Yksi mitä päivähoitoasioissa tajuan vähiten

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

seela

Vieras
en siis ollenkaan jos

vanhempi on töissä päiväkodissa ja vie omat lapsensa aamulla toiseen päiväkotiin hoitoon..
Mun mielestä siinä kuviossa ei ole pätkänkään vertaa ajatusta.
Hoitaa toisten lapsia kun se oma tarvitsisi sitä hoivaa, huolenpitoa vanhemmaltaan, miksi ihmeessä, siinä ollaan kyllä luonnosta niin kaukana kuin kauas pääsee.
Omat lapset viedään toisten hoidettavaksi sitten siksi aikaa että äiti/isä hoitaa toisten lapsia.
Joku vastaa että työ kuin työ, mutta miten vaan niin ajatuksena tälläinen on aivan päälaellaan, eikö oman vanhemman kuulu oma lapsensa hoitaa, eikä toisten?
 
No aika vähäinen on sun käsityskyky. Se pk:n täti on töissä, saa siitä palkkaa. Omaa lastaan hoitamalla ei saa palkkaa. Eiköhän suurin osa muistakin pikkulasten vanhemmista käy töissä sen takia, että saa palkkaa? Vaikka olisi mieluummin kotona?
 
Öööh... onhan noita eläimiäkin, joilla on keskitetty lastenhoito. Itse olen vienyt lapset päikkyyn ja mennyt toiseen päiväkotiin töihin, enkä aio syyllistyä tästä laisinkaan.
 
No niin. Kato kun siitä toisten lasten hoitamisesta maksetaan, omien lasten hoitamisesta ei.

Eihän se sen kummempaa ole kuin minkään muunkaan duunin teko. Pitää viedä lapset päiväkotiin, että pääsee itse duuniin.
 
No taidat olla sitten vähän :xmas: , jos et tuota ymmärrä. Katos, kun joidenkin on pakko käydä töissä ja saada rahaa perheelle. Ja joillakin se työ sattuu olemaan päiväkodintätsy. Mielummin vie toiseen päiväkotiin kuin omaansa. Siittä ei hyvää seuraa, jos äiti ja lapset samassa päiväkodissa...Nähty on
 
No sekös riemun aiheuttaisi palstalla kun pk-tädin oma lapsi olis samassa ryhmässä kuin oma lapsi. Kun sitä ei edes haettais pois vaan olis aina loppuun asti eli yliaikaa kun muut joutuu hakemaan lapsensa ajallaan esim.. :xmas:
 
Periaatteessa tajuan kyllä mitä tarkoitat. Onhan se tietysti aika erikoista, jos asian tuolla tavalla ajattelee, mutta sitten on muutama muu seikka, jotka haluan tuoda esille:

En haluaisi, että lapseni on päiväkodissa alle 3-vuotiaiden ryhmässä minun ja tiimini hoidettavana. Syynä on se, että en pystyisi siellä toimimaan kuten äiti, vaan minun pitäisi pystyä toimimaan ammatillisesti ja hoitamaan, ohjaamaan sekä kasvattamaan kaikkia ryhmän lapsia. Tilanne olisi varmasti tuskallinen sekä minulle että lapselle, jolle tuskin muut ryhmän aikuiset ihan helposti kelpaisivat, jos itse olisin paikalla.

Kukaan ei myöskään maksa minulle 2000 e palkkaa kuussa, jotta voisin jäädä oman lapsen kanssa kotiin haluamakseni ajaksi ja maksaa vuokrat, lainat sekä kaikki muut menot. Meillä on tällä hetkellä sellainen tilanne, että miehellä on tosi vähän töitä eli välillä lomautettuna. Tämä tilanne luultavasti muuttuu, kun maan taloudellinen tilanne paranee.

Olen toki miettinyt tätä asiaa. Meillä ei valitettavasti ole lapsia. Mikäli meillä olisi, voi olla että nykyisessä tilanteessa mies saattaisi jäädä joksiksin aikaa hoitamaan lasta minun äitiyslomani jälkeen. Syy, miksi meistä toinen luultavasti jäisi joksikin aikaa kotiin on se, että iästäni johtuen tämä laosi saattaisi olla ainokaisemme.
 
Alkuperäinen kirjoittaja seela:
en siis ollenkaan jos

vanhempi on töissä päiväkodissa ja vie omat lapsensa aamulla toiseen päiväkotiin hoitoon..
Mun mielestä siinä kuviossa ei ole pätkänkään vertaa ajatusta.
Hoitaa toisten lapsia kun se oma tarvitsisi sitä hoivaa, huolenpitoa vanhemmaltaan, miksi ihmeessä, siinä ollaan kyllä luonnosta niin kaukana kuin kauas pääsee.
Omat lapset viedään toisten hoidettavaksi sitten siksi aikaa että äiti/isä hoitaa toisten lapsia.
Joku vastaa että työ kuin työ, mutta miten vaan niin ajatuksena tälläinen on aivan päälaellaan, eikö oman vanhemman kuulu oma lapsensa hoitaa, eikä toisten?

Mun mutsi oli lto kun me oltiin pieniä, nykyään on elto. Ja ihan siitä yksikertaisesta syystä me oltiin eripäikässä kun mutsi, et samassa talossa ei mutsin työnteosta olis tullu yhtään mitään. Paljon helpommalla äiti pääsi, kun me ei oltu koko ajan samoissa tiloissa, ja hänen lähimmät työkaverit ei ollu meidän osastojen lto:jina
 
Ps. Jos joku jostain kumman syystä maksaisi minulle saman verran kuukausirahaa, kuin työstäni saan palkkaa, en varmaan tekisi ikinä mitään palkkatyötä. Keksisin kyllä tekemistä ja omia proggiksia :)
 

Similar threads

L
Viestiä
2
Luettu
1K
Aihe vapaa
Lapsen ravinto 6:sta 24:n kuukauden ikään.
L

Yhteistyössä