Ystävien moukkamainen ja loukkaava käytös (olen raskaana)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kristiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kristiina"

Vieras
Kerroin raskaudesta useita kuukausia sitten kolmelle pitkäaikaiselle ystävälle (nyt rv:lla 29) sillä seurauksella, että kaksi heistä lopetti kaiken yhteydenpidon minuun. Ensin ajattelin, että kyseessä täytyy olla jokin väärinkäsitys, mutta kun heistä ei kuulunut mitään kysyin sitten tältä yhdeltä, joka edelleen piti yhteyttä, että mikä mahtaa olla syynä moiseen. Hän vastasi erittäin vaivautuneena ettei tiedä. No, yritin vielä muutamaan otteeseen kysellä kuulumisia ym. normaalia kanssakäymistä - ei vastakaikua.

Sitten kysyin suoraan toiselta heistä, että olenko tehnyt jotain tai pitäisikö minun tietää mistä on kyse. Sain vastauksen, että yhteydenpito ei huvita. Ei mitään selitystä. Yritin kysyä tarkennusta, mutta sellaista ei koskaan tullut. Tämä joka edelleen vastaa yhteydenottoihin kierteli vaivaantuneena kun kerroin asaista ja nauroi kun sanoin miten pahalta tuntuu.

Tiedän että nämä kaksi yhteyden katkaissutta haluaisivat olla samassa tilanteessa kuin itse nyt olen -raskaana, naimisissa, jne. Olemme kaikki aikuisia yli 3-kymppisiä joten käytös tuntuu todella absurdilta. En tiedä miten tällaiseen pitäisi suhtautua tai onko ylipäätään mitään tehtävissä, on vain aika loukattu olo.

Muilla vastaavia kokemuksia?

Ja lisään vielä edelliseen, että eivätpä sitten ole kovin kummoisia ystäviä olleetkaan. Ystävyyden pitää kyllä kestää eri elämäntilanteet ja valinnatkin.

No ei ihan samasta tilanteesta, mutta yhteen ystävään välit meni poikki, koska yhteydenpito väheni ensin hänen puoleltaan ja sitten saimme tietää n. 2kk ennen synnytystä, että hän ylipäänsä on raskaana!
Minä jaoin kaikki asiani vuosia hänelle ja tuossa oli kiitos. Tilanteeseen ei kuitenkaan liittynyt käsittääkseni mitään, miksi olisi pitänyt salata asiaa.

Sinuna yrittäisin vielä kerran selvittää asiaa. Jos vieläkään et saa vastauksia/ ei kiinnosta ystäviäsi ylipäänsä, anna olla. Toisia ei voi muuttaa. Ehkä löydät parempia ystäviä vielä.

[QUOTE="Kristiina";26700691]Onko?! Voisitko linkittää tai kertoa miten löytyy, lukisin erittäin mielelläni![/QUOTE]

Ootko sä alottanut tästä aiheesta aiemmin ketjun? Musta tuntuu, että ihan just tismalleenkin samanlaisesta tilanteesta joku joskus aiemmin kertoi.

[QUOTE="joku";26700710]Ootko sä alottanut tästä aiheesta aiemmin ketjun? Musta tuntuu, että ihan just tismalleenkin samanlaisesta tilanteesta joku joskus aiemmin kertoi.[/QUOTE]

En ole mutta lukisin mielellään, linkitätkö?

Tuntuu varmasti pahalta, koska raskaana nainen tarvitsee tukea ystäviltään. Nuo eivät kuitenkaan ole mitään ystäviä. Ystävien pitäisi osata olla iloinen toisen puolesta, vaikka itsestä tuntuukin pahalta. Ei sinun onnesi ole ystäviltäsi pois. Yritä kysellä vielä tältä kolmannelta, että mistä kiikastaa. Jos voisit pyytää tuolta kolmannelta ystävältä, että kutsuu nämä kaksi koolle ja sinä ilmestyt paikalle myös? Asiat on parempi selvittää ystävien kesken naamatusten kuin puhelimen/netin välityksellä.

Eihän sillä tietysti pitäisi olla merkitystä, mutta miten kerroit raskaudestasi? Jos siis oli "yli-innostunut" ja nämä, jotka haluaisivat olla samassa tilanteessa loukkaisivat. Jotenkin tuntuu kummalliselta, että kaksi tekee näin. Mutta lapsettomuus voi olla tosi vaikea juttu joillekin, olkoon se syy mikä tahansa, vaikka sitten se, ettei ole sopivassa parisuhteessa.

Tietysti voit miettiä, että syynä on vain raskaus, mutta uskon kyllä vakaasti että oikea syy tuohon on joku aivan muu. Ne eivät halua enää olla ystäviäsi, syystä tai toisesta. Tuntuuhan se vaikealta myöntää itselleen tuollainen asia, mutta kannattaa olla rehellinen asian suhteen. Joskus ystävyyssuhteet vaan katkeaa.

no ikävää käytöstä toki heidän puoleltaan...niin se ystävyys punnitaan kun elämäntilanteet vaihtuu eli eivät sitten tosi ystäviä olleetkaan.

tietysti pitää muistaa, että joillekkin oma lapsettomuus voi olla niin iso pala, ettei sen takia pysty tapaamaan toista joka on raskaana ja näin välttelee raskaana olevia. On helpompi unohtaa oma tuskansa kun ei näe muistutusta siitä edessään.

eli luulen että osuit oikeaan siinä, että heidän on kateudessaan vaikea kohdata sinua.

tsemppiä sinulle...toivottavasti nyt raskauden ja sitten tulevan lapsen syntymän jälkeen löydät elämääsi oikeita ihania ystäviä :) tuo elämänvaihe kun on yksi hyvä mahdollisuus niitä hankkia :)

He kokivat, että hankkiuduit raskaaksi ennen heitä. Toinen puhuu vauvoista ja miten on yritetty, toinen pamauttaa uutisen - hei me ollaan raskaana.

Naiset. Ei voi aina ymmärtää.

[QUOTE="jäämies";26700792]He kokivat, että hankkiuduit raskaaksi ennen heitä. Toinen puhuu vauvoista ja miten on yritetty, toinen pamauttaa uutisen - hei me ollaan raskaana.

Naiset. Ei voi aina ymmärtää.[/QUOTE]

Eivät he mitään ole yrittäneet, sinkkuja ovat.

[QUOTE="vieras";26700758]Jos sinä jauhat pelkästä raskaudesta niin ei heitä kiinnosta sun juttusi enää.[/QUOTE]

Itse en halua lapsia, enkä jaksa kuunnella lisääntyneiden juttuja. Minulle raskaanaoleva/ lapsensaanut kaveri tuntuu useimmiten jonkintasoisen aivojenpoiston/ lobotomian läpikäyneeltä, elämäntilanteet vaan on niin erilaiset ettei jutut enää kohtaa kun jutut ovat luokkaa että kakkavaippa/hampaidentulo/öögöböögöböö.

Ellei henkilö sitten muuta käytöksellään osoita. Mutta nekin jutut keskeyttää aina se huutava nyytti.

Kohtahan tekaiset itsellesi seuraa, nauti nyt siitä.

Itse en halua lapsia, enkä jaksa kuunnella lisääntyneiden juttuja. Minulle raskaanaoleva/ lapsensaanut kaveri tuntuu useimmiten jonkintasoisen aivojenpoiston/ lobotomian läpikäyneeltä, elämäntilanteet vaan on niin erilaiset ettei jutut enää kohtaa kun jutut ovat luokkaa että kakkavaippa/hampaidentulo/öögöböögöböö.

Ellei henkilö sitten muuta käytöksellään osoita. Mutta nekin jutut keskeyttää aina se huutava nyytti.

jännä juttu.. mitä ihmettä sä teet KAKSPLUSSAN palstalla???

Minulle lapsia saaneelle taas lapsettomien sinkkujen jutut ovat silkkaa kidutusta. En vaan jaksa kuunnella sisällötömän elämän kuvausta, baarireissuja ja miestenmetsästystä.

Ymmärrän täysin siis miksi et halua olla tekemisissä lapsellisten kanssa.

Jaksat kuitenkin lukea ja ottaa kantaa perheiden elämään ja lapsi asioissa?

Outoa!!

[QUOTE="ellu";26701018]Minulle lapsia saaneelle taas lapsettomien sinkkujen jutut ovat silkkaa kidutusta. En vaan jaksa kuunnella sisällötömän elämän kuvausta, baarireissuja ja miestenmetsästystä.

Ymmärrän täysin siis miksi et halua olla tekemisissä lapsellisten kanssa.[/QUOTE]

En vietä sinkkuelämää, siis mieskin on jo metsästettynä. En kaipaa lapsia viemään kaikkea sisältöä elämästäni ja tekemään siitä yksitoikkoista rutiinia.

Eli lapsellisen henkilön täytyy pitää lapsensa niin,ettei ne näy ja kuulu sinun kaltasten seurassa..? Mitä ihmettä sä edes teet tällä palstalla jossa suurimalla osalla on niitä lapsia. Onneks mulla ei ole sun kaltaisia ystäviä ja jos ois niin aika äkkiä kuihtuis sekin muka ystävyys/kaveruus.

Yhteistyössä