Yksinhuoltaja kotiäidit huhuu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos vastanneille ja hyvää kevättä:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos vastanneille ja hyvää kevättä:)

Vieras
Miten jaksette pahoina päivinä?
Sain juuri lapseni(1v 2kk) nukkumaan parvekkeelle rattaisiin,koska ihana naapuri päätti alkaa poraamaan juuri,kun olin saamassa lapsen nukkumaan sisälle:/ Yö meni taas niin,kun aina eli heräilyjä oli n 5kpl ,mutta onneksi nukahtaa edes tissille heti,koska tarvitsen kaikki voimat jaksaa päivät...olisi niin kiva päästä imetyksestä jo pikkuhiljaa,mutta sisua ei taida löytyä:(
Miten te muut olette saaneet imetyksen pois yksin ilman tukea!?
Lastani en ole koskaan vahingoittanut,mutta koen hirveää omantunnon tuskaa siitä,että olen väsyneenä alkanut huutaa lapselle aina joskus:/
Yöllä olen huono nukkumaan ja joudunkin ottamaan mielialalääkkeen aina illalla joka pistää nukuttamaan ja saa nukkumaan syvempää unta..tästäkin saan mielipahaa,kun imetän vielä yöllä vaikka olen kolmelta(hyvältä) lääkäriltä saanut siunauksen tähän lääkkeeseen,että ei tee pahaa lapselle eikä juurikaan maitoon imeydy!!
Väsyneenä ihminen muuttuu ja mieli on maassa...hyvinä päivinä jaksaa ja meillä on kivaa lapsen kanssa,mutta nämä päivät ovat kamalia ja odottaa vaan,että tulisi yö,että saisi levätä edes sen muutaman tunnin:(
ps. Kavereilla on lapset jo isoja ja eivät ehdi auttamaan..
lapsen isovanhemmat asuvat satpjen kilometrien päässä EIKÄ tule tapahtumaan,että jtn sossun tätiä tms pyytäisin kotiini avuksi!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Eikö lapsen isä välitä lapsestaan?

Ei todellakaan...2kertaa käynyt ja riitti mulle,kun puhui vaan itsestään ja uudesta naisestaan...naurettava tapaus siis;)
Parempi,kun ei ole kuvioissa,kun on nykyään niin asennevammainen mies!!! 35v ja ihan,kun olisi vielä teiniiässä!

Itse jäin yksin, kun lapset olivat 1v3kk ja 1kk. Tiedän miltä sinusta tuntuu. Elämä silloin oli välillä minuutista toiseen rämpimistä. pelastukseni oli se, että vauvakin alkoi 5kk ikäisenä nukkumaan yöt ja esikoinen on laitokselta lähtien nukkunut yönsä hyvin. Sinun kannattaisi nyt jostain repiä voimat imetyksen lopettamiseen, jotta saisit kunnon yöunet. Tiedän, että oikein väsyneenä sellainenkin ponnistus tuntuu ylivoimaiselta.

Nyt lapeni ovat jo isompia, mutta muistan kyllä ne vaikeat hetket, kun kahvin kaatuminenkin sai maailmani romahtamaan. Silloin monet sanoivat, että aika auttaa ja kuluu nopeasti. Kommentit lähinnä ärsyttivät, mutta nyt kun lapseni ovat "jo" 5v ja 6v, niin ymmärrän että sanoissa on perää.

Olisi myös hienoa jos saisit jostain kuitenkin sitä hoitoapua, se auttaa kummasti kun saa joskus hetken hengähtää. Missä päin Suomea asut? Olisiko kuitenkin joku sijaisperhe tms. vaihotehto? Eli lapsi olisi vaikka yhden viikonlopun kuukaudessa hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Itse jäin yksin, kun lapset olivat 1v3kk ja 1kk. Tiedän miltä sinusta tuntuu. Elämä silloin oli välillä minuutista toiseen rämpimistä. pelastukseni oli se, että vauvakin alkoi 5kk ikäisenä nukkumaan yöt ja esikoinen on laitokselta lähtien nukkunut yönsä hyvin. Sinun kannattaisi nyt jostain repiä voimat imetyksen lopettamiseen, jotta saisit kunnon yöunet. Tiedän, että oikein väsyneenä sellainenkin ponnistus tuntuu ylivoimaiselta.

Nyt lapeni ovat jo isompia, mutta muistan kyllä ne vaikeat hetket, kun kahvin kaatuminenkin sai maailmani romahtamaan. Silloin monet sanoivat, että aika auttaa ja kuluu nopeasti. Kommentit lähinnä ärsyttivät, mutta nyt kun lapseni ovat "jo" 5v ja 6v, niin ymmärrän että sanoissa on perää.

Olisi myös hienoa jos saisit jostain kuitenkin sitä hoitoapua, se auttaa kummasti kun saa joskus hetken hengähtää. Missä päin Suomea asut? Olisiko kuitenkin joku sijaisperhe tms. vaihotehto? Eli lapsi olisi vaikka yhden viikonlopun kuukaudessa hoidossa.

Kiitos kovasti tsemppaamisesta:) Gelpottaa,kun tietää,että ei ole ainoa maan päällä joka on väsynyt yksinhuoltaja!!
Siis ollaan poikani kanssa niin läheisiä ja aina melkein kaksin niin en mä pysty vieraalle hoitoon laittamaan ja poika varmaan itkisi ikäväänsä :( Kurjaa just ,kun ei oikein pääse näin talvi aikana ilman autoa oikein minnekkään missä näkisi muita ihmisiä ja ,että poika tottuisi muihinkin,mut oon niin poikki ,et en jaksa kävellä n10km kaupunkiin ja vielä takas. missä olis tuttuja yms...kesää odotellaan ,että päästään mummilaan viikoksi junalla:) ehkä siellä saa huokaista hetken;)
Voisitko vielä antaa vinkkejä miten jaksoit vierottaa rinnasta lapsesi??Kerran koitin 2yötä ja huuto oli hirveää ja aamu vielä hirveämpi:/

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos vastanneille ja hyvää kevättä:):
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
nyt meni ohi, että imetätkö vielä päivällä?

2vk nyt ollut imettämättä päivällä!!

ok. juoko lapsi hyvin mukista? saisiko sitä lisättyä, niin ei yöllä ainakaan vaatisi maitoa sen takia, että päivällä nesteet jääneet vähiin. vaikeintahan se yöimetyksen lopetus silti taitaa olla tottumuksen takia. :/

mä vieroitin lapsen 1v 4kk niin sillee että yöksi otin tuttipulloon vettä ja kun lapsi heräs ni tungin sen tuttipullon sen suuhu ja sitä se vähä joi silmät kii ja nukahti taas..ja se kelpas ainaki meil, muutin olin lapsen vieres ku nukuttii vierekkäi

Mulla aika samanikäinen kuopus, joka kyllä luopu tissistä ihan ite, ei tarttenut vierottaa. Mut rankkoja öitä ja päiviä on, tänä aamunakin molemmat lapset heräs aikasin ja huusivat ja riitelivät klo 7 niin ett meinasin häipyä ovesta ulos tästä kaaoksesta....

Jaksamisia!

Olisiko teillä mahdollisuutta lähteä esim. viikoksi lapsen kanssa mummolaan? Jos mummo olisi apuna yöheräilyissä, nukkuisit itse eri huoneessa, niin vierottaminen onnistuisi ehkä nopeammin. Itse olen 2kk vauvan yh, ja ollaan paljon vietetty aikaa mummolassa... Jos olen yliväsynyt, on äitini hoitanut osan vauvan yösyötöistä pullomaidolla ja olen saanut nukkua pitemmän pätkän :) sitten taas jaksaa paremmin!

Kun olet nyt lapsen kanssa kotona, niin eikö sitä mummilaan tms kyläilyä voisi ajatella näin talvellakin. Saisitte vähän vaihtelua...
Teet vaan sen päätöksen, että imetys loppuu nyt. Kyllä lapsi aika pian tottuu, että ei ole enää tissiä tarjolla. Tsemppiä ja jaksamista kyllä vaatii.
Kannattaa nukkua itsekin silloin päiväunet, kun lapsikin nukkuu. Jättää vaan kaikki hommat ja mennä sänkyyn. Jos ei uni tule, niin edes hetken lepäily auttaa jo.

laita lapsi päivähoitoon, muutaman kerran viikossa ja pari tuntia. saisit hoitaa asioita silloin tai vain olla. ei se lapsi siitä mene rikki! toivottavasti jaksat. imetykseen en osaa sanoa mitään, mun muksu lopetti tuttipullon käytyönkin jo tuon ikäisenä (en enää jaksanut sitä yöheräilyä niin nakkasin kaikki pullot ja tutit roskiin kerralla, viikko meni että tottui siihen, joten sen kyllä jaksaa vaikka päällään seisoen =) mutta mieti ihan tosissaan sitä hoitopaikan hakemista. yh-nä oleminen ei ole kovinkaan suurta herkkua, mutta kyllä yksinkin pärjää.

kahden muksun (3v sekä 4kk) nuori yh-mamma =)

Yhteistyössä