Yhteishuoltajuus ja isä ei suostu viikko-viikko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
JÄRKYTTÄVÄÄ! Siis tapellaan siitä kumpi joutuu ottamaan lapset. Lapsiparat...

haha...No joo ei nyt ole siitä kyse.Kyllä minä haluan olla lasteni kanssa.Harmittaa vaan että eka oli sovittu viikko ja viikko ja sain duunit jne..Ja sitten toinen peruu.Elämä on :(

Tarhat ja pphoitajat on tätä varten keksitty.

haha...No joo ei nyt ole siitä kyse.Kyllä minä haluan olla lasteni kanssa.Harmittaa vaan että eka oli sovittu viikko ja viikko ja sain duunit jne..Ja sitten toinen peruu.Elämä on :(

pettymyshän se ero on ja monet sen mukanaan tuomat asiat. mutta muista:
1. lasten etu
2. aikuiset joustaa
3. käytännön asioihin ei sotketa tunteita
4. lapsista ei riidellä, eikä varsikaan heidän kuullen
5. tärkeintä nyt on se, että kasvatatte lapset aikuisiksi, yhdessä tai erikseen
6. ota kaikki lastenhoitoapu vastaan, vaikka ex-anopilta tai keltä vaan
voimia.

Peesaan "äitiä"
Toisekseen, se nyt vain on sellaista että jos on lapsia, asioita ei voi tehdä samaan malliin kuin ennen heitä, olisihan se ihanteellinen ratkaisu jos kaikki menis kuin tanssi ja olisitte miehesi kanssa sovussa jne. mutta toisaalta, olette eronneet, ja kaikki isät eivät tapaa edes senkään vertaa lapsiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
fiksu isä. Ei tollanen vko/vko ole mistään kotosin.

nämä ovat tapauskohtaisia asioita, joista sellaiset joilla ei ole omaa kokemusta, voivat vain olla hiljaa.

Maalaisjärkeni sanoo ettei tollanen ramppaaminen voi olla lapselle hyväksi.
Sehän on kuin kiertolainen olis ilman pysyvää kotia.

Eikö ois parempi sitten vaikka 3vk/1vk-systeemi, jos viikonloput ei tule kysymykseen.

eipäs tullut tuollainen ees mieleenkään.Voisinkin koittaa tuota ehdottaa.Mutta ei kai tässä marina auta.Ero on tullut ja lapset tietenkin ovat minulla jos isä ei niiden kanssa halua olla.Olisi vaan ollut mukava kun ei tarttisi joka penniä laskea.lapset ovat tärkeitä minulle.kaikki on tehty niin ettei lapsien elämä liian paljon horjuisi.Tarhat pysyy jne..Mutta harmittaa kun isä ei voi joustaa yhtään! :(

Tarhat ja pphoitajat on tätä varten keksitty.

lapset ovat jo tarhassa koska olen päivätyössä.Oli tarkoitus tehdä iltatyötä viikkoina kun lapset ovat isällään päivätyön lisäksi!

eipäs tullut tuollainen ees mieleenkään.Voisinkin koittaa tuota ehdottaa.Mutta ei kai tässä marina auta.Ero on tullut ja lapset tietenkin ovat minulla jos isä ei niiden kanssa halua olla.Olisi vaan ollut mukava kun ei tarttisi joka penniä laskea.lapset ovat tärkeitä minulle.kaikki on tehty niin ettei lapsien elämä liian paljon horjuisi.Tarhat pysyy jne..Mutta harmittaa kun isä ei voi joustaa yhtään! :(

No koita kysyä jos toi systeemi sopis. Ja tietysti muina aikoina päivähoito auttaa.
=)

No taas täällä lähdetään linjalle, että kyllä äidin täytyy joustaa ja isä voi tehdä mitä vaan. Tiedän että ap kysyi miten tämä menee laillisesti ja jonkin verran on tullut siihen vastauksia, mutta suurin osa on taas tätä äidin syyllistämistä. Jos kerran jotain on sovittu niin kyllä sen puolesta mun mielestä voi vähän tapellakin, ilman että kenenkään pitäisi vetää "huono äiti"-korttia peliin.

No näinhän se usein käytännössä menee että isä pitää lasta max joka toinen viikonloppu jos sitäkään. Ja siihenhän se on tyytyminen jos isällä ei ole haluja enempään.

Itseänikin usein harmittaa lasten isän haluttomuus ottaa lapsia luokseen kun itse teen vuorotyötä ja lapset joutuu sen takia olemaan paljon hoidossa epäinhimillisinäkin aikoina kun taas isällä on päivätyö. Kai lasten olisi mukavampi isän luona olla kuin päiväkodissa.
Mutta tosiaan ei voi pakottaa jos ei vapaaehtoisesti halua lapsia ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tsubaki:
No taas täällä lähdetään linjalle, että kyllä äidin täytyy joustaa ja isä voi tehdä mitä vaan. Tiedän että ap kysyi miten tämä menee laillisesti ja jonkin verran on tullut siihen vastauksia, mutta suurin osa on taas tätä äidin syyllistämistä. Jos kerran jotain on sovittu niin kyllä sen puolesta mun mielestä voi vähän tapellakin, ilman että kenenkään pitäisi vetää "huono äiti"-korttia peliin.

meillä sekä minä että ex joustaa tilanteen mukaan. olemme erittäin harmonisessa yhteisymmärryksessä listaamistani asioista ja lapset ovatkin eron jälkeen sanoneet olevansa onnellisempia ja heistä tuntuu, että vanhemmat rakastavat heitä enemmän kuin ennen eroa. meillä sovitaan näistä käytännön asioista erittäin joustavasti. esimerkkejä olisi pitkä lista.

Voisitko sä sitten kysyä, jos saisit yksinhuoltajuuden, vois olla helpompi saada hoitopaikka lapsille? Eikä isän sitten tarvis joustaa senkään vertaa, vaikka lapset oliskin hänellä joka toinen vkonloppu. Mä en henk.koht ymmärrä yhteishuoltajuutta, jos toinen ei kerran ota vastuuta lapsista.

Alkuperäinen kirjoittaja tsubaki:

johan mä tuola 1 sivulla sanoin että laillisesti se menee niin että lapsella on oikeus tavata isäänsä mutta isällä ei ole velvollisuutta tavata lastaan. mikään laki ei pakota isää tapaamaan lasta. vain maksamaan elatusmaksuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
ÄITI on aina ÄITI!!!!!!!!!!!!!! muista se ap aina!!!!

Äiti onkin maailman tärkein ihminen jne.
:D

aijaa...hmmmm, ihan vasta luin tältä palstalta, että ihan hyvin äiti voi mennä hermolomalle, ettei häntä kuulema kukaan kaipaa, koska vesilasiin ei jää kuoppaa. mitenhän tämä nyt siis onkaan. kamoon naiset.

Mmm... Minusta loma vaikkapa kerran vuodessa ja lasten viikko/viikko -systeemi eivät ole verrannaisia asioita. En minäkään äitinä ole voinut lasteni ensi vuosina tehdä niin paljon töitä kuin haluaisin. Sama koskee myös lasten isää. Asiat tärkeysjärjestykseen, vai kaduttaako perheenlisäys?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mmm... Minusta loma vaikkapa kerran vuodessa ja lasten viikko/viikko -systeemi eivät ole verrannaisia asioita. En minäkään äitinä ole voinut lasteni ensi vuosina tehdä niin paljon töitä kuin haluaisin. Sama koskee myös lasten isää. Asiat tärkeysjärjestykseen, vai kaduttaako perheenlisäys?

keneltä kysyt? jos minulta, niin en ole ikinä lapsiani katunut, enkä oikeastaan mitään muutakaan elämässäni.

keneltä kysyt? jos minulta, niin en ole ikinä lapsiani katunut, enkä oikeastaan mitään muutakaan elämässäni.

AP:lta kysyn

Meillä myöskään ex-mies ei jousta yhtään. Ei halunnut lapsia luokseen kun olivat pieniä. Meni usein kuukausia että ei kuulunut miehestä mitään. Nyt kun lapset ovat jo koulussa hän haluaa heidät joka toinen viikonloppu luokseen ja siitä minun pitäisi olla kiitollinen. Minua ärsyttää suunnattomasti miesten paskamaisuus erotilanteessa,varsinkin jos on uusi nainen kuvioissa joka ei halua lapsia nähdä ja mies on tossukka.
Joo,olen kuullut olevani katkera ja vittumainen,totta hitossa olen! Miksi miehen pitää nyt olla mukava isukki kun silloin kun olisimme tarvinneet häntä niin häntä EI näkynyt.
Aina äidin pitää joustaa ja ymmärtää,ja isä pompottaa lapsia miten haluaa.

Me elämme 2000-luvulla ja vieläkin on vallalla käsitys, että miehen ei tarvitse ottaa vastuuta lapsistaan???!!! Evoluutio on jättänyt miehen kelkasta tai naiset antavat miehiensä luistaa vastuustaan. Käsittämätöntä!

AP:lta kysyn

EN kadu lapsiani EN ikimaailmassa katuisi lapsiani.Jotain rajaa sentäs!
Haluaisin vaan tarjota heille elämän että voi ostaakkin jotain eikä aina laskea pennejä! Siksi olisin halunnut alkaa tekemään lisätyötä iltaisin päivätyön ohelle.

Alkuperäinen kirjoittaja sirkkatälli:
Me elämme 2000-luvulla ja vieläkin on vallalla käsitys, että miehen ei tarvitse ottaa vastuuta lapsistaan???!!! Evoluutio on jättänyt miehen kelkasta tai naiset antavat miehiensä luistaa vastuustaan. Käsittämätöntä!

Lain mukaan ei tarvitse! Eikä tarvitse äidinkään jos ei halua,saahan ne lapset vaikka antaa pois jos ei halua.

Alkuperäinen kirjoittaja Sori:
Alkuperäinen kirjoittaja sirkkatälli:

Lain mukaan ei tarvitse! Eikä tarvitse äidinkään jos ei halua,saahan ne lapset vaikka antaa pois jos ei halua.

Lait on usein käsittämättömän typeriä!

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
ÄITI on aina ÄITI!!!!!!!!!!!!!! muista se ap aina!!!!

Äiti onkin maailman tärkein ihminen jne.
:D

aijaa...hmmmm, ihan vasta luin tältä palstalta, että ihan hyvin äiti voi mennä hermolomalle, ettei häntä kuulema kukaan kaipaa, koska vesilasiin ei jää kuoppaa. mitenhän tämä nyt siis onkaan. kamoon naiset.

Hih, mun osalta täyttä sarkasmia.
En todellakaan ole tuota mieltä.

Ensinnäkin itse en edes keskustelisi isän kanssa asumis/tapaamisjärjestelyistä ilman viranomaisia, ihan siitä syystä että lasten etu on kuitenkin se mikä tulee ensin. Ja luulen että isäkin voisi joustaa jos ymmärtäisi tilanteen vakavuuden ja keskusteli asiasta jonkun muun kuin lasten äidin kanssa. Meillä toimi vain ja ainoastaan tällainen toimintamalli. Tosin isä ei lapsia halunnut ja tapaamiset tehdään niin kuin minä haluan lapsia isälleen viedä, ei siitä mitään ole sovittu, mutta toimii meillä.

Mitä tästä maailmasta tulisi jos äidit ei olis niin joustavia, kestäviä, neuvottelevia ... :heart:

Yhteistyössä