Ystävät "syrjii"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolmaspyörä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kolmaspyörä

Vieras
Oon viidennellä luokalla ja mulla on 4 sydänystävää jotka oon tuntenu kauan ja meil on yhteinen porukka, mutta nykyään mua on alettu syrjiin, esim ollaan jätetty kutsumatta yölyläilyistä ja synttäreistä ja muille on järjestetty yllätyssynttäreitä joista mulle ei oo kerrottu, sit se sattuu kun meen esim. ig:seen ja saan tietää kaiken, koulussa mun kaa ollaan mut vapaa ajalla oon se joka kutsutaan jos muille ei käy ja sillon oon ihana kaveri jos annan jotain tai autan, esim oon hyvä matikassa niin aina ollaan niin hyviä kavereita jos saa kattoo mult vastaukset ja ainahan mä suostun ja autan, jos oon jonkun niistä kanssa kahestaan niin on tosi hauskaa mut koko porukas vetäydyn ja oon se hiljanen ja koska meitä on viis niin oon aina se kolmas pyörä... Reeneistä oon saanu todella hyvän ystävän mut se on eri koulussa ja asuu eri kaupungis ja sillä on paras kaveri... Mikä mus on vikana? Mitä teen? Auttakaa ja sori kirjotusvirheet mut haluisin olla ees päivän suosittu ja haluisin et ne muut ois päivän mä niin tietäis miltä musta tuntuu

Moi,

Oon joskus ollu samassa tilanteessa ja ainoo asia mitä voit tehä on puhua sun kavereille ketkä sua syrjii yms ja kertoo miltä susta tuntuu. Tai kerro sun tunteistas edes jollekin kehen voit luottaa.

Jos syrjiminen jatkuu nii kannattais kertoo jollekki aikuiselle, nimittäi syrjiminen on oikeesti kiusaamista ja sun henkinen terveys ei tuu olee hyvässä jamassa jos et tee asialle mitään!

Mut jos sun kaverit kuitenki jatkaa sun syrjimistä nii sun on pakko hankkii uusia kavereita koska ne ei oo sit hyvii kavereita jos jättää sut aina ulkopuolelle.

Eli siis yhteenveto: Kerro sun kavereille tunteistas!! (Joo se oikeesti auttaa) ja jollekkin aikuiselle jos syrjiminen / mielipahan tekeminen ei lopu.

Voimia sulle :) Sussa ei oo yhtään mitään vikaa! Liikut vaan ehkä väärässä seurassa!

Minulla oli ihan samanlainen tilanne, kun olin ikäisesi. Oma kokemusopastus Sinulle on:

Pysy coolina, Ole kuin et välittäisi moisesta, yritä olla heille jatkossakin ystävällinen, mutta älä ala nuoleskella heitä. Aina kun sinut jätetään väliin, psyykkaa itseäsi "onneksi ei tarvinnut mennä niiden mukaan", koska todellakin sinä saat rauhassa harrastaa jotain omaa, rakentavamapaa, kehittää taitojasi, lenkkeille - whatever.

Vika ei todellakaan ole sinussa, vaan päinvastoin - olet varmaankin liian fiksu heille, ainakin tässä iässä. Pohjimmiltaan voi hyvinkin olla niin, että he ovat sinulle yhdessä kaikki mustasukkaisia, koska olet liiankin magee ja upee ihminen jo nyt: Sinusta pidetään yleisesti enemmän kuin heistä yhteensä :whistle: Todennäköisesti asia juuri näin. :)

Aina kun sinua ei kutsuta, niin muista olla ylempänä asiaa, ja huomauta, kuin ohimennen, kutsun puuttumisesta vaikka näin:" Moi, sulla oli kuulemma synttärit. Onneksi et muistanut kutsua minua, koska en olisi muutenkaan päässyt tulemaan, koska mulla oli treffit yhden muun kaverin kanssa tms" Eli "I care less"

Viimeksi muokattu:
Ystävät vaihtoon. Meressä on runsaasti kaloja, joten rohkeasti etsimään parempaa seuraa.

Alkuun voit tehdä matikan tehtävät väärin, antaa heidän kopioida ne, ja sitten tehdä ne itse vähin äänin oikein. Ja voit todeta, että ne olivat niin vaikeita, että aluksi ne menivät vahingossa väärin.

Sinussa ei ole vikaa, vaan näissä hyväksikäyttäjissä. Älä suostu enää hyväksikäyttöön, vaan aina kun joku näistä haluaa palvelujasi, toteat, ettei juuri nyt ehdi.

• Tykkää
Reactions: Zariza
Hyvä, että opit nyt jo oleman yksinkin. Aikuisena ystäviä, joiden kaa hengaillaan, on tosi vähän. Vain harva joukkio pystyy enää pitämään tiivistä yhteyttä.
Muutin kotipaikakunnalta pois täytettyäni 18
Kaikki yhteydenpito on jäänyt hyvin marginaaliseksi entisten kamujen kanssa
En ole onnistunut saamaan täältä uudesta kaupungista uusia ystäviä. Hyvää päivää -tuttuja toki, mutta ei sellaisia, joiden kanssa istua iltaa. Harrastuksen kautta löytänyt nää

kuulostaa kurjalta tuo tilanne. itsellä samanlaisia kokemuksia. ja hyväksihän nuo sinua käyttää. voisitko jutella vaikka äidille ja isälle asiasta ja mennä vaikka porukalla luokanvalvojan puheille, josko hän juttelisi koko luokan kanssa miten ystävien kanssa ollaan. ja mikä ei ole soveliasta toista ihmistä kohtaan.

• Tykkää
Reactions: Zariza

Yhteistyössä