Ylipainoisia odottajia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viikko 30
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viikko 30

Vieras
Onko täällä paljon ylipainoisia odottajia?
Paljonko teillä on paino noussut raskauden aikana? Entä raskauden loppuvaiheessa?

Itse odotan lapsukaisen syntyvän toukokuussa ja olen miettinyt, etta paljonkohan tässä vielä ehtii paino nousta. Tällä hetkellä suhteellisen hyvin kurissa eikä ole kovin montaa kiloa tullut lisää...

En ole tehnyt ihan mitään! Nauttinut vain elämästä, mutta kun itsekin kuulun tuohon hiukkasen ylipainoiseen ryhmään. Jotain 5kg tullut tähän mennessä...hedelmiä olen nauttinut kyllä aamusta iltaan, pikkasen lenkkeillyt, mutta kun sitäkään ei enää voi yrittää, kun vatsa välittää tyytymättomyyttä välittomästi. Tuon takia kyselinkin, että paljonkohan sitä painoa vielä tässä viimeisten viikkojen aika vielä ehtii kertyä????

Kun aloin odottaan toista vauvaa painoin 111kg, paino nousi raskauden aikana 13 kiloa eli ennen synnytystä painoin 124 kg, nyt olen saanut sen pois mikä tulikin, mutta nythän se urakka vasta alkaa kun tuota painoa on joskus näinkin paljon päässyt kertymään ja pois olis ylkkä tarkotus saada!

mä kuulun kanssa liian lyhyiden ryhmään. pituutta pitäisi olla varmaan yli 2m että BMI olisi ok.
esikoisesta tuli tasaisesti koko raskauden yhteensä 20kg. nyt on tullut noin 7kg, rv 33 ja risat. terkkari kyllä sanoi että näillä viikoilla alkaa olla ihan normaalia sellainen ainakin puolen kilon nousu per viikko kun vauva kasvaa niin vauhdilla. ja mulla on edelleen oksentelua, verenpainetauti ja insuliinihoitoinen raskausdiabetes.

Ylipainoa mulla n. 15-20 kg. Raskausaikana paino nousi 7 kiloa ja kaikki niistä jäi sairaalaan, paitsi tietty vauvan muodossa takaisin kotiin ;) . Ja siitäkin vielä imetyksen aikana paino putosi 5 kiloa. Mutta ne 5 kiloakin on tulleet jo takaisin.

Yhteistyössä