Yli 3v kanssa kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mie-:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
1v ja 3v lapset ja olen kotona. On myös vakityö, mutta miehemme kanssa samaa mieltä että lapset hoidetaan kotona mahd.kauan.
Saako töistäsi olla hoitovapaalla pidempään, kuin sen, että nuorin lapsi on alle 3-vuotias? Olispa mullakin tuollainen työpaikka!

Hoitovapaalla ei voi olla mutta virkavapaata voi saada.Ja meillä virkavapaata saa hyvistä syistä tai jos on "epäsuosittu työntekijä"jota ei ns. kaivata töihin.

mie en ymmärrä ihmisiä ilman kunnianhimoa tehdä muuta kuin olla kotona. en näe sitä mitenkään meriittinä että ollaan vuosikausia kotona ja sen jälkeen valitellaan ettei saa töitä. mutta tää on vain mun ajatusmaailma =)

Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
mie en ymmärrä ihmisiä ilman kunnianhimoa tehdä muuta kuin olla kotona. en näe sitä mitenkään meriittinä että ollaan vuosikausia kotona ja sen jälkeen valitellaan ettei saa töitä. mutta tää on vain mun ajatusmaailma =)
Ei se töissäkäyminenkään nyt aina kunnianhimosta kiinni oo, vaan taloudellinen pakko, vaikka kuin ois koulutusta ja omalla alalla. Tai kai sitä kotonakin kituuttas, mutta on ollu tapana tienata oma elanto eikä elää yhteiskunnan varoilla ylimäärästä.

Mä en ymmärrä ihmisiä, joita vaivaa toisten ratkaisut. Meillä ei olisi varaa siihen, että olisin yli 3-veen kanssa kotona, mut hieno juttu että se joillakin onnistuu. Ihan yhtälailla on hienoa, et joku menee töihin lapsen ollessa esim. 1-v. Mitä sitä muiden päätöksiä ihmettelemään, eläkää niinkuin itsellenne ja perheellenne sopii.

Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:

Samaa mieltä olen...kuinka moni vuosikausia kotona ollut enää työllistyy?
Tuntuu muutenkin oudolta kuvio jossa äiti elää vain perheelle- ja lapsille.Ilmeisesti sellaisilla ihmisillä ei ole kunnianhimoa tai mitään intressiä tehdä omaa juttua...

Pidin tyttäremme 5-vuotiaaksi asti kotihoidossa.
viime syksynä aloitti päiväkodissa.
Tosin teimme niin,että mies on päivät töissä ja minä illat koulussa ja töitäkin tein satunnaisesti niin sai extra rahaa.
hyvin pärjättiin.

Yhteistyössä