WabBabies +9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja c¨,)~
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitipä piiiitkästä aikaa tulla raapustelemaan tännekin jotain, kun poika on pihalla päiväunilla. Kotityöt kyllä huutelevat tekijäänsä, mutta saavat odotella hetkisen. Tänne kirjotteleminen on jäänyt, kun suuri osa meistä wabbilaisista on tuolla Facebookin puolella, niin sieltä näkee sitten kuulumisia ja voi seurailla lapsokaisten kehitystä.

Meillä ollaan siis nyt 9,5kk ja kovasti ollaan opittu uutta. Istutaan tosi tukevasti jo. Tukea vasten kävellään ihan pinniksen päästä päähän. Lelulaatikoltakin jo kurotetaan sohvaa kohti ja otetaan tukea ja siirrytään sinne seisomaan. Lelulaatikon tukemana myös kävellään, siis sillä tavalla sitä työntämällä. Kovasti myös tanssitaan ja kuunnellaan musiikkia, Frööbelin palikat on lemppari. :) Viime aikoina poika on alkanut ymmärtämään sanoja hurjan paljon ja osaa osoittaa oikeita asioita, ja joskus sanoakin osoittamiansa tavaroiden nimiä. Lamppu on ykkösjuttu nyt, kiitokset siitä mummulan kristallikruunulle.. :) Vähän väliä osoittaa jotain lampuista ja sanoo "ampppu". Eka hammaskin pilkottaa vihdoin viimein, jospa nekin sieltä alkaisivat tulla..

Meillä oli nukahtamisen kanssa tosi hankalaa parin kuukauden ajan. Nukahtamishomma meni ihan pyllylleen 6,5kk iässä kun haettiin influenssapiikki ja samoihin aikoihin poika alkoi liikkumaan enemmän (ryömien ja pyörien). Sänkyyn ei suostunut enää nukahtamaan ollenkaan, ja ajauduttiin sitten siihen että hyssyteltiin vaunuissa parhaimmillaan tunti.. Nyt parin viikon ajan poika on nukahtanut omaan sänkyyn yö- ja päiväunille maksimissaan parissa kymmenessä minuutissa. Sen kummempaa nukuttamista ei tarvita, soittorasiaa vaan soitetaan kun tuntuu rauhoittavan. Poika peppuroi aikansa sängyssä ja simahtaa kuin saunalyhty ja useimmiten vielä ilman tuttia.

Ruokahommista sen verran, että ruoka kelpaa ihan hyvin, ja poika onkin alkanut pyöristymään vaikka liikkuukin tosi paljon. Imetys lopetettiin aikalailla viikossa pojan ollessa 8kk ikäinen. Tuohon vaikutti suuresti se, että minulla alkoi menkat ja niiden aikana maidontulo oli tosi niukkaa. Yksien menkkojen ajan taistelin, imetin ja pumppasin vaan sitten kun toiset alkoi niin aloin suosiolla totuttamaan poikaa pulloon. Sainpa samalla aloitettua e-pillerit, me kun päätettiin lykätä sitä seuraavan lapsen yrittämistä tuonnemmaksi. JOS nyt toista meinataan edes yrittää tehdä......

Illusia, me kerrottiin vanhemmille ja sisaruksille siitä meidän maistraattipyrähdyksestä ihan paria viikkoa ennen. Sanottiin vain, että olisi semmoinen juttu että käydään siellä ja saatte tulla mukaan jos haluatte.. :) Meinasivat olla katkeria, kun meidänkään suvussa ei ole saatu 15 vuoteen häitä kunnolla juhlia. Mutta kuitenkin kunnioittivat meidän päätöstä, vaikka ihan ilman höpsötyksiä ei selvitty. Maistraatin portailla tuli riisit niskaan ja ennen toimitusta sain äidiltä kaulaani lainaan vanhan, sinisen riipuksen.. :)

Miten Henalla, Viivillä ja Hilmalla odotus etenee?

Muillekin terkkuja, käykäähän kertomassa kuulumisia!

T. c¨,)~

Tulinpas nostamaan ketjun takaisin etusivulle!

Täällä odotus etenee tasaisen hitaasti. Viime viikolla oli np-ultra, siellä kaikki kunnossa. Silloin tällöin lievää etovaa oloa, väsymystä, turvotusta. Muuten aikalailla normaalia. Masu on pompahtanut esiin jo hyvin, en pysty enää keneltäkään salaamaan.
Esikoiselle en ole vielä kertonut, ei varmaan malttaisi odottaa! Tykkää niin paljon vauvoista, että varmasti tulee olemaan mieluinen asia.

Hena 12+2

Terveisiä täältäkin!
Odotus on sujunut ihan kivasti, nyt viikkoja 31+3. Meinaa välillä jo iskeä paniikki kun on aika monta juttua mitä kotona pitäisi saada valmiiksi/järjestykseen ennen vauvan syntymää. Supistuksia on nyt ollut muutaman viikon ajan melko paljon. Kaikki kumartelu, nostelu, reippaampi kävely yms. aiheuttaa supistuksia. Onneksi ovat pysyneet kivuttomina, mutta kyllä välillä joutuu pysähtyä huilaamaan ja odottamaan että menee ohi. Opinnoissa olen vielä pysynyt jotenkuten mukana tahdissa, vaikka motivaatio ja jaksaminen meinaavat olla jo vähän vähissä. Hemoglobiini oli pudonnut rv 27 tienoilla alle 120:n ja sen kyllä huomasi... olin pari viikkoa ihan veto pois. Olen popsinut Obsidania, mutta nyt maha ei enää kestä sitä, joten kävin hakemassa luontaistuoterautamehua (Kreuter-mikä-se-nyt-olikaan).

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia! :)

Aurinkoista kevään alkua ja suklaisaa pääsiäistä!

Heipat täältäkin suunnasta!

Oli pakko tulla kertomaan kuulumisia, kun Viivikin oli käynyt... Ja Viivillä laskettu aika häämöttää jo! Jestas miten aika kuluu. :-O Muistan itsekin miten tän kakkosen kohdalla kaikki valmistelut jäi ihan viime metreille. Sairaalalaukunkin pakkasin vasta synnytyspäivänä tai sitä edellisenä, ei enää pysty muistamaan...

Täällä arki rullaa "tasaisen tappavana". Asutaan evakossa vielä kuukauden pari ennen kuin päästään omaan kotiin muuttamaan kesän korvilla. Asutaan sen verran kaukana kaupungin keskustasta, että tulee ikävän paljon vietettyä aikaa kotona, neljän seinän sisällä. Sen takia odotankin jo kovasti kevättä ja muuttoa, elpyy sosiaalielämäkin, toivottavasti.

Pikkumiehen 3-vuotissynttäreitä juhlitaan toukokuussa ja juniori täyttää muutaman päivän päästä 5kk. Kuopus on isoa veljeään hiukan helpompi tapaus, ainakin vähemmän tempperamenttinen. Kiinteitä ollaan maisteltu muutama viikko, ja eka hammaskin tupsahti jo reilu viikko sitten. Ainoat asiat mitkä aiheuttaa enempi huutoa, on väsymys (kun ei osaa antaa periksi unelle...), autossa kaukalossa matkustaminen ja isi huonona hetkenä. Vierastettu meillä on jo kolmikuukautisesta asti, vaihtelevasti. Ja isin sylissä tosiaan huudetaan välillä kuin pistetty sika... Tämä sinänsä hassua, sillä isi on kotona tosi paljon, joten siitä ei johdu vierastaminen. Tuntuu enempi että kyseessä pieni protesti isiä kohtaan. Toivottavasti menee pian ohi. Vierastamisen takia ei olla myöskään miehen kanssa käyty kaksin MISSÄÄN vielä, niitä aikoja odotellessa siis... Esikoisella uhma vaihtelee viikottain. Puhetta tulee hiljalleen, lähete puheterapiaan saatiin kun kielen motoriikka tuntuu olevan ongelmallista, mutta jonot terapiaan saattaa olla jopa 2 vuotta. Harmillista. Onneksi enimmäkseen saadaan selvää Pikkumiehen puheesta, poitsulla kuitenkin on koko ajan enempi sanottavaa/kerrottavaa.

Syksyllä mulla jatkuu koulu, miehen pitäisi valmistua kesän korvilla. Yhä oon sitä mieltä, että meidän perheeseen ei lisää lapsia tule, vaikka kakkosen vauva-aika on koko ajan antoisampaa rankan alun jälkeen (kuopus oli "aika" itkuinen elämänsä ensimmäiset viikot). Uuden vauvan ja sen tuoman vauva-ajan ehkä jaksaisinkin, mut en raskausaikaa. Myös talous tuntuu olevan koko ajan kiikun kaakun, joten ehkä parempi pitäytyä näissä kahdessa lapsessa. :)

Eipä tänne sen ihmeempiä, joten innolla jään odottelemaan jos muutkin jaksaisivat kirjoitella kuulumisia. Helmiina, Syysmarja, PP, missäs luuraatte???

Kevättä odotellessa,
Pikkutiikeri, Pikkumies 2v 10kk ja Herra J piirun vajaa 5kk

Hei!

Vieläköhän joku muistaa minut? :) Kirjoiteltiin tuolla haavepuolella vuosia sitten, mutta meidän vauvaprojekti meni pitkän kaavan mukaan. Hilman kanssa ollaankin tuttuja lapsettomuuspuolelta, onnittelut sulle raskaudesta! Meilläkin lopulta onnisti ja kesäkuun vauvaa nyt odotellaan. Teidän kuulumisia olen välillä täällä lueskellut, kun odotuspuolen ketju näyttää kuihtuneen, ja ihana huomata, että monella on jo toinenkin lapsi, ainakin tulossa.
Hyviä vointeja odottajille ja kivaa kevättä kaikille!

Keiju rv 28+1

Oi ihanaa Keiju!!!! Onnea raskauteen, vaikka hyvin näyttää menevän jos olet jo viikolle 28 ehtinyt!
Mitäs teille muille kuuluu?

Meillä menee ihan hyvin, satunnaisesta selkäkivusta huolimatta, ja itse asiassa otettiin projekti 2 asiaksi tänään...olen pitkään ajatellut asiaa, ja todennut että ilmeisesti nämä selkävaivat ovat tulleet jäädäkseen, joten mitä sitä turhaan ensin odottamaan selän paranemista ja sitten mahdollisesti samat vaivat toisen raskauden jälkeen odottamassa, mielummin otan kaikki nämä vaivat nyt ja kuntoutan itseni lopullisesti kakkosen jälkeen. Painoa aion pudottaa kyllä aika paljon ensin, joten taitaa mennä ainakin syksyyn ennenkuin edes aloitetaan yritykset, mutta nyt jo hymyilyttää...

Liamilla kaikki hyvin, 7 hammasta, ja kävelee brion toddler wobblerin kanssa ihan avustamatta, joten eiköhän kävele kohta ilman tukeakin (kauhistus!) Jokeltelee hirveästi, mutta ei sano muita sanoja kun mamma, pappa ja hei vielä, mutta tuleehan ne aikanaan.

Talonrakennusprojekti etenee nopeammin kuin olimme odottaneet, mutta hyvä niin. Jouluksi olimme aikoneet muuttaa, mutta taitaa mennä enemmän syyskuulle muuttopuuhat, mikä on toisaalta ihan kiva koska olen jo luvannut kestitä sukulaiset jouluna :)

Mitäs teille muille kuuluu?

Nostetaanpa taas ylemmäs, jospa vaik joku haluaisi jakaa kuulumisia.. :)

Keijulle PALJON ONNEA!!! :D Mä kyllä muistan sinut, kiva kun bongasit ketjun tältä puolelta, vaikka täällä onkin aikalailla hiljaista nykyään.

Mites odottajat, miten sujuu? Täällä ihan ok, tosin supistelee edelleen turhan herkästi ja välillä jo aika napakastikin. La:han olis vielä 4vkoa + 2päivää. Eilen saatiin käytyä läpi S:n vanhat vaatteet ja lajiteltua kokojen mukaan, sekä kasattiin pinnasänky! :) Vaatekkaappiinkin on saatu tilaa raivattua, ehkä kohta vois jo pestä ne pienenpienet valmiiksi kaappiin... Pikkuhiljaa alkaa vähän jo jänskättää tuleva synnytys!

Tuleva isosisko odottaa vauvaa kovasti ja hoitaa nukkeja oikein ottein. Aikoo kuulemma opettaa vauvan lentämään! ;) Uhmaa on jonkinverran ja suurin lasti kohdistuu yleensä minuun. Toki jo sen takia, että ollaan paljon kahdestaan päivällä, mutta uskon että tekemisiä rajoittavalla isolla mahalla ja sen asukkaalla on paljonkin tekemistä asian kanssa. S. on touhukas ja energinen papupata, jolta ei jää mikään asia huomaamatta tai kuulematta, eli omien sanojen kanssa täytyy olla varovainen. Osallistuu innolla kaikkeen, mitä kotona tehdään -ruuan laitosta saunan rakennukseen-. :)

Opiskelut olen saanut pidettyä melko hyvin ajantasalla, vaikka väsymys, motivaation puute ja supistukset vähän haittaavatkin tahtia.

Mihin on kadonnut Syysrmarja!??? Pp:stäkään ei olla kuultu aikoihin! Entäs Hena, Hilma, Helmiina ym???

Viivi ja S. 2v9kk ja "vauva rv 35+5

PS. tänään on neuvola+lääkäri, jännää kuulla onko supistukset tehneet vielä mitään kohdunkaulalle ym.!

Hei vaan! Olen täällä käynyt kurkkimassa aina välillä ketjun perään, mutta hiljaista on ollut. Kaikilla vissiin parempaakin tekemistä ;-D
Täällä odotus sujuu jo ihan "rutiinilla". Töissä on ollut kiirettä ja esikoinen huolehtii, ettei iltaisinkaan ehdi olla tylsää!
Ja kyllä minäkin Keijun muistan! Paljon onnea koko perheelle! Viivillä alkaa olla jännät paikat käsillä, oletteko selvittäneet sukupuolta? Itse en ensimmäisessä raskaudessa halunnut tietää, mutta nyt toisaalta kiinnostaisi tietää... Ensi viikon perjantaina on rakenneultra, siellähän sen ehkä saa selville.

Eipä tässä kummempaa, olen kirjoitellut tuolla odottajissa syyskuisten ketjussa, mutta ei sitä juttua niin paljoa ole kun ekaa odottaessa. Tietty kun kaikki on jo tuttua.

Hena ja H 3v ja kakkonen 18+2

Ensin isot pahoittelut, kun en ole tälle puolelle muistanut kertoilla kuulumisiani! En vain millään halua kirjautua Naamakirjaan, vaikka sinne ilmeisesti saisi näppärämmin kirjoiteltua kuulumiset.

Keijulle hurrrjasti onnea! Todella, todella hienoa :) Muistan toki sinut ja olen tosi onnellinen, että onnistuitte ja nyt olettekin jo tosi pitkällä.

Onnea myös Henalla np-ultrasta.

(.) Olen ollut jo äippävapaallakin tovin ja pitänyt itseni tosi kiireisenä. Toki tekeminen ja liikkuminen on todella hidasta, että sekin osaltaan selittää sitä mihin vuorokauden tunnit katoaa. Vatsan ympärys on saavuttanut metrin ja pikkuinen potkii tosi innokkaasti. Vauvan huone on melkein valmis; tänään haen verhot ja se on siinä. Synnytys voi periaatteessa alkaa koska vaan tai sitten olen vielä nelisen viikkoa tämän pallon kanssa. Pieniä suppareita on ollut, mutta kai niitä voi tulla reilustikin ennen varsinaista synnytystä. Yritän kovasti pitää itseni kärsivällisenä, kun olo on kuitenkin enimmäkseen oikein hyvä.

rv 38+0

muistaakohan muakaan kukaan...??Pitkästä aikaa tulin surfanneeksi Plazalle, ja näin tutun ketjun. Kiva kuulla taas teistä kaikista. Ihan palautuu muutaman vuoden takaiset ajat mieleen ja on ihan pakko pari sanaa kirjoittaa. Meijän pikku-ihime täytti täs jo 2 vuotta. Topakka neiti, juttelee koko ajan. Ja kävelemällä ei kerkee minnekkää, juosta sitä pitää. Pukemistakin harjoittelee, lakki ja kengät puetaan jo ihan ite ja monta kertaa päivässä. Vielä saisin olla vajaan vuoden verran kotosalla hoitovapaalla. Yhtään kotona N:n kanssa vietettyä päivää en ole katunu. Eikä töihin oo ollu kiirettä. Kävin tos työpaikalla juttelemassa jo alustavasti pehmeästä laskeutumisesta töihin... eli jos aloittaisin vain osapäiväisenä... Mun sijainen saisi perehdyttää mut takaisin omiin hommiini. Pari kuukautta onnistuis, sitten pitäis pärjätä ihan ittekseen. Onneksi on kesäaika silloin ja työt vähän vähempänä. Mutta hirvittää sitten syksy kun kaikki muutkin palaavat töihin... :)

N on ollut ihan perusterve. Mitä nyt on hampaiden puhkeaminen aiheuttanu kuumetta ja nuhaisuutta. Neitillä on nyt sitte kaikki maitohampaat suussa. Just N sairasti sitten vauvarokon. olihan sekin tauti. Ekaks oli kolmena päivänä kuumetta ja neljäntenä tuli näpyt, jotka oli vuorokauden verran. Sitten olikin neiti ihan terve.

Hilmalle onnittelut hurjista viikoista.. Teillä on nyytti sylissä ihan milloin vain. Jännittääkö tuleva synntys?

Keijullekkin onnittelut raskautumisesta. Kiva kuulla sinustakin.

Eli meidän pikkuinen poikamme syntyi 17.5. melkein kolmen tunnin ponnistamisen jälkeen. Nyt ollaan kotosalla ja kaikki on hienosti.

Senoralle terkkuja! Onko teidän lapsenne todella noin vanha?! Onnea jatkoon!

Näkyi joku nostaneen tutun ketjun niin pakko tulla moikkaamaan.

Hirmuiset onnittelut Keijulle ja rutistus Senoralle ja muille tutuille täällä.

Meillä poika tulee pian 8 kk. Pari hammasta on ja liikkeelle tekis jo kovasti mieli mutta on vielä niin pieni. Itse tosin opin 8 kk vanhana kävelemään mutta jokainen aikanaan...
Omasta mielestäni on kiltti poika, ei juuri turhia itkeskele ja mahdoton hymyilemään ja nauramaan. Tietysti valvottaa ja osaa käydä välillä kunnolla äitinsä hermoille mutta se on pientä, kuin tietää mitä tämä pahimmillaan voisi olla...

Oikein kateellisena luen, että Senoralla on mahdollisuus olla kotona koko 3 vuotta. Näillä näkymin näyttää siltä, että mun vapaat loppuu syyskuussa ja silloin on palattava jo töihin, jos ei esim. satu suurta lottovoittoa tms. Poika on silloin vajaat 11 kk. Kovin pienihän hän silloin vielä on ja voi olla, että mummi ja mummu hoitavat häntä vuoroon jonkin aikaa, koska meilläpäin perhepäivähoitoon on jonoa ja ihan päiväkotiin ei tekis vielä mieli pientä viedä mutta katsotaan nyt, miten asiat etenee. Onneksi voin lokakuusta eteenpäin tehdä 4 päivästä viikkoa vuoden loppuun, joten helpottaahan se hiukan.

Nyt taitaa nuoriherra heräillä, joten täytynee mennä katsomaan... Mukavaa kesää kaikille.

Vauvauutisia pikaisesti:
S. sai pikkusiskon ke 26.5. aamutuimaan. =) Pikkusisko oli "vähän" kookkaampi kuin esikoinen...mittaa tällä neidillä 4200g ja 53cm. Synnytys oli nopea (4,5h) ja koosta huolimatta ensimmäistä helpompi kaikinpuolin. Puudutus oli kohdallaan ja olen toipunut hyvin, kotiuduttiin jo 2vrk synnytyksestä. Nyt opetellaan uutta elämänrytmiä. =)

Isosisko hoitaa vauvaa innolla, eikä ainakaan vielä ole ollut kovasti mustasukkainen. Tosin mies on isyyslomalla, eli totuus paljastuu vasta kun jäädään kolmistaan koko päiviksi...

Hirveästi onnea sekä Hilmalle että Viiville perheineen! Ihanaa saada vauva-uutisia taas!!!

Täällä vietettiin just 1 v synttäreitä, kävelyä harjoitellaan ahkerasti mutta kun on niin kiire ettei jaksaisi odottaa että jalat ehtii mukaan. :)

Nyt ei kerkeä muuta, palaamisiin!

Onnittelut Keijulle, Hilmalle ja Viiville!

Täällä vielä syyskuulle asti kärvisteltävä ison mahan kanssa, huh. Turvotusta kyllä riittää. Raskaus mennyt ihan hyvin, aika väsynyt olen ollut ja vähän verenpaineiden kanssa ollut ongelmia. Nyt onneksi olen kesälomalla. Elokuussa pitäisi vielä jaksaa 3 viikkoa töitä, saa nähdä miten käy..

Hena ja Henri 3v3kk ja kakkonen rv 27+