Yhden lapsen vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia?

Vieras
Olen kesän aikana tavannut tosi paljon suorastaan vi**umaisia yhden lapsen vanhempia.

Tiedättekö tyypin? Ikäraja leikkipaikkaan on3v. Ok, pennun on pakko päästä, mutta äiti menee mukaan taluttamaaan vaikka pentu ei ole sitä 3v. No joo, siis tuo äiti on taas ehkä hieman yli-ikäinen lasten leikkipaikkaan.

No, sitten tuo äiti komenteeraa, että kaikkien muiden on mentävä hänen taaperon vauhtia, tai jos vähän vanhempi lapsi menee ohi, se on hänen taaperon tönimistä. Siis joo, hän itse aikuinen ihmienn, ei noudata sääntöjä, joissa lukee esim. ikäraja, olkoon se vaikka 3-10v. Ei hän itse menee sinne, sanotaan vaikka 20 v tai 40 v mamma, ja vie sinne taaperonsa. Ja alkaa huutaa toisten lapsille tönimisestä, kun he innokkaina ja iloisina menevät hitaamman ohitse, koska muuten odottaisivat 5 minuuttia, että taapeor saisi laskettua. Tätä ilmeisesti taaperon äiti ja isä haluaisivat : huomiota kun kaikki muut lapset töllöttävät hänen lastaan paikassa, jossa hänen ei kuuluisi olla.

Ok. Sitten uimarannat. Joillain uimarannoilla on yksi penkki. Tai kaksi. No, ikimaailmassa en menisi ajamaan ketään pois, joka sinne on ensin ehtinyt, vaikka minulla olisi 10 alle kouluikäistä. Usein esim. teinit ovat vallanneet penkin, tai joku on jättänyt vain omat vaatteensa penkille, ja todellakaan, se penkki ei ole minun omaisuutta, eikä todellakaan ole asiallista ajaa siihen ehtinyttä pois. No, joo, tällaisia vanhempia on, jotka tulevat yhden alle 3v lapsen kanssa rannalle, eivätkä saa kerssaansa riisuttua, ilman että ajavat penkillä istuvan ihmisen pois. Siis että "tähän varmaan mahtuu", kun istuin penkillä ja lepuutin kuumana päivänä jalkojani.

Minusta törkeää. Mihin katoaa joiltain aivot, kun saavat kersan?

Öö.. "mihin katoaa joiltain aivot, kun saavat kersan?" No, katoaahan ne joillain, tai on ollut jo kadoksissa. Mutta että yhden lapsen vanhemmat vaan? Miten se aina unohtuu, että jokainen on joskus ollut äiti yhdelle, ellei ole esikoisena kaksosia saanut ;)

Mutta no joo, esimerkkisi "maailma pyörii napani ja lapseni ympärillä"-tyyppi on kyllä ärsyttävä.

Ja selitys on koko ajan volyymit kaakkoon, "nyt meidän maijateijo laskee mäkeä, hyvä maijateijo!, oletpas taitava maijateijo!. nyt maijateijo laskee mäkeä! oho, maijateijo! ..."

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Eikös siihen penkille mahtunut muita kun sinä ja jalkasi?

Siis penkille on usien jätetty myös pelkät vaatteet, enkä koskaan ajaisi ketään pois. Penkki on varattu. Jos ei pysty ilman penkkiä riisuutua, niin eikö pitäisi pysä pois?

Minusta on röyhkeää ajaa pois toisia, jotka ehtivät ensin. Ei ole kyse siitä, etteikö mahtuisi, vaan äänensävy ym. että hänen kuuluu olla penkillä... äh, en osaa selittää.

ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Eikä mulle tulis mieleenkään ajaa ketään mistään pois. Paitsi jos nyt sattuu joku ërikoistilanne olemaan, mutta siis ihan riisumista ym varten, niin ei.

Toi leikkipaikka juttu ärsyttäsi minuakin(monen lapsen äitiä) mut tota penkkijuttua en tajua. Mä oletan et jos penkillä on tilaa, siihen voi mennä istumaan, ei niin et jos joku on vaatteet penkin reunalle yleisellä paikalla jättänyt niin se olis varattu vain hänelle. Ja jos menisin istumaan niin sanoisin just jotain, "kai tähän mahtuu" tyylistä, koska se on KOHTELIASTA!

Mä olen osittain samaa mieltä ap:n kanssa, tunnen yhden yksilapsisen äidin joka on mielestään paras kasvattaja, hänen lapsensa on kaikkein paras ja taitavin ja lisäksi tietysti maailman ihanin. Aivan tavallisia tunteita kaikille äideille, mutta on eroa siinä miten nämä asiat esittää.

Ymmärrän sun pointin, tollaset ihmiset on ärsyttäviä. Mutta tollalailla käyttäytyvillä ihmisillä voi olla myös kaksi lasta, siis KAKSI MAAILMAN IHANINTA JA SÖPÖINTÄ JA KILTEINTÄ lasta |O

Kun mä en kans tajua että miksi laittaa pienempi lapsi leikkipaikkaan jossa on ikäraja 3v jos se oma pikku kullannuppu jää sitten jalkoihin... :headwall: Ja kun se ei ole niiden muitten lasten vika jos joku äiti laittaa oman 1,5v leikkipaikkaan jonka ikäraja on se 3v :headwall:

Yhteistyössä