A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mulla nyt vaan on tapana kärjistää asioita ja kirjoittaa vahvasti, mutta vahvat on aiheet ja mielipiteetkin. Ketään yksittäistä henkilöä en ole tarkoituksella loukannut, vaan yleistä ryhmää.
Enkä ollenkaan pidä keskustelupalstojen tyylistä, jossa nimettömänäkään ei voida sanoa asioita suoraan, vaan halitaa, ja lohdutellaan ja puolustellaan toisia tuntemattomia vieraita ja nimimerkkejä.
Stereotypioinnissa ja kärjistämisessä on vain se vika, että vaikka puhuisit miten ryhmistä niin myös se yksilö kärsii. En vois sanoa, et ketju olis tehnyt mitenkään mannaa jo muutenkin huonolle itsetunnolle saati sille faktalle, et samaan touhuun törmää niin virtuaali kuin reaalimaailmassa. Jos ei sovi muottiin on jotain huonoa, kamalaa ja pois heitettävää.
Mut en mä kyl ymmärrä niitäkään jotka vihan voimalla vastaa vihaan. Loukkaukseen voi vastata korrektistikin. Enkä mä nyt todellakaan tarkoita, et kaikkien pitäis pitää kaikista, riittäis oikeasti vain se et antaa ihmisarvon kaikille. Mut mä en oikeasti varmaan koskaan voi unohtaa sitä miten yläasteella mua haukuttiin siaksi ja miten työharjoittelussa pomo kysyi et onko rumuus aiheuttanut sulle koskaan ongelmia.
Kova teksti herättelee läskejä miettimään kannattaisiko tehdä jotain liikalihavuudelleen. Se on asian tarkoitus, ei mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta mennä kuitenkin. Myönsitkin, että lihavat kärsivät itsetunto-ongelmista. No olisiko se hyvä syy aloittaa se elämäntaparemontti?