Perusteluja vaimolle toiseen lapseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "isukki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"isukki"

Vieras
Meillä on jo yksi lapsi, vaimoni ei tahdo toista mutta minä tahdon. Kuinka voisin perustella hänelle haluni? Raskaus ja synnytys eivät olleet erityisen rankkoja, vauva-aika oli, mutta siitäkin selvittiin.

Millaisia perusteluja olette käyttäneet keskusteluissanne?

kumpaa sukupuolta eka lapsi on ja minkä ikänen hän on? jos vielä aika pieni niin vaimon mieli saattaa vielä muuttua kuhan lapsi kasvaa. voit perustella asiaa vaikka et ois kiva jos lapsella ois sisarus ja kaveri tulevaisuudessa, voin kokemuksesta sanoa että kun on 2 lasta niin ne leikkii keskenään eikä vaadi niin paljon vanhempien huomiota, jos ois vaan 1 ni se varmaan enempi kärttäis vanhempia leikkimään kanssaan.

[QUOTE="isukki";22385822]Meillä on jo yksi lapsi, vaimoni ei tahdo toista mutta minä tahdon. Kuinka voisin perustella hänelle haluni? Raskaus ja synnytys eivät olleet erityisen rankkoja, vauva-aika oli, mutta siitäkin selvittiin.

Millaisia perusteluja olette käyttäneet keskusteluissanne?[/QUOTE]

Tuo mulla hyppäs vähän silmille, nainen ja mies kuitenkin kokee hieman erilailla noi asiat, joten on hyvinkin mahdollista et vaimosi mielestä nuo oli rankkoja eikä halua lähtee siihen uudestaan, vaikkei sitä ääneen sanoisikaan...

Mun mielestä tässä pätee ihan sama kuin niissä "miten saan mieheni haluamaan lapsia" jutuissakin, ketään ei voi pakottaa ja jos toinen on sitä mieltä että ei, niin tuskin löytyy niin hyviä perusteluja mitkä mielen muuttais..

Öö mistä sä tiedät miten rankkaa oli raskaus ja synnytys? Vaikka vaimo olisi sanonut että meni ihan jees, niin kyllä noi molemmat on sellaisia asioita joita ei oikein voi kommentoida kuin kukin itse omia synnytyksiään.
Kroppa menee paskaksi, voi tulla loppuelämän vaivoja, (siis lapsien lisäksi:D) ei jaksa enää vaipparallia. Jos sulla on kauhee lisääntymisen tarve niin mene luovuttamaan siittiöitä, siitä saa hei ihan korvauksiakin!

Miksiköhän aina kun joku nainen haluaa toisen lapsen, keksitään sata syytä ja keinoa miten saada miehen pää kääntymään, ja nyt kun mies haluaa mutta nainen ei, on miehen perusteltava todella tarkkaan oma toiveensa ja kuka hoitaa lapsen heräilyt, ruokailut, vaipanvaihdot jne.

[QUOTE="qwer";22385986]Miksiköhän aina kun joku nainen haluaa toisen lapsen, keksitään sata syytä ja keinoa miten saada miehen pää kääntymään, ja nyt kun mies haluaa mutta nainen ei, on miehen perusteltava todella tarkkaan oma toiveensa ja kuka hoitaa lapsen heräilyt, ruokailut, vaipanvaihdot jne.[/QUOTE]

Lienee suurin syy siinä että nainen on kuitenkin yleensä se joka suurimman homman tekee sen lapsen kanssa, mies kerää vaan kermat päältä, noin niinku kärjistetysti sanottuna...

Voipi käydä herkästi niin, että puoliso ottaa keskustelut painostuksena, jos kovin usein pyrit asiasta neuvottelemaan. Voi olla, että hän vain tarvitsee hiukan enemmän aikaa. Minkäikäinen esikoinen olikaan?

Ai niin, ja muista kertoa hänelle, että silti rakastat naistasi ja perhettäsi ja arvostat sitä kaikkea yli kaiken eikä se, ettei toista lasta tulisi, vaikuttaisi tähän.

Lienee suurin syy siinä että nainen on kuitenkin yleensä se joka suurimman homman tekee sen lapsen kanssa, mies kerää vaan kermat päältä, noin niinku kärjistetysti sanottuna...

Plääh mitä miesten syyllistämistä. Ollaanpa sitä taas niin sankariäitiä. Jos äiti on kotona, on kai luonnollista, että hän kantaa päävastuun silloin lapsen hoitamisesta ja kodinhoidosta myös.

Jos lupaat hoitaa lasta enemmän kuin vaimosi ja huolehdit yöheräilystä, jäät vanhempainvapaalle yms, niin on pieni mahdollisuus, että vaimosi alkaa harkitsemaan asiaa. Jos vaimosi on ollut päävastuussa lapsestanne, niin en yhtään ihmettele, ettei häntä kiinnosta enää toisen lapsen hankkiminen.

[QUOTE="vieras";22386044]Plääh mitä miesten syyllistämistä. Ollaanpa sitä taas niin sankariäitiä. Jos äiti on kotona, on kai luonnollista, että hän kantaa päävastuun silloin lapsen hoitamisesta ja kodinhoidosta myös.[/QUOTE]

Näin on, mutta kai naisella on sitten vapaus sanoa, ettei hän halua jäädä enää kotiin - käydä läpi raskautta ja synnytystä. Mikäli mies haluaa sitten vähintäänkin hoitaa tuon vanhempainvapaa-ajan, silloin kai hän voi tuon esille tuoda, ehkä se voisi olla hyvä keino saada vaimo suostuteltua...

Näin on, mutta kai naisella on sitten vapaus sanoa, ettei hän halua jäädä enää kotiin - käydä läpi raskautta ja synnytystä. Mikäli mies haluaa sitten vähintäänkin hoitaa tuon vanhempainvapaa-ajan, silloin kai hän voi tuon esille tuoda, ehkä se voisi olla hyvä keino saada vaimo suostuteltua...

Kyllä se silti naisen on käytävä läpi raskaus ja synnytys vaikka mies pitäis vanhempainvapaan, kai?!

[QUOTE="vieras";22386044]Plääh mitä miesten syyllistämistä. Ollaanpa sitä taas niin sankariäitiä. Jos äiti on kotona, on kai luonnollista, että hän kantaa päävastuun silloin lapsen hoitamisesta ja kodinhoidosta myös.[/QUOTE]

Niin just. Paitsi että mun mies, niinkuin varmasti moni muukin, on kyllä osallistunut kiitettävästi lapsen hoitoon ihan alusta asti. Ja just sen takia, että mä olin lapsen kanssa päivät. Sai isäkin olla lapsen kanssa. Ja nimenomaan sai, ei joutunut.

Mun mielestä tuossa ei ollut mitään syyllistämistä, karu totuus nyt vaan on se että äiti kantaa sitä lasta 10kk, synnyttää ja ruokkii sen, vaihtaa vaippaa ja huolehtii, pääasiallinen vastuu on äidin monen monituista kuukautta, joten en mä nää mitää väärää siinä jos nainen sanoo ettei halua siihen uudestaan..Meillä mies väläyttelee aina välillä et josko toinen ja mun vastaus on aina et joo, siinä vaiheessa voidaan tehdä kun sinä olet sitä hoitamassa, musta ei ole tähän rumbaan enää toista kertaa "yksin".

Mun mielestä tuossa ei ollut mitään syyllistämistä, karu totuus nyt vaan on se että äiti kantaa sitä lasta 10kk, synnyttää ja ruokkii sen, vaihtaa vaippaa ja huolehtii, pääasiallinen vastuu on äidin monen monituista kuukautta, joten en mä nää mitää väärää siinä jos nainen sanoo ettei halua siihen uudestaan..Meillä mies väläyttelee aina välillä et josko toinen ja mun vastaus on aina et joo, siinä vaiheessa voidaan tehdä kun sinä olet sitä hoitamassa, musta ei ole tähän rumbaan enää toista kertaa "yksin".

Ei siinä ole mitään väärää, jos nainen ei halua toista lasta. Mutta ei siinäkään, että mies haluaa. Minusta tuntui siltä, että aloittajaa vastaan hyökättiin oikein naisjoukolla (ei voi pakottaa, kuka hoitaa lapsen, luovuta siittiöitä...). Ymmärrän aloittajaa, itse olen nainen, mutta samassa tilanteessa. Haluaisin toisen lapsen, mutta mies ei. Enkä minäkään halua painostaa. Molempien täytyy olla asian takana, pakottamalla ja painostamalla ei tule kuin harmia.

[QUOTE="qwer";22386470]Ei siinä ole mitään väärää, jos nainen ei halua toista lasta. Mutta ei siinäkään, että mies haluaa. Minusta tuntui siltä, että aloittajaa vastaan hyökättiin oikein naisjoukolla (ei voi pakottaa, kuka hoitaa lapsen, luovuta siittiöitä...). Ymmärrän aloittajaa, itse olen nainen, mutta samassa tilanteessa. Haluaisin toisen lapsen, mutta mies ei. Enkä minäkään halua painostaa. Molempien täytyy olla asian takana, pakottamalla ja painostamalla ei tule kuin harmia.[/QUOTE]

Ja eipä tuo ole lapsellekaan kovin mukavaa syntyä perheeseen jossa toinen osapuoli ei ole lasta oikeasti halunnut.

en itse ole tuossa tilanteessa naisena ettenkö lisää lapsia tekisi, mutta jos olisin niin muhun saattaisi vaikuttaa se ettei mies yhtäkkiä puhukaan koko asiasta mitään. Siinä alkaisi itse kaikessa hiljaisuudessa 'uteliaisuudesta' miettiä asiaa, kuinka tärkeä ja miksi se on miehelle jne jne. ja miksei se enää puhu siitä. Ottaisin sitten asian esille kun en enää pystyisi vastustamaan kiusausta kysyä, eli minulle sopivalla hetkelllä =)

Kirjoitustyylisi kertoo hyvin sinulta puuttuvan munat.
Ajattelitko että saat eri näkökulmaa asiaan kun väitän että olet mies ja vaimo ei halua lasta.
Eihän se ukoille mikään mahdottomuus ole panna naista paksuksi kumiukkoon reikä vaan

Lapsen hoito kuuluu äidille ja isä voi osallistua siihen jos haluaa, ei vaatimuksesta. Isä on se kuka tuo leivän pöytään ja äiti kokkaa. miehellä on oikeus vaatia vaimoltaa lisää lapsia jos niin haluaa ja ei siin' ole vaimolla mitään marisemista. kyllä nainen on lapsentekoon ja kokkauksen ja miehen tyydyttämiseen tarkitettu väline.
Otat rohkeasti vaan kiinni pepusta ja tuikkaan siemenet sisään oikeaan rakoon useasti niin kyllä se sieltä vaimokin heltiää ku alkaa kumpu kasvaa. Ei se poistatakkaans itä.

Riippuu aika paljon siitä, mitkä vaimollasi on syyt, että ei halua enempää lapsia. Pelkkä "näin on hyvä" ei välttämättä ole ihan koko vastaus.

Minkälaiset ajatukset teillä oli tulevasta lapsiluvusta ennen lapsen syntymää? Jos vaimosi on jo alun perin ajatellut, että haluaa vain yhden lapsen, voi olla vaikea kääntää päätä.

Meillä molemmat kokivat alun perinkin, että kaksi lasta on meille sopiva määrä, ja siltä tuntuu edelleen kun ne kaksi on saatu. Jos mies alkaisikin haluta lisää lapsia, en tiedä, pystyisinkö mieltäni enää muuttamaan -- ainakaan moneen vuoteen.

Alkuperäinen kirjoittaja isukki:
Meillä on jo yksi lapsi, vaimoni ei tahdo toista mutta minä tahdon. Kuinka voisin perustella hänelle haluni? Raskaus ja synnytys eivät olleet erityisen rankkoja, vauva-aika oli, mutta siitäkin selvittiin.

Millaisia perusteluja olette käyttäneet keskusteluissanne?

Sinäkö se sitä lasta kannoit ja synnytit, kun noin varmasti voit sanoa, ettei ollut rankka raskaus eikä synnytys? Synnytäpä sinä nyt vaihteeksi se toinen lapsi, silloin sullakin on omaan kokemukseen perustuvaa tietoa raskauden/synnytyksen rankkuudesta taikka helppoudesta. Se on nyt vaan niin helppo sanoa, että toisen synnytys oli helppo, kun ei ole itse synnyttänyt.

Yhteistyössä