM

Huomenta vaan kaikille. Täälläpä ollaan oltu aktiivisia, kiva. :) Meillä tahtoo pojun kanssa jo olla sellasta hässäkkää, että tuntuu ettei jouda niin kauaa keskittymään, että jotain sais kirjoitettua. Nyt herra katsoo lastenohjelmia ihan innossaan, joten kirjotellaanpa pikaiseen.

Lapsiluku meillä ei taida olla vielä tässä. Itse asiassa, tässä mennään ilman ehkäisyä parhaillaan. Imetän vielä, niin eipä ole menkkoja näkynyt. Minipilleripaketti oottelee lääkekaapissa, kun otin ne silloin jälkitarkastuksen yhteydessä. Nyt sitten ollaan mietitty, että aloitetaanko niitä sittenkään vai annetaanko kakkosen tulla heti perään jos on tullakseen.. Nooh, kattotaan miten käy. Jos "tärppää" ennen menkkojen alkamista niin ok, mutta mietin sitten sitä ehkäisyasiaa uudelleen jos ei siihen mennessä ole napannut. :)

Tänään olis kausi-influenssa piikki tarjolla neuvolassa. Viimeinen piikitys tälle syksylle, niin ajattelin pojan käyttää piikillä. Mietin vielä viikonloppuna, että käytänkö vaiko en vaan kallistuin sen ottamisen kannalle. Pojalla kun ei onneksi tullut sikapiikistä viikko sitten mitään oireita, niin nyt sitten ehkä jaksaa sitte kuunnella tämän piikin aiheuttamat kitinät.. :) Eihän ne molemmat piikit voi olla aiheuttamatta mitään kitinöitä.. :D

Sormusasiaan Pp:lle. Mehän ei oltu kihloissa ennen naimisiinmenoa, niin mulla on vain yksi sormus. Halusin yksinkertaisen ja helpon, ja sellaisen jota uskaltaa käyttää menossa kuin menossa. Tähän malliin on kyllä helppo lisätä sellainen blingblingtimangisormus viereen sitte joskus kymmenien vuosien päästä.. :) Mulla siis noista tuo missä on tuo pienenpienenpieni kivi.
Aijaa.com - 5314410.jpg Miehellä on saman tyyppinen, kaksivärinen, vähän miehekkäämpi malli.

Mutta pitänee alkaa keittelemään aamupuuro pikkumiehelle.

T. c¨,)~ ja poju reilut 6,5kk

Heissan pitkästä aikaa! :) Ihania uutisia monelta!!!

Pikkutiikerille onnittelut pikkumiehen johdosta! <3 Ihanaa, että kaikki sujui hyvin ja oli nopsasti ohi. Toivotaan että isoveikka jaksaa pysyä positiivisella mielellä pikkuveikan suhteen.

Ja Hena! Hienoja uutisia, ONNEA! Joko on ollut viitteitä pahoinvoinnista tai muista ihanista alkuoireista? ;)

Hilmalle onnittelut suloisista ultranäkymistä!

Meilläkin niskapoimu-ultra oli jo, kaikki näytti olevan ok. Harmi vaan, kun mies ei päässyt mukaan kun piti jäädä S:n kanssa kotiin. On se vaan niiiin ihanaa katseltavaa ultran näytöltä.

Mulla on vihdoin helpottanut pahoinvointi ja kova väsymys. Jee! :) Nyt onkin sitten melkoinen suma opiskeluhommia, jotka on olleet täysin paitsiossa, kun olen vaan maannut kaikki vapaahetket. Mies reissaa entiseen tahtiin, huomenna on taas lähtöpäivä...
Maha on nyt pullahtanut esiin oikein todenteolla (nyt 14+3) ja tällä viikolla siirryin käyttämään äitiyshousuja. Etenkin kun istuu koulussa koko päivän, alkoivat omat housut painaa ja ahdistaa liikaa.

Kiva tuo Pp:n sormus-gallup! Meillä ei ole mitään "sitoumussormuksia", joten en voi täysin osallistua tähän. Mutta JOS minua joskus kositaan, niin haluan valkokultaisen, ehkä 5mm leveän, suorareunaisen, pelkistetyn sormuksen, jossa on joku "juttu" mikä tekee siitä omannäköiseni... Olen nähnyt muutamia aika osuvia joskus jossain kultasepän esitteessä. ;)

Mä otin itse ja S:lle sikapiikin. Mulla särki kättä melkein kaksi vuorokautta, etenkin makuuasennossa, aika kovastikin. Ekana yönä ei voinut ajatellakaan nukkuvansa sillä kyljellä. S:llä oli pistetty jalka vähän kipeä ja illalla nukkumaan käydessä annettiin Panadolia, kun itki että koskee. Hassua muuten, miten paljon aiheesta kouhkaaminen ja uutisointi on vähentynyt. Onneksi!

Mutta nyt riittää taas tältä erää koneella istuminen (nykyään kone on sentään onneksi työhuoneessa, pöydällä, eikä enää sohvalla sylissä...). Hetki vielä yksinoloaikaa, kun S ja isi ovat uimahallissa melskaamassa.
Meirami: meidänkin neiti on sitä mieltä, että osaa uida itse! :D

Viivi ja S. 2v4kk joulupukkia odotellen ja Viuhti rv 14+3, jonka liikkeitä äiti jo kovasti odottaa!

Tulin vähän nostelemaan ketjua!

Joko teillä on joululahjat hankittuina, vai tuleeko viimehetken kiire? :) Meillä on melkein kaikki jo kasassa. S. toivoo (ja saa) BabyBorn-nuken ja Muumitietokoneen, luistimet, Muumi-pussilakanat ja muutamia muita juttuja. Kaksi ensimmäiset on neidille ne tärkeimmät.

Entä minkälaiset joulukalenterit teidän ipanoilla on?
Meillä on partiolaisten kuvakalenteri ja itse tehty pienten kangaspussien rivi nauhassa seinällä. Pusseista tulee aina jotain pientä, tänään esim. saippuakuplia :D

Vietättekö joulua ihan vaan oman perheen kesken, vai isommalla sukulais- tai muulla porukalla?
Me ollaan aattona mun tädin luona maalla, äidin puolen lähisukulaisten kansssa. Joulupukkikin tulee.

Viivi ja S. 2½ ja Viuhti rv 16+2 (on muuten vähän hakusessa noi viikot, aina kun joku kysyy...)

Moikka moi! :)

Viivillä oli ihania jouluaiheisia kysymyksiä, niin oli pakko alkaa heti vastaamaan. Meillä alkaa olla lahjat hankittuna, täällä Jumalan selän takana asuessa on nimittäin pakko hommata niitä sillon, kun sattuu olemaan jossain isommassa paikassa. ;D Me ei osteta pojille mitään isoja lahjoja, kun sukulaiset antaa kaikkea muutenkin ja ollaan heiltä sitten toivottu esim. Stiga ja muuta sellaista isompaa. Me annetaan iso-N:lle Plaston mönkijä (on toivonut sitä lokakuusta saakka), Tomi Traktori-dvd (ehdoton suosikki) ja yhteisenä lahjana pojille Tammen kultainen runokirja. Pikku-N saa tämän vuoden Muumi-talvimukin ja Muumi-pyyhkeen. Eniten pikku-N saa varmaan iloa lahjapapereista ja naruista sitten, kun ne on otettu lahjojen päältä pois. ;D

Iso-N:llä on partiolaisten kuvakalenteri ja sit avataan mun Muumi-kalenteria yhdessä eli N katsoo kuvat ja mie syön salaa suklaan. Telkkarista ollaan katsottu sitä Ylen joulukalenteria ja siitä N tykkää kaikista eniten. Mietin kans tuollasta ihanaa Viivin omaa yllätyskalenteria, mut en sit jaksanu alkaa väsäämään sitä, kun tiesin jo etukäteen, et joudutaan reissaamaan anoppilan ja kodin väliä MYÖS tässä kuussa. Eli sellasta isompaa kokonaisuutta olis ollu aika hankala kuljettaa mukana. Mut ens vuonna pitää sit panostaa sellaseen, kun pikku-N ymmärtää jo kans vaikka mitä. :)

Me ollaan joulu kotona, nimittäin miehellä on aattonakin töitä. =( =( =( Onneksi vain muutama tunti aamupäivällä, mut kuitenkin. On kyllä toisaalta tosi kiva olla eka joulu ihan omassa kotona ja laittaa itse ruuat yms. Miehen vanhemmat tulevat tänne ja miehen veli tyttöystävänsä kanssa eli sukujoulu on joka tapauksessa tulossa. Vähän harmittaa, kun ei tänäkään vuonna päästä mun vanhempien luo jouluna, mutta minkäs teet, kun välimatkaa on 700km. Uutenavuotena ollaan sitten onneksi siellä! :)

Eilen oli pikku-N:n 8kk-neuvola, mitat oli nyt 74,7cm ja 10440g. Terkkari luonnehti poikaa "isäntämäiseksi", kun pikku-N ärisi ja naureskeli tomerana isänsä sylissä ja katseli epäluuloisena terkkaria. Kuulo oli ok, samoin näkö eikä muissakaan jutuissa ollut huomauttamista. Meillä molemmat pojat on hitaanlaisia liikkeelle lähtijöitä eli pikku-N ei vieläkään ryömi eikä konttaa. Sen sijaan hän liikkuu pyörimällä vaikka minne! ;D Eli tavallaan onhan sekin liikkumista... No, varmaan jossain vaiheessa toivon, ettei liikkuisi minnekään, vaan pysyisi kiltisti siinä, mihin on jätetty!

Apua, pakko alkaa raivaamaan leluja ja muuta roinaa pois, täällä on kaamea sotku. Mies on töissä ja siitä olis varmaan kivempi tulla kotiin, jos olis edes hieman siistimpää. ;)

Hyvää yötä!

PP ja pojat 2v 3kk ja 8kk

p.s Tulkaas muutkin linjoille kertomaan joulunalusajan kuulumisia! :)

Ah, viikot laukkaa ja ihan kohta olen jo puolivälissä! Raskausviikko 18 alkoi jo. Vatsa on viimeisen viikon aikana tullut selvemmin esille, mutta äitiysvaatteita en vielä tarvitse.

Vaikka joulukorttien lähettäminen jäi todella viime tippaan, niin lahjat olen saanut hankittua aika hyvin. Vain namit ostamatta. Niin ja tietysti ensi viikon tiistai-ilta menee keittiössä leipoessa lahjoja, toivottavasti onnistuvat!

Me vietetään joulu sukuloimalla - lienee jo perinne. Toiveissa tietenkin on, että perinnettä pääsee tulevaisuudessa muuttamaan.

Hyvää Joulua ja Onnea Vuodelle 2010!

Hyvää tätä vuotta kaikille! :)
Aktivoitukaahan taas kirjoittelemaan!
Miten meni joulu, entä uusivuosi?

Meillä joulu meni mukavasti, syödessä ja sukua treffatessa. Uusivuosikin otettiin vastaan rauhallisissa merkeissä ystäväperheen kera, lasten ehdoilla. Ilotulitukset pelotti vielä S:ä aika kovin.

Paukkupakkaset meinaa vähän rasittaa, kun niin paljon joutuu olemaan sisätiloissa. Mutta ihanaa kun on kerrankin täällä etelärannikollakin kunnolla lunta! :) Joulupukki toi S:lle mm. sukset ja nyt on opeteltu pysymään niillä pystyssä. Hauskinta tytön mielestä vaan on juuri se kaatuminen, joten aika usein menee hangessa makailuksi... ;)

Mitä Henalle kuuluu, miten odotus etenee? Entäs Pikkutiikeri, onko pikkuveikka jo saanut nimen ja miten on sujunut? Muidenkin kuulumiset kiinnostaa tietty!

Meillä on jo puoliväli ylitetty, tällä viikolla rakenneultra, jännää!

Viivi ja S. 2,5v ja rv 20+5

Toivottavasti kaikilla on uusi vuosi lähtenyt hyvin käyntiin.

Mites Viivin rakenneuä? Omani ihan ok, sukupuoli jäi arvoitukseksi. Nyt on alkaneet potkutkin tuntua ja aluksi ne kyllä tuntuivat aika oudoille.

rv 21+3

Nostelemassa taas...

Hilma: rakenneultrassa oli kaikki hyvin! :) Ja samalla saatiin tietää että todennäköisesti meille on tulossa toinen tyttö. Eihän tuohon tietysti ihan 100%:sesti voi luottaa, mutta meillä on miehen kanssa molemmilla ollut kokoajan sellainen olo, että tyttö tuolla mahassa myllää. :)
Joko sulla on ollut rakenneultra?

Huhuu! Tulkaahan laittamaan kuulumisia!!!

Moi!

Mulla meni marraskuussa kesken se raskaus ihan parin päivän päästä. Oli vielä keskeytynyt keskenmeno ja jouduin ottamaan pillerit, että loput tuli pois. Oli ihan kamalaa. Jätin sillon kaikki haaveilut taka alalle ja annoin asioiden edetä ihan omalla painollaan. Yhdet menkat tuli välissä, ja nyt olen taas plussannut.
Vähän varovaisella mielellä edelleen, mutta kyllä tämä nyt taitaa pysyä matkassa. Laskettu aika menee syyskuun lopulle.
Kivaa lukea teidän kuulumisia, ja muistella sitä "ykköskierrosta" :-D

Hena 5+

Voi Hena, pahoittelut! Toivotaan tarrasukkia matkaan masuasukille!

Viivillä ja Hilmalla kivoja aikoja... :)

Haaveilen itsekin, mutta toistaiseksi joutuu jäämään haaveilut ihan sellaisiksi, koska talo tulee parin päivän päästä, ollaan suunniteltu risteilyä ensi vuodelle, ja mahdollisesti häämatkaa samalla kertaa ja riittähän tuossa pikkumiehessäkin tekemistä, joten yritykset aloitetaan vasta vuoden kuluttua. Selkäkään ei vielä kestäisi uutta raskautta, varovaisesti uskalla sanoa että paremmalta tuntuu nyt...viikkoon en ole tehnyt yhtään mitään, ottanut rauhallisesti ja päässyt jopa kunnolla liikkumaan niin että leipominenkin ilman välitaukoja onnistui ihan kiitettävästi pari päivää sitten. Ikuisena pessimistinä odotan toki takapakkia, mutta so far so good... :)

Pikkumies oppi konttimaan pari päivää takaperin, ja nyt riittää vauhtia. Nousee sängynlaitaa ja lelulaatikkoaan vasten ylös polvilleenkin, ei vielä ihan seisomaan. Onneksi, itsesuojeluvaistoa kun ei ole nimeksikään...kauhistuttaa ajatus että tuo lähtisi nyt kävelemään. Mies on ollut 7 kk kun on aloittanut kävelemisen, toivon että jälkikasvu ottaa hieman rauhallisemmin. Istumaan ei vielä pääse itse, yrittää kyllä kovasti, mutta kellahtaa heti sivulle kun ei kädet vielä jaksa panna vastaan.

Muuten aika rauhallinen yksilö. Nukkuu hyvin, syö hyvin ja ihan kaikkea, joten anopille pidin hieman luentoa onko mustikkapiirakka tuon ikäiselle sopivaa ravintoa...antoi sitten kiwi-hedelmää. Jep jep. Ei häiritse palatkaan, maissinaksut menee kokonaisena suuhun jos sille tuulelle sattuu, mutta on oppinut olla laittamatta niitä kurkkuun, kolmen hampaan voimin :) Taikamukista juo jos pidän siitä kiinni, omissa käsissä se ei vielä oikein pysy. Ainoa ongelma on juominen, kun poikaa ei oikein kiinnosta enää maito (Nan), saatikka juominen ylipäätänsä. Juo ruoan kanssa kyllä vettä, mutta ei sitä mitenkään suuria määriä mene. Maitoa ei suostu joka päivä juomaan, joskus menee, joskus ei. En ole kuitenkaan ottanut tästä sen enempää stressiä, kun ruoka muuten maistuu ja poika kasvaa ihan niin kuin pitää ja on tyytyväinen olotilaansa.

Seuraava muksu on todennäköisesti hankalampi tapaus :) Ei näin helppoa voi saada kahta kertaa peräkkäin.

Asiasta moottorisahaan, kuinka te jotka olette naimisissa olette kertoneet vanhemmille että menette naimisiin? En tiedä miksi, tuntuu minusta jotenkin hankalalta ottaa asia puheeksi, vaikka tiedän että vastaanotto on varmasti lämmin. Kummallisia traumoja minullakin :)

Jahas, pinniksessä alkoi meteli, pitääpäs mennä tarkastamaan tilanne. Terkkuja kaikille!