Se on jotain sellasta hiivahässäkkää. Kuulemma niin pahaa, ettei sitä voi ihminen syödäSitä saa myös täältä Irlannin puolelta ja mä aina ajattelen maistavani sitä joskus, mutta unohdan aina ostaa.
Ihan hyvää se on
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Se on jotain sellasta hiivahässäkkää. Kuulemma niin pahaa, ettei sitä voi ihminen syödäSitä saa myös täältä Irlannin puolelta ja mä aina ajattelen maistavani sitä joskus, mutta unohdan aina ostaa.
Jos yläluokkainen on köyhä, niin hän ei minusta ole yläluokkainen, vaikka hän kuuluisikin yläluokkaiseenkin sukuun. Mutta tämäkin vaihtelee paljon.
Näin, yläluokkaan synnytään. Muttta siitä huolimatta sivistynyt kielenkäyttö ja korkea koulutus ovat minusta olennaninen osa sitä. Sitä ei voi muuten hankkia.
Miten UK:n puolella muuten menee toi koulun aloitus? Meillä täällä pikkusaarella kouluun mennään yleensä 4- tai 5-vuotiaana. Mun tyttö esim. täyttää vappuna 4v. ja aloittaa koulun syksyllä. Sitten taas poika tulee aloittamaan vasta 5-vuotiaana, koska on syksyn lapsi.
Mun kansallisuudet on suomi&englanti, miehen englanti ja lapsilla vanhimmilla suomi ja englanti. Jossain välissä, jos muutetaan takaisin Suomeen, hommataan suomen kansallisuudet miehelle ja nuoremmille lapsille![]()
Alkuperäinen kansalaisuuteni oli suomi. Nuorimalla ei nyt sitä satu vaan olemaan, kun ei haluttu, ja asia saatiin niin hoidettua. Muutettiin pois vauvan ollessa 2-viikkoinen.
Manchesterin tyovaneluokka ainakin puhuu niin kasittamatonta kielta, etta olen ihan kykenematon erottamaan, mita sanoja kayttavat. Melkein yhdeksan vuotta kylassa elamista takana, mutta kun ei aukea niin ei.
Miten UK:n puolella muuten menee toi koulun aloitus? Meillä täällä pikkusaarella kouluun mennään yleensä 4- tai 5-vuotiaana. Mun tyttö esim. täyttää vappuna 4v. ja aloittaa koulun syksyllä. Sitten taas poika tulee aloittamaan vasta 5-vuotiaana, koska on syksyn lapsi.
Au pair on. Siivoja käy n. kerran kuukauteen, tykkään siivoilla ittekseni. Esikon koulu ja nuoremman eskari on sellaisia aika keskiluokkaisia, en halunnut niitä mihinkään snobikouluun. Ei ole järin tunnettu, mutta ihan hyvässä maineessa.
En tule Suomeen shoppailemaan Seppälän vaatetta, vaan ne on ostettu silloin, kun vielä asuin SuomessaJoskus selaan Seppälän katalogia, ja saatan pyytää jotain kaveria ostamaan meille tietyt vaatteet, ja tuo sitten kun seuraavaksi tulee. Nykyään pyydän tuomaan lähinnä lapsille.
Alkuperäinen kansalaisuuteni oli suomi. Nuorimalla ei nyt sitä satu vaan olemaan, kun ei haluttu, ja asia saatiin niin hoidettua. Muutettiin pois vauvan ollessa 2-viikkoinen.
Ap, mika on teidan posti koodin alku? Missa kaupassa teette ostokset? Milloin tama 5 v on syntynyt ja onko koulupaikka odottamassa vai ette paasseet haluamaanne kouluun niin jatitte kotiin? Milla luokalla vanhimmaisenne on? Mika on suosikki yogurttisi, entas lasten? Oletko kaynyt jo Westfieldissa? Jos olet niin mita mielta?
Se on jotain sellasta hiivahässäkkää. Kuulemma niin pahaa, ettei sitä voi ihminen syödäSitä saa myös täältä Irlannin puolelta ja mä aina ajattelen maistavani sitä joskus, mutta unohdan aina ostaa.
Olen ihan samaa mieltä. Ja en tiedä mistä se johtuu, mutta monet tuntemistani Englannissa asuvista suomalaisista tuntuvat omaksuneen juuri tuon keskiluokkaisen teennäisyyden, ikävä kyllä.
Nimimerkki Heh laittoi edellä loistavan analyysin. Edelleen ihmettelen, millaisissa puutaloissa yläluokka asuu. Ap, onko tämä puutaloasuminen jokin uusi trendi, josta tavallinen rahvas ei ole vielä saanut vihiä?![]()
No keskiluokkaisia on kyllä niin moneen junaan, että en kyllä sanoisi kaikkien olevan teennäisiä. Itselleni keskiluokkaiset edustavat niitä ihan tavallisia, normaaleja ihmisiä.
Onhan sitten niitäkin keskiluokkaisia, jotka ovat kohonneet ylempään keskiluokkaan rahan avulla (tulivat ne rahat sitten kieroista osakekaupoista, huumeista tai menestyvästä putkifirmasta), ja sillä sitten pröystäilevät ja kuvittelevat olevansa hienoja ihmisiä. He ovatkin tietysti teennäisiä. On kyllä tuo luokkajako monimutkaistunut kun nykyään vaikka työväenluokkainen voi olla upporikas (esimerkkinä vaikka David Beckham). Ei ennen ollut tällaista mahdollisuutta ollenkaan niin olikin helppo varallisuuden perusteella jaotella ihmiset.
Olen ihan samaa mieltä. Ja en tiedä mistä se johtuu, mutta monet tuntemistani Englannissa asuvista suomalaisista tuntuvat omaksuneen juuri tuon keskiluokkaisen teennäisyyden, ikävä kyllä.
Nimimerkki Heh laittoi edellä loistavan analyysin. Edelleen ihmettelen, millaisissa puutaloissa yläluokka asuu. Ap, onko tämä puutaloasuminen jokin uusi trendi, josta tavallinen rahvas ei ole vielä saanut vihiä?![]()
Muutettiin viime kesänä Espanjasta Irlantiin. Täällä on paljon töitä kielitaitoisille ja täällä saa tarpeeksi palkkaa, että sillä elää. Meillä on kuitenkin noi lapset vielä niin pieniä, ettei haluta laittaa kokopäivätarhaan. Espanjassa palkat on niin naurettavan huonot, ettei yhden ihmisen liksalla elä edes näin halpa ja vaatimaton perhe.Oletko Ruttis muuttanut? Mä muistin, et sä asut Espanjassa. Vai sekoitanko johonkuhun muuhin?