Ylireagoinko vai onko jo aihetta vähän tympiintyä ja olla vihainen? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noh, kohta ku mupelo syntyy on anoppi oven takana alvariinsa tuomassa vaippoja ja verhoja. Voit sit tulla siitä vinkumaan tänne.

Noin yleisesti: jokaisella on vanhemmat ja hoitaa suhteensa niihin itse. Jos tykkää voi mennä mukaan, jos ei voi lukea vaikka kirjan (tee se, muutaman kuukauden päästä pisin julkaisu jonka ehdit lukea on vessapaperipaketin tuoteseloste). Jos ei kärsi olla yksin, niin voi mennä omille vanhemmilleen tai kaverille. Tai vaikka leffaan, sinnekkään et hyvällä omalla tunnolla pääse sit pariin kolmeen vuoteen..

Joka tapauksessa hyvin on asiat, jos tää on sun murhe listan top 5:ssa. :)

Minäkin suosittelen miehen kanssa juttelemista, miehen se on alettava muutoksia tekemään vanhempiensa suhteen. Hyviä vinkkejä tuolla jo tulikin:
- kysyttävä ennen kylään lähtöä myös paluukyyti, jos ei saa kyytiä takaisin niin ei lähde sitten ollenkaan
- aina ei tarvitse pyydettäessä lähteä kylään
- viikonloppuisin teillä on "suunnitelmia" niin että ehkä iltapäivästä ehtii tulla (jolloin ei mitenkään voi tulla 12 tunnin vierailuita)

Ja yöpyminen 10-20 minuutin ajomatkan päässä on kummallista :O

Siis mua niin ärsyttää miehen kaikki sukulaiset. Se on ihan sama kenen luo mennään kylään sielä pitäis olla tyyliin koko päivä. Mikään 1-2tuntia ei riitä. On muka epäkohtelias kun ei oo vähintään 5tuntia. Ahdistavia nuo kyläilyt siksi, eikä mies ymmärrä vaikka sanon.
Tuntuu että sukulaiset merkkaa sille enemmän ku minä. Niinpä oon alkanut reissaamaan pari kertaa kuukaudessa viikonlopuiksi omien vanhempien luo 200km päähän. Kehtaaki mies sitte vinkua miks meette niin kauas miks ootte koko viikon lopun lässyn lässyn.

Juu, en tosiaankaan ymmärrä, enkä tiedä ainakaan omassa tuttavapiirissäni ketään, joka tuollaisia vierailuja harrastaisi vanhempiensa luona. Mitä te siellä teette? Minua ei ainakaan saisi mukaan tuollaisille vierailuille. Tulisin taksilla kotiin parin tunnin jälkeen, jos vierailu näyttäisi venyvän.

Toisaalta ole iloinen, että miehesi viihtyy vanhempiensa kanssa. Onpahan sinulla paikka, jonne voit heittää miehet ja lapset "hoitoon", kun haluat olla välillä rauhassa.

Siis sun pitäisi viimeisillään raskaana kävellä sun vanhempien luo, lainata auto ja hakea miehesi ja varmaan ajaa mies kotiin ja palauttaa auto ja kävellä taas takaisin? Miksei mies voi kävellä takaisin tai tulla taksilla? Ryyppävätkö siellä ja siksi ei saa kyytiä takaisin? Jotenkin vaikea uskoa kyllä sekin, että 10-20 min päästä kaupungista, jossa niin hyvä julkinen liikenne ettei tarvitse autoa, ei kulkisi ollenkaan busseja edes sinne päin että osan matkata pääsisi bussilla. Voin kuvitella kun vauva syntyy ja valvottaa niin AP:n mies asuu vanhemmillaan.

Lapsen kanssa on muuten usein mukana paljon tavaraa ei auton ostaminenkaan ei olisi huono idea.

aika tutulta ap tilanne kuulostaa, ihan kun meillä 10v sitten - ainoastaan että meillä oli omat autot. Asiassa voi nähdä pitkällä tähtäimellä toisenkin puolen, vaikka miinukseksi jää sen yhteisen ajan vähyys oman perheen kesken. Kun lapset on kasvaneet vauvaiästä suuremmaksi, mies on ottanut heidät viikonloppu vierailuille mukaan vanhempiensa luokse ja minä olen saanut omaa aikaa.

Ap voisi lopettaa tuon tilanteen kuin seinään jos viitsisi. Mutta ei, hänen ratkaisunsa on tulla valittamaan Kaksplussalle! :O Kuinka avuton voi ihminen olla...............

No tässä neuvoa ap:lle: Sinun ei tarvitse hakea miestä eikä myöskään sallia että hän jää usein yökylään. Voit sanoa miehelle että käskee vanhempien tuomaan miehen myös kotiin. Jos eivät suostu, vierailut vähenevät. Kun menette kylään, voit sanoa että nyt lähdetään kotiin kun et jaksa enää olla. Jne jne, kaikkeen löytyy helppo ratkaisu.

Tossukka tässä ei ole ap:n mies vaan ap ihan itse.

No meillä kyläillään aina anoppilassa koko viikonloppu, siis pe-su. Mut siis myötätunto on ap:n puolella, kyllä mullakin oli alkuun hankalia noi viikonloput. Nykyään osaan jopa nauttia niistä, siellä kun passataan sekä muksut että niiden äiti, saa kaikessa rauhassa loikoilla :-)

Nyt olisi keskustelun paikka sulla ja sun miehelläsi! Jos miehesi ei uskalla määrätä teidän kyläilyjä,niin sinuna tekisin sen itse! Minä olen myös tehnyt topin jatkuvaan anoppilassa istumiseen,meillä tosin sillä erotuksella ettei mieheni lähde monestikkaan kotiinsa ilman minua!

Mä tipahdin nyt ihan kärryiltä.. Mikäs tässä nyt oli se ongelma?

Miksi miehen pitää sinne jatkuvasti mennä kyläilemään?
En minä alkaisi ainakaan kuskaamaan tuossa tilanteessa ketään, jos mies haluaa ehdoin tahdoin mennä sinne, niin ei ole kyllä minun ongelmani hommata kyytejä. Ja eikö miehesi voi pyytää vanhemmiltaan, että tuovat hänet takaisinkin?

Siks toisekseen en ymmärrä, miksi vanhempia/appivanhempia pitäisi tavata jatkuvasti. Minulla ja miehelläni ainakin on oma elämä, vierailemme silloin kun haluamme, jos meille haluaa tulla kylään, niin voi tulla (en tosin mitään yllärivierailuja halua, mutta ihan normaaliahan on soittaa etukäteen, voiko tulla kylään, kerron jos on muuta tms.)

Meneekö miehesi kylään aina kun vanhempansa häntä pyytävät? Miksi ihmeessä? (Kuulostaa melkoisen hiirulaiselta mieheltä :D) Mitäpä jos hän sanoisi seuraavalla kerralla, että "on muuta" tai että "tänään ei käy, tulkaa itse huomenna kahville" tms. Tekeekö miehesi kaiken, mitä vanhempansa sanovat?

Ja mikä ihmeen "pitää olla kylässä x aikaa", itsehän te päätätte, kauan olette kylässä!?

Mikä ihmeen tarve ihmisillä on antaa muiden sanella tekemisiänsä, itsehän te päätätte, mitä teette, kuinka kauan teette, miksi teette ja kuinka usein teette vai teettekö ollenkaan.

[QUOTE="Vieras";28289680]Ja mikä ihmeen "pitää olla kylässä x aikaa", itsehän te päätätte, kauan olette kylässä!?

Mikä ihmeen tarve ihmisillä on antaa muiden sanella tekemisiänsä, itsehän te päätätte, mitä teette, kuinka kauan teette, miksi teette ja kuinka usein teette vai teettekö ollenkaan.[/QUOTE]

Juuri näin mekin tehdään,menemme silloin kun huvittaa, Lähdemme pois ruikutuksista huolimatta :) Ap:n on vain USKALLETTAVA alkaa tekemään omia päätöksiä,muuten olette pian lirissä! t: miksi te nyt jo lähdette kotiin? aina teillä on kiire pois!!!(kylässä oltu 5h) *viheltää*

Alkuperäinen kirjoittaja ööggg;28288170:
Siis mua niin ärsyttää miehen kaikki sukulaiset. Se on ihan sama kenen luo mennään kylään sielä pitäis olla tyyliin koko päivä. Mikään 1-2tuntia ei riitä. On muka epäkohtelias kun ei oo vähintään 5tuntia. Ahdistavia nuo kyläilyt siksi, eikä mies ymmärrä vaikka sanon

Joo mä muistan kun alettiin mieheni kanssa seurustella ja silloin alkuaikoina kun mentiin esim. Hänen serkun perheen luokse kylään, niin me saatettiin olla siellä jotain 6h?! Ja mulla oli koko se aika ihan vitun tylsää, enä tietenkään kehdannut siinä seurustelun alkuvaiheessa alkaa vinkumaan että "joko lähdetäään". Mutta nykyään mä kun on ne miehenkin sukulaiset jo niin tuttuja ja ollaan kuin samaa perhettä niin viihdyn siellä paremmin, mutta yleensä sanon jo tunnin-parin jälkeen miehelleni että "Noniin, lähdetäämpäs kotiin!"

Oho tänneppäs on tullut paljon vastauksia. Lukaisin vain nopeasti ja voisin kai vähän selventää asioita. :) Eli siis mies ei ole todellakaan mikään nössykkä - paitsi sitten vaan suhteessaan vanhempiinsa. Tavallaan ymmärränkin, mitä mies on kertonut lapsuudestaan. Näiden vuosien aikana mitä ollaan yhdessä oltu olen huomannut että miehen vanhemmat painostaa ja tavallaan kiristää miestä asioihin syyllistämällä, siis sellaisella asenteella että "kerta sait tähän maailmaan syntyä olet ikuisessa kiitollisuuden velassa meille". Appivanhemmat saivat miehen teininä ja anoppi usein vihjaillut ja sanonutkin meille että huomasin odottavansa miestäni liian myöhään eikä voinut tehdä aborttia. Ja syyttää miestäni siitä että joutui sitoutumaan tämän isään loppuelämäksi. Millainen äiti tuollaista sanoo ja tekee? :/

Miehen lapsuus muutenkin ollut huono, väkivaltaa ja ei oo ollut sellaista rakastavaa lapsuutta. Vanhempien ja suvun mielestä mieheni velvollisuus on käydä heidä luonaan jatkuvasti ja huomaan että mies itsekkin nähtävästi luulee että hänellä olisi siihen velvollisuus. Kyllähän se välillä omasta aloitteesta menee, eikä se haittaa koska kiva olla itsekin välillä rauhassa ja yksin.

Joku taisi mainita minunkin vanhemmista jotain, ja tilannehan on siis se että mies tykkää käydä vanhemmillani. Hän on todella läheinen isäni kanssa, hän on isälleni milteimpä oma poika. Ja sanonutkin että tavallaan saanut "isän." Siksipä miehen on vaikeaa ymmärtää että en viihdy hänen vanhemmillaan, koska minuun suhtaudutaan vaan tyyliin että olen heidän poikansa vaimo joka synnyttää tälle lapsen. Ensimmäiset vuodet minulle ilkeiltiin sen verran, että olen ahdistunut sinne menosta ja en vaan enää jaksa tutustua heihin vaikka ilkeily onneksi loppunutkin.

Ja mies mielellään jäisi asumaan minunkin vanhempien luokse, mutta mä oon aina se jolle se tyylii 2h on riittävä ja sitten voitais jo lähteä kotiin. Lisään vielä, että kyllä minunkin vanhemmat meitä pyytävät kylään - ero on vaan siinä että he tajuaa että MEILLÄ VOI OLLA OMIAKIN MENOJA JA SUUNNITELMIA. Esim. minun äitini saattaa soittaa ja kysyä haluttaisko sunnuntaina tulla heille syömään ja kahville, että tähän kellon aikaan onnistuis hakeminen. Sanoo aina että toki olette aikuisia ja itse päätätte, kuhan vaan ilmoitatte ajoissa. Mutta kun miehen vanhemmilla ei ole ajatustakaan tuonne suuntaan, he saattavat jopa sopia selkämme takana että me lähdemme jonnekkin puolelle suomea reissuun, jotta miehen pikku veli pääsee leikkimään serkkunsa kanssa.

Tää vaan saa mut niin raivonpartaalle! Ja olen miehelle sadat kerrat tästä sanonut sekä kauniiseen että ikävään sävyyn. Ja olen painottanut, että silloin ku vauva on tullut taloon me KOLME olemme perhe ja minun ja vauvan kuuluu olla etusijalla. Siinä vaiheessa saisi jo miehen vanhemmatkin alkaa ymmärtämään viimeistään, että nyt heidän pojallaan on jo tosiaan omakin elämä.

+ lisäyksenä tuohon kun jotkut ehdotti tuota kävelemistä. Siis miehen vanhemmat asuvat toisella paikkakunnalla, mutta motaria pitkin autolla matkan ajaa n. 20min. Ja kaupungissa missä me asumme ei illalla kulje paikallisliikenne.

[QUOTE="ahaa";28288331]Ap voisi lopettaa tuon tilanteen kuin seinään jos viitsisi. Mutta ei, hänen ratkaisunsa on tulla valittamaan Kaksplussalle! :O Kuinka avuton voi ihminen olla...............

No tässä neuvoa ap:lle: Sinun ei tarvitse hakea miestä eikä myöskään sallia että hän jää usein yökylään. Voit sanoa miehelle että käskee vanhempien tuomaan miehen myös kotiin. Jos eivät suostu, vierailut vähenevät. Kun menette kylään, voit sanoa että nyt lähdetään kotiin kun et jaksa enää olla. Jne jne, kaikkeen löytyy helppo ratkaisu.

Tossukka tässä ei ole ap:n mies vaan ap ihan itse.[/QUOTE]

Ap tossukka jos ei viitsi alkaa käskyttämään aikuista ihmistä vaan olettaa että hän ymmärtäisi laittaa oman perheensä etusijalle?? Huh huh..., mä en todella päästäsi mun sänkyyni miestä joka ei itse tajua vaan jota pitää pirttihirmumaisesti hallita ja käskyttää.

Asioista saa suunnattoman hankalia ja vaikeita jos tahtoo.

Miksi sulla on jäätävät välit appivanhempiin? Siksi että ovat teihin yhteydessä ja kutsuvat kylään?

Te voitte sanoa että teillä on muuta menoa. Itse olette kumpikin tohvelieläimiä jos menette kuin rotat muiden pillin mukaan. Ja kun on vierailun aika, pidätte huolen että teillä on satavarma keino päästä kotiinkin jos ei ole omaa autoa. Turha sitä marttyyrinä on itkeä ettei se appi tuokaan poikaansa kotia (taaskaan), oppikaa jo siitä millaista kokemusta olette saaneet tähän asti toimineesta kuviosta.

Teillä isovanhemmat vie teitä 6-0 kun vauva on syntynyt jos ette osaa nytkään pitää puolianne.

No selityksesi ei selventänyt kyllä yhtään.

Miksi ihmeessä miehesi menee vanhemmilleen niin usein ja käskystä vieläpä? Ei tuo nyt ihan normaalilta kuulosta, ettei hän kykene luomaan omaa perheettä sinun (ja lapsenne) kanssa, vaan roikkuu vanhemmissaan kiinni, oli tausta millainen tahansa.

Ja miksi hän ei voi pyytää heiltä kyytiä takaisin, jos hakevatkin? En minä ainakaan ketään alkaisi kuskaamaan. Ei se miehesi kovin jämäkältäkään kuulosta, jos ei vanhemmistaan osaa irtautua, eikä sanoa ei ("valitettavasti meillä on nyt muuta menoa" / "tänään ei käy") - miten vaikeaa tuo voi olla?
Ja mitä sinä tuumaat kun miehesi vanhempien pyyntö ylittää kaiken muun?

Tää vaan saa mut niin raivonpartaalle! Ja olen miehelle sadat kerrat tästä sanonut sekä kauniiseen että ikävään sävyyn. Ja olen painottanut, että silloin ku vauva on tullut taloon me KOLME olemme perhe ja minun ja vauvan kuuluu olla etusijalla. Siinä vaiheessa saisi jo miehen vanhemmatkin alkaa ymmärtämään viimeistään, että nyt heidän pojallaan on jo tosiaan omakin elämä.

Näinhän se menee, että viimeistään omien lasten synnyttyä joutuu miettimään omaa vanhempisuhdettaan ja rooliaan "aikuisena lapsena" ja oman lapsen vanhempana. Joskus voi tulla eteen ristiriitatilanteita, joissa joutuu Ihan Itse ratkaisemaan, että ketä kohtaan on eniten velvollisuuksia ja kuka laiteaan etusijalle. Varaudu todellakin siihen, että vauvan synnyttyä ja kaiken yövalvomisen ja hormonimyrskyhärdellin keskellä joudutte tuostakin "keskustelemaan rakentavasti", eli tilanne ei varmasti muutu ainakaan heti vauvan synnyttyä. ÄLÄ tee kotitöitä, jos ne meinaavat jäädä sinun kontollesi. ÄLÄ nalkuta miehen menoista, vaan ota se asenne, että sinä(kin) olet ensisijaisesti vauvaa varten ja on ihan miehen oma valinta, että ottaako roolin isänä ja kumppanina. Jos haluaa edelleen valita vanhempansa, niin...

Kuule ap, ei mies voi piiloutua sen taakse että on ollut hanakal lapsuus,hän ei ole lapsi vaan aikuinen, eli siis nyhverö ettii pallinsa ja sanoo vanhemmilleen sen kuuluisan ein!!

Onpas raivostuttavat vanhemmat miehellä, että syyllistävät lastaan siitä etteivät kerinneet tehdä aborttia! Miehen pitäisi päästä irti turhasta syyllisyydestä, hakea ammattiaupua mielellään. Käsitellä suhteensa vanhempiin. Ja todellakin viimeistään lapsen synnyttyä vähentää radikaalisti´käyntejä vanhemmilla ja keskittyä omaan perheeseensä. Ap ei ole nössö vaan on tehnyt kaikkensa että tilanne muuttuisi.

[QUOTE="Vieras";28296987]No selityksesi ei selventänyt kyllä yhtään.

Miksi ihmeessä miehesi menee vanhemmilleen niin usein ja käskystä vieläpä? Ei tuo nyt ihan normaalilta kuulosta, ettei hän kykene luomaan omaa perheettä sinun (ja lapsenne) kanssa, vaan roikkuu vanhemmissaan kiinni, oli tausta millainen tahansa.

Ja miksi hän ei voi pyytää heiltä kyytiä takaisin, jos hakevatkin? En minä ainakaan ketään alkaisi kuskaamaan. Ei se miehesi kovin jämäkältäkään kuulosta, jos ei vanhemmistaan osaa irtautua, eikä sanoa ei ("valitettavasti meillä on nyt muuta menoa" / "tänään ei käy") - miten vaikeaa tuo voi olla?
Ja mitä sinä tuumaat kun miehesi vanhempien pyyntö ylittää kaiken muun?[/QUOTE]

Kyllä ymmärrän tuon pointtisi hyvin. Ja tuohon mitäkö tuumaan, no taas vaihteeksi itken kotona yksin masentuneena tällä hetkellä. 4pv putkeen kun appi soittaa miehelle et tulossa hakeen tätä. Ja olen niin raivoissani. Kun minulla ei ole edes täällä paikkakunnalla enää ystäviä joita voisin nähdä. Monet muuttaneet kauas ja ne pari vähäistäkin eivät halua olla tekemisssä raskauden takia.. Tässä juuri pohdin, lähtisinkö minä itse johonkin vai mitä tekisin vai puranko vaan raivoni ja surun kotitöihin?

Ja niinhän minä jo sanoin, mies ei ole mikään jämäkkä vanhempiensa suhteen. Muuten kyllä. En minä tästä tilanteesta kärpästä häräksi tekisi, jos heidän luona olisi mukava käydä. Se kun minä itse en enää lähde mukaan, ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa enään. Aikaisemmassa viestissä taisin jo mainita mistä se johtuu..

Ja voihan se toki olla niinkin, että minussa ei ole tarpeeksi ottamaan itseäni niskasta kiinni ja tekemään jotain tälle tilanteelle. Olen vaan muutenkin aikalailla henkisesti loppu.. On vaan rankkaa huomata olevansa niin yksin varsinkin kun olen ihminen joka rakastaa ja kaipaa seuraakin. :(