Yli 3v kanssa kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko kukaan pienituloinen /keskituloinen kotona? YLi 3-vuotiaiden kanssa?

Joka kehtaa sanoa, että joutuu katsoa mitä kaupasta ostaa eikä ole rahaa etelänmatkoihin?

Tuntuu, että vain suurituloisilla on oikeus olla, muita katsotaan kieroon, jos on kotona ja joutuu säätellä. Suurituloisia ihaillaan, jos ovat kotona, heillä on oikeus. Jos joutuu elää säästäväisesti ja raha kuluu asuntolainaan ja ruokaan, ei ole mihinkään ylimääräiseen varaa, pitää ihmisellä olla todella hyvä itsetunto ja olla mielettömän vahva, jos on kotona. Ainakin alueilla, joilla kaikki muut ovat töissä. Oletteko samaa mieltä?

No en todella olisi. Miksi ihmeessä kukaan on kotona yli 3-v kanssa, minkälainen pikkuvanha paskiainen siitä mahtaa tulla kun on päivät pitkät vain aikuisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en todella olisi. Miksi ihmeessä kukaan on kotona yli 3-v kanssa, minkälainen pikkuvanha paskiainen siitä mahtaa tulla kun on päivät pitkät vain aikuisen kanssa.

Siis jos on sisaruksia, niin miten niin vain aikuisen kanssa?

Kateusko se on mikä tätä maata pyörittää?

Mä menin osa-aika töihin kun keskimmäinen täytti 3 v. Osa töistä osui viikonlopuillekin eli hoitopäiviä kertyi 1 -3 viikossa, joskus oli viikko ettei ollenkaan. Ns. puolikasta virkaa tein. Saman aion toteuttaa tämän kuopuksenkin täytettyä kolme.

Tuolla noita "pikkuvanhoja paskiaisia" istuu kaksin kappalein:D

Joo, minä siis olen kahden yli 3v:n, mutta alle kouluikäisen kanssa kotona. Omasta tahdostani:)

Ai jos on nuorempiakin sisaruksia tällä yli 3-vuotiaalla, niin joutaa päivähoitoon lähteä siitä?

En kadehdi kotona helpolla pääseviä lusmuilijoita.

Jaa-a... tuloista tai menoista ihan sama minulle, toinen tykkää keskittyä uraan, toiselle muut asiat on tärkeämpiä.

Joka tapauksessa, meidän kolme vuotias juuri alotti menemään hoitoon (puolipäiväsenä) ja aina haettaessa itkee ja huutaa että 'ei kotiin, päiväkotiin!' ja kyselee koko aika koska pääsee takasin...
ja itselläni on sellanen olo, että päiväkodissa hänellä on niin paljon enemmän mielekästä puuhaa kun 'vaan' kotona, jossa äitin tarttee laittaa ruokaa ja siivota ja pyykätä eikä ehdi millään keskittyä vain lapsiin.

Just just. hehheh. Kannattaa kouluttautua uudelleen ja mennä töihin jossa viihtyy, niin et tule noin katkeraksi. tai jäädä itsekin kotiin.

Minä olen kahden yli 3 vuotiaan kanssa kotona syystä että olen työttömänä. Ei nyt ihan mihin tahansa oo varaa mut ikinä ei oo ruuan takia tarvinnu pihistellä ja ulkomaillekkin ollis tarkotus kesällä lähteä. Meillä mies tekee kovasti töitä yrittäjä kun on.

Olipas letkautus :laugh: :laugh: Mutta kotona olevat eivät lusmuile :D Ne hoitavat kodin,ruoat,pyykit yms. ja kaikenlisäksi,ajattele ne hoitavat jopa lapset itse :whistle:

Muualla maailmassa näitä KOTIROUVIA on enemmänkin, eikä kukaan ihmettele.
Minusta on ihan OK että lapset ovat kotihoidossa vaikka kouluikään asti ja voi kuinka ihanaa lapsille jos vaikka äiti olisi vielä koulusta tullessakin odottamassa kotona!
Jos vaan talous kestää sen niin MIKSI EI?

Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
Jaa-a... tuloista tai menoista ihan sama minulle, toinen tykkää keskittyä uraan, toiselle muut asiat on tärkeämpiä.

Joka tapauksessa, meidän kolme vuotias juuri alotti menemään hoitoon (puolipäiväsenä) ja aina haettaessa itkee ja huutaa että 'ei kotiin, päiväkotiin!' ja kyselee koko aika koska pääsee takasin...
ja itselläni on sellanen olo, että päiväkodissa hänellä on niin paljon enemmän mielekästä puuhaa kun 'vaan' kotona, jossa äitin tarttee laittaa ruokaa ja siivota ja pyykätä eikä ehdi millään keskittyä vain lapsiin.

Ihan totttahan tuo on. Mutta kun lapset ovat erilaisia. Toiset ovat rohkeita ja haluavat jo 1v olla muiden seurassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pohjantähdenalla:

Olipas letkautus :laugh: :laugh: Mutta kotona olevat eivät lusmuile :D Ne hoitavat kodin,ruoat,pyykit yms. ja kaikenlisäksi,ajattele ne hoitavat jopa lapset itse :whistle:

Mites työssäkäyvät sitten? Ne tekee samat työt mutta vasta työpäivän jälkeen.

En oikeasti jaksa kinata tästä aiheesta, jokaisella on oma mielipiteensä ja mä nyt vaan satun pitämään "yli-ikäisten" lasten kanssa kotona olevia äitejä jonkin verran laiskoina tai muuten vaan yksinkertaisina.

Minä olen kahden yli 3 vuotiaan kanssa kotona syystä että olen työttömänä. Ei nyt ihan mihin tahansa oo varaa mut ikinä ei oo ruuan takia tarvinnu pihistellä ja ulkomaillekkin ollis tarkotus kesällä lähteä. Meillä mies tekee kovasti töitä yrittäjä kun on.

Eli ainoa, joka kehtaa sanoa, että on kotona yli 3v kanssa, on siis sellainen, joka sanoo, heti samassa lauseessa, että ulkomaille kesällä, ja mies tekee kovasti töitä ja on yrittäjä.

Kaksipiippuinen juttu...
Jos kotirouvana ollaan omakustannuksella, ts. mies elättää eikä yhteiskunta, niin hyväksyn. Tätini oli tällä tavalla kotona pitkään, kun lapset olivat jo koulussakin.
Mutta jos kotona ollaan vuosikaudet työttömyyskorvausten turvin, ilman aikomustakaan koskaan mennä töihin, niin sitä en katso kovin hyvällä. Vielä vähemmän tykkään siitä, että eletään sossun turvin kun työttömyyskorvauksetkin ovat jo menneet työstä ja koulutuksesta kieltäytymisen takia. Mutta kukin toki tekee omat päätöksensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Kaksipiippuinen juttu...
Jos kotirouvana ollaan omakustannuksella, ts. mies elättää eikä yhteiskunta, niin hyväksyn. Tätini oli tällä tavalla kotona pitkään, kun lapset olivat jo koulussakin.
Mutta jos kotona ollaan vuosikaudet työttömyyskorvausten turvin, ilman aikomustakaan koskaan mennä töihin, niin sitä en katso kovin hyvällä. Vielä vähemmän tykkään siitä, että eletään sossun turvin kun työttömyyskorvauksetkin ovat jo menneet työstä ja koulutuksesta kieltäytymisen takia. Mutta kukin toki tekee omat päätöksensä.

Ei kun tarkoitan sellaisia, jotka sinnittelevät siis yhdellä normipalkalla. Ei sossusta saa mitään jos toinen on kokopäivätöissä. Eikä työkkäristä. Sekin ottaa toisen tulot huomioon.

Yhteistyössä